Rozpočet mesta pre rok 2019 z pohľadu dopravných projektov

Mesto bude pokračovať v rozbehnutých projektoch a zároveň začne s prípravou ďalších stavieb.

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh rozpočtu pre rok 2019 s výhľadom pre roky 2020 - 2021, o ktorom bude mestské zastupiteľstvo rokovať na najbližšom zasadnutí. Z hľadiska mestskej hromadnej dopravy a jej rozvoja je v rozpočte zabezpečené financovanie veľkých investičných projektov budovania a modernizácie nosného dopravného systému. V uvedenom období plánuje hlavné mesto okrem už rozbehnutých dopravných projektov začať aj s prípravou ďalších električkových a trolejbusových tratí, rozširovaním preferencie MHD a obnovou vozidového parku MHD.

V rámci dotácie na bežné výdavky pre Dopravný podnik Bratislava plánuje mesto vynaložiť 74,9 mil. €, kým v roku 2018 to bolo len 62,2 mil. €. Na zabezpečenie spolufinancovania projektov DPB realizovaných z prostiedkov EÚ (3. etapa modernizácie údržbovej základne DPB, obnova vozidlového parku - električky a kĺbové ekobusy, nákup ďalších zastávkových informačných tabúľ) počíta návrh rozpočtu s kapitálovým transferom vo výške 8,850 mil. €. Na tieto projekty je najskôr potrebné získať príspevky z príslušného operačného programu (IROP, OPII) a realizovať verejné obstarávania.

V podprograme Nosný dopravný systém má mesto naplánované financovanie nasledujúcich projektov v objeme 62,867 mil. € pre rok 2019:

  • Modernizácia električkovej trate Dúbravsko-karloveská radiála: realizácia stavby (predpokladaný začiatok v lete 2019).
  • Modernizácia električkových tratí Ružinovská radiála a Vajnorská radiála: vypracovanie projektovej dokumentácie (realizácia stavieb sa predpokladá v rokoch 2020 – 2021).
  • Nosný systém MHD úsek Bosákova – Janíkov dvor: dopracovanie dokumentácie v stupni DSP a vypracovanie dokumentácie v stupni DRS (realizácia stavby sa predpokladá od roku 2021).
  • Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra: vypracovanie projektovej dokumentácie projektu v rokoch 2019 – 2020 (realizácia projektu je naplánovaná v roku 2021).
  • Preferencia MHD: modernizácia cestnej dopravnej signalizácie (CDS), výmena radičov CDS s implementáciou dynamického riadenia s preferenciou MHD, v niektorých lokalitách aj výmena návestidiel, kabeláže alebo stožiarov CDS – vypracovanie projektovej dokumentácie a realizácia v rokoch 2019 – 2021.
  • Predĺženie električkovej trate po plánovanú železničnú zastávku na Boroch (TIOP Lamačská brána): vypracovanie technickej štúdie pre 0,8 km predĺženie trate, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie (roky 2019 – 2020).
  • Predĺženie električkovej trate po plánovanú železničnú zastávku Ružinov (TIOP Ružinov): vypracovanie technickej štúdie pre 0,5 km predĺženie trate, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie (roky 2019 – 2020).
  • Električková trať Podunajské Biskupice: vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre novú 10 km trať a vypracovanie EIA a projektovej dokumentácie (roky 2019 – 2021).
  • Modernizácia električkovej trate Račianska radiála: vypracovanie projektovej dokumentácie – v roku 2019 prebehne verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a následne by v roku 2020 mala byť spracovaná samotná dokumentácia.
  • Rekonštrukcia uzla Račianske mýto: štúdia a projektová dokumentácia (realizácia stavby plánovaná v roku 2020).

Výstavba chýbajúcej prestupnej električkovej zastávky Jesenského na Štúrovej ulici je podľa návrhu rozpočtu plánovaná v roku 2020.

