Nitra hľadá poskytovateľa služieb mestskej hromadnej dopravy

Úspešný uchádzač by mal zabezpečovať MHD v Nitre od začiatku roka 2020.

Mesto Nitra vyhlásilo koncom marca verejné obstarávanie na zabezpečenie služieb mestskej autobusovej dopravy, keďže zmluva so súčasným dopravcom končí na konci roka 2019. Víťazný uchádzač bude zabezpečovať mestskú dopravu v Nitre počas nasledujúcich 10 rokov s možnosťou predĺženia o ďalších 5 rokov. Odhadovaná cena zákazky je 121,76 mil. € bez DPH.

Dopravcovia môžu podľa zverejneného oznámenia vo vestníku verejného obstarávania predkladať svoje ponuky do 29. apríla 2019 31. mája 14. júna 16. júla  23. augusta 2019. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najlepší pomer ceny a kvality, pričom za celkovú nákladovú cenu môže uchádzač získať 70 bodov a za úroveň ponúkaného technického vybavenia 30 bodov.

Medzi požiadavkami na technické vybavenie je napríklad, že maximálny vek jednotlivých prevádzkovaných vozidiel MHD nemôže byť viac ako 16 rokov, maximálny priemerný vek vozidlového parku môže byť najviac 10 rokov, miminálne 5 % vozidiel MHD musí byť vyrobených v rokoch 2018 a 2019, rovnaké percento vozidiel musí byť nízkoemisných (CNG, LNG, elektro) a minimálne polovica vozidlového parku musí spĺňať emisné normy Euro 5 alebo Euro 6. Čím lepší vozidlový park dopravca ponúkne, tým viac bodov v súťaži získa.

Podľa špecifikácie predmetu zákazky musí byť celý vozidlový park MHD nízkopodlažný a klimatizovaný. Podmienky súťaže stanovujú aj technické štandardy vybavenia a informačného systému vozidiel, ktoré bude dopravca zaraďovať do nitrianskej MHD. Novinkou pre nové vozidlá bude displej s číslom linky aj na ľavom boku vozidla.

Súčasťou novej zmluvy o službách vo verejnom záujme by mali byť aj požiadavky na kvalitu poskytovaných služieb a spôsob ich kontrolovania a hodnotenia zo strany objednávateľa, teda mesta Nitra.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #47:
paráda...tešme sa na ďalších 6 rokov stagnácie vo vývoji mhd a nakradnuté milióny 😠
Reakcia na: Vladimír #47:
Ktorý zasa zo strachu, aby ho nevytlač, osekal ceny na kosť a potom bude nariekať, že je to stratové 😂 ?
Obálky otvorené boli. Prihlásil sa len jeden uchádzač - súčasný dopravca ARRIVA NITRA a.s.
Reakcia na: Ivanecko #42:
To aj mne prišlo divné, info mám však od Romana T., ktorý bol dosť presvedčený.
Reakcia na: Jak44 #43:
Pokiaľ viem prihlásil sa aj Turancar, ktorý chcel mať parkovisko na mieste bývalej odstavnej plochy Arrivy, ktoré prednedávnom odkúpil.
Reakcia na: Ričard #41:
Že v sútaži bola sama.
Reakcia na: Jak44 #39:
Aký je tvoj odhad?
Reakcia na: dingo #38:
Škoda, myslel som, že sa tu trošku zamiešaju karty ako v ČR.
Reakcia na: dingo #38:
Prihlásil sa aj niekto iný?
Reakcia na: Ivanecko #37:
Arriva Nitra vyhrala.
Tak ako? Zase to nevyšlo a bude ďalší pokus?
Myslím, že v tejto fáze to už mesto nemá možnosť ovplyvniť alebo urýchliť.

Podmienky tendra boli napadnuté a čaká sa na stanovisko Úradu pre verejné obstarávanie.
Reakcia na: henko151 #33:
Kde je problém? Stále nemajú aspoň dvoch záujemcov? Ikskrát spresňujú súťažné podmienky? Či na čo čakajú?
Nekonečný príbeh pokračuje...
Reakcia na: henko151 #28:
Tie vozidlá sú skutočne v nájme...
Zase sa nám to posunulo o mesiac.
Reakcia na: dingo #26:
Napríklad aj v LM Arriva mala ešte pred vyhratím zákazky naplánované že si bude nejaké vozidlá prenajímať. Vidíš a teraz prišli tam BNky na leasing.

