Reorganizácia liniek MHD v Devínskej Novej Vsi a Devíne. Čo sa vlastne zmenilo?

Podrobné informácie o zmenách na linkách 20 21 24 25 28 2992.

Rozširovanie produkcie vo Volkswagene a postupný nábeh nových výrobných kapacít v lokalite Opletalova znamená nielen nárast počtu zamestnancov v automobilke a v dodávateľských firmách, ale aj nárast počtu cestujúcich smerujúcich do tejto oblasti. Tomu sa od 2.10.2017 prispôsobia aj linky MHD svojimi trasami, intervalmi a kapacitami. Úpravy zároveň znamenajú nielen skvalitnenie dopravy pre Volkswagen, ale aj zlepšenie dopravnej obsluhy v Devínskej Novej Vsi (v lokalitách Istrijská, Opletalova, Jána Jonáša) a v Devíne. V tomto článku detailnejšie popisujeme úpravy, ktoré vyplynuli zo zverejnených nových cestovných poriadkov liniek v tejto oblasti.

Linky 21 24 a 25

Priame celodenné spojenie autobusovej stanice i železničnej stanice (zo zastávky SAV resp. Nám. Franza Liszta) s hlavným vstupom do Volkswagenu (zastávka „Volkswagen, VW2“) zabezpečí linka 21 v predĺženej trase. Od pôvodnej konečnej na Jána Jonáša (Volkswagen, VW1) bude pokračovať popri sídlisku „Volkswagenu“ (Jána Jonáša), po „stupavskej“ ceste II/505 až k hlavnej vstupnej bráne č. 2, kde bude mať svoju novú konečnú. Plne tak nahradí lokálnu linku 24, ktorá zaniká. Zároveň sa skráti dochádzková vzdialenosť obyvateľom sídliska na Ul. Jána Jonáša k nosnej linke 21.

V časoch striedania pracovných zmien VW bude linka 21 posilnená vloženými spojmi. Rýchle spojenie na pracovné zmeny a z nich bude naďalej zabezpečené linkou 25 s upravenými a zjednotenými odchodmi (5:06, 13:06, 21:06 z Autobusovej stanice). Linkou 25 sa včas dostanú do práce tí zamestnanci Volkswagenu, ktorí prestupujú z prvých/nadväzných električiek (z Rače, Vajnorskej a Ružinova), trolejbusov (z Dolných honov, Ružinova) a nadväzných autobusových liniek (napríklad z Východného, Pántov, Vrakune). Linka 25 bude odchádzať od „Volkswagenu, VW2“ v časoch 6:18, 14:18, 22:18, čím sa zabezpečí čo najskorší odchod od VW a formou rýchleho spojenia umožnia prestupy na nadväzné, resp. posledné denné spoje MHD a vlaky.

Linky 20 28 a 29

Na linke 20 sa s ohľadom na postupne klesajúci dopyt žiakov v relácii Devínska Nová Ves – Dúbravka, ako aj sprevádzkovanie nákupných centier v každej mestskej časti predĺži interval (v rannej špičke zo 7 – 8 minút na 10 minút, popoludní z 10 na 12 minút).

Linka 28 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 29 s trasou Nové SND – Most SNP – Devín – Devínska Nová Ves, Opletalova, VW5. Zostane tak zachované zakorenené označenie linky 29 spájajúcej najmä centrum mesta s jedným z našich najdôležitejších turistických cieľov – Hradom Devín. Zaujímavosťou je, že ide o posledné pôvodné označenie linky MHD, ktoré v rámci žiadnej z vĺn úprav a prečíslovania liniek od roku 1953 neprešlo zmenou.  Podľa našich informácií pre problémy s pozemkami v mieste obratiska pod hradom, nevyhovujúci stav prístupovej komunikácie a pre komplikácie počas čoraz častejších podujatí pod hradom sa pristúpilo k obmedzeniu spojov zachádzajúcich až priamo k hradu.

Zlúčením liniek 2829 však vznikne obyvateľom Devína častejšie a pravidelnejšie spojenie s centrom mesta, keďže nová linka 29 bude premávať v atraktívnejšom intervale  - každých 10, resp. 12 minút v špičke a každých 20 minút v ostatnom čase. Navyše budú v rannej špičke premávať aj 4 vložené spoje začínajúce z Devína. Na prístup k hradu momentálne odporúčame použiť na výstup aj nástup z/do linky 29 zastávku „Štrbská, Hrad Devín“, odkiaľ je vstup na Hrad Devín dosiahnuteľný peším presunom za približne 6 minút.