Okrem toho plánuje mesto poskytnúť organizácii Generálny investor Bratislavy kapitálové prostriedky na zabezpečenie prípravy nových električkových a trolejbusových tratí (135-tisíc €), výstavbu zastávky MHD v Jarovciach pri hasičskej zbrojnici (200-tisíc €) či na vybudovanie BUS-pruhu na Popradskej ulici (300-tisíc €).


13.3.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Peter6607včera, 23:31 #41 Re:
Reakcia na #32 od 810zssk:
Berlín alebo Moskva? Vyber si, názory ktorých odborníkov sa ti zdajú byť dôveryhodnejšie. Ja volím západ 😎 Elektrobusy považujem za slepú uličku v ekologickej verejnej doprave. Budúcnosť je podľa mňa v trolejbusoch s nezávislým zdrojom napájania pre úseky, kde by bola výstavba trolejbusovej trate nerentabilná. Ak chceme zvyšovať podiel bezemisných vozidiel, výstavba tratí je teda správna cesta. Kľúčom je, aby bol u všetkých trolejbusoch nejaký rozumný minimálny dojazd kvôli prekážkam na trati. Toto dokonca bolo už aj u FBW v Zlíne a niektorých exportných 14/15 Tr. Neviem teda, prečo to stále v Bratislave nemáme.
Solidervčera, 19:15 #40 Re:
Reakcia na #34 od Ma178rek:
Stále je to otvorené, aj vzhľadom na to, že po eventuálnej rekonštrukcii trolejbusovej križovatky na SAV by mohli trolejbusy premávať aj z Pražskej na stanicu a opačne, tým pádom by tento existujúci problém zanikol.
Solidervčera, 19:07  +1#39 Re:
Reakcia na #32 od 810zssk:
Konvenčné trolejbusy sa určite nestanú prežitkom ani v horizonte 2030 a nehovoríme predsa o budovaní nového trolejbusového systému, ale o rozširovaní existujúcej technicky vybavenej siete, aby sa vozidlá a sieť využívala efektívnejšie a cestujúci dostali atraktívnejšie spojenie k významným prestupným uzlom respektíve iným cieľovým destináciám. Ak si porovnáme náklady na nákup minimálne 35 nových kĺbových parciálnych trolejbusov pre linky 202 a 212 a k tomu 20 nových krátkych trolejbusov pre 205 a 210, tak sme na sume, ktorá niekoľkonásobne prekračuje cenu za výstavbu a prevádzku predĺžených trolejbusových tratí. Dokonca s existujúcimi vozidlami.
Valecvčera, 18:43  +3#38 Re:
Reakcia na #36 od 810zssk:
No, na príklade mobilných telefónov sme sa v posledných 10 rokoch dostali z týždňovej výdrže na dennú. 😉

Ak by sa aj vyriešil dojazd elektrobusov (teda prišlo s takým riešením batérií, ktoré pri prijateľnej veľkosti a váhe dokážu uchovať dostatok energie) na nejakých aspoň 200 km, stále bude celkom značný problém s napájacou sieťou, tzn. zabezpečiť, aby sa nejakých 150 vozidiel mohlo naraz na jednom mieste nabíjať.
Vladimírvčera, 18:31  +4#37 Re:
Reakcia na #36 od 810zssk:
Neviem, či je to posledná prekážka. Zachytil som napr. väčšie polemiky ohľadne životnosti a následne ekologickej likvidácie batérií...
810zsskvčera, 17:50 -3#36 Re:
Reakcia na #35 od S499.1023:
Dobre, ale dnes tu mame realne jazdiace elektrobusy a posledna prekazka je dojazd. Tak snad je realisticke ocakavat, ze do 10 rokov sa to vyriesi, nie?
S499.1023včera, 17:34  +4#35 Re:
Reakcia na #32 od 810zssk:
Takéto reči sa vedú už 60 rokov a zatiaľ len zbytočne zahubili desiatky trolejbusových prevádzok.
Ma178rekvčera, 16:22 #34 Re:
Reakcia na #31 od Petto:
a možno budeme prekvapený a žiadne takéto spájanie nebude
Pettovčera, 15:59 #33 Re:
Reakcia na #32 od 810zssk:
Take male vtrolejbusove projekty ako spominal Solider ( Razsochy ci presun Rajskej blizsie k elektrickam) sa podla mna oplatia. Ak by sme postavili Razsochy ale bez trol.siete je podla teba lepsie/lacnejsie zohnat komplet novych 18 baterkovych tbusov pre 212 , prip aj 207? 🙂 Prip komplet nove baterkove tbusy pre 202,205 len aby prisli na baterku na Kamenne tych par metrov.? No taka Petrzalka s trol.vedenim to mi uz pride naozaj zbytocne budovat a tam stacia baterkove co ja viem 209 cez Kosicku napr.
810zsskvčera, 15:34 -4 +1#32 Re:
Reakcia na #28 od Solider:
Ma dnes nejaky zmysel rozsirovanie trolejbusovej siete, okrem Mlynskej doliny, ktora je potrebna pre celistvost siete? Budovanie novej trate je investicia s navratnostou niekolko rokov a mozno predpokladat ze do tej doby uz budeme mat elektrobusy s dostatocnym dojazdom na vyjazdenie beznej sluzby, cim sa konvencne trolejbusy stanu prezitkom.

