Od nedele 9. decembra bude platiť nový grafikon vlakovej dopravy

V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.

Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.

V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).

Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.

Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #93:
Ale ja som nikde nepísal, že mám niečo proti prestupom. Práve naopak som ich uvádzal, ako napr. nadväznosti z Galanty na EC vlaky... A tým som argumentoval, že nemá význam zastavovať EC vlaky v Šali, Galante, Malackách, lebo by to v súčasnom GVD takmer ničomu nepomohlo.
Tým by si dosiahol presne to čo nechceš, teda z EC by si spravil regio vlak, kedy by cestujúci v čase súbehu spomínaných vlakov zaplnili ešte viac EC aj na cesty typu (GA-BA a pod.), hoci je na to iný vhodný vlak.

Lenže NZ sa nachádzajú až 91 km od BA a nemajú s výnimkou REX/R vlakov v špičke prac. dní iné rýchlejšie spojenie ako je EC.

Prestupy z vlakov R BA-ZV/BB v Šuranoch nemajú zmysel pre cestu z/do NZ, nakoľko to trvá dlhšie než priamy Os BA-NZ a prestupy v Šuranoch nie sú vždy zabezpečené. A navyše idú už v spomínanej podobnej časovej polohe ako EC-čká.

Ak sú prestupy dobré nastavené, napr. regio vlaky v Rakúsku, tak môžeš prejsť aj pol republiky bez toho, aby si niekde trčal po nástupištiach desiatky minút navyše.

Teraz o Palárikove. Napr. v rannej špičke pracovných dní tu stoja 2xREX a RR 850 Levičan so zastavením v SA a GA, kde časová úspora po BA hl.st. je najviac cca. 20 min oproti priamym Os. A cez víkendy je medzi 2 hod. taktom Os NZ-BA, možnosť cestovať s EC smer Praha/Bp. s prestupom v NZ, žiaľ s 30 min. prestojom, ale časová strata oproti priamemu Os je len 15 min, platí to v oboch smeroch.
Nedá sa všetko ideálne sprípojovať, ale vzhľadom na to, že Palárikovo je z hľadiska intenzity prepravných prúdov úplne o niečom inom ako NZ/GA/SA, tak tých 20 min. navyše až také množstvo cestujúcich neohrozí. Nemôžeme zo solidarity nechať zastavovať diaľkove vlaky pri každej vŕbe, ale iba tam kde to má zmysel a efekt.

Napr. taký Senec je cez víkend na tom ešte horšie a je odkázaný len na 2. hod Os takt, myslím že by cestujúcim na tejto trase prospelo zahustenie Os vlakov namiesto zahusťovania zastávok diaľkovej dopravy všelikde.
Reakcia na: Dadi #98:
to hej..
na vinohradoch to potom vyzerá telo na telo 🙂
Reakcia na: Dadi #96:
Pokial ideš zo smeru od TT a SC doropučujem ti prestupovať na Vinohradoch , kde ťa všetky linky odvezú do centra.
Z N.Mesta by bolo určite výhodnejšie trasovať linku do centra. Zatiaľ však jedine s prestupom na Trnavskom , kde máš okrem L4 aj L8,9.
Dalo by sa súčasne riešiť aj prestupovanie na električky v rámci Bratislavy zo stanice Nové mesto , kde jazdí len jediná električka L2. Mohli by na stanici zastavovať aj niektoré súpravy , ktoré idú z depa Jurajov dvor do centra prázdne . Urobiť si slučku cez stanicu by mohlo viacero električiek počas dňa .
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
sorry..

opravujem na #53

reagoval na môj #44
Reakcia na: david1 #93:
Dávid, #44 je Tvoj príspevok, nie Tríbečov
Reakcia na: Tríbeč #91:
O priamych vlakoch si písal tu #44 a o prestupoch v tých časoch ani slovo.

Zase vypisuješ ako sa dá dostať do Prahy či Budapešti s prestupom to je myslím známe a nikto to nespochybňuje.

Zastavovanie v Ga by prinieslo úsporu času akú ty preferuješ v EC do Zámkov a chceš ju mať za rovnaké peniaze ako v kat OS.

O rozdielnej dobe cestovania čo som ti poslal Palaríkovo vs. Zámky nato nemáš ako reagovať.

Riešiš tu príplatok 1€ do Zámkov , ktorý ti však prinesie časovú úsporu 37 min. oproti OS a 17 oproti R.


Reakcia na: S499.1023 #90:
Netrep blbosti.
Reakcia na: david1 #89:
O priamych vlakoch som nepísal ani v jednom komentári.
Nielenže tu píšeš nepravdy, ale ani si neprečítaš poriadne príspevky. A keď Ti tu niekto položí otázku alebo inak vecne argumentuje, tak reaguješ podráždene, na otázku neodpovieš a vytiahneš zase niečo od veci.

Takže ešte raz. Galanta je vyriešená v smere do Prahy vlakmi R ZV/BB-BA, kde máš v BA hl. st. hneď prestup na EC. Napr. R 810 GA (11:25) - BA (11:58), EC 278 BA (12:10) - Praha. Navyše pri poslednom EC 270 v prípade veľkého meškania R 814 sa zvykne zastavovať aj v Šali/Galante.

V opačnom smere máš zase 2 hod. takt Os s prestupom v NZ (napr. Os 4611 GA (9:58) - NZ (10:38), EC 273 NZ (10:52) - Bp. Nyugati (12:20).

Ďalej neviem, prečo by sa mali cestujúci z Trnavy tralágať do Prahy cez Galantu, keď na to môžu využiť košické R alebo Os vlaky cez Pezinok, namiesto 30 min. prestoja z osobáku v GA pri čakaní na rýchlik po 31 km dlhšej trase... Na EC by sa tak v Galante čakalo ešte dlhšie ako na R.

Uznávam, že hlavne cez víkend je nadväznosť Sereď - GA a GA - NZ - (Bp.) najmä doobeda úplne na figu, často s prestojom aj hodinu v GA. Ale to by zastavenie EC nevyriešilo, stále by ten Os do GA dorazil neskoro.

