Pokazené tlačidlá na dverách autobusov budú označované jednotne

Rôznorodé nevkusné oznamy pre cestujúcich by sa už nemali používať.

Nové autobusy SOR NB 12 City a SOR NB 18 City, ktoré boli do prevádzky uvedené v roku 2017 v počte 60 kusov, sprevádzajú od minulého roka problémy s tlačidlami na otváranie dverí. Ide o tlačidlá nachádzajúce sa na krídlach dverí, ktorými si cestujúci môžu otvoriť dvere zvnútra i zvonka.

V prípade poruchy tlačidla musí cestujúci na zastávke, ktorý chce do vozidla nastúpiť, prejsť k iným dverám, ak vodič neotvorí všetky dvere centrálne, ale použije tzv. dopytové otváranie dverí. Ani to však nemusí stačiť, lebo na niektorých vozidlách býva nefunkčných aj viacero tlačidiel, takže cestujúci musí najskôr nájsť dvere s fungujúcim tlačidlom. Okrem tohto diskomfortu na cestujúcich negatívne vplývajú aj rôznymi spôsobmi označené nefunkčné tlačidlá, ktoré bývajú prelepené kusmi lepiacej pásky a v niektorých prípadoch aj podomácky vyrobenými upozorneniami.

Pri vystupovaní z vozidla má cestujúci namiesto pokazeného tlačidla na dverách možnosť použiť dopytové tlačidlá, ktoré sa nachádzajú na prídržných tyčiach vedľa dverí.

O vyjadrenie k situácii sme požiadali aj Dopravný podnik Bratislava. „Nefunkčnosť niektorých dopytových tlačidiel je spôsobená technickou poruchou. DPB, a.s. vymieňa a reklamuje každé poruchové dopytové tlačidlo a z dôvodu zvýšenej poruchovosti dopytových tlačidiel bola výrobcovi zaslaná aj hromadná výzva,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Po našom podnete príde aj k zabezpečeniu jednotného označenia pokazených dopytových tlačidiel. „DPB, a.s. v najbližších dňoch zabezpečí odstránenie rôznych používaných upozornení výmenou za jednotnú formu označenia/upozornenia pre používanie tlačidiel pri otváraní dverí,‟ informovala Adriana Volfová.

Lepeniu oznamov by sa dalo predísť centrálnym otváraním všetkých dverí vodičom vo vozidlách s pokazenými tlačidlami. „Napriek možnosti centrálneho otvárania dverí, budú vo vozidlách umiestnené aj jednotné označenia,‟ uvádza sa v stanovisku DPB.


Vozidlo s piatimi vonkajšími tlačidlami, z ktorých boli štyri nefunkčné.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Foltest #66:
By možno vydržali dlhšie keby sa nelepili zvonka na tlačidlá ako som nie tak dávno videl jednu NB18 (tuším z Trnávky?)...

Bola to presne tá, ktoré sa mali lepiť iba z vnútornej strany, s textom aby cestujúci použili tlačidlo na tyči:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/231068/Pokazené-dopytové-tlačidlo-v-autobuse-SOR-NB-18

(Lutujem, že som to vtedy neodfotil)
Reakcia na: Foltest #66:
Presne. Zostala im iba druhá polovica nálepiek.
Pôvodne mal byť jednotný vizuál zložený z dvoch častí - Fuck a off 🙂
Reakcia na: Cancer #65:
Len sa minuli nálepky 😃
Pripadá mi to ako včera, keď som čítal túto správu prvý raz.

„DPB, a.s. v najbližších dňoch zabezpečí odstránenie rôznych používaných upozornení výmenou za jednotnú formu označenia/upozornenia pre používanie tlačidiel pri otváraní dverí,‟ informovala Adriana Volfová v apríli 2019.

