Nové naftové autobusy aj elektrobusy pre DPMŽ budú niesť symbol jazvečíka

Verejné súťaže vyhrali spoločnosti Solaris Bus & Coach a Škoda Electric.

Víťazi verejných súťaží na dodávku nových nízkopodlažných klimatizovaných naftových autobusov a elektrobusov s dĺžkou 11,9 až 12,2 m, vypísaných 12. júna 2017, sú známi.

Tender na dodávku 14 autobusov s naftovým pohonom vyhrala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach, ktorá pre DPMŽ vyrobí vozidlá Solaris New Urbino 12. Cena jedného autobusu je 239 980 € bez DPH, cena všetkých 14 vozidiel je tak 3 359 720 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov sa umiestnila firma Corex, importér vozidiel Iveco Bus na Slovensko, s autobusmi Iveco Urbanway 12M.

V tendri na dodávku 2 elektrobusov zvíťazila česká spoločnosť Škoda Electric, ktorá bude finálnym dodávateľom vozidiel Škoda Perun s karosériou taktiež od Solarisu (New Urbino 12). Cena jedného elektrobusu je  574 600 € bez DPH, cena oboch vozidiel je tak 1 149 200 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov skončila česká firma SOR Libchavy, ktorá v súčasnosti elektrobus požadovanej dĺžky vo svojom výrobnom portfóliu nemá.

Otváranie časti ponúk "ostatné" prebehlo 7. augusta 2017 a časti "kritériá" 14. septembra 2017. Po ich vyhodnotení prebehla elektronická aukcia, po ktorej ostali víťazi a porazení bezo zmeny.

Doplnené: Zmluva medzi DPMŽ a firmou Škoda Electric o dodaní nových elektrobusov bola podpísaná 9. októbra 2017. Zmluva medzi DPMŽ a spoločnosťou Solaris Bus & Coach o dodaní nových autobusov bola podpísaná 2. novembra 2017.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Quaro #23:
Mimochodom, už keď nižšie v príspevku boli spomenuté parciálne trolejbusy, čo je pravdy na tom, že DP chce aj trolejbusy s pomocným pohonom? Na stránke to majú uvedené ale nič bližšie k tomu nie je.
http://www.dpmz.sk/projekty-eu/
Reakcia na: Miro #22:
No jedine nová stopa, v poobedňajšej špičke by na Hurbanovej ani zberač nestihol zdvihnúť a zas by ho bolo treba dávať dole.
Reakcia na: Milan96 #21:
No, neviem si predstaviť blokovať trolejové vedenie nabíjajúcim sa elektrobusom. To by tam musela byť vybudovaná ešte jedna trolejová stopa, alebo by nabíjajúci sa e-bus musel podchvíľou dávať zberač dolu, aby mohol prejsť trolejbus.
Reakcia na: Miro #20:
Malo by to byť takto veru. V tých súťažných podkladoch sa spomína priebežné nabíjanie napríklad na Hurbanovej a Predmestskej
Reakcia na: Milan96 #19:
Aha, takže počas prestávky zastaví pod trolejovým vedením, zdvihne pantograf a nabije sa.

Ja som si pod pojmom "priebežné dobíjanie" predstavil dobíjanie počas jazdy a to sa s pantografom nedá.
Reakcia na: Miro #18:
Mal by to byť elektrobus s pantografom aby sa vedel dobiť z trolejového vedenia. A keďže bude jazdiť ako klasický autobus mimo trolejového vedenia, tak by mal mať normálne ŠPZ ako ostatné autobusy. Vyzerať bude ako ten čo majú v Šali, akurát s tým, že tam nemajú trolejové vedenie, takže sa nabíja cez nabíjačku v garáži
Reakcia na: Mongolec #16:
Tak budú to elektrobusy, alebo trolejbusy, keď budú mať palice? Čiže bude to cestné, alebo dráhové vozidlo? Bude to mať aj štátne EČV, alebo len EČ DPMŽ?
Reakcia na: Mongolec #16:
Také krásne parciálne trolejbusy to mohli byť...
Reakcia na: Vladimír #15:
Zo súťažných podkladov (napr. s. 102 a ďalej) vyplýva čosi iné - priebežné dobíjanie z trakčného vedenia.