A mimochodom minule si tvrdil, že EC od NZ do Bp. zíva prázdnotou, takže vlastne kto by cestoval z Galanty do Bp. ... Hlavne, že tu snívaš o nadvlakoch, ktoré by potom podľa Tvojich pozorovaní vozili vzduch, čo je asi v pohode. Alebo zase naopak tu navrhuješ nezmyselné zastávky.
Reakcia na: 810zssk #88:
On nemá mindráky, on má modráky. Pritom sám cestuje na režimku a príplatky okrem vnútroštátnych IC neplatí.
Reakcia na: Tríbeč #87:
Ty si písal o slabej frekvencii PRIAMYCH vlakov . Tiež som reagoval priamymi.
Nemusíš mi tu preto vypisovať prestupy. Tie môžeš predsa využiť do N.Z. tiež.

Galanta by sa určite hodila pre EC. Je to prestupný uzol podobne ako Trnava a tiež by sa zjednodušilo cestovanie smer Praha a Budapesť a opačne.

Reakcia na: S499.1023 #84:
Podobne v railjetoch chodia kvanta ludi medzi Viednou a St. Poltenom a nikto tam nevymysla momotske priplatky, aby david1 nemal mindraky z toho ze on, cestujuci vlaku vyssej kvality, sedi vedla podludi v regionalnej relacii.
Reakcia na: david1 #76:
Moje príspevky boli o neatraktívnej ponuke regio spojov na danej relácii, čo stále nechceš priznať. Preto sú EC hojne využívané na trase BA-NZ, BA-Štúrovo, čo si aj sám zhodnotil v tvojom komentári.

Nevidím dôvod prečo by EC mali zastavovať v Šali a Galante, keď tu existuje 2 hod. takt R vlakov BA-ZV-KE/BB. Navyše vlaky idú takmer v identickom čase a 2 hod. takte z BA hl. st. napr. EC 271 (7:57) / R 811 (8:04) / v prac. dni aj vlaky Os 4653 (8:09) po Šaľu, podobne je to aj pre opačný smer.
A tu časová strata R vs. Os je len 17 min na úseku BA-SA; oproti strate 37 min. EC vs. Os na úseku BA-NZ.

Malacky sú od BA vzdialené len 38 km, v špičkách sú tu vedené REX, ktoré zastavujú len v DNV. Časová úspora REX vs. Os je cca. 10 min. Zastavovanie EC v Malackách by opäť nemalo žiaden efekt pre súbeh v 2 hod. takte s Os vlakmi, opäť to platí pre oba smery. Napr. z BA hl. st. EC 278 (12:10) / Os 2016 (12:16).

Asi si poriadne nepozrel GVD, pretože medzi vlakmi, ktoré uvádzaš je možné cestovať s R 831 Tajov z BA hl. (6:04) s prestupom na Os 4809 v Galante (6:52) s príchodom v Palárikove (7:20), čo je o 2min. rýchlejšie ako priame Os. Alebo EN 477 Metropol a prestup späť na Palárikovo s REX 1878 príp. Os 4682 aj cez víkend (kde s REX je úspora 6 min a s Os 4682 strata 21 min. oproti priamemu Os z BA). Navyše potenciál cestujúcich v obci s 4200 obyvateľmi vs. uzlu NZ s 38000 obyv. je určite rozdielny.

Odkiaľ máš info, že v CZ (a najmä v okolí Prahy) spôsobuje problém vedenie EC vlakov bez príplatku. Toto je pre Teba vo všeobecnosti jediný argument pre zachovanie takýchto príplatkov v krajinách celého bývalého Ost Bloku. Zatiaľ si neuviedol žiaden zdroj a ani si neuviedol konkrétny čas, kedy by to podľa GVD malo vytvárať problém.
Podľa môjho názoru je tam dosť vlakov, aby sa cestujúci do Kolína/Pardubíc medzi ne rozložili.

Predtým než niečo začneš uvádzať za bernú mincu, si to prosím over pomocou GVD alebo uveď zdroj pravdivosti Tvojho tvrdenia, lebo takto sa ďalej nepohneme a nepresvedčíš nás Tvojimi ničím nepodloženými a nepravdivými tvrdeniami.
Reakcia na: david1 #79:
Klameš. Len by ma zaujímalo, či vedome alebo nie.
Reakcia na: david1 #77:
To nie je žiadna invektíva, to je konštatovanie stavu duše.
Reakcia na: david1 #76:
Čo sa v ČR neosvedčilo, ty trubiroh modrogumný? V CZ je EC príplatok už DÁÁÁVNO zrušený, jediný preíplatok je povinná rezervácia v Pendolíne ale tam je za to protihodnota.
Reakcia na: david1 #82:
Nedava zmysel ze k medzinarodnym CL sa uctuje doplatok obsahujuci rezervaciu a zaroven nie su povinne miestenkove. Ale kedze je nutny ten doplatok tak sa bez miestenky pouzit nedaju.

Navyse to citas zle. V useku BA hlavna - Kosice je povinne miestenkovy aj pre ludi s medzistatnym listkom. Cize v relacii Kosice - Vieden je rezervacia povinna. Nepovinna miestenka pre medzistatne CL plati len v useku BA hlavna - Vieden.
Reakcia na: 810zssk #81:
Čo nedáva zmysel?
KE - BA Pe. povinne miestenkový /vnútroštátny lístok/
Ba hl - Wien - bez miestenky avšak iba na medzinárodný lístok.

Skôr to bude robiť problémy v relácii /ak im to nebude povedané pri predaji / lístok Wien - PP či KE.
Do BA v pohode bez miestenky a na BA hlavnej ich domorodec smerujúci na východ vyhodí z fleku ak ju nebudú mať. Mali by to zjednotiť v celej trase.
Reakcia na: barack40 #80:
Pre medzistatne listky nie je IC povinne miestenkove ani v useku Hlavna stanica - Petrzalka, vid PP IC ("IC vlaky sú na úseku Košice–Bratislava-Petržalka povinne miestenkové. Na úseku Bratislava hl.st.–Wien Hbf. sú nepovinne miestenkové pre držiteľa platného medzinárodného cestovného dokladu"). Cize toto stale nedava prilis zmysel.
Podľa vyjadrenia vlakvedúcich OBB by týždenné a mesačné lístky mali v rjx aj IC platiť. Jednorazové Wien Ticket platiť nebudú.