Toto je už tá jednotná forma, či akcia sa nevzťahuje na NS12?
Reakcia na: Jadran #63:
Lebo sú v nemeckej výbave, kde sa zvyčane prednými dverami nastupuje a tak je tam dopyt zbytočný.
Reakcia na: mirec240 #61:
Nemajú a nikdy som dosť dobre nerozumel, že prečo.
Reakcia na: mirec240 #61:
Teraz pozerám, že nemajú – to je teda núdzové otváranie dverí. Moja chyba.

Ale aj tak si myslím, že to je polepené otrasne.
Reakcia na: yellowcaptcha #60:
Capacity majú zvonku dopyt pri prvých dverách?
Tak sa zdá že máme víťaza o najohyzdnejšie prelepenie tlačidla – MBCC #4933.

Buď tlačidlá fungujú a cestujúcich ich použijú, alebo nefungujú a môže im to byť jedno, lebo vodič otvorí dvere centrálne.

Naozaj nerozumiem načo sa vymýšľali hlúposti s jednotným označením pokazených tlačidiel (ktoré nieje ešte stále na všetkých tlačidlách), miesto toho aby sa vydal pokyn aby ich vodiči v prípade nefunkčnosti dopytových tlačidiel dopyt nepoužívali.

(Neviem ako to robil dnes ten vodič #4933 na L68, na tej jednej zastávke kde som ho odfotil sa dvere otvorili aj keď nikto nenastupoval/nevystupoval).
Reakcia na: birch #58:
To je platená reklama.

Mňa by viac potešilo, keby spolu s jednotným označovaním dali do hláv vodičov aj jednotný mozog. Keď dosť pršalo približne pred týždňom, tak k ŽST Petržalka prišiel jeden autobus s vkusne, handmade prelepeným tlačidlom (červená izolačná páska) a vodič sa ani len neunúval tie dvere otvoriť. Na moju otázku, či vie, že tie dvere má otvárať len pokrčil plecami.
Dvere boli samozrejme funkčné, zvnútra otvoriť išli (tlačidlom na tyči).
Tak sme sa posunuli na ďalšiu úroveň - 1027, záber z piatka.
Asi ešte nenastali "najbližšie dni" z vyjadrenia hovorkyne. Alebo toto je to nová "jednotná forma"? 😛
Reakcia na: dupe #41:
Tento dopyt sa objavil aj v Nitre v jednej NB12 a mám pocit že výrobca dopytov asi prestal vyrábať tie žlté, tak sa začali montovať červené.

Ešte k Urbanom, majú tie dopytové tlačidlá aj funkciu zapamätania si? Lebo ak ma pamäť neklame tak na 12M nespravia žiadnu odozvu. Taktiež SU15 a TEDOMy sú na tom ako? Neni to náhodou tak, že pokiaľ šofér neodblokuje dvere, tak tie tlačidla nereagujú na stlačenie nijak.

No pokiaľ pre niečo chváliť SOR, tak určite tým je systém dopytového otvárania dverí, ktorý je pomerne prehľadný a funkčný. Reálne okrem SORiek a malých Solarisov je inde v Bratislave v cestnej doprave je dopyt neprehľadný a nefunkčný
Reakcia na: Jadran #55:
Je fakt skvelé, že takéto problémy s dverami v Urbanoch si zrejme nikto kompetentný nevšimol pred nasadením autobusov do prevádzky. Žiadne testovacie vozidlo, žiadna skúšobná prevádzka, nič. 😞

