Od nedele 9. decembra bude platiť nový grafikon vlakovej dopravy

V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.

Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.

V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).

Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.

Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.

 


4.12.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Error 0x007dnes, 21:34 #36 Re:
Reakcia na #26 od david1:
Tak toto si zadrel peknú hlúposť.
A aj tie ostatné výroky sú mimo.
Zaujímavé, že tí zaostalí Rakúšania očividne nepoznajú vlaky vyššej kategórie, keď si tam vo "vysokorýchlostných" vlakoch môžeš cestovať za tarifu tamojších IDS...
Súhlasím síce, že ak sa stane situácia neznesiteľná, že sa to dá riešiť tarifným spôsobom, ale ostatní ti už vysvetlili, že taká nie je situácia pri spomínaných spojoch do Rakúska.
Ale však ja sa tam párkrát pozriem na ten rjx, potom ti poviem aké to tam je natrieskané...
810zsskdnes, 21:30  +1#35 Re:
Reakcia na #33 od Error 0x007:
Slovenska bola v predminulom GVD, v minulom uz sa preslo na rakusku 🙂
810zsskdnes, 21:30 #34 Re:
Reakcia na #31 od david1:
Ja blbec som si myslel, ze vlaky su na vozenie cestujucich, ale ocividne som sa mylil. Tam bude problem 😁
Error 0x007dnes, 21:23 #33 Re:
Reakcia na #27 od 810zssk:
Takže to zmenili na rakúsku súpravu, lebo kedysi to bola čisto slovenská...
Tríbečdnes, 13:08  +2#32 Re:
Reakcia na #31 od david1:
Čiže podľa Tvojej logiky je lepšie voziť vzduch, len za to, že je to vlak vyššej kategórie? To je super ekonomický a ekologický prístup. Ja takisto nevidím dôvod, prečo by tam Wien Ticket nemal platiť.

Toto je iný prípad ako spomínané EC na vnútroštátnych úsekoch vrámci ČR. Ten rjx sa na regio dopravu nedá použiť, s výnimkou BA hl. st. - BA Petržalka, kde paradoxne platí "osobáková" tarifa ZSSK, čiže 1,10 €. A aj bezplatná tarifa, keďže je to dotovaný vlak a nie komerčný vlak (IC ZSSK). Čiže tu cestujúci zo SR nemajú ako zaplniť miesta rakušanom, keďže to stojí až na Wien Hbf, kde by väčšina Wien Ticketistov vystúpila.

A ako sa už spomínalo nižšie, bola by to náhrada za zrušený REX 2505.
david1dnes, 9:22 #31 Re:
Reakcia na #30 od 810zssk:
Cielom určite nebolo naplniť celý Railjet po Viedeň. Na to máme Rexy. Je to diaľkový vlak. . Preto je tam aj tá zvýhodnená ponuka pre lístky do Zurichu..
V CZ robí v EC miestna frekvencia veľké problémy a chcú to riešiť. Hlavne Praha-Kolín či Pardubice to jazdí preplnené. Rovnaké cestovné s kat. R či OS určite nie je ideálne.
810zsskvčera, 22:52  +4#30 Re:
Reakcia na #29 od david1:
Ano, uplne suhlasim ze EC do Kutov ci Zamkov by malo mat rovnake cestovne ako REX a Os, podobne ako to je napr. v Rakusku, Cesku a dalsich statoch.

Ak by si nizsie cital pozorne, vsimol by si si ze ten railjet je rychlejsi ako povodny ranny REX z hlavnej stanice (ktory nahradil), takze neviem presne co sa snazis povedat tym dlhsim cestovanim. Nehovoriac o tom ze niektori ludia cestuju aj z Petrzalky, odkial je to samozrejme jednoznacne rychlejsie ako REX. A samozrejme niekomu moze viac vyhovovat ten cas.

Neexistuje jediny dovod aby tam neplatil Wien Ticket. Tie vlaky maju volnu kapacitu a vdaka tomuto meisterstucku budu vozit vzduch, lebo proste cely railjet do Bratislavy nenaplnis (ani keby tam ten Wien Ticket platil) - a v IC tiez predpokladam zostanu nejake volne miesta po cestujucich len do Bratislavy.
david1včera, 21:58 -3#29 Re:
Reakcia na #28 od 810zssk:
To by potom mohlo byť rovnaké cestovné podla tvojej logiky v EC do Kútov či Zámkov ako v rexoch či osobákoch...
Je to jednoducho vlak vyššej kategórie. Kto chce s ním ísť zachádzkou cez Petržalku, dlhšie a samozrejme drahšie kľudne môže..

