Posilnenie MHD počas MS v ľadovom hokeji (10. - 26.5.2019)

Linky 2, 4 a 61 budú premávať častejšie a po skončení zápasov budú vypravené mimoriadne spoje na ďalších linkách.

Mesto Bratislava v spolupráci s bratislavským dopravným podnikom zabezpečia posilnenie mestskej hromadnej dopravy počas konania Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF 2019 od 10. do 26. mája 2019.

Posilnenie premávky MHD bude realizované skrátením intervalov na vybraných linkách premávajúcich okolo Zimného štadiónu a Fanzóny na Trnavskom mýte, nasadením kapacitnejších vozidiel počas víkendov a zabezpečením mimoriadnych spojov po skončení zápasov a tiež po príchode vlaku Macejko z Košíc. Zabezpečená bude aj kyvadlová linka medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom.

Prehľad možností cestovania k Zimnému štadiónu a Fanzóne uvádzame v samostatnej správe. Vozidlá liniek premávajúcich k Zimnému štadiónu a Fanzóne budú označené špeciálnou dodatkovou tabuľou s logom podujatia a príslušným cieľom.

Držitelia vstupeniek na hokejové zápasy šampionátu môžu v deň konania zápasu s touto vstupenkou cestovať MHD bezplatne. Bezplatne môžu MHD cestovať aj akreditovaní účastníci šampionátu po preukázaní sa preukážkou IIHF. Upozorňujeme, že dodatočné preukázanie sa vstupenkou na zápas, alebo preukážkou IIHF nie je možné.

Posilnenie premávky pravidelných liniek

  • Linka 2 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Odbojárov - Žel. stanica Nové Mesto)
    • v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
  • Linka 4 (Dúbravka - Trnavské mýto - Odbojárov - Zlaté piesky)
    • v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
  • Linka 61 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Zimný štadión - Letisko)
    • počas pracovných dní v čase od 8:00 do 14:00 a od 18:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút, v čase od 14:00 do 18:00 v intervale 7 - 8 minút,
    • počas voľných dní v čase od 10:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút.
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.

Mimoriadne spoje po skončení zápasov

  • Linky 75 a 98 zo zastávky Bajkalská smer Dolné hony - Čiližská a Petržalka - Jasovská.
  • Linky 39 61 204 a 207 zo zastávky Zimný štadión  smer Slávičie údolie (39), Hlavná stanica (61), Trnávka (204), Kramáre (204) a Patrónka (207),
    • na Hlavnej stanici bude možný prestup z linky 61 na mimoriadny spoj linky 21 do Devínskej Novej Vsi a na spoj linky 93 do Petržalky.
  • Linka 8 zo zastávky Trnavské mýto smer Ružinov.
  • Linky 61 39 68 201 zo zastávky Trnavské mýto  v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 15.5., 17.5., 18.5. a 21.5.2019 (odvoz fanúšikov od Fanzóny po skončení zápasov reprezentácie SR). Spoje pôjdu z riadnych zastávok týchto liniek na smery:
    • Slávičie údolie (39)
    • Hlavná stanica (61)
    • Petržalka - Holíčska (68)
    • Dolné hony - Čiližská (201)

Mimoriadne električkové spoje z Hlavnej stanice

Po príchode vlaku Macejko z Košíc (príchod 3:58) budú v dňoch 11.5., 12.5., 14.5., 16.5., 18.5., 19.5. a 22.5.2019 z Hlavnej stanice vypravené na jednotlivé radiály mimoriadne električkové spoje o cca 4:10. Trasy mimoriadnych spojov:

  • linka X1: Hlavná stanica – Námestie SNP – Šafárikovo nám. – Petržalka, Jungmannova,
  • linka X3: Hlavná stanica – Račianske mýto – Rača,
  • linka X4: Hlavná stanica – Trnavské mýto – Zlaté piesky,
  • linka X5: Hlavná stanica – Obchodná – Karlova Ves – Dúbravka,
  • linka X8: Hlavná stanica –  Trnavské mýto – Ružinov.