Nehovoriac o tom, že celý ten koncept oddelených tlačidiel dopytu a znamenia je chorý. Má to byť len jedno tlačidlo, ktoré funguje ako dopyt otvárania dverí a zároveň aj ako znamenie na zastavenie. Snáď všade na svete to tak funguje. Našťastie elektrobusy to tak už majú, verím, že je to prvá lastovička, a ďalšie vozidlá (aspoň tie od SORu) budú mať tieto tlačidlá zjednotené.
Reakcia na: johnnyjanko #54:
V Urbanoch je systém dopytu neskutočne zle vyriešený, preto to niektorí vodiči nepoužívajú vôbec. Inak centrálne ovládanie dverí je podobné ako na SORke, buď sa dajú otvoriť len predné alebo len dvoje zadné.
Čo sa dopytu týka - pri troche šťastia sa podarí uvoľniť dopyt hneď, pri menej šťastia až na druhý-tretí pokus, darmo to vodič stláča, očakávaný účinok sa nedostaví. Vrcholom ale je, keď sa náhodou podarí, že vodič aj cestujúci súčasne stlačia dopyt (vodič na prístrojovke, cestujúci vnútri/vonku na karosérii), tak nie len že sa neotvoria dvere, ale znamenie "sa vynuluje" (červený nápis STOP + signalizácia nad dverami prestanú svietiť). Ľudia nechápu, prečo sa neotvorili dvere, veď boli "vyzvonené", vodič nechápe, prečo sa neotvorili dvere, veď stláča ten dopyt o život, a nič.
Celé zle hentie vozy. Inak, dvere na Urbanoch v interiéri reagujú len na tie žlté podsvietené gombíky, s ostatnými (STOP, kočík, invalid) sa dá len zvoniť, podobne ako na nových SORkách a na rozdiel napríklad od starých SORiek, kde dvere otvoríte ktorýmkoľvek tlačidlom, ak je dopyt aktívny.
Teda toľko offtopic príspevkov som dávno nevidel... Mimochodom, vie niekto ako funguje otváranie dverí v Urbanwayoch? Mám dojem, že tie tlačidlá sú tam len na parádu. Či sa niečo stlačí alebo nie, vždy sa otvoria všetky dvere.

A keď už máme to jazykové okienko, tak aj ja prispejem jednou pikoškou, ktorú zrejme málokto pozná: ľudia spod Tatier skloňujú slovo "Interski" (názov zjazdovky nad Štrbským Plesom), a to napr. takto: "lyžoval som na Interskom". Skoro ma roztrhlo od smiechu, keď som to počul prvý raz 😃
Reakcia na: Ričard #48:
Je to možno aj pracovisko ale je to stanovište. To je ale dôsledok hyperkorektného prekladu, to si mal postrážiť objednávateľ.
Reakcia na: Viko #51:
Stavený dom v Desave 😋 .
Reakcia na: 3pa3ck3 #50:
Ako príklad OK, ale použitie v tomto prípade mi príde pritiahnuté za vlasy - Azda tam o chvíľu nájdem aj České vysoké učenia technické? Alebo nebodaj Stavebný dom v Dessau? 😃
Reakcia na: Jadran #21:
To je jedna vec. Druhá vec je, že každé otvorenie ich opotrebúva, a pri tom našom nastavení tých dverí v štýle „pome to tu celé r02j€ß@ť” je naozaj otázkou času, kedy nejaké krídlo vyletí z koľajničiek a nebudú páskou prelepené len dopyty, ale rovno celé dvere.
Reakcia na: Ike #23:
Ešte aj Škody 30T v zadnej kabíne píšu „neaktívne stanovisko“. Tam je ale zle skôr to ‘stan’ než to ‘isko’ – veď je to pracovisko, nie?
Reakcia na: 3pa3ck3 #36:
Takže aj Pavolova a Peterova?
Reakcia na: dupe #41:
Vieš, čo je divné? Že tu v Prahe majú SOR-ky také isté tlačidlá a ešte som sa s nefunkčným, nietoeštenedajbože príšerne prelepeným, nestretol.
Reakcia na: Viko #40:
Správne, úplný súhlas!
Reakcia na: Ike #37:
Nie je pravda.
Reakcia na: 3pa3ck3 #35:
Možno to mali spisovne ale aj tak na ****.
Reakcia na: 3pa3ck3 #36:
Miestne názvy nemusia byť spisovné, skloňovať sa však majú spisovne.
Tento typ som si este nevsimol. Zial na moste sa "stlacil" samovolne, takze ziadna vyhra to nebude...
Reakcia na: 3pa3ck3 #35:
Vidím, že som sa mal viac rozpísať - netvrdím, že to je nespisovný tvar, len mi pripadá paradoxný ten konflikt: ak je iks rokov zaužívané karloveský a dúbravský, nachádza sa to aj v názvoch inštitúcií či ulíc a nikomu to doteraz neprekážalo, nevidím dôvod, aby PSP naďalej pretláčali tvar, ktorý ani nemá historické pozadie, ani neznie prirodzenejšie, hoci v rámci unifikácie pravidiel je správnejší. Pretože samotná situácia, že nám zostala pomenovaná MČ podľa pravopisu spred roku 1940 je podľa mňa dostatočne špecifická na to, aby sme sa ju nesnažili zošnurovať do "nových" pravidiel.

