Čo veští plán investičnej výstavby prešovskej doprave v najbližšom období?
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Pozreli sme sa bližšie, aké investície schválili poslanci mestského zastupiteľstva v oblasti dopravy.

Plán investičnej výstavby v meste Prešov pre rok 2019 s výhľadom na nasledujúce dva roky bol poslancami mestského zastupiteľstva schvaľovaný ešte v decembri minulého roku. Nakoľko však niektoré investície neboli v tom čase finančne kryté z rozpočtu, poslanci sa schvaľovaniu venovali opäť na nedávnom februárovom zastupiteľstve. 

Zamerali sme sa priamo na investície týkajúce sa dopravy - či už mestskej hromadnej alebo cyklistickej. Časť investícií bude hradená z externých zdrojov (IROP, OPII) so spolufinancovaním mesta a časť priamo z rozpočtu mesta. Prinášame vám krátky prehľad toho, čo by sa malo v najbližšej dobe zrealizovať v našom meste.

Investície hradené z externých zdrojov so spolufinancovaním mesta

  • cyklochodník Mestská hala - Wilec hôrka (plánovaná výstavba v roku 2019);
  • cyklochodník Kuzmányho - Masarykova (plánovaná výstavba v roku 2019);
  • cykloželeznička Prešov - Zlatá baňa - 2. etapa (plánovaná výstavba v roku 2019);
  • cyklochodník na Sekčovskej ulici (plánovaná výstavba v roku 2019);
  • cyklochodník Mlynský náhon - po Kúpeľnej ulici (plánovaná výstavba v roku 2019);
  • modernizácia a rekonštrukcia prestupného uzla na Masarykovej ulici - predstaničný priestor (dokončenie stavby začatej v roku 2018);
  • prepojenie komunikácie Ul. Sibírska a Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia (projektová dokumentácia + výstavba; plánovaná realizácia v rokoch 2019 - 2020);
  • realizácia inteligentných dopravných systémov s preferenciou MHD v meste Prešov (projektová dokumentácia + výstavba; plánovaná realizácia v rokoch 2019 - 2021).

Investície hradené z rozpočtu mesta

  • prepojenie trolejového vedenia Solivarská - Košická (okolo NAY Elektrodomu) (plánovaná realizácia v rokoch 2019 - 2020; zámer získať finančné prostriedky z OP Integrovaná infraštruktúra);
  • chodník a cyklochodník Ul. Pod Hrádkom - Zlatobanská (plánovaná realizácia v rokoch 2019 - 2020);
  • prepojenie komunikácie Ul. Sibírska a Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia (plánovaná realizácia v rokoch 2019 - 2021; zámer získať finančné prostriedky na zatrolejovanie z OP Integrovaná infraštruktúra).

V pláne investičnej výstavby bolo uvedených mnoho ďalších investícií ako napríklad rekonštrukcie ulíc, zastávok a dobudovanie zastávkových prístreškov. Tieto investície však v tom čase neboli finančne kryté a tak sa rozhodlo, že sa o návrhu bude hlasovať, až budú uvoľnené ďalšie finančné prostriedky z rozpočtu.

Do plánu sa tak nedostala napríklad aj dlhoočakávaná rekonštrukcia križovatky Armádneho generála Svobodu - Vihorlatská, kde malo dôjsť k osadeniu cestnej svetelnej signalizácie, ktorá by dokázala značne zrýchliť výjazd vozidiel MHD z Vihorlatskej ulice alebo rekonštrukcia zastávok na Levočskej ulici, ktoré v súčasnosti určite nevyzerajú ako prestupný uzol hodný 21. storočia.

Ostáva nám len dúfať, že sa peniaze na uskutočnenie týchto projektov napokon nájdu a výsledky budú čoskoro badateľné.


13.3.2019
-Jur@j-

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.