Mesto prerokuje urbanistické riešenie centrálnej rozvojovej osi v Petržalke

Koncept urbanistickej štúdie je možné pripomienkovať do polovice februára.

Mesto Bratislava vykonáva v termíne od 3. januára do 22. februára 2019 prerokovanie konceptu Urbanistickej štúdie „Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka“. Verejné prerokovanie konceptu tejto štúdie, ktorá sa zaoberá aj dopravným vybavením budúceho predĺženia električkovej trate po Janíkov dvor, spolu s odborným výkladom spracovateľského kolektívu sa uskutoční dňa 6. februára 2019 o 17.00 v Justiho sieni Primaciálneho paláca.

Koncept Urbanistickej štúdie „Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka“ je zverejnený na webovej stránke hlavného mesta je tiež k nahliadnutiu v Kancelárii prvého kontaktu na Magistráte hlavného mesta SR Bratislavy na Primaciálnom námestí č. 1. Spracovateľom tejto štúdie je na základe výsledkov medzinárodnej urbanistickej súťaže návrhov „Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalky“ prof. Ing. arch. Bohumil Kováč, PhD.

Pripomienky k predloženému konceptu urbanistickej štúdie, prípadne námety a podklady, ktorými je potrebné sa pri spracovaní urbanistickej štúdie zaoberať, je možné podať v termíne do 15. februára 2019 na adresu obstarávateľa Hlavné mesto SR Bratislava, Hlavná architektka, Primaciálne námestie č. 1, P. O. BOX 192, 814 99 Bratislava 1, resp. v rovnakom termíne mailom na adresu architekt@bratislava.sk (v predmete treba uviesť „UŠ Petržalka“).


7.1.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

bobitwo11.1.2019 23:22 -5#33 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
patrik44411.1.2019 14:19 #32 Re:
Reakcia na #31 od patrik444:
opravujem svoje predchádzajúce tvrdenie stanica Wien Aspern Nord je už funkčná a je to na trati
BA hl.st.-Marchegg-Wien
patrik44411.1.2019 14:16 #31 Re:
Reakcia na #27 od toldo:
ja to mám radšej vizualizované a nemal som čas si čítať všetky dokumenty, ale chcem napísať svoje pripomienky hlavnej architekte, tak si to pozriem cez víkend pozornejšie. ja som si pozeral stanicu metra vo Viedni v tzv. Seestadte. Metro tam už je vybudované dlhšie a aj stanice a spojenie so železnicou je zatiaľ iba pripravené ! Pripravené znamená, že je to vybudované akurát to ešte nie je sfunkčnené. predpokladám, že to spustia v čase potreby, ktorá raz určite príde. V tom Seestadte je momentálne raz toľko žeriavov ako je na Mlynských nivoch, čiže sa tam buduje veľká obytná zóna a už teraz je infraštruktúra vyriešená : U-bahn, S-bahn, Bus atď, nehovoriac o cestách
https://goo.gl/maps/QF1cps3EPhN2

ďakujem všetkým za príspevky v diskusii, pre mňa veľmi užitočné a zmysluplné !
S499.102311.1.2019 10:30 #30 Re:
Reakcia na #28 od Valec:
tých 666,- je len za mesto (ekvivalent zóna 100+101).
S499.102311.1.2019 10:29 #29 Re:
Reakcia na #28 od Valec:
Ja som myslel, koľko to stojí mesto a obce.
Valec11.1.2019 10:13  +1#28 Re:
Reakcia na #26 od S499.1023:
666 € za osobu a rok. 😁