(A ešte okienko jazykovedného diletanta - keď v iks slovách výpustka/elipsa funguje, prečo by zrovna z Karlovky nemohlo vypadnúť duplicitné - ov- a z Dúbravk|a + -ský nadbytočná neznelá spoluhláska?)
Reakcia na: Ike #37:
"Škodovka" nie je Emil Škoda ale spoločnosti, ktoré zdedili meno továrne, ktorú on kedysi založil. Meno Škoda pre spoločnosti je niekoľkokrát prenesené, s Emilom Škodom to má vlastne už len náhodnú podobu. Tak, či onak, v prenesenom význame sa zaužívalo meno Škoda v ženskom rode - pretože tak to pripadalo ľuďom prirodzenejšie.

Podobne sa zaužívalo meno Mercedes ako mužského rodu. Mimochodom tá, od ktorej autá zdedili svoju obchodnú značku sa nevolala Jellinková ale Jellinek, plným menom Mercédès Adrienne Ramona Manuela Jellinek. Nejde o značku spoločnosti ale len o obchodnú značku výrobkov spoločnosti Daimler-Benz.

Vlastne aj Škoda aj Mercedes sú slová cudzieho pôvodu, a teda by sa malo aplikovať pravidlo, že po zdomácnení týchto slov sa gramaticky správajú podľa svojej fonetiky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #36:
Karolova Dedina
Reakcia na: Viko #34:
už sa opakujem, ale aj hovorové "tá škodovka" a "ten Mercedes" nie je úplne správne. Malo by to byť ten Škoda (podľa Emila Škodu, zakladateľa Škodových závodov) a tá Mercedes (podľa Mercedes Jellinkovej, dcéry Emila Jellinka, ktorý spolupracoval so spoločnosťou Daimler-Motoren-Gesellschaft, ktorej neskôr vytvoril z mena svoje dcéry dnešné obchodné meno).
Reakcia na: 3pa3ck3 #35:
A veľmi prísne vzaté, po slovensky by to zrejme mala byť "Karolova Ves" 😉
Reakcia na: S499.1023 #27:
...na Šoltésovu, na Sklodowskú atď (ženy v hovorovom jazyku si celkom užijú).
Obľúbená je aj akrobacia okolo Karlovky, najviac ma dojal nedávny článok na N-ku o "dúbravčiansko-karlovoveskej trati" 😃

https://presov.korzar.sme.sk/c/22097247/do-vranovskeho-priemyselneho-parku-prichadza-prvy-investor.html

