Počas uzávery Mlynských nív pribudnú BUS-pruhy na Gagarinovej

Uzavretie Mlynských nív a obmedzenia pod Prístavným mostom nastanú od 15. februára.

Vedenie hlavného mesta informovalo o obmedzeniach v doprave a navrhovaných riešeniach, ktoré nastanú od 15. feburára tohto roka. Od tohto dátumu bude úplne uzavretá ulica Mlynské nivy v úseku medzi Karadžičovou a Svätoplukovou ulicou (s výnimkou výjazdu pre autobusy z autobusovej stanice) na pol roka. Rovnako príde k uzavretiu kruhovej križovatky pod Prístavným mostom, vrátane smerov zo Slovnaftu na Prístavný most a Prístavnú ulicu a opačne.

Magistrát sa rozhodol počas týchto obmedzení výraznejšie preferovať autobusy a trolejbusy MHD a regionálne autobusy, ktoré by mali zabezpečiť rýchlu dopravu z východných častí mesta do centra a naopak. Na Gagarinovej ulici budú vytvorené v oboch smeroch BUS-pruhy, pričom pruh v smere do centra vznikne pridaním k dvom existujúcim jazdným pruhom a BUS-pruh v smere von z mesta bude na úkor jedného jazdného pruhu pre individuálnu dopravu. Cesta od záchytného parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa po Mlynské nivy by mala podľa magistrátu s využitím BUS-pruhu trvať v špičke približne 14 minút, namiesto súčasnej hodiny.

Pre MHD bude namiesto uzavretých Mlynských nív vyhradená Páričkova ulica, ktorá bude dočasne obojsmerná v úseku za staveniskom autobusovej stanice, takže obchádzkové trasy autobusov MHD povedú po Páričkovej ulici. Obchádzkové trasy pre individuálnu dopravu povedú cez Košickú a Landererovu ulicu. V druhej etape po pol roku by mali byť Mlynské nivy opäť sprejazdnené pre vozidlá MHD.

Na križovatke ulíc Vrakunská - Uzbecká mesto inštaluje inteligentné riadenie cestnej svetelnej signalizácie, ktoré bude uprednostňovať vozidlá MHD smerom do centra mesta. Taktiež budú zriadené krátke BUS-pruhy pred križovatkami v tejto lokalite, ktoré zabezpečia uprednostnenie MHD. Vo Vrakuni pripravuje magistrát okrem rozšírenia parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa aj sprístupnenie pozemku na Baltskej ulici na parkovanie, čím sa počet parkovacích miest tejto oblasti rozšíri na 550.

Riešenie, ktoré som odprezentoval, je pomerne radikálne a jeho úspech alebo neúspech záleží na tom, ako sa k tomu postavíme. Ak necháme autá doma a využijeme MHD, ktorá bude omnoho rýchlejšia, spoločne tieto najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy zmiernime a spoločne zvládneme.  Už v najbližších dňoch zverejníme video spot, webstránku, plagáty aj letáky a budeme o tom intenzívne informovať nielen Bratislavčanov, ale aj ľudí žijúcich v okolitých obciach, ktorých sa táto sťažená dopravná situácia bude taktiež dotýkať. Verím, že to spoločne zvládneme,“ uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ale zelená je tam vždy, aj keď nejde žiadne auto. 😮
Včera som to overil, križovatka má funkčné prvky "inteligentnej" križovatky. Napr. v smere trolejbusov na Dolné Hony, t. j. odbočenie doľava, má dĺžku signálu "zelená" podľa toho, koľko ide áut. Teda je tam detektor. 🙂
Na križovatke ulíc Vrakunská - Uzbecká je riadenie križovatky s dopytom, ale nefunkčné. 😗
https://dennikn.sk/minuta/1367902/

V Bratislave budú pre rozsiahle dopravné obmedzenia jazdiť niektoré linky MHD zadarmo. Opatrenie platí od 18. februára až do konca marca na linkách 201, 202, 212, 75 a X72.