Kym tam nie sme, urcite ma zmysel trolejbusovu prevadzku udrziavat, ale nejake zasadne rozsirovanie mi pride vyhadzovanim penazi do neperspektivneho modu dopravy.
Pettovčera, 12:11 #31 Re:
Reakcia na #30 od Ma178rek:
Zaujima ma interval predlzenej 204. Tipujem, ze zostane 204tkovy, aby sa nerozbil preklad s 205 prip. jednotny tbusovy 10/15//15. Hoc v poobednej spicke 204 15min int je dost malo, ak by to slo az na Kuklovsku.
Ma178rek18.3.2019 11:58 #30 Re:
Reakcia na #29 od lostrail:
204 a 32 sa spoja do dlhej linky, 204 bude končiť na Kuklovskej 😃
lostrail18.3.2019 11:54 #29 Re:
Reakcia na #2 od david1:
Co presne sa mysli predlzenim L204? Kde by mala koncit po novom?
Solider16.3.2019 14:28  +3#28 Re:
Reakcia na #27 od Viko:
Osobne si myslím, že trať do Lamača začne byť aktuálnejšia, ak sa výstavba Nemocnice Rázsochy dostane do pokročilejšej fázy. V súčasnosti by sa mohla pozornosť venovať najmä trolejbusovým tratiam Mlynská dolina – Molecova, Mlynské nivy – Nové SND – (Šafárikovo nám.❓) a Dunajská – Kamenné námestie 🙂
Viko16.3.2019 10:11 #27 Re:
Reakcia na #26 od diky:
Aj Patrónka - Lamač by sa mohlo konečne rozhýbať...

#19 - ďakujem, bude to ešte zaujímavé sledovať.
diky16.3.2019 9:04 #26 Re:
Neviete ako je to s trolejbusovou traťou Hroboňova-Patrónka?
Andy16.3.2019 0:07 #25 Re:
Reakcia na #24 od david1:
Ale vieš, čo všetko to zahŕňa? Môže to byť na jednej strane len výmena prístrešku, na druhej strane aj prerobenie 100 metrov cesty v okolí zastávky.. Takže neviem, podľa čoho vieš, že cena je vysoká, ak nevidíš rozsah úprav.
david115.3.2019 17:50 #24 Re:
Reakcia na #23 od Andy:
Máš to tam predsa napísané.
Výstavba zastávky..
Andy15.3.2019 10:47 #23 Re:
Reakcia na #22 od david1:
Takže nevieš čo sa bude upravovať, a už vieš, že tá cena je príliš vysoká?
david115.3.2019 10:23 #22 Re:
Ešte toto som si tam všimol:výstavbu zastávky MHD v Jarovciach pri hasičskej zbrojnici (200-tisíc €)

To čo bude za zastávku v Jarovciach za 200 000€ ? 🙄 🙄 To bude zase tunel..