Aj novinári majú občas problém so skloňovaním (konkrétne s Radošinou spomenutou v článku)
Reakcia na: S499.1023 #31:
miestna časť Banskej Bystrice (teda Bystrici) - Rakytovce - všetci chodia do Rakytovca (lebo veď to je ten Rakytovec) 😂
Reakcia na: Jadran #30:
Ja mám z Radošiny ujčinú, tak tá by ma hneď dala do pozoru, keby som jej povedal, že je z Radošinej.
Reakcia na: 3pa3ck3 #29:
Ja zase často hovorím o železničnej trati do Radošinej - nechtiac a viem že je to nesprávne, ale tvar "do Radošiny", "v Radošine" mi do papule nelezie, názov obce mi stále pripomína privlastňovacie prídavné mená -in, -ina, -ino. 😃
Reakcia na: S499.1023 #27:
S Haniskou som to ešte nepočul, ale napríklad o ceste do Kaplnej počúvam celkom často. Alebo na východe sa ide do Trhovíšť...
Reakcia na: Jadran #14:
Hľadisko štadiónu FC DAC: Vedieme? Ešte nevedieme ale budeme vedieť!
Reakcia na: Ike #23:
Tá MAnderla, Jaskov rad. Pod Javorinskej ulica...
Ale nádražie mi neber!
Ja som teraz u našich kolegov z Dunaszerdahely zaregistroval obrat "Haniská, vlak do Haniskej". Grr!
Reakcia na: Miro #25:
dispečér, developér...

Mne sa dvíha tlak keď počujem "Idem pri školu." Ale slovo "trebalo" by som používal, aj keby za to hrozil trest smrti 😂
Reakcia na: Ike #23:
... rada na vstupenky, idem vonku ... bežne aj v Slovenskom rozhlase.
Reakcia na: Jadran #14:
Musí trebať, chalani... MUSÍ trebať. 😁
Reakcia na: S499.1023 #11:
Tam, kde je stanovisko vodiča električky, alebo nástupisko, alebo výstupisko, alebo letište, nádražie, varianta a nadstavenie (napr. ovládania hlasitosti). Tiež som počul, že v tomto alternatívnom vesmíre slovenského jazyka sa používajú výrazy ako Čuňovo, Ivánka pri Dunaji, Ľuboš Bláha, Zuzana Čapútová, národný prepravca a pod.
Reakcia na: jr1961 #19:
"trochu zastar." 😛
Reakcia na: Error 0x007 #17:
V prípade SORiek s tými pokazenými tlačidlami akurát to, že dvere sa dajú otvoriť centrálne buď len predné, alebo všetky zadné súčasne (na spôsob Karosy). No a keďže vieme, ako tie SORky kúria v zime a klímujú v lete, je ľahké domyslieť si, aký to má vplyv na teplotu interiéru. Navyše selektované otváranie z dlhodobého hľadiska šetrí aj mechanizmy dverí.
Reakcia na: ceres #7:
V Paríži takisto. Prekvapilo ma (už pred hodne rokmi), že RATP objednávali autobusy s menším počtom dverí. To sa zdôvodňovalo tým, že vodič nemôže sledovať väčší počet dverí a veľa dverí zvyšuje aj riziko čiernych pasažierov. V krátkych autobusoch je to väčšinou jednoduché - prvé dvere sú na nástup, druhé dvere na výstup a viac dverí tam nie je:
https://static.actu.fr/uploads/2018/09/MAN_Lions_City_9890_RATP_ligne_94_Paris-854x570.jpg

Kĺbové autobusy majú jedny dvere navyše za kĺbom.
http://www.mobilicites.com/images/bibli/autobus-articul-hybride.jpg

Pamätám si vášnivú diskusiu na fóre podobnom imhd.sk, keď RATP kúpil autobusy s väčším počtom dverí (t.j. také aké jazdia v iných mestách). Ale tradícia nízkeho počtu dverí je v Paríži dodnes, tie autobusy na obrázkoch sú pomerne nové.
Reakcia na: Jadran #16:
Práveže to tak bolo v minulosti, naposledy to uvádzali tuším PSP z roku 2000.

Mimochodom, nezabúdajme ani na zázračný tvar "častokrát" 😃 Trhá mi uši omnoho viac, než toto ma/mi, ktoré som dlho ani nevnímal ako chybu.