Po príchode vlaku Zvl. Ex 10007, resp. 10009 z Českej republiky pred zápasom reprezentácie ČR bude v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 16.5., 17.5., 19.5. a 21.5. zabezpečený odvoz českých fanúšikov z Hlavnej stanice mimoriadnymi električkovými spojmi linky 2 smerom k Zimnému štadiónu (zastávka Odbojárov).

Kyvadlová autobusová linka H

Medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom bude premávať kyvadlová autobusová linka H v intervale 15 minút denne v čase 8:00 - 23:00. Premávať bude po trase:

  • Technická – Bočná – Galvaniho – Rožňavská – Trnavská cesta – Zimný štadión – Trnavské mýto (zastávka linky 53) – Vajnorská – Bajkalská – Trnavská cesta – Rožňavská – Galvaniho – Bočná – Technická.

Autobus zastaví len na zastávkach Technická (nástupište/výstupište ako linka 58), Zimný štadión (zastávka v smere k Trnavskému mýtu), Trnavské mýto (nástupište linky 53).

V dňoch 22. a 24. mája 2019 linka H premávať nebude.


3.5.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ikednes, 17:39 #110 Re:
Reakcia na #109 od 810zssk:
Pod prizmou zníženého záujmu o poschodové lietadlá som sa nešťastne vyjadril, resp. som to zbytočne hyperbolizoval 🙂 . Jasné, že ten model má zmysel, ale trh jasne ukázal, kde sú jeho hranice a že z neho nekape, ako sa očakávalo v časoch B747 a vývoja A380 (ktorá imho vstúpila na trh tak trocha po funuse). 🙂
810zsskdnes, 17:33 #109 Re:
Reakcia na #107 od Ike:
S tým že hub-and-spoke model sa neosvedčil by som si dovolil nesúhlasiť. Stále ho veľa leteckých spoločností prevádzkuje (vrátane niektorých nízkonákladových) a zostáva to jediný model, ktorý dokáže efektívne obslúžiť oblasti s menšiou hustotou obyvateľstva.

Je pravda, že sa dnes oveľa viac lieta point-to-point, ale oba modely majú na dnešnom trhu priestor a pre veľa spoločnosti je hub-and-spoke model dodnes kľúčový.
Ikednes, 17:32 #108 Re:
Ešte uvádzam pre príklad pozvánku na súťaž o dopravcu na linke Brno - Mníchov.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52019XC0424(01)

zaujímavé, že to organizuje kraj.
Ikednes, 17:28 #107 Re:
Reakcia na #104 od johnnyjanko:
Tu si naozaj pomiešal bataty s maniokmi. Ryanair je akciová spoločnosť a nízkonákladovka. To znamená jedno:
- platíš za to, že môžeš nastúpiť a máš sedadlo, všetko ostatné je nadštandard (aj to chcel Ryanair zaviesť cestovanie na stojáka),
- v lietadle máš reklamu,
- máš jeden model lietadla (v prípade RYR je to B737-800)
a teraz to najpodstatnejšie, lietaš z nezaujímavých na nezaujímavé letiská.

Ono v minulosti existoval model Hubs&Spokes, ktorý predpokladal, že sa zvezieš malým lietadlom z malého letiska na veľké letisko a tu pôjdeš jumbom (B747,A380 alebo aspoň A330 a B777) na iné veľké letisko, kde zase sadneš do malého eroplánu a odvezieš sa do cieľa.

Tento model sa neosvedčil a po deregulácii leteckej dopravy otvoril cestu nízkonákladovkám. A tak Ryanair nelieta Viedeň - Barcelona, ale lieta Bratislava - Girona. Kým veľké letiská si pýtajú veľké prachy za pristátie, vzlet a pobyt lietadla na letisku, Bratislava a Girona sa im tešia. Teda aj Ryanair je závislý na malých letiskách, lebo vďaka tomu môže stlačiť ceny leteniek na minimum a konkurovať napr. Lufthanse.