Zase riešiš problémy tam , kde niesú.
810zsskvčera, 21:39  +6#28 Re:
Reakcia na #26 od david1:
Ja zas nevidim problem v tom aby Wien Ticket platil aj na IC a rjx, namiesto modrogumnej sondertarify pre dva vlaky denne, kvoli ktorej si par cestujucich zarobi slusne pokuty lebo normalneho cloveka taky nezmysel nenapadne a proste do toho vlaku nastupi.
810zsskvčera, 21:37 #27 Re:
Reakcia na #25 od Error 0x007:
Suprava sa vracia ako Sv do Marcheggu. Tipujem ze ZSSK pocitala virtualne "kilometre", kym OBB uvazovali ekonomicky.
david1včera, 21:26 #26 Re:
Reakcia na #24 od 810zssk:
Rex ti ide o 5:45 z hlavnej . Nevidím v tom žiaden problém.
Error 0x007včera, 20:07 #25 Re:
Reakcia na #24 od 810zssk:
Jaj tak, zle som sa pozrel, iba na ÖBB 701. Pritom ÖBB by si spravili radosť keby presunuli Bratislavčanov do railjetu, aspoň by mali viac priestoru a kapacity vo vlakoch v úseku Bruck/Leitha - Viedeň, kde musia pridávať vlaky aby to nebolo neznesiteľné.
A samozrejme to čo píšeš ty je pekné ignorantstvo.
A to skrátenie po DNV je prosím čo? Kam ide tá súprava?
Ale oni sa nezaprú, na cestách do zahraničia treba ryžovať...
810zsskvčera, 20:00  +2#24 Re:
Reakcia na #23 od Error 0x007:
Ale ano zrusili. Ide o REX 2505, ktory chodil v pracovne dni po siestej - tento vlak by bol temer dokonale nahradeny rannym railjetom, ktory ma odchod z BA o par minut neskor a prichod do Viedne o par minut skor. Ale neplati tam Wien Ticket...

Vecerny REX 2530 zas skratili po DNV.
Error 0x007včera, 19:55 #23 Re:
Reakcia na #22 od 810zssk:
Sa raz pôjdem pozrieť koľko múch to vezie. Reálne koľko ľudí bude cestovať v jednom vlaku niekde do Linzu, Salzburgu a ďalej tým smerom? Kto bude takto cestovať pravidelne? Najväčší gól by bol keby to zase zrušili pre "nízky záujem". 😛

Párkrát som sa za minulého GVD zviezol tým RExom ktorý išiel ďalej ako IC do Košíc. Ak odrátam ľudí ktorí vystupovali v Marchfelde tak podľa mňa optimálna vyťaženosť.

Btw. 810: Žiaden REX nezrušili...
810zsskvčera, 17:10 #22 Re:
Reakcia na #21 od david1:
#niektobytomoholzneuzit? Naozaj to IC chodi v danom useku take megaplne ze ho nechceme dovytazit regionalnou frekvenciou? Preco tam nemoze normalne platit Wien Ticket? Najvacsi vtip je ze Wien Ticket neplati ani v rjx, pritom ranny rjx nahradil zruseny posilovy REX ktory uz nejazdi. Parada. To chcem vidiet tu supervytazenost celeho dlheho railjetu medzi BA a W ked v nom prakticky nemoze cestovat regionalna frekvencia.

Inak podla cennika by mala byt cena IC BA-W 9 eur. Ale nijak sa to neda kombinovat s Wien Ticketom.

Typicky modrogumny system. Lepsie ist autom (alebo RegioJet busom ktory spiatocne stoji tolko co IC jednosmerne).
david1včera, 10:21 #21 Re:
Reakcia na #20 od Pajo:
Na čo potrebuješ chodiť do Viedne IC čkom? Spiatočný do rexov máš za 14€.
Uvedené IC je hlavne pre dialkovú dopravu. Do Zurichu to máš za 39€ v akcii.
Pajo11.12.2018 18:17 #20 Re:
Podľa E-shopu ponúka ZSSK na IC BA-W bezkonkurenčnú cenu 29 EUR za jednosmerný lístok v 2.triede a 37 EUR v 1.triede 😍 😍 😍
Error 0x0079.12.2018 20:47 #19 Re:
Reakcia na #18 od Error 0x007:
Aj keď teda správa asi nebola ešte aktualizovaná, lebo REXy to nie sú...
Error 0x0079.12.2018 20:45 #18 Re:
"Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100."
+
"Spojenie tvoria priame vozne, ktoré ... idú ... na úseku Bratislava - Viedeň ako regionálny expres ..."
(viď https://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rakusko-vyhodne/ic-rex-vlak-kosice-vieden.html )

To znamená, že v "ICčku" lístky Wien Ticket/Bratislava Ticket z druhej strany resp. mesačenky platia...?
Joyki8.12.2018 1:23  +1#17 Re:
Reakcia na #15 od PDM.8.99:
Takt v 16. minúte je zvolený, aby na trase BA - SC bol zachovaný aspoň ako-taký zmysel polhodinového intervalu (20/40). V špičke musela byť zvolená 11. minúta, aby stihli dojsť do Senca pred REX.