Hlavné mesto chce aj týmto spôsobom verejnosť motivovať, aby na presun po meste preferovala verejnú dopravu.
Reakcia na: S499.1023 #54:
tak no s tym sa zas dost zle parkuje, na druhej strane, len tak ta neodtiahnu a ani papucu ti nedaju... 🙂
Reakcia na: Andy #47:
Aby nám pseudozbohatlíci zo satelitov nezačali jazdiť do centra na osemstopätnástkach...
Reakcia na: Andy #49:
Som zvedavy ako polovodici daju ten 2,25 metrovy pruh 😁

Ten bus pruh von z mesta mohol mat tiez 3 metre a 2,25 metrovy autovy pruh do mesta mohol byt 2,75. Ak tam nie je problem s trolejovym vedenim.

Je mozne za Vallov vyrok o povoleni jazdy nakladnych aut v bus pruhu sa tykal smeru von z mesta? Lebo do mesta je aj jeden z beznych pruhov trojmetrovy, cize rovnako siroky ako bus pruh, ale von z mesta je jediny pruh pre vsetky vozidla zuzeny na 2,75. Druha moznost potom je ze chcu dosiahnut rychlejsi navoz vozidiel na stavenisko Niv, aby stavba mohla postupovat rychlejsie.
Reakcia na: Petto #51:
Zrejme to tam len neuviedli, lebo sa nezužoval.
Reakcia na: Andy #49:
preco von z mesta nie je pisane BUS pruh ?
Reakcia na: Kanarcan #43:
To bolo v pláne aj tu pri vstupe od Rovinky. Stredný mal byť premenlivý. No neprešlo to.
Reakcia na: Andy #47:
Skôr by som povedal "budú musieť byť", keďže ostatné pruhy majú byť šírkovo na osobné autá.
Inak zaujímavosť je, že do BUS pruhu budú môcť aj nákladné autá. Aspoň to primátor tvrdí.
https://www.facebook.com/TV.teraz.sk/videos/811572965858725/?permPage=1
Tak uz mame blizsie info. 88, 21, 25 sa budu otacat na tom “triangli” pred Subway a spravi sa odbocujuci pruh dolava z Parickovej na Karadzicovu pre busy. https://bratislava.sk/sk/cestujem-verejnou-dopravou
Reakcia na: Mike #42:
tiez by som to cakal, tak ako hovoris; emisie mimo centra, ale este zrejme nie sme natolko rozvinute mesto aby to bolo tak.
Reakcia na: Kanarcan #43:
Len tu nemas civilizovanych soferov ale riadiacich sa heslom : "Stihnem tu oranzovu" alebo "zelena,idem a zostanem v krizovatke"
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
V civilizovaných krajinách sa to robí presne tak. Sám som to zažil už pred 20 rokmi neraz najmä v nemeckých veľkomestách. Ak sa zmestili tri pruhy tak dva boli von z mesta a jeden do centra. Presne ako píše aj #40 Andy. S príchodom vyspelejších technológií sa potom ten stredný pruh menil v režime 00:00-12:00 / 12:00-24:00 podľa intenzity dopravy.
Reakcia na: Andy #40:
Ale do mesta ich moc nechceme pustiť, resp. nech sú pred vjazdom zdržiavaní čo najviac. Von z mesta nech idú čo najskôr a čo najrýchlejšie.
Reakcia na: PanRojko #20:
To asi nie, nakolko tam sa buduje R7, pozri na ten obrazok (link dal hroch nizsie) a tam obrazok stvrty takmer uplne dolu, kde je ta krizovatka zobrazena ako by mala vyzerat, vidis v hornom pravom rohu tu cestu R7 a ta ide cez tu tvoju navrhnutu obchadzku. Ide teda o nove spojenie Pristavnej a Bajkalskej/Slovnaftskej.
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
To môžeš potom rovno spraviť len ten jeden pruh v oboch smeroch, keďže mesto nebudú opúšťať viacerí, než prišli, nie? 🙂
Reakcia na: MatejBA #35:
Myslím lokalitu Mlynské Nivy z pohľadu 21ky.

Môj čisto osobný názor je, že by sme nemali riskovať zníženie spoľahlivosti tejto linky kvôli dogmatickému trasovaniu na ASMN pri zohľadnení, že minimálne podľa vizuálnej naplnenosti vozidla, nie je časť trasy linky v úseku Krížna - ASMN kľúčová.