Inak IC 44/45 je povinne miestenkový na úseku Petržalka - Košice, takže asi preto existuje doplatok k medzinárodnému lístku (ale Wien Ticket tu neplatí ani s doplatkom, platí jedine City Star alebo plné NRT). Takže kto ide z Hlavnej stanice, bude asi potrebovať ten doplatok, z Petržalky už bez doplatku.

Inak súhlasím s názorom, že neuznávať Wien Ticket je blbosť. Je to síce ponuka pre regionálne vlaky, ale kľudne tam mohli spraviť výnimku. Tie vlaky majú dostatočnú kapacitu pre regionálnu frekvenciu.
Reakcia na: 810zssk #78:
Ako som už písal nižšie v okolí Prahy.
Reakcia na: david1 #76:
Kde si prisiel na to ze sa to v Cesku neosvedcilo? Ta tarifa sa dalej nezmenila, spominalo sa dokonca aj planovane zavedenie platnosti dokladov IDS JMK na EC vlakoch.
Reakcia na: S499.1023 #73:
Na invektívy v zásade nereagujem. Čím dokazuješ, že tvoj názor je ten správny?
Máš ho jednoducho iný to je všetko.
Reakcia na: Tríbeč #74:
Ty si začal o nespravodlivom cestovaní...
Potom zastavujme EC, aj v Šali či Galante či Malackách, aby to bolo podla teba spravodlivé..

K tej rannej neobsluhe sú na tom ešte niektorý aj horšie. Lebo máš priamy OS 4,44 a potom 7:09. Cestujúci do napr. Palárikova to majú omnoho dlhšie ako do Zámkov.
Majú platiť to isté cestovné ako v EC, ktoré nikde nezastavuje a je podstatne rýchlejšie?
V CZ sa to neosvedčilo a to tam majú podstatne hustejší takt EC či R ako my.
K nezmyselnosti príplatkov:

Nové Zámky - Bratislava: RR Pressburg je o 1 euro lacnejší ako EC, hoci na ňom jazdia tie isté vagóny a je pomalší len o 11 minút. Na úseku Šurany - Bratislava jazdí Ex Hron, ktorý je porovnateľne rýchly ako EC, no naň príplatok netreba, pretože je Ex (kvalita vagónov je rovnaká, ak nie vyššia).

Ak by na Railjet platil bežný Wienticket, možno by v konečnom dôsledku zarobila ZSSK viac ako pri tomto nezmyselnom obmedzení, kedy tým vlakom do Viedne nikto nepôjde a zároveň toto obmedzenie škodí aj OBB, pretože REX 7604 by sa mohol odľahčiť a bolo by v ňom viac miesta pre vnútrorakúskych cestujúcich.

A ak to preženiem, tak podľa "logiky" príplatkov by sme mohli v úseku Smolenická - Račianske mýto zaviesť na linke 59 vyššie cestovné, lebo je rýchlejšia ako kombinácia 94+električka.
Reakcia na: david1 #67:
Pozri sa na to z úplne iného uhla. Bežného cestujúceho absolútne netrápi, či vlak ktorým sa potrebuje dostať z miesta A do miesta B je "vlak vyššej kategórie" alebo osobák.

Ide len o to, aby sa dostal v prijateľnom čase s vlakmi v dostatočných intervaloch a s dostatočnou kapacitou spoľahlivo do cieľa, pri najlepšom si našiel aj miesto na sedenie. Bežného cestujúceho netrápi, či je vlak červený, modro-biely alebo zelený s nápismi ČSD...

V mojom príspevku na ktorý si reagoval som poukazoval práve na nedostatočnú ponuku regionálnych spojov na relácii BA-NZ, ktoré by vyhovovali vyššie uvedeným kritériám. Túto úlohu tak suplujú vlaky EC. V poriadku, sú vedené vo verejnom záujme, majú dostatočnú kapacitu pre daný úsek, ale nepýtajme tak ďalšie príplatky od cestujúcich. Za čo si majú priplatiť? Za to, že ešte nepresadli do áut? Za to že železnica im iným spôsobom nevie poskytnúť určitý štandard na tejto trase?

Ďalší príklad z krajiny vyžívajúcej sa v príplatkoch. EC 345 Avala: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=EC&cislo=345&nazev=Avala&rok=2019
V úseku Hegyeshalom-Bp. je povinne miestenkový+plus príplatok za vyššiu kategóriu. V úseku Bp.-Kelebia (163 km) zastavuje ako Os vlak, dokonca aj tu už pochopili, že pýtať si peniaze navyše by bolo scestné a tak v tomto úseku nie je povinne miestenkový, príplatok je len za 1. triedu. Je to teda "vlak vyššej kvality" alebo nie?