http://www.dpmz.sk/userfiles/Sutaze/2017/Nakup%20elektrobusov/S%C3%BA%C5%A5a%C5%BEn%C3%A9%20podklady_N%C3%A1kup%20elektrobusov_aktualizovan%C3%A9%2021_07_2017.pdf
Reakcia na: peste.noire #13:
Osobne tipujem oveľa jednoduchšie riešenie - elektrobusy nasadia na delené zmeny a dobíjať sa budú vždy vo vozovni, bez ohľadu na to, ktorú linku robia.
Reakcia na: peste.noire #12:
Publikácia od nacistického vyznávača Ďuricu? A kto ho v zahraničí uznáva okrem kryptoteplých zahraničných kotlieb a náckov? Pištík môj, moja manželka je historička a aj ja som k tomu priňuchol inak ako na kotletových weboch, poučovať môžeš tak akurát svojich kryptoteplých kamarátov v posilňovni.
A z EÚ čerpá SR v roku 2017 asi 2,7 mld. EUR, čiže asi trojnásobok toho, čo odvádza. Nie je na tom nič tajného, sú to verejne dostupné zdroje.
A to nenatieranie farbami skús najprv aplikovať na seba, ty kotlebovca prvosprávna.
Dnes bolo celkom k veci v TV novinách ohľadom elektromobilov a elektrobusov. Problémom je nedostatok miest na nabíjanie, suroviny na výrobu batérií, ich likvidácia po expirácií a tiež nakoniec fakt, že aj tú elektrinu treba nikde vyrobiť a práve pri tom procese vzniká viac oxidu uhličitého ako pri celom výrobnom procese PHM a ich spaľovaní. Čiže o ekológií nemôže byť bohužiaľ moc reči ... V Nórsku dokonca asociácia, ktorá sa motá okolo elektromobilov odrádza ľudí od kúpy elektromobilov práve pre problémy s nabíjaním. Takže tu máme ekobublinu, ktorá keď spľasne, tak potom ako poznám Europarlament, tak po dotáciách na elektromobily poskytnú dotácie na "šrotovné" elektromobilov a zadotuje sa biznis automobilkám aby ľudia kupovali autá ... V celku je ale zaujímavé, že dajú na nákup áut, hoci tvrdia, že im ide o ekologickú a trvale udržateľnú formu dopravy. To sa ale bije potom akosi dohromady.

Inak nejde mi do hlavy prečo DPMŽ, ktorý má autobusové linky vedené do okrajových oblastí a tie sa zásadne nekončia na nejakom centrálnom obratisku, kde by sa mali nabíjačky, tak si takto trieštia segment autobusov? Chcem vidieť ako na Zástraní, Strážove, Zilinskej Lehota, Vraní, P. Chlmci, Mojšovej Lúčke, Brodne alebo v Trnovom budú tie nabíjačky budovať ? Jedine tak v Bytčici si to viem predstaviť, kde premáva celkom veľa spojov.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Chceš sa veľmi baviť o histórií ale máš veľmi biedne znalosti, okrem tých všeobecne nalinkovaných, možno publikácia od Š. Ďuricu (v zahraničí uznávaný) by ti otvorila oči a príp. iné fakty zo zahraničia ako napr. zoznam vojnových zločincov a bol by si vyhúkaný. Otázkou je, že nakoľko máš otvorenú myseľ a nakoľko si ideologicky zaslepený a zviazaný dogmami. No a keďže nie sme na historickom diskusnom fóre tak si svoje subjektívne a ideologické dojmy prednášaj na miestach tomu určených. Zámerne sa vyhýbam hodnoteniu rozporuplných vecí a riešim dopravu. Poznám osobne nemálo ľudí s inými politickými preferenciami ako ja a keďže viem, že to nie je niečo, čo nás spája, tak neriešime tieto veci ideologického rázu. Ak niekomu záleží na doprave, tak je mi jedno ako si vykladá dejiny alebo iné nepodstatné voloviny, ak nehodlá tým przniť dopravu. Ber si prosím príklad ...