Skúsim tento argument ešte podložiť niektorými premisami:

1) celkovo chceme od osôb pohybujúcich sa v BA, aby išli VOD. Je preto potrebné ju posilniť, aby takýto dopyt zvládla. Nemôžeme generovať dopyt po VOD bez toho, aby nebola ponuka.

2) Ponuka musí byť atraktívna a spoľahlivá.

3) Devínska Nová Ves má skvelé spojenie s mestom, ak by sa vytvoril BUS pruh na Lamačskej a eventuálne aj na D2 (sci-fi), tej linke nič nechýba.

4) Obyvatelia DNV necestujú húfne na ASMN, ale na Patrónku, Predstaničné a Račianske mýto.

5) Dogmatické ťahanie tejto linky na ASMN, teda do oblasti zasiahnutej dopravným zaťažením spôsobeným dopravnými obmedzeniami bude viesť k zníženiu spoľahlivosti tejto linky.

Preto navrhujem, aby sa ukončila niekde v meste, napr na TrMy a chýbajúce spojenie (ktoré zase nie je zanedbateľné) sa nahradilo nejakou kyvadlovou linkou.
Reakcia na: Andy #37:
Ja som bol doteraz v tom, že sa to rieši tak, aby sa smerom do mesta obmedzil počet prichádzjúcich áut, ale zase naopak aby potom mesto rýchlejšie opustili.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
Keď musí byť niekde v jednom smere menej pruhov, tak sa ich menej robí tam, kde je viac áut poobede, lebo vtedy menej ľuďom vadí, keď sa človek zdrží, než ráno. Podobne je to na ceste z Rovinky do BA.
Reakcia na: Ike #34:
ADD3 L88 chces ako 68 po Kosickej, Mileticovej ? To ako naco ?

AKo poznam DPB. tak ten sa s obmedzenim vysporiada, tak aby este aj usetril vzkm. Alebo prinajlepsom zostane rovnaky pocet vozidiel na linkach.

Ak bude obojsmerna Parickova, tak ako pojdu dalej vozidla smer centrum ? cez nastupistia 21/88 alebo nove lave odbocenie z Parickovej na karadzicku ?Lebo potom netreba menit 21,88 kedze cela slučka okolo VUB bude prejazdna aspon pre MHD.
Reakcia na: Ike #34:
"Možnože by nebolo zlé upustiť od dogmy, že linky majú za každú cenu obslúžiť ASMN "

Toto mi vysvetli ako to myslis. Myslis stare ASMN ci docasne? Lebo pri starom mas dost kancelarskych budov, ktore by stratili vela dopravnej kapacity "zrusenim" 21 a 88 a nove zas musi byt nejak obsluhovane, lebo od zastavky Twin City to je 450m, Pristavna to je 350m a od Kosicka (smer mesto) 400m k novemu ASMN co je fakt mizerny prestup/pristup k autobusovej stanici.
Viem, že kompetentní už asi vedia, kde čo pôjde, ale aj tak vychŕlim niekoľko nápadov, ktoré nemám bližšie rozpracované:

1) autobusové linky z ASMN ťahať na Landererku, potom Košickú a po rampe na Pribinovu okolo Heineken Tower Stage. Tu by sa mohla zmeniť organizácia dopravy na jednosmerku, alebo aspoň obmedziť parkovacie miesta, prípadne by to mohli byť priebežné linky.

2) autobusové linky z ASMN presmerovať k Eurovei (priebežne alebo s vyrovnávačkou)

3) 21 a 88 ukončiť na Trnavskom Mýte (priebežne - Špitálska - Legionárska - Šancová). 88 sa tam dostane po Košičkej a Miletičovej.