Nájdeš v knižnom GVD na strane č. 427:
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2018-2019._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_1205.pdf

Reakcia na: david1 #67:
Tretíkrát sa pýtam, ty si modrogum (zamestnanec ZSSK či ŽSR)? Prečo motáš dokopy vozňovú triedu a dopravnú či komerčnú kategóriu vlaku? Opakovaním tvojich bludov nezačneš mať pravdu.
Reakcia na: 810zssk #71:
Tak , keď už ich vieš rozoznať tak určite vieš aké sú tam základné rozdiely..
Reakcia na: david1 #70:
Co nerozoznam? 😃

Kategoria vlaku a trieda su bezne rozdelenia ale nijak spolu nesuvisia. Preto mi nie je zrejme z akeho dovodu do debaty o tarife v roznych kategoriach vlaku tahas voznovu triedu. Existuju aj dialkove vlaky len s druhou triedou a regionalne vlaky s prvou triedou.
Reakcia na: 810zssk #69:
Čo už s tebou , keď nerozoznáš OS, Rex od EC.
Kategória vlaku a voznová trieda nie je blbosť, ale bežné rozdelenie vlakov.
Reakcia na: david1 #67:
Pre co "je tam asi ten rozdiel"? Ziaden dovod si neuviedol. A s tym miesanim kategorie vlaku a voznovej triedy ako jedneho problemu uz daj pokoj, to je totalna blbost.
Reakcia na: Dezerter #66:
Tie vlaky cez Cadcu pokial viem boli na Slovensku expresmi davno pred RegioJetom. Kategoria EC by mala mat nejaky standard (ktory je presne definovany) ktory tieto vlaky minimalne v minulosti nesplnali a preto ich ZSSK znacila ako Ex, hoci CD ich veselo prevadzkovali ako EC.

RJ v Kutoch nestoji, lebo Kuty su bezvyznamna dedina. EC tam stoja len kvoli pripojom, ktore ale RegioJet nema. Z uvedeneho dovodu tam bolo zufalo malo nastupov a vystupov.

Nove Mesto asi suvisi s tym kde odstavuju supravy, ten usek Hlavna st. - Nove Mesto a spat bol v podstate len dojazd/vyjazd.
Reakcia na: Tríbeč #53:
Tak potom zastavujme EC aj v menších staniciach , aby aj oni neboli trestaný vlakmi , ktoré idú pomalšie OS, Rex a podla tvojho návrhu za rovnakú cenu..

Preto je tam asi ten rozdiel.

Vlak vyššej kategórie či triedy má aj iné cestovné a to nie len u ZSSK.
Reakcia na: Tríbeč #53:
Trasa Štúrovo-NZ-BA-Kúty nemá konkurenciu v diaľkovej doprave a preto sa nemôžte čudovať, že si ZSSK pýta príplatok na vlaky kategórie EC aj keď cestujete len vnútroštátne. Viem, že pri tejto kategórií to vyplýva z predpisov, no ak cestujete pravidelne, zistíte že na Slovensku vždy platil dvojaký meter na cestujúcich.

Zoberte si príklad z medzinárodných vlakov na trase Žilina-Praha cez Čadcu. Na slovenskom území sú mnohé vlaký vedené ako kategória Ex a od hraníc už ako EC, poprípade idú ako Ex v celej trase. Prečo nejdú v celej trase ako kategória EC? Sú tie vlaky menej medzinárodné ako tie čo idú cez Bratislavu? Hoci to nemám od nikoho potvrdené, zrejme pre konkurenciu s RJ či LeoExpres je možné cestovať na slovenskom území vďaka zmene kategórie bez príplatkov a medzištátne oveľa lacnješie. Jediná konkurencia na trase Bratislava-Kúty bola radšej zrušená nezastavovaním vlakov RJ v stanici Kúty.

Inak neviete niekto, aký bol pravý dôvod zrušenia státia vlakov RJ v staniciach BA-Nové Mesto a Kúty?
Reakcia na: Tríbeč #64:
Ano, oni tu neplatnost bezplatnej prepravy v rjx maju technicky vyriesenu tak ze je tam proste nulovy bezplatny kontingent - preto to aj cenu 0 eur zobrazi, ale neumozni zakupit.
Reakcia na: 810zssk #61:
Máš pravdu, napr. aj MÁV-Start zvykli mať ku každej ponuke lístkov v pdf presné podmienky.
U nás je v tom bordel a čo má potom povedať taký bežný cestujúci, v lepšom prípade ho vyhodia v Petržalke alebo na BNM a povedia choď ďalej REXom. 😁

Ináč čo sa týka rjx, stránka ZSSK mi ukazuje pre žiakov/študentov a dôchodcov na trase BA hl. st. - Petržalka cenu lístka - bezplatne. Keď prejdem k nákupu, začne vyskakovať: "Nie je možné urobiť rezerváciu miesta". Pri výbere plného cestovného 1,10 € sa dá pokračovať v nákupe normálne.

Ako nie je k tomu čo dodať, keď to raz nie je komerčný vlak, mala tam platiť štandardná tarifa.
Už vidím organizované školské sprievody a kluby dôchodcov na exkurzií po Railjete ako budú zapĺňať celý vlak z hl. st. až do Petržalky o 6:10 ráno. 😁

Asi je to podobný prípad ako cestovné lístky MPS Štúrovo-Szob, kde pár mesiacov dozadu bolo na stránke ZSSK písané, že to je len na Os. V skutočnosti sa MPS uznávajú v EC, keďže tu nie je iný spôsob prepravy.
RIP toto 😂 To by chcelo riešiť, ako keď sa nejaký softvér vyvíja moc veľa rokov. V ZSSK by bolo treba úplne odstrániť, vyhodiť, zlikvidovať a spáliť akékoľvek tarify ktoré doteraz platili a začať úplne odznova s čistým papierom 😏
Prave som sa na webe docital ze v railjet expresse neplati bezplatna preprava, hoci inak tam platia bezne tarifne podmienky. Takze dalsia vynimka, lebo niekto by to mohol zneuzit a bezplatne sa raz denne odviezt z Hlavnej stanice do Petrzalky 😁 😁 😁 Uplne na smiech su.
Reakcia na: Tríbeč #60:
Najhorsie je ze ZSSK na internete nezverejnuje oficialne tarifne podmienky k tymto ponukam v plnej verzii, takze clovek si ani nema ako overit ako to vlastne naozaj je.

Hoci je otazne ci by oficialne dokumenty pomohli, lebo aj PP IC ZSSK je celkom slusna hlava 22. V useku BA hlavna - W Hbf vlaky nie su povinne miestenkove pre drzitelov mezdistatnych listkov. Zaroven ale aj pre tuto relaciu stanovuju cenu doplatku (ktory zahrna rezervaciu, ale nie je nazvany samostatnou rezervaciou) pre drzitelov medzinarodnych listkov. Nikde potom nie je vysvetlene ci teda musim platit doplatok (a teda de facto mat rezervaciu), alebo ak mam medzinarodny listok a idem len z BA tak nemusim. Platnost Wien Ticketu nie je nikde v PP IC vylucena.
Inak ešte raz som preštudoval stránky ZSSK a nachádzajú sa tam navzájom odporujúce informácie.