Ad. "eurofondy" : Čerpáme ročne viac ako 900 000 000 EUR? Ak áno, potom máš pravdu. Ak nie, potom ti bohužiaľ nemôžem dať za pravdu. Veľmi rád by som sa dozvedel, že nie sme ošmeknutí na tomto, pretože len debil by sa tešil z toho, že má pravdu o zlej skutočnosti a rovnako len somár by sa tešil, že verí naružovo maľovanej skutočnosti, ktorá je horšia než to, čomu verí. Mňa nezaujíma čo chcú kecať euroskeptici alebo eurohujeri, mňa zaujímajú fakty bez ohľadu na to, či sú dobré alebo zlé. Bohužiaľ jedni nestrpia ak sa povie, že EÚ robí niečo aj dobre (tí, ktorých nemáš rád) a druhí zas nestrpia ak sa EÚ kritizuje a prirovnáva k ZSSR (pomlčím kto ...). Rovnaké psycho, len natreté inou farbou a oboje zasiera mozog. Tak skús nenatierať žiadnou farbou a byť triezvy, nemal si včera 18 rokov.
Reakcia na: peste.noire #9:
Ak ty nie si schopný pochopiť, že "platíme menej ako dostávame" znamená to isté ako "iba dostávame", je to problém tvoj, nie tých ostatných.
Reakcia na: peste.noire #8:
Niečomu tak sprostému ako si ty nemá asi zmysel niečo vysvetľovať. Takže len jednu vec: Aj keď má Slovensko mizerné čerpanie (čo je chyba Slovenska a nie Nemecka, Belgicka, Francúzska), aj tak vyčerpá omnoho viac, ako prispeje.
Ak chcú mať vyspelejšie štáty na Slovensku odbytisko pre svoje výrobky, musia Slovensku umožniť zarobiť si na ne. A to aj robia. A o tom, kto koho kedy ako zradil by mal mlčať ten, kto zbožňuje nacistický slovenský štát, vedený krivým kryptoteplým farárom, ktorý Nemcom platil za likvidáciu slovenských občanov.
Reakcia na: Viko #7:
Je to našou chybou, avšak tie peniaze tam posielame načo, keď sa hovorí, že iba prijímame? Donedávna sa trepalo, že iba dostávame. Až vyplávalo na povrch, že aj niečo a nie málo posielame, tak už zmenili rétoriku aj Eurohujeri a nabalili lož na lož v štýle :"Posielame, áno, ale viac dostávame." ... lenže títo istí Eurohujeri v opozícií potom kritizujú nízke čerpanie a to dokladuje potom jasne, že naše peniaze ostanú trčať v Bruseli. Sami o tom hovoria a ani o tom nevedia.

O tom ako nám zruinovali západniari cukrovary, či jediný solivar a iné podniky ani nehovorím aby získali odbytište svojho druhotriedneho tovaru. A totálna drzosť je hovoriť o dotácie na poľnohospodárstvo. Veď sa tu dotuje prvotne pestovanie olejnín na biopalivá. Keby tuto mudrlanti pocestovali Slovensko a zvlášť juh a Tekov, tak by videli, čo pestujeme. Žiadne "jedlo" ale repku olejnú. Celkovo Eurofondy na Slovensku zdeformovali poľnohospodárstvo, pestovanie olejnín šlo o 300% hore, všetko ostatné "do úst" sa prepadlo. Napr. chov oviec, kôz, absolútne bez podpory a pritom je kozie mlieko zdravšie ako kravské, tak prečo sa nepodporuje chov kôz? Takže aké benefity? EÚ je v tomto iba práčka peňazí do vreciek špekulantov ako napr. Enviral v Leopoldove. Tie ucelenky s obilninami z Galanty, Šurian, Lučenca, Sečoviec, či Jesenského a R. Sobote sú presne olejniny.

Hybridy majú kde už úspech? NP električky existovali ešte pred RT6 myslím, takže RT6 bola pre NP segment električiek irelevantná myslím. Hybridy ale neviem žeby mali veľký úspech. Inak neviem prečo tak malý dopravný podnik ako je v Žiline si ide autobusový segment tak deliť, že sa budú trtošiť s dvoma elektrobusmi.
Reakcia na: S499.1023 #6:
Aké sprísahanecké teórie? Kto sa s kým spriahol? Máš paranoju? Lieč to ... Pomôžeš sebe a aj okoliu.?

Ďalej douč sa matematiku! Aké máme čerpanie Eurofondov? Nehovorí sa náhodou, že jedno z najslabších? Tak keď nevyčerpáme ani objem nášho príspevku, tak ako môžeme vytiahnúť peniaze z iných krajín?

Možno by bolo načase keby naši politici naliali čistéto vína a predložili účty, že koľko posielame na "západ" a koľko nám odtiaľ príde. Nemyslíš? A nielen vybľakovať, že je to iba super, alebo iba zlé. Problém je, že naši politici "kam vítr, tam plášť", budú verklikovať to, čo je v móde a čo sa im hodí. Rozhodne si radšej na tieto témy vypočujem Staněka, ktorý má šajnu o ekonomike a ty môžeš trieskať pästičkami a makovičkou do klávesnice, šermovať okázalými pojmami ako Arpi na tréningu, oblbovať môžeš v kaviarni pod hradom v BA svojimi "vedomosťami".