Možnože by nebolo zlé upustiť od dogmy, že linky majú za každú cenu obslúžiť ASMN a skôr ich presmerovať do dopravne menej kritickej lokality tak, aby zostali spoľahlivé a na ASMN a jej okolia (kde budú dopravné problémy) potiahnuť nejakú kyvadlovku. Neviem ako 88 ale pri 21, ktorú mam prejazdenú, gro cestujúcich nastúpilo/vystúpilo na Račku.
Nemali by byť riešené pruhy na Gagarinovej opačne - čiže jeden pruh do mesta a dva von?
Reakcia na: VLK #30:
... SPAP ťa do vnútra kontajnerového prekladiska nepustí...
Už to tu raz bolo, keď sa opravovala Prístavná busy chodili cez areál SPaP....😉
Reakcia na: PanRojko #20:
Podľa mňa pôjde obchádzkou cez Plynárenskú a Mlynské nivy a v smere do Petržalky obratom nad podjazdom.
Reakcia na: PanRojko #20:
určite nie...
1. SPAP ťa do vnútra kontajnerového prekladiska nepustí
2. na časti tej označenej komunikácie stávajú ťahače s kontajnermi (majú to ako povinnosť - značenie SPAPu), keď sa hlásia na vstup do kontajnerového prekladiska, jazdievam tam s ťahačom
Inak na Kosickej za krizovatkou s Nivami v smere na Apollo pribudlo vodorovne znacenie bus pruhu (pokracovanie za zastavkou Kosicka). Ale nevsimol som si ze by tam bolo aj zvisle znacenie, cize (zatial?) to neplati.
Reakcia na: Mike #27:
No kazdopadne to treba nejak riesit, lebo obsluha autobusovej stanice bude od polovice februara uplne mizerna. Tam sa nebude dat nijak normalne dostat.
Reakcia na: merice #26:
Fu, tak to neviem. Tam musí ostať výstupište vždy prázdne, stačí že tam ostane prímestský bus o pár sekúnd dlhšie, alebo keď tam stojí diaľkový bus a ľudia si berú batožinu, a už sú vodiči vozov za nim nervózni a vytrubujú. Takže si až tak reálne neviem predstaviť, že by tam stal kĺbový autobus linky 21/25 povedzme 6 minút. Ak by tam mala ísť 88, tak jedine z Mostu Apollo cez Chalupkovu, a to by bolo na úkor obsluhy panorama city, Eurovei a ďalšieho územia, ako aj na úkor prestupu na 210.

Ak MHD, tak asi najskôr nejakú kyvadlovku k najbližšej významnej konečnej, ktorá by cez tú AS mohla ísť priebežne. Alebo 210, ktorá by odchádzala z jedného určeného nástupišťa, ale to by bolo navýšenie výpravy o 1-2 trolejbusy 30Tr DG, ktoré už nie sú ...
Reakcia na: Mike #25:
Mike. Mal som teraz na mysli súčasnú AS na Bottovej.
Reakcia na: merice #21:
Nápad to nie je zlý, len je otázka ako bude nová autobusová stanica napojená. A podľa tohto obrázku http://stanicanivy.sk/ to vyzerá že celá stanica bude ešte stiesnenejšia ako tá dnešná dočasná. A aby každých 5 min cúval s kĺbak z jedného nástupišťa, to neviem či je super nápad. A zasa nejaký vyrovnávací čas by tam linka MHD mala mať...
Reakcia na: merice #23:
Tak ja osobne si myslim, ze kebyze pride L88 na vystupisko autobusov a rovno aj naberie ludi a pojde hned spat, tak by to nemuselo byt zle 🙂 Urcite lepsie ako pol kilometrove chodenie na zastavku. Ale otazka ci sa so Slovak Lines dokazu dohodnut, resp. ci tam nebude iny problem.
Reakcia na: gejza #22:
Gejza áno. Mám to v pláne. Len ma zaujímal názor tu na imhd.
Reakcia na: merice #21:
odporúčam adresovať túto otázku na DPB a.s. alebo Magistrát hlavného Mesta
Chcem sa spýtať, či by nebolo vhodné a či by mesto/DPB nemohli uvažovať aj o tom, že by na AS Nivy priamo v jej areáli končili/začinali jedna alebo dve linky mhd. Je to vôbec možné? Trebárs linku 50 rozdeliť na 50 a 150 a jednu z nich ukončit priamo v stanici. Alebo linky 88, 21/25. Alebo inú linku resp. novú linku. Myslím si, že to by cestujúci privítali.
Možná obchádzka linky 87 😃
No neviem, ci je dobry napad zacat s takymto obmedzenim v piatok.