Pri rjx píšu:
- "vo vlaku nie je možné uplatniť WIEN TICKET/WIEN TICKET Z100 ani skupinový lístok pre mládež do 20 rokov"
- "cestovať vo vlaku môžete aj s platnými časovými týždennými a mesačnými cestovnými lístkami EURegio"
https://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rjx.html

EURegio týždenný a mesačný spiatočný lístok:
- "2. vozňová trieda (na rakúskom území platí v regionálnych a prímestských vlakoch (R, REX a S-Bahn)"
https://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rakusko-vyhodne/euregio-cennik-tyzdenny-mesacny-spiatocny-listok.html

Ďalej píšu:
-"vo vlakoch InterCity na úseku Bratislava - Košice WIEN TICKET platí s doplatkom alebo je možné využiť osobitné cestovné."
https://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rakusko-vyhodne/euregio-cennik-osobitnej-tarify.html

V tabuľke cenníku IC:
- Kategória doplatku "I" - držiteľ traťového lístka - traťový predplatný lístok (týždenný/mesačný) na príslušnú trasu IC vlaku
Podľa tabuľky Cenník medzinárodného cestovného to vychádza pre BA-W rovnako 9€ na doplatok alebo rovno jednosmerný lístok
https://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2018_pdf/intercity/IC-9.12.2018-Cestovny_poriadok__Cennik_a_Kalendar.pdf
Reakcia na: 810zssk #43:
Tie chýbajúce operadla na nohy sú pre mňa napr. krok späť oproti regionálnym vlakom 😁
Reakcia na: Tríbeč #57:
Tak tento som si ešte neprečítal, tam to majú v podstate explicitne napísané. V tom prípade to je jasné...
Reakcia na: Error 0x007 #55:
V príručke ÖBB Slowakei, sú už zapracované nové rjx a IC. K regionálnemu Bratislava Ticketu uvádzajú nasledovné: "Bratislava-Tickets ab Wien gelten in allen Nahverkehrszügen der ÖBB
(REX-, R- u. S-Bahnzüge) auf den drei Bahnstrecken zwischen Wien
und Bratislava..."

https://www.oebb.at/dam/jcr:810b2506-4b90-4179-a871-719a7039c1d1/folder-mit-den-oebb-in-die-slowakei.pdf

Takže na rjx to zrejme neplatí.
Reakcia na: david1 #50:
Nevykladaj bludy. MedziŠTÁTNOU tarifou sa riadia medzištátne vlaky na medzištátnych reláciách, to nemá nič spoločného s komerčnou kategóriou vlaku. Okrem toho sú aj kopy iných, rovnako platných taríf. Snaha vyhnať cestujúcich z vlakov rôznymi obskúrnymi príplatkami je čistokrvná modrogumnosť, takže opakujem otázku - nie si ty náhodou modrogum?
Reakcia na: 810zssk #40:
Nad týmto som premýšľal, ale asi to nie je tak, viď:
https://www.oebb.at/en/regionale-angebote/ueberregionale-angebote/bratislava-ticket.html
"Public urban transport trains" alebo mne známejšie "grenzüberschreitender Nahverkehr" - Žiaden Fernverkehr...
Reakcia na: david1 #42:
No a o pár kilometrov na západ od Bratislavy cez hranicu to napríklad neplatí.
Btw. Nič v zlom ale tvoje odpovede mi prídu ako odpovede politika, ktorý neodpovedá na otázku ale stále mele svoje...
Reakcia na: david1 #44:
Treba si uvedomiť, prečo cestujúci v regionálnej doprave využívajú diaľkové medzištátne vlaky. Povedal by som, že je to hlavne z dôvodu neexistencie iného spojenia v danom čase na danej trase. Ak by cestujúci mali možnosť využiť regionálny vlak a cesta by trvala porovnateľný čas, určite by sa netlačili už v zaplnenom diaľkovom vlaku.

Napr. EN 477 Metropol z BA o 5:53 (najbližší Os do NZ až 7:09) ; EC 271 o 7:57 (najbližší Os do NZ až 9:09)...
A samozrejme cesta s Os trvá 89 minút oproti EC 51 min. Myslím si, že cestujúci by nemali byť trestaní navyše EC príplatkom ak ministerstvo neobjednalo iný vhodný spoj napriek dopytu cestujúcich.

Nezmysel vnútroštátnych príplatkov za "vlak vyššej kategórie" a často aj povinné miestenky možno najlepšie pozorovať v Maďarsku. Je vlastne len nepriamym nástrojom ako vybrať od cestujúcich viac peňazí namiesto zvyšovania tabuľkových cien cestovného, tým že každý vlak čo nie je Os (Sz) má príplatok 150 Ft. za kategóriu a vo väčšine prípadov IC, EC, Ex, rj aj povinnú miestenku za ďalších 300 Ft. Zaujímavé, že takýto príplatok sa neplatí od Szobu po Bp. v EC vlakoch.
V praxi to potom funguje tak, že cestujúci na kratších trasách sa ani nesnažia hľadať svoju miestenku a netrápi to ani sprievodcov, lebo to každý vníma ako nutné zlo.
Pamätám si, že v roku 2015 v letnej sezóne na južnom brehu Balatonu bolo takmer nemožné sa vyhnúť príplatkom, keďže väčšina vlakov premávala s kategóriou Ex a S a niekedy tak pri trase ani nie 10 km som v pokladni nechal viac za príplatky ako za cestovné.