Na druhej strane, stálo by za diskusiu, či takmer po dvesto rokoch existencie spisovného jazyka potrebujeme z neho direktívne vyhadzovať slová, alebo je načase prejsť skôr na dokumentáciu vývoja (spojenú s potrebnými korekciami).
Reakcia na: Jadran #1:
Môžeš mi prosím vysvetliť, čo je vlastne na tom centrálnom otváraní také hrozné ("nechutné")? Nevidím do toho, ďakujem.
Reakcia na: Miro #15:
Veď čo som sa dopočul, že už aj "napadlo ma" (v kontexte "prišlo mi na um") je gramaticky správne, resp. je to dvojtvar?... Vôbec by ma neprekvapilo, keby sme v budúcnosti trebali.
Reakcia na: Jadran #14:
Ja budem trebať, ty budeš trebať...
Ja som trebal, ty si trebal, on trebal.
My sme trebali, vy ste trebali, oni trebali.

Myslím, že Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra by sa tým mal vážne zaoberať.

Ale už sme mimo témy.
Reakcia na: mku81 #13:
Trebalo by.
Ja trebám, ty trebáš, on trebá.
My trebáme, vy trebáte, oni TREBÚ!

Lovenčin mój krástný. 💗
Reakcia na: S499.1023 #11:
v tej istej, kde sa používa "najoptimálnejší" prípadne moje veľmi obľúbené "trebalo"
Reakcia na: jr1961 #9:
Takéto súpravy s menovaným mechanickým pohonom "dopytového" otvárania dverí som stretol v hojnom počte v Mníchove a ak ma pamäť neklame, tak i vo Viedni a za mňa z principiálneho hľadiska im vôbec nič nechýba.
Reakcia na: jr1961 #9:
V akej odnoži slovenského jazyka sa vyskytuje slovo "spružina" ?
Zdá sa mi, že červené citelisy sú vybavené automatickou fotobunkou, avšak je na nich odpojená a nahradená dopytom, ktorý aj tak zväčša nefunguje.
Reakcia na: Jadran #1:
Zájdime na "Balkán" na západe Európy - do Paríža. Réseau Métropolitain - alebo Métro je, okrem obdobia štrajkov, veľmi rozšírený druh mestskej dopravy. Už na súpravách dodávaných do parížskeho metra pred vyše pol storočím fungovalo niečo ako "dopytové ovládanie" - a je tam dodnes, keďže veľa z tých súprav dodnes premáva.

na vonkajšej strane:
https://www.karodaxo.fr/wp-content/uploads/2012/12/portes_photo.jpg
na vnútornej strane:
http://resize.over-blog.com/428x285-ct.jpg?http://idata.over-blog.com/0/18/32/04/N3017.jpg

Nemá to podsvietenie, nemá to žiadnu elektroniku, po slovensky sa to volá kľučka. Ak sú dvere odblokované, tak sa otvoria (na mechanický pohon - spružina / hydraulika), ak sú zablokované, tak sa neotvoria. Blokuje a odblokuje ich vodič.

Prišlo 21. storočie a s ním sofistikovanejšie súpravy - a tie už archaickú kľučku na dverách nevozia - dvere s otvárajú centrálne. Pri hustote cestujúcich v metre je to totiž najoptimálnejšia metóda. Navyše niektoré linky sa automatizujú, a to tak je treba zabezpečiť synchronizované otváranie dverí na súprave a dverí na nástupišti.

Bratislavské autobusy majú k metru ďaleko, to mi je jasné. Dopytové ovládanie možno má nejaký zmysel na menej frekventovaných zastávkach. Ale pokiaľ nefunguje, jednoznačne by mali vodiči otvárať dvere centrálne. Je hanbou, že DPB plánuje jednotné označovanie tlačidiel namiesto ich opravy. Ak to nevedia opraviť, tak nech sa vrátia do čias, keď sa dvere otvárali centrálne. Ten pocit "návratu na Balká" alebo do minulosti je len lokálny - relatívny k bratislavskej realite, ale v skutočnosti sa centrálne ovládanie používa na veľa miestach na svete. Hanbou sú tie oblepené dvere, nie centrálne ovládanie dverí.
Reakcia na: henko151 #6:
Co som odpozoroval, dopyt + fotobunka ma velky zmysel v tom ze je bezne, ze vozidlo pride na konecnu a cestujuci mozu okamzite nastupovat (napr. v zime do vyhriateho autobusu), aj ked odchod je az o 10 minut. Podobne na terminaloch s garantovanymi prestupmi, kde sa caka na prichod ostatnych liniek. Ludia nastupuju / vystupuju podla potreby, vodic si medzi tym odskoci, bafne cigaretku... Ovladanie 1. - 2. dveri ma zmysel, lebo vozik / kocik / dochodca,....