Navyše sa mi nechce veriť takej konine, že tí čo nás už zradili v 1939 a hodili nemeckým gaunerom, žeby nás teraz mali za niečo viac ako odbytište svojich menej kvalitných výrobkov a lacnú pracovnú silu. Či zrazu myslíš, že sa v nemcoch, francúzoch, belgičanoch a ostatných prebudil chorobný altruizmus? Veď tým štátom rastie zadĺženosť voči ich vlastnému HDP a neznižuje to ani jeden štát. Potom sú buď hlúpi, že na nás dávajú alebo dávajú do nenávratných položiek na vlastné fugovanie a idú na dlh.
Reakcia na: peste.noire #5:
Nie, že by eurofondy boli 100% dokonalé (čo nakoniec nie je nič), ale:
1) je len a len našou chybou, že nie sme schopní vyčerpať 100% a plne benefitovať z toho, čo nám je ponúkané.
2) pri eurofondoch sa aspoň občas odhalí plytvanie, vyšetruje a kompenzuje. Naopak, nespomínam si, kedy musel ktokoľvek vracať peniaze do štátneho rozpočtu kvôli nehospodárnemu nakladaniu.

A z dopravného hľadiska, jeden neúspešný projekt hybridu má byť dôkazom neuspešnosti celej koncepcie bez ohľadu na konkrétne riešenie? Tak to rovno zavrhnime NP električky len preto, že RT6 bol nespoľahlivý výrobok ?
Reakcia na: peste.noire #5:
Ekonóm Peter Staněk, podporovateľ sprisahaneckých teórií, nič perfektne neodkryl, akurát preukázal svoju nekompetentnosť - do EÚ Slovesko pošle 900 miliónov a späť dostane cca. štyrikrát viac (od Nemecka, Holandska, Francúzska). A "hrubokrkí steroidoví vyholení gangstri" - ten opis si písal s pohľadom na fotku typickej kryptoteplej kotleby? A nemusíš sa chváliŤm že si z článkov slsp na DailyMale pochopil jedno percento - slsp by ti za tvoje reči rozkopal riť na tatársky biftek.
EÚ požaduje? A dôvod? Aby sa zas oprali peniaze na podporu výroby technológie, ktorú vyrába zopár výrobcov, ktorí úspešne lobujú v Bruseli? Ekonóm Peter Staněk perfektne tieto veci odkryl, keď ozrejmil naivným, ktorí si myslia, že EÚ ide o ekológiu. Ide o práčku na peniaze, kedy národné vlády zašlú do Bruselu výpalné (Slovenské cca 900 miliónov) a v EÚ sa rozhoduje na čo tieto svoje vlastné peniaze môže krajina použiť! ? Ale vráťme sa ku ekológií ... technológie pre veterné a solárne elektrárne vyrábajú logicky výrobcovia a lídrami medzi nimi sú rakúske a nemcké firmy, len tak čiste náhodou. Ešte teda niekto verí výhodnosti čerpaniu EÚ fondov, de facto našich vlastných peňazí, ktoré EÚ rozhodne, že dáme na ekologický projekt, kde sa napapajú ich firmičky?! Ako môžu mať naši politici toľko drzosti povedať, že byť v EÚ je výhodné pre Eurofondy, keď sú to naše vlastné peniaze, ktoré tam ostávajú, pretože nečerpáme ani polovicu a iba vtedy by boli výhodné, keby sme 100% našich peňazí vyčerpali a vtedy by sme dostali skutočne ten doplatok o ktorom tak nemci a francúzi drístajú, že na nás doplácajú. Jediné na čo EÚ slúži, že čerpanie našich vlastných peňazí, ktoré sme zaplatili ako výpalné (iba preto, že z EÚ sem nechodia hrubokrkí steroidoví vyholení gangstri á la Pápayovci, Sýkorky a pod. neznamená, že to nie je forma výpaľníctva) je násobne tak komplikované a čerpajú sa iba tam, kde je eminentný záujem nakradnúť. Aj to na tie projekty potrebujete toľko papierov a posudkov, že naši úradníci čo nemajú kedy to skúmať všetko to proste nestihnú spracovať popri bežnej agende. A tak sa najímajú externé firmy, ktoré sa na spracovaní europrojektov napapajú opäť. ? Mimochodom ktoré švédske mesto v snahe byť zelenšie ako zelená, pohorelo s hybridmi?
Reakcia na: Dispecer #3:
Vraj chceli iba diesle, ale keďže EÚ požaduje aj určitý počet viac ekologických vozidiel, tak museli kúpiť aj hybridy. Skôr ďakujem za to, že elektrobusov nekupovali 16 ale len dva.
Reakcia na: Petto #2:
Ja som skôr šokovaný z toho, koľko hybridov chcú... ?
Reakcia na: Miro #1:
Je to IN, aj BA chce 18ks elektrobusov (2 male a 16 12metrovych)
Tie elektrobusy majú aj nejaký rozumný dôvod, alebo ich DPMŽ kupuje preto, lebo je to "in"?