Iná situácia je pri tebou spomínaných EC Praha-Bp/RJ Praha-W., kde cestujúci z Prahy hl. n. (odchod xx:50) aj cez víkend majú možnosť využiť po Pardubice vnútroštátny R (Praha-Č.Třebová-Olomouc/Brno) v podobnej časovej polohe z Prahy (xx:58) s minimálnou stratou času (8 min.) oproti EC/RJ. Otázka je, či kapacita R vlakov je dostatočná pre túto reláciu, čo neviem posúdiť.
Reakcia na: david1 #50:
O vnútroštátnu vs medzinárodnú tarifu tu vôbec nešlo, stále sa nerozumieme, tak skúsim ešte raz.

Pýtali sme sa Ťa, aký je podľa Teba rozumný dôvod mať pre rôzne kategórie vlakov rôzne cestovné, keď vo veľa iných krajinách to tak nie je.

Ako dôvod si uviedol, že pokiaľ je cestovné rovnaké, "diaľkové vlaky" sú preťažované "miestnou frekvenciou" (Praha - Kolín, napríklad).

Ale v zápätí si uviedol kontrapríklad z úplne rovnakej situácie u nás, BA - NZ. Hoci tam rovnaké cestovné NIE je, "od NZ to chodí poloprázdne až prázdne" = je tam silná "miestna frekvencia" napriek vyššej tarife. Takže tento dôvod neobstojí.

Pýtam sa teda, aký je dôvod na to mať tam príplatok.
Reakcia na: david1 #50:
Pre pouzitie vnutrostatnej vs. medzinarodnej tarify je rozhodujuca trasa konkretneho cestujuceho, nie kategoria vlaku. Ak ides ECckom z Novych Zamkov do Sturova, riadis sa vnutrostatnou tarifou. Ak ides lokalkou z Trstenej do Kralovian ale mas listok az do Lisabonu, riadis sa medzinarodnou tarifou.
Reakcia na: ceres #49:
EC sa riadia medzinárodnou tarifou. Na trase do BP či Prahy alebo spomínanej Viedne je však dlhodobo aj akčné cestovné.
Regiojet má tiež rôzne cestovné na tej istej trase od low cost až po Biznis triedu..
Je to na jednotlivých dopravcoch ako si to nastavia.
Reakcia na: david1 #47:
Nejde o cesty do Bp, však na medzinárodné lístky žiadne EC príplatky nie sú. Ako zdôvodnenie vyššieho cestovného na "vlaky vyššej kategórie" si uvádzal, že inak tam robí problémy miestna frekvencia (Kolín). No a potom si sám uviedol príklad "vlakov vyššej kategórie", kde príplatok zavedený je, napriek tomu necestujú všetci až do Budapešti, ale "od NZ to chodí poloprázdne až prázdne". Tak sa pýtam, aký je teda efekt toho príplatku...
Reakcia na: david1 #42:
Nie si ty náhodou modrogum?
Reakcia na: ceres #46:
Do Bp máš predsa aj zvýhodnené cestovné podobne ako do W pri Rexoch.
Myslím že to bolo 18€ pre spiatočný.
Reakcia na: david1 #44:
A na tých EC do Bp sa to deje napriek prítomnosti toho autistického príplatku. Takže jeho prínos je teda aký?
Reakcia na: david1 #44:
Nie, neodpajali a nepripajali, lebo ide o zlozite riesenie, ktore by bolo financne narocne a spomalovalo by dopravu. Teda nevyhody by znacne presahovali vyhody. Pri tarifnej zmene by nedoslo prakticky k ziadnemu negativu (nie, ani financnemu, som presvedceny ze ludi co pojdu BA-W tymito vlakmi na obycajne listky bude mizive mnozstvo).
Reakcia na: 810zssk #40:
Tvojou logikou by za každou stanicou odpájali a pripájali vagóny, len aby to chodilo vyťažené v celej trase až do koncovej stanice. OMG
Aj EC do Budapesti chodí poloprázdne až prázdne od N.Z. a nikto kvôli tomu nerozpája súpravu..

Tak daj podnet na ZSSK ak to Rakúska strana uznáva.. /BA ticket/
Reakcia na: david1 #42:
"Jednoducho vlaky vyššieho štandartu majú aj vyššie ceny"
To rozhodne neplati univerzalne. A opakujem, toto su take autisticke argumenty, "je to vyssia kategoria, drbnime tam priplatok len aby to nahodou nemalo rovnaku cenu". Treba rozmyslat co sa tou specialnou tarifou sleduje.

Btw, railjet v druhej triede zas ziaden megastandard navyse neposkytuje.
Reakcia na: Jak44 #41:
Tu otázku však treba smerovať inde.
Jednoducho vlaky vyššieho štandartu majú aj vyššie ceny. Ako aj v EC tak aj v Railjete alebo 1 trieda vs. 2 trieda v R.

Reakcia na: david1 #39:
Ano, zacala inde, lenze potom bol pouzity priklad aky problem robi usekova frekvencia v CZ. Chcel som ukazat, ze u nas by ten problem nebol. Preto nieje absolutne ziaden dovod na neplatenie Wien Ticketu.
Reakcia na: david1 #37:
Jazdi tam suprava s kapactiou vyse 400 ludi, co absolutne nezodpoveda poctu cestujucich medzi Bratislavou a destinaciami za Viednou. Vezie teda do velkej miery vzduch, pricom pri vhodnej tarifnej ponuke (teda normalnom cestovnom) by sa dala dovytazit lokalnou frekvenciou, bez negativneho dopadu (nie je predpoklad ze by vlak bol pretazeny). Uplne by stacilo vypnut autisticke rozmyslanie v style "je to vyssia kategoria, vymyslime teda pre ten jeden vlak denne specialnu tarifu" (lebo uz IC ma zas inu 😁).

Mimochodom, OBB sa nezmienuje o tom ze by na railjet neplatil Bratislava Ticket (co je ich ponuka ekvivalentna Wien Ticketu).
Reakcia na: Jak44 #38:
Kde som tvrdil, že by to nepobral? Debata začala úplne niekde inde.. Bola o rovnakom cestovnom ako v osobákoch či Rexoch.