Zial nic z toho na SVK az na male vynimky nefunguje.



Reakcia na: henko151 #6:
Nie je ale v Berlíne povinný nástup prvými dverami, hoc sa to nie vždy dodržiava?
Reakcia na: Jadran #1:
Osobne si myslím že 1. a 2. dvere manuál a 3. pripadne 4. fotobunka je to najnekoncepčnejsie riešenie. Myslím si že to by sme nemali zo západu kopírovať

Najjednoduchší a zároveň na funkčnejši systém mi príde v Berlíne kde, šofér vie otvárať iba 1. Dvere a všetky ostatne sú na fotobunku a tam iba uvoľňuje a zamkýňa dopyt. Jedine čo vie spraviť na viac je vypnúť fotobunku pri dverách oproti miestu na vozíky. (aby mohol vozík, kočík bezpečne nastúpiť)
Reakcia na: Jadran #1:
Samozrejme že ideálny stav by bol mať tlačidla opravené, ale v prípade ak to tak nie je, jednoznačne by sa mal používať central. Je to oveľa lepšie ako prakticky vyradiť niekoľko dverí z prevádzky.
Reakcia na: Jadran #1:
Lenže centrálne otváranie dverí by zrýchlilo čas jazdy, ktorý teraz spomaľuje presun ľudí od pokazených dverí k fungujúcim. Viem si živo predstaviť starú babku, ako najprv 10 sekúnd mačká zvonka pokazené tlačidlo a potom sa 20 sekúnd presúva k druhým dverám. Bude vodič čakať alebo ju nechá vonku a odíde?
Keby mal niekto v DPB gule, požiadal by SOR, aby tieto poruchové tlačidlá vymenil na komplet dodávke z roku 2017 a ak by sa tak nestalo, dal by im bez škrupúľ najavo, že do tohoto mesta už nedodajú ani jeden voz, ale to sa zjavne nestane 😕
Reakcia na: Jadran #1:
1. V tých prevádzkach, kde majú tebou popisované otváranie dverí sa spravidla takýto problém v bežnej premávke nevyskytuje (vyskytuje sa v zanedbateľnej miere).

2. U nás by sa to vyriešilo tak, že nastúpiť by sa dalo len prvými dvoma... ibaže by nejaký súcitiaci spolucestujúci zvnútra otvoril.
Zabudnite už prosím vás na to sprosté centrálne otváranie, je to minimálne taký nechutný pozostatok minulých čias ako "stále zastávky".
Vo svete už existujú vozidlá určené pre MHD, ktoré majú posledné dvere (v prípade sólo voza tretie, v prípade kĺbaku tretie aj štvrté) vybavené fotobunkou a otvoriť sa dajú len na "dopyt", vodič ich obsluhovať nijako nedokáže, jediné čo môže spraviť, povoliť alebo zrušiť dopyt na týchto dverách. Čo by robili v DPB, keby vlastnili takéto vozidlá a nastal by tento problém hromadne sa kaziacich tlačidiel? Odstavili by X vozov?

Ale teda buďme radi, že sme na balkáne a tu nám nič také nehrozí ešte pekných pár rokov. Namiesto urgentnej výmeny tlačidiel radšej vymyslíme vkusný, jednotný vysvetľovací oznam pre cestujúcich, čo a ako majú robiť, lebo sme hnilí niečo poriadne dotiahnuť do konca.

Fakt nemám slov.