https://www.kvv.de/en/tickets.html
toldo10.1.2019 22:07 #27 Re:
Reakcia na #24 od patrik444:
ze ty si len pozeral obrazky? presne take napojenie o akom pises totiz koncept riesi, len treba aj citat...
S499.102310.1.2019 19:31  +1#26 Re:
Reakcia na #25 od lupask:
A máš aj tušenie, koľko ten "Karlsruhe-Modell" stojí?
lupask10.1.2019 15:23 -1#25 Re:
neviem naco vymyslat zas koleso, ked vsetko je uz davno vymyslene... treba sa ist povozit napriklad do Karlsruhe tam clovek v ktorejkolvek hornej dolnej v okoli nastupi a vystupi az v centre mesta. vsetky elektricky a vlaky sa tam navzajom mixuju ako im pride. (samozrejme tam maju sirsi rozchod a vsetko jednotne; ale aj to by sa dalo riesit).
patrik44410.1.2019 14:56  +1#24 Re:
Reakcia na #12 od S499.1023:
Napojenie také, že môžem prestúpiť z vlaku na električku na nejakej zmysluplnej "prepojenej" integrovanej zástavke. Napr. na konci Janíkovho dvora ide trať ŽSR zo Maďarska ( Rajka atď ). Pokiaľ viem tak tam býva slušná komunita slovákov, ktorá pracuje v BA a pre nich by integrovaná zastávka mala obrovský prínos...
Prečo by toto nemohlo byť predmetom urbanistickej štúdie ?
Ako otrasne dopadla neintegrovaná zastávka medzi električkou a autobusmi na Farského !!!! Však to je hanbou celého projektu....
david110.1.2019 13:40 #23 Re:
Reakcia na #22 od dupe:
Ja som nič nezjednodušoval , len popísal rozdiel.
Developer sa dnes čím skôr snaží domy postaviť čo najdrahšie s min.nákladmi. Je to jeho biznis. Čiže máš kopec apartmánov , ktoré nemohli dostať status byt pre nedoržané normy. Po odovzdaní bytovky zase radšej firmu zrušiť a hrať mŕtveho chrobáka.

Ako príklad stačí praskajúca novostavba v Pieštanoch , kde komplet prerábku a dorobenie nosníkov si zacvakali vlastníci bytov , keď chceli aby ich tam statik pustil naspäť.
Nevyreklamovali nič a nikto ani nebol odsúdení..

Správcu si vlastníci volia sami a vedia si ho aj zmeniť. Druhá vec je, že pre nezáujem väčščiny to skoro vždy robí dohodnutá firma..

Mesto by si malo zobrať príklad zo spomínanej Viedne a začať stavať nájomné byty za primerané náklady na svojich pozemkoch.
dupe10.1.2019 13:07  +1#22 Re:
Reakcia na #20 od david1:
Mne len vadi to zjednodusovanie, ze za sociku dostal kazdy byt zadarmo. Pretoze nedostal byt zadarmo, len moznost byvat v najomnom byte a okrem spotrebovanych sluzieb platit najomne. Ano, z dnesneho pohladu to nebolo komercne najomne a cielom nebola produkcia zisku. Predpokladam vsak ze v cene najomneho bola rozlozena aj splatka za vystavbu domu, bez urokov a na dobu zivotnosti 50 rokov.

V panelaku kde byvam su stale 2 neodkupene byty, cize aj teraz sa da byvat v najomnom byte. Takych bytov je malo, prideluju sa urcite podla poradovnika po splneni kriterii.

V zahranici bezne developeri stavaju a prenajimaju najomne byty. Uz aj v CR su prve lastovicky a o byvanie v takom dome je velky zaujem. CR sa neprivatizovali byty tak zbesilo ako u nas, je celkom bezne byvat v obecnom byte.

Z pohladu developera je vyhodne prenajimat byty vo vlastnom dome. Totiz developer moze cez spravcovsku spolocnost diktovat podmienky - dodavka tepla, internetu, televizie len cez svoje spriatelene spolocnosti. Opravu a udrzbu zase riesi vlastnymi firmami.
zezel10.1.2019 12:42 #21 Re:
Reakcia na #20 od david1:
Kazda doba mala svoje riesenia. Vypichni akekolvek obdobie, jedno maju spolocne. Vzdy robis na jedlo a noclah. Rozdiel je v narokoch, ci potrebujes postel v palaci a kaviar na tanieri.
Vazne su satelity bratislavsky fenomen? Nepoznam mesto kde je byvanie v centre lacnejsie. A byty v tejto lokalite budu naopak jedny z najdrahsich v Petrzalke prave vdaka blizkosti elektricky
david110.1.2019 10:35  +1#20 Re:
Reakcia na #13 od dupe:
No dostal si sa k bytu podstatne ľahšie hlavne od 70 tych rokov , keď sa rozbehla naplno výstavba panelákov. Niekto rýchlejšie a niekto pomalšie. Záležalo v akom podniku si robil a či si stavali v tom období vlastné nájomné byty. Počas čakania si mohol bývať na slobodárni..
Platil si nájomné dnes ekvivalent fondu opráv + energie. Neboli vodomery . Platilo sa podľa počtu nahlásených osôb.
Výhoda nájomných bola v celkovej údržbe bytov, vrátane kuch.linky, sporáku, radiarátorov či sanity a pod.