Reakcia na: dingo #26:
Každý záujemca predsa predloží projekt aj s vozidlami, nevidím v tom najmenší problém.
Ako sa vlastne vyhodnocuje vozový park a body za technický stav keď tie vozidlá nebudú ešte ani vyrobené? Však sa budú musieť kúpiť nové, ale ešte predtým bude treba vyhrať súťaž, kde budú bodované kurentné vozidlá? Predsa len, tie pôjdu preč, tak je to celkom divné. Diky.
Reakcia na: Ričard #24:
Platí to pre kohokoľvek, kto uspeje. Je to nutnosť - ako už bolo napísané, nové autobusy víťazovi do konca tohto roku nedodá nikto.
Reakcia na: Vladimír #22:
To platí v prípade, že tu zostane Arriva a jej vozový park, alebo aj pre iného dopravcu, ktorý sem teda môže doniesť voláke kraxxne plesnivé?
Reakcia na: henko151 #21:
Zmenili to už včera, asi nejaké nové updatnuté súťažné podklady.
Reakcia na: henko151 #21:
Povinnosť spĺňať predpísané štandardy vozidlového parku bola posunutá tiež - stačí do roka od podpisu zmluvy. To môže byť tak reálne jeseň 2020. Dovtedy možno jazdiť aj so staršími vozidlami, resp. vozidlami nespĺňajúcimi kritériá.
Takže ani zajtra nebude deň otvárania ponúk. Preložené na 14.06.2019. Čím ďalej, tým viac pochybujem, že nový dopravca stihne nakúpiť nové vozidlá.
Reakcia na: Bubboo #18:
Na fotografiíach ich nemajú.
Reakcia na: S499.1023 #15:
To ja neviem,nikdy som sa na to nepýtal.Ale v streche boli zaslepené otvory na ,,inštaláciu a prevádzku" klimatizácií.Nejdem konšpirovať,ale sám si videl,ako groteskne boli tie vozy poobúvané, nemám teda dôvod odopierať si myšlienku, že snáď aj tie klimatizačné jednotky boli pred odovzdaním demontované...ale to je iba taká myšlienka
Reakcia na: S499.1023 #15:
Tým som chcel povedať, že ventilátory ževraj stačili.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Jazdili na dlhších linkách a na rýchlostných cestách, jeden šofér hovoril, že predstav si niečo ako Bratislava - Sereď po dialnici.
Reakcia na: Bubboo #14:
A ako prežili tých šesť či koľko rokov predtým v Holandsku?
Reakcia na: Peterzm #13:
Netrvalo to dlho...už s príchodom prvých teplých dní prišli odozvy od cestujúcich a veci sa dali do pohybu.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Tak to tam muselo byť zábavné cestovať v nich pri takých krásnych 35°C 😅. Ako nejak svetoborne to nepomáha, keď je v takej horúčave otvorené okno, keďže aj ten vonkajší vzduch je pekne rozpálený, ale aspoň ten vzduch nestojí. Klíma je určite dobrá vec, hlavne pri letných teplotách, aké tu máme v posledných rokoch.
Reakcia na: Peterzm #11:
VanHooly nemali otváracie okná ani pred dosadením klimatizácie.
Reakcia na: dupe #10:
Myslím, že všetky majú klímu, keďže nemajú otváracie okná. Ale v tendri sú asi bezpredmetné, keďže majú 17 rokov (resp. 18 v prípade 555HJ)
Povazuju sa za klimatizovane aj Van Hool AG 300?
Reakcia na: dingo #8:
V BA SORy NS 12 a EBN 8 maju uz len Stop tlacitka (+ samozrejme koci/vozik a tlacidla priamo na dverach)
Keby bolo všetko dopyt a neboli by stopky neboli by zbytočné problémy v NBčkach 18 a niektorých 12.
Kazdy dopyt by mal urcite zaroven fungovat ako stopka. Naopak to nevyhnutne byt nemusi, kedze tlacidla by idealne nemali byt len pri dverach, ale pri kazdom sedadle (aby nebolo nutne vstavat vopred).

Mnou preferovany variant je aby stopky ktore jasne patria k niektorym dveram fungovali aj ako dopyt a ostatne stopky by boli len stopky.
Reakcia na: Peterzm #4:
zaujímavý postreh. Ja napríklad doteraz neviem pochopiť, aký má zmysel keď je pri dverách tlačidlo STOP s tlačidlom dopyt zároveň. Navyše keď stláčam STOP a keď vodič na zastáve zastaví tak musím ešte potom stlačiť dopytové tlačidlo aby mi otvoril konkrétne dvere - celkovo je to blbosť
Reakcia na: Peterzm #4:
Presne tak, to je iba dopyt.
Osobne sa mi najviac páči systém zo Soriek BN9,5. Jedno tlačidlo ako zastavenie+dopyt, otvoria sa len tie dvere, pri ktorých bolo stlačené. Jednoduché a efektívne.
Reakcia na: henko151 #2:
Nádherne by stačil dopyt, nevznikalo by to čo teraz v sorkach napríklad, že človek stlačí stopku, vozidlo zastane, ale dopyt už nestačí.
Reakcia na: 810zssk #1:
V štandardoch IDS BK sú tiež zakázané reklamy cez okná? Ale inak tiež mi to príde také že moc sa nezamýšľali nad tým. Najviac som sa pobavil na tom že zastávky na znamenie musia byť označené dodatkovou tabúľkou "Na znamenie", čo by znamenalo že všetky zastávky sa tým musia vybaviť.:D Taktiež rozdelenie tlačidiel na dvere a na dopyt nevnímam za najšťastnejšie, kedže v cestujúci musí zbytočne stlačať dve tlačidlá.

Každopádne pokiaľ by som si mal predstaviť vozidlá vo výbave podobnej ako je v BA, tak by som sa iba tešil.
Technicke standardy okopirovane z IDS BK, cestovny poriadok s uvedenim ze dopravu zabezpecuje Arriva Nitra (to tiez musi novy dopravca splnit? 😁)... vela prace si s tymi podkladmi teda nedali.