A samozrejme, že agresívne vyjednáva. Od toho je to akciová spoločnosť. Nerobia charitu.

No to, čo popisuješ, nie je verejný záujem a nie je to systémový druh dopravy. A sem spadá aj linka Bratislava - Košice. Jej dotácia by znamenala neoprávnenú štátnu pomoc. Jediná možnosť je vytvoriť komerčnú linku a dúfať
a) že si na seba zarobí alebo
b) že ju niekto nepriamo/načierno zadotuje.

Vo verejnom záujme je napríklad letecká linka Kirkenes - Oslo v Nórsku, pretože všetkými inými druhmi dopravy by si tam cestoval tri dni.

Ak by Slovensko chcelo objednávať leteckú dopravu, tak by muselo urobiť súťaž na dopravcu vo verejnom záujme a zverejniť tento zámer včas vo vestníku:

https://ec.europa.eu/transport/modes/air/internal-market/pso_en

ale linka vo verejnom záujme musí:
a) byť medzinárodná
b) byť vnútroštátna a spájať oblasti, ktoré nie sú konkurenčne prepojené iným druhom dopravy.

V krajine, kde IC vlak ide 4 hodiny z jedneho konca na druhý by to letecky s check-inom rýchlejšie nebolo.

No a trocha menší problém, ale predsa, je, že naše právne predpisy ohľadom civilného letectva nie sú prispôsobené na možnosť dopravy vo verejno záujme.

Jediná možnosť je rozlietať to komerčne. Ale laicky si myslím, že s veľkými lietadlami to nepôjde. Skôr nejaké menšie vrtuláčiky (menšia spotreba a kratší check-in - tým nemyslím ATR42) pravidelnejšie, ale s cenou nie pre bežných smrteľníkov ale zase nie len pre slovenskú smotánku.

johnnyjankovčera, 16:24 #106 Re:
Reakcia na #105 od S499.1023:
Neviem ako je to riešené na papieri, ale výsledkom je, že na fungovanie leteckej dopravy idú dotácie z verejných peňazí. A to je podstatné.

Ale máš pravdu, verejná správa neobjednáva linky a netvrdí, že je to doprava vo verejnom záujme.
S499.1023včera, 16:02 #105 Re:
Reakcia na #104 od johnnyjanko:
Domnievam sa, že to sú zasa jablká s hruškami, tu jednak nejde o dotovanie leteckých liniek a jednak nejde o objednávku vo verejnom záujme.
johnnyjankovčera, 15:53 #104 Re:
Vďaka viacerým za zaujímavé postrehy. Ja si dovolím ešte jedno doplnenie: príklad s lietadlami BA-KE alebo na Kanárske ostrovy bol v tejto diskusii spomenutý ako absurdný kontrapríklad, ale áno, letecká doprava v EÚ naozaj je často dotovaná. Špeciálne to využíva Ryanair. Pri rozhodovaní kam bude a kam nebude lietať Ryanair agresívne vyjednáva s letiskami, mestami a štátmi, aby mu buď letisko dalo zľavu z poplatkov alebo aby mu mesto/kraj/štát časť tých poplatkov zadotovalo. Väčšinou sa mu to aj podarí, pretože mnohé menšie letiská (koniec koncov aj to bratislavské) sú závislé na Ryanairi, okrem neho tam skoro nikto nelieta. Mnohé mestá a regióny by zase prišli o veľa turistov. Takže áno, letecká doprava je tiež dotovaná, či už ako verejný záujem alebo ako podpora turistického ruchu. Osobne sa čudujem, že Ficostrana alebo Dankostrana ešte nenavrhla dotovať letenky BA-KE, podľa mňa by sa to ich voličom veľmi páčilo.