Idealne by bolo to posunut o tyzden neskor, od 25.2. zacinaju v BA jarne prazdniny, v meste bude menej aut a bol by mensi chaos ...
To zas budu zamestnanci z CBC/Twin City/VUB nestastni, ked im v pracovnych dnoch nedovolia okupovat celu Parickovu... Bez toho bude ale obojsmerna premavka nerealizovatelna.

Co sa tyka konecnej 21, 25 a 88 na Budovatelskej - fyzicky by to zrejme slo a klby by to vytocili, ale v poslednych tyzdnoch tam zvyknu stat domiesavace pre stavbu SZ rohu stanice.

A som zvedavy, ci na Parickovu prehodia aj 50.
Reakcia na: Mike #10:
No ak sa to tyka len 87, tak najlogickejsie by bolo poslat ju aspon ciastocne po Prievozskej. Lebo tocit sa to aj tak bude musiet na krizovatke Prievozska/Bajkalska.
Reakcia na: hroch #15:
V pohode, kazdemu to obcas ujde 🙂
Reakcia na: MatejBA #13:
Ano, len ja neviem citat. Som si neuvedomil, ze ta mapa je otocena inac. Ospravedlnujem sa, Mike!
Reakcia na: hroch #12:
Zelena snad znamena otvorene.
Reakcia na: hroch #12:
Pokial dobre vidim, rampa Pristavny most - Gagarinova je zelenou - zavrety je iba kruhac.
Reakcia na: Mike #10:
tak podla tejto mapy https://bratislava.sk/sk/sprava/od-polovice-februara-nastane-mestska-hromadna-oprava bude zavrety aj zjazd z pristavneho na bajkalsku. to by znamenalo, ze sa to tyka aj 98 a 96.
Reakcia na: Stano.S #4:
Všetko bude ešte zverejnené, na dnešnej tlačovke povedali že budúci týždeň sa začne s informačnou kampaňou.
Reakcia na: hroch #6:
Dotkne sa to iba 87; 96 a 98 pôjdu bez zmeny.
Reakcia na: Stano.S #4:
v BA bol uspech 2 tyzdne dopredu ked sa informalo, takze este mas/maju cas.
Ale ako pise MatejBA - tiez sa mi mari daco o 14 dnoch vopred.
Reakcia na: MatejBA #3:
Obávam sa, že by tým zbierali neúmerne veľké meškania, kvôli preťaženiu obchádzkovej trasy. Plus by bolo treba vybaviť autobusy kartami na závoru alebo so SND dohodnúť vrátnika do búdky - a miesta tam tiež nie je nazvyš, na väčšinu predstavení prídu dva zájazdové autobusy.
Viac by sa mi pozdávalo točiť ich okolo ostrovčeka pri vyústení Budovateľskej (ten trojuholník v mapke).
Reakcia na: MatejBA #3:
Niekto šotošil minuly rok o 88 na Rajskej.
21 by sa zmestila skor s obratiskom ako dnesna L78. ALe odstavnu plochu by mala na Pribinovej jedine a nastupiste az Mala scena (Vystupiste ako L78).
Alebo celkovo plochu vystupista/nastupista L78 ponechat ako vystupiste 21,78 - tam sa 3 klby zmestia a nastupistia obom dat az na Malej scene.
Reakcia na: Stano.S #4:
Nielen to. Bude zavrety aj zjazd z Pristavneho mosta na Bajkalsku, zo Slovnaftskej na Pristavny most a zo Slovnaftskej na Pristavnu obojmerne, takze sa to dotkne aj liniek 96, 98 a 87.

Ja mam podozrenie, ze to sami este nevedia.
Reakcia na: Stano.S #4:
Tak ono tam je 10 ci 14 dni povinnost informovat vopred? Alebo viac? Teraz z hlavy neviem.
Reakcia na: Petto #2:
Celkovo chýba info ako budú smerované spoje MHD ( aj linky 205,X72, 50 a 70) a kde budú náhradné zastávky.Na to , že zostávajú 4 týždne je tých informácií strašne málo. Hlavne , že developer bude spokojný, však?
Reakcia na: Petto #2:
Asi by sa nemohli otacat pri SND co? Tam nebude tolko miesta... (jedine na parkovisku ako stoji 90)
Podla tejto mapky to opat vyzera, ze musia byt presmerovane aj konecne 21,25,88. Dotkne sa to aj ich teda ?