Reakcia na: david1 #37:
Schvalne som si vcera vecer o cca 20:00 pozrel rezervacny system OeBB na trasu BA - Wien Hbf pre dnesny Railjet. Vymiestenkovanych bolo 16, slovom šestnásť miest. Naozaj si myslis, ze by sa naslo tolko ludi, co nema miestenku, ze by Railjet nepobral aj usekovu frekvenciu po Hbf?
Reakcia na: 810zssk #34:
Jazdí tam zamknutá súprava? Či ako si to myslel.
Reakcia na: david1 #26:
Tak toto si zadrel peknú hlúposť.
A aj tie ostatné výroky sú mimo.
Zaujímavé, že tí zaostalí Rakúšania očividne nepoznajú vlaky vyššej kategórie, keď si tam vo "vysokorýchlostných" vlakoch môžeš cestovať za tarifu tamojších IDS...
Súhlasím síce, že ak sa stane situácia neznesiteľná, že sa to dá riešiť tarifným spôsobom, ale ostatní ti už vysvetlili, že taká nie je situácia pri spomínaných spojoch do Rakúska.
Ale však ja sa tam párkrát pozriem na ten rjx, potom ti poviem aké to tam je natrieskané...
Reakcia na: Error 0x007 #33:
Slovenska bola v predminulom GVD, v minulom uz sa preslo na rakusku 🙂
Reakcia na: david1 #31:
Ja blbec som si myslel, ze vlaky su na vozenie cestujucich, ale ocividne som sa mylil. Tam bude problem 😁
Reakcia na: 810zssk #27:
Takže to zmenili na rakúsku súpravu, lebo kedysi to bola čisto slovenská...
Reakcia na: david1 #31:
Čiže podľa Tvojej logiky je lepšie voziť vzduch, len za to, že je to vlak vyššej kategórie? To je super ekonomický a ekologický prístup. Ja takisto nevidím dôvod, prečo by tam Wien Ticket nemal platiť.

Toto je iný prípad ako spomínané EC na vnútroštátnych úsekoch vrámci ČR. Ten rjx sa na regio dopravu nedá použiť, s výnimkou BA hl. st. - BA Petržalka, kde paradoxne platí "osobáková" tarifa ZSSK, čiže 1,10 €. A aj bezplatná tarifa, keďže je to dotovaný vlak a nie komerčný vlak (IC ZSSK). Čiže tu cestujúci zo SR nemajú ako zaplniť miesta rakušanom, keďže to stojí až na Wien Hbf, kde by väčšina Wien Ticketistov vystúpila.

A ako sa už spomínalo nižšie, bola by to náhrada za zrušený REX 2505.
Reakcia na: 810zssk #30:
Cielom určite nebolo naplniť celý Railjet po Viedeň. Na to máme Rexy. Je to diaľkový vlak. . Preto je tam aj tá zvýhodnená ponuka pre lístky do Zurichu..
V CZ robí v EC miestna frekvencia veľké problémy a chcú to riešiť. Hlavne Praha-Kolín či Pardubice to jazdí preplnené. Rovnaké cestovné s kat. R či OS určite nie je ideálne.
Reakcia na: david1 #29:
Ano, uplne suhlasim ze EC do Kutov ci Zamkov by malo mat rovnake cestovne ako REX a Os, podobne ako to je napr. v Rakusku, Cesku a dalsich statoch.

Ak by si nizsie cital pozorne, vsimol by si si ze ten railjet je rychlejsi ako povodny ranny REX z hlavnej stanice (ktory nahradil), takze neviem presne co sa snazis povedat tym dlhsim cestovanim. Nehovoriac o tom ze niektori ludia cestuju aj z Petrzalky, odkial je to samozrejme jednoznacne rychlejsie ako REX. A samozrejme niekomu moze viac vyhovovat ten cas.

Neexistuje jediny dovod aby tam neplatil Wien Ticket. Tie vlaky maju volnu kapacitu a vdaka tomuto meisterstucku budu vozit vzduch, lebo proste cely railjet do Bratislavy nenaplnis (ani keby tam ten Wien Ticket platil) - a v IC tiez predpokladam zostanu nejake volne miesta po cestujucich len do Bratislavy.
Reakcia na: 810zssk #28:
To by potom mohlo byť rovnaké cestovné podla tvojej logiky v EC do Kútov či Zámkov ako v rexoch či osobákoch...
Je to jednoducho vlak vyššej kategórie. Kto chce s ním ísť zachádzkou cez Petržalku, dlhšie a samozrejme drahšie kľudne môže..

Zase riešiš problémy tam , kde niesú.
Reakcia na: david1 #26:
Ja zas nevidim problem v tom aby Wien Ticket platil aj na IC a rjx, namiesto modrogumnej sondertarify pre dva vlaky denne, kvoli ktorej si par cestujucich zarobi slusne pokuty lebo normalneho cloveka taky nezmysel nenapadne a proste do toho vlaku nastupi.
Reakcia na: Error 0x007 #25:
Suprava sa vracia ako Sv do Marcheggu. Tipujem ze ZSSK pocitala virtualne "kilometre", kym OBB uvazovali ekonomicky.
Reakcia na: 810zssk #24:
Rex ti ide o 5:45 z hlavnej . Nevidím v tom žiaden problém.
Reakcia na: 810zssk #24:
Jaj tak, zle som sa pozrel, iba na ÖBB 701. Pritom ÖBB by si spravili radosť keby presunuli Bratislavčanov do railjetu, aspoň by mali viac priestoru a kapacity vo vlakoch v úseku Bruck/Leitha - Viedeň, kde musia pridávať vlaky aby to nebolo neznesiteľné.
A samozrejme to čo píšeš ty je pekné ignorantstvo.
A to skrátenie po DNV je prosím čo? Kam ide tá súprava?
Ale oni sa nezaprú, na cestách do zahraničia treba ryžovať...
Reakcia na: Error 0x007 #23:
Ale ano zrusili. Ide o REX 2505, ktory chodil v pracovne dni po siestej - tento vlak by bol temer dokonale nahradeny rannym railjetom, ktory ma odchod z BA o par minut neskor a prichod do Viedne o par minut skor. Ale neplati tam Wien Ticket...