Najvtipnejšie ale na tom je, že takéto dotácie využíva a priamo vyžaduje ten Ryanair, ktorý patrí k najhlasnejším kritikom európskych dotácií, regulácií a štátnych zásahov do podnikania (O'Learyho slávne video z Európskeho parlamentu snáď ani netreba pripomínať).
mku8121.5.2019 10:07 #103 Re:
Reakcia na #102 od marek1978:
vidis... este aj toto... zase boli vozidla MHD zneuzite 😃
marek197820.5.2019 20:12  +2#102 Re:
Reakcia na #100 od gejza:
Ty si myslis, ze sa zavadzala kvoli nasim, ked sme tu ani nehrali?
Valec20.5.2019 20:01  +4#101 Re:
Reakcia na #100 od gejza:
No, keďže my tu ani nehrali, tak sa vlastne ani nemusela zavádzať. 😉
gejza20.5.2019 18:35 -8#100 Re:
Reakcia na #99 od 810zssk:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
810zssk20.5.2019 2:21  +2#99 Re:
Plánuje sa posilovka v tomto režime potiahnuť už do konca majstrovstiev, alebo je šanca aspoň pred play-off spraviť nejake zmeny, v súlade s realitou dopytu? Autor koncepcie posilovky totiž zrejme nerátal s tým že po hokeji nepôjdu všetci rovno do postele a tak sa už museli nejake električkové služby operatívne predlžovať kvôi "nečakanému" večernému dopytu... tak by možno bolo lepšie to systematizovať a predĺžiť večernú premávku aspoň počas tej play-off.
3pa3ck317.5.2019 18:55 #98 Re:
Reakcia na #97 od patrik:
DPB nepíše nič o tom, že by lístok musel byť vytlačený. Takže pokiaľ na zápas ho stačí mať elektronicky, tak by mal takto stačiť aj v MHD.
patrik17.5.2019 18:00 #97 Re:
Mám otázku k cestovaniu zadarmo s lístkom na hokej. Stačí mať lístok v mobile, či musí byť v tlačenej podobe?
810zssk17.5.2019 13:04  +1#96 Re:
Reakcia na #95 od Ike:
Podobne 🙂
Ike17.5.2019 10:22  +1#95 Re:
Reakcia na #92 od zakaznik:
Tvoj príspevok je nahnevané hodenie stoličky na stôl, kde prebieha decentná diskusia. Takže končím.

Ďakujem Samovi za kultivovanú a odbornú diskusiu na tému verejného záujmu.
zakaznik17.5.2019 9:15 #94 Re:
Reakcia na #93 od 810zssk:
Poukazujem na to, že dávaš otázky, ktoré nemajú žiadnu pointu vo vzťahu k téme.
Podobne by som sa mohol pýtať, v ktorej oblasti, s porovnateľnou životnou úrovňou ako u nás, funguje verejná doprava na úrovni, akú by si si predstavoval.
810zssk16.5.2019 23:52 #93 Re:
Reakcia na #92 od zakaznik:
Toto je zas co za konstrukciu?

Ty si sa tu ohanal praxou, tak si prosim priklad miesta kde v praxi funguje to co presadzujes.
zakaznik16.5.2019 20:07 -2#92 Re:
Reakcia na #90 od 810zssk:
Nacizmus a totalitný socializmus boli dobrý nápad, keďže boli vo svete zavedené? Druhý spomínaný ešte stále funguje vo viacerých štátoch sveta.

Ike: Obchodným cieľom podnikateľa je dodávať zákazníkom tovar a služby. To je dosť podobné ako záujem "verejnosti".
Asi nie je veľa podnikateľov, ktorých cieľom činnosti by bolo napr. prevážanie vzduchu alebo naplnenie obrovského skladu novými televízormi.
Ike16.5.2019 20:00  +1#91 Re:
Reakcia na #87 od zakaznik:
Podľa mňa je utopické myslieť si, že obchodné ciele podnikateľa a verejný záujem sú v prieniku. Na tom nie je nič IMHD-socialistické.