Aký byt dostaneš bolo podla tabuliek. Slobodný jednoizbák. Slobodná s dieťaťom 2 izb.
Komplet rodina podĺa počtu detí 2 až 4 izbový.
Samozrejme fungovala aj protekcia..

Národné výbory zase kontrolovali či starý mládenec nebýva sám v trojizbáku preto si tam prihlasovali umelo dalších ľudí.

Nájomné byty by malo po vzore Viedne stavať aj mesto a prenajímať mladým rodinám. Nie každý sa dostane k takej hypotéke aby mu vyšlo na požadovanú veľkosť bytu.
Potom sa nečudujme, že sa rozrastajú satelity a dokonca malé bytovky na dedinách a máme problémy nielen s dopravou.
zezel10.1.2019 2:34 #19 Re:
Reakcia na #17 od Viko:
Suhlasim s tebou, ja len snivam o petrzalskom central parku a pritom sme chudaci, ktori sa nevedia postarat o udrzbu najstarsieho stredoeuropskeho parku.
Mali by sme tu hanbu vyrubat, vyliat betonom a Janka Krala poslat tam odkial prisiel, do Mikulasa 😉
TNM19.1.2019 21:27 #18 Re:
Reakcia na #17 od Viko:
Iba pre úplnosť - ide o vežičku z Františkánskeho kostola, nie z Klarisiek.
Viko9.1.2019 16:53  +4#17 Re:
Reakcia na #8 od zezel:
Len pre predstavu, samotná plocha medzi Rusovskou a Jiráskovou má o niečo väčšiu rozlohu, ako celý Sad Janka Kráľa. Odporúčam ti jeho návštevu a pozorné všímanie si asfaltu z roku pána, hrdzavejúcich stĺpov VO, rozpadávajúcich sa lavičiek, pňov po neošetrovaných stromoch ktoré čas od času padajú, chátrajúcej vežičky z Klarisiek... A potom sa porozprávame, či nám toto má kto závidieť a ako by to asi vyzeralo v trojnásobnej veľkosti.

Celkovo, myslím si, že by sme sa v našom meste mali pohnúť od mantry "čo najväčšia výmera voľných plôch za každú cenu" k tvoreniu kopmaktnejšieho mesta, avšak s vysokokvalitnými verejnými priestormi. Potom sa tu aj bude lepšie žiť, aj budú ceny menej tlačiť ľudí do bývania v satelitoch.
S499.10239.1.2019 15:58 #16 Re:
Reakcia na #14 od dupe:
Ach so.
S499.10239.1.2019 15:58  +3#15 Re:
Reakcia na #13 od dupe:
V princípe správne, len doplním: V družstevných bytoch s splácala anuita, bežne 30 rokov. Takže ja som potom za družstevný byt s už splatenou anuitou platil (samozrejme okrem toho vkladu a dlhoročného splácania anuity) len manipulačný poplatok tuším 500,- SKK.
Ľudia, ktorí dostávbali náhradné byty, dostávali okrem nich aj náhradu za vyvlastnenie, samozrejme podľa brutálne podhodnocujúcich boľševických tabuliek ale čosi dostali.
dupe9.1.2019 15:31 #14 Re:
Reakcia na #12 od S499.1023:
Myslel prestup tram vs. vlak, napr. na Einsteinovej