Vecerny REX 2530 zas skratili po DNV.
Reakcia na: 810zssk #22:
Sa raz pôjdem pozrieť koľko múch to vezie. Reálne koľko ľudí bude cestovať v jednom vlaku niekde do Linzu, Salzburgu a ďalej tým smerom? Kto bude takto cestovať pravidelne? Najväčší gól by bol keby to zase zrušili pre "nízky záujem". 😛

Párkrát som sa za minulého GVD zviezol tým RExom ktorý išiel ďalej ako IC do Košíc. Ak odrátam ľudí ktorí vystupovali v Marchfelde tak podľa mňa optimálna vyťaženosť.

Btw. 810: Žiaden REX nezrušili...
Reakcia na: david1 #21:
#niektobytomoholzneuzit? Naozaj to IC chodi v danom useku take megaplne ze ho nechceme dovytazit regionalnou frekvenciou? Preco tam nemoze normalne platit Wien Ticket? Najvacsi vtip je ze Wien Ticket neplati ani v rjx, pritom ranny rjx nahradil zruseny posilovy REX ktory uz nejazdi. Parada. To chcem vidiet tu supervytazenost celeho dlheho railjetu medzi BA a W ked v nom prakticky nemoze cestovat regionalna frekvencia.

Inak podla cennika by mala byt cena IC BA-W 9 eur. Ale nijak sa to neda kombinovat s Wien Ticketom.

Typicky modrogumny system. Lepsie ist autom (alebo RegioJet busom ktory spiatocne stoji tolko co IC jednosmerne).
Reakcia na: Pajo #20:
Na čo potrebuješ chodiť do Viedne IC čkom? Spiatočný do rexov máš za 14€.
Uvedené IC je hlavne pre dialkovú dopravu. Do Zurichu to máš za 39€ v akcii.
Podľa E-shopu ponúka ZSSK na IC BA-W bezkonkurenčnú cenu 29 EUR za jednosmerný lístok v 2.triede a 37 EUR v 1.triede 😍 😍 😍
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Aj keď teda správa asi nebola ešte aktualizovaná, lebo REXy to nie sú...
"Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100."
+
"Spojenie tvoria priame vozne, ktoré ... idú ... na úseku Bratislava - Viedeň ako regionálny expres ..."
(viď https://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rakusko-vyhodne/ic-rex-vlak-kosice-vieden.html )

To znamená, že v "ICčku" lístky Wien Ticket/Bratislava Ticket z druhej strany resp. mesačenky platia...?
Reakcia na: PDM.8.99 #15:
Takt v 16. minúte je zvolený, aby na trase BA - SC bol zachovaný aspoň ako-taký zmysel polhodinového intervalu (20/40). V špičke musela byť zvolená 11. minúta, aby stihli dojsť do Senca pred REX.
Reakcia na: david1 #14:
To je klasicka ZSSK...
Čo bráni nakresliť všetky odchody z Petržalky v 16. minúte, príp. ak je tam poobed problém kolízie s REXami, tak posunúť všetky odchody na rovnakú minútu?
Reakcia na: Joyki #13:
O tom neviem . To je čo za hovadinu?
Reakcia na: david1 #9:
Dodam, ze Sv (supravovy vlak) este chodi do BA neskoro vecer, len nevezie cestujucich. Bol by v BA o 22 alebo 23.
Reakcia na: Valec #10:
Ten vlak ide do BA, cize obsluzi aj primestske uzemie, cize aj IDS.
Posledny bus zo Senca do BA 21:21, aj to bez jedineho pripoja z okolitych obci, lebo posledne spoje rusia. "Po novom" uz len do 20:45 (od vlaku S60)
Reakcia na: Valec #10:
Idú ešte dáke smenové a vlaky tiež smer Nitra, Štúrovo.
Len na smer BA nič..
Posledný príde do BA ešte pred 21 hodinou..
Cestujeme vlakom v praxi..
Reakcia na: david1 #9:
V NZ zrejme o 19tej končí život, ani žiadne autobusy už takmer z mesta neodchádzajú.
Reakcia na: Dezerter #6:
Čo sa sťažuješ..
Z N. Zámkov posledný OS o 19:23
Ten ledva stíhnú tety z Jednoty čo robia do 19 tej 😃
Reakcia na: Mike #7:
Horšie je ak potrebuješ ísť ďalej ako do Malaciek. A to som nespomenul čakania na pripojné vlaky EC a R v oboch staniciach. Ten 21:34 už meškal aj 100 minút ak meškala Slovenská Strela
Reakcia na: Dezerter #6:
A skoro presne v polovici "intervalu" vlakov z Ba do Malaciek ide 245 (z Račka 21:41, z Hrob. 21:45) 😃 (250 do Zohoru ide 20 min po nej...)
Trať 110 absolútne bez zmeny. Cez víkend večer radosť cestovať.
Vlaky zo ŽST Bratislava hl.st. 20:16 23:16
Vlaky zo ŽST Kúty 18:38 21:34
#deňčodeňcestouvlakom
Reakcia na: Valec #2:
Čo je zlé na tom, keď niekto prízvukuje takúto enormnú absurdnosť?
Na trati 130 sa zlepšuje skororanný interval na 30 min. kvôli plným vlakom aj v tomto čase. Po novom je zabezpečená dochádzka vlakom Os (S65) aj REX (S60) na cca. 5:20 (čiže na 6-tu)
Dodal by som , že S55 a S65 nepremávajú cez zimné prázdniny.
Pridali však oproti minulosti špičkové vlaky na S20,50 a 60.
Čiže nehrozí 120 min. int. cez zimné prázdniny v prac.dni.
Reakcia na: 810zssk #1:
Je ešte nejaký portál, kde si to nenapísal?
Vikendovy interval Brno - Blansko: 30 minut
Vikendovy interval Bratislava - Senec: 120 minut
#cestujemepostarom