Zlepšením tiež bude celodenná koordinácia linky 20 s predĺženou linkou 29. Autobusy liniek 2029 vytvoria pravidelný následný interval 5, resp. 6 minút v špičke a 10 minút v ostatnom čase v úseku Uhrovecká – ŽST Devínska Nová Ves – Opletalova. Zlepší sa tým spojenie pre zamestnancov Volkswagenu a firiem v okolí Volkswagenu, ale aj pre obyvateľov Devínskej Novej Vsi a cestujúcich na/zo železničnej stanice Devínska Nová Ves. Posilnené budú taktiež už dlhšiu dobu preťažené skoré ranné spoje pre cestu na/z pracovnej zmeny.

Linky 20 a 29 budú intervalovo skoordinované aj s linkou 21, na ich spoločných zastávkach v Devínskej Novej Vsi (napríklad na zastávke „Novoveská“) je umožnený vzájomný prestup pri ceste na ktorúkoľvek zo vstupných brán Volkswagenu, alebo naopak prestup na každú z trojice liniek 20 21 29 smerom do Dúbravky, Devína, centra či na autobusovú a železničnú stanicu. Na sídlisku v Devínskej Novej Vsi, kde sa vetví linka 21 na spoje k Volkswagenu a na skrátené spoje po zastávku Na hriadkach, bude možné na zastávke „Hradištná“ prestúpiť zo skrátených spojov linky 21 na autobusy linky 20 idúce ďalej do Devínskej Novej Vsi.

Zvýšenie kapacity MHD na Opletalovej prinesú nielen skoordinované linky 2029 s lepším následným intervalom počas celého dňa, ale aj vložené spoje liniek 2029 v časoch striedania tých zmien, kde pôvodná kapacita nepostačovala. Linka 29 z novovybudovanej brány Volkswagenu (konečná Opletalova, VW5) ponúka nielen hustejší interval oproti pôvodnej  linke 28, ale aj lepšie určené odchody pri cestovaní  na a z pracovnej zmeny.

Linka 92

Linka 92 bude naďalej premávať v pôvodnej trase, pripravuje sa zmena cestovného poriadku. Vzhľadom na to, že obehy vozidiel na linke 92 sú naviazané na obehy na linkách 95 a 97, bližšie informácie budú známe až po tom ako poslanci mestského zastupiteľstva rozhodnú o osude linky 97.

Spoje idúce z/do Vozovne Trnávka k/z VW5

Na linkách 2029 sa zavádzajú výjazdy a dojazdy do Vozovne Trnávka, ktoré budú prepravovať cestujúcich. Výjazdy linky 20 pôjdu po trase Vozovňa Trnávka – Rožňavská – Trnavská cesta – Trnavské mýto – Šancová – Pražská – Brnianska – Patrónka – Lamačská cesta – Tesco Lamač a ďalej po svojej trase smer Dúbravka a Opletalova, VW5. Výjazdy linky 29 budú mať trasu Vozovňa Trnávka – Rožňavská – Trnavská cesta – Trnavské mýto – Krížna – Karadžičova – Dostojevského rad – Nové SND a ďalej ako obvykle cez Devín smerom na Opletalovu, VW5.

Novinka umožní zamestnancom Volkswagenu, ktorí cestujú na „Opletalovu, VW5“ na pracovnú zmenu 6:00, nastúpiť do vybraných spojov napríklad už na Trnávke či na Trnavskom alebo Račianskom mýte. Uvedené spoje bude možné nájsť od 2. októbra v Plánovači cesty imhd.sk.

Linky obsluhujúce jednotlivé brány Volkswagenu

Nedávne premenovanie zastávky Kremencová na ŽST Devínska Nová Ves (linka 21) prinieslo prehľadnejšie a zjednotené označenie zastávok v okolí železničnej stanice. Zároveň nové pomenovanie zastávok pri vstupoch do Volkswagenu vždy v názve nesie aj číslo vstupnej brány Volkwagenu (VW1, VW2, VW5), pri ktorej sa nachádza zastávka MHD. Obsluhu jednotlivých brán Volkswagenu zabezpečia linky:

  • VW1 (Jána Jonáša) – linky 21 23 a v čase striedania zmien aj linky 2692
  • VW2 (cesta II/505) – linky 21 92 a v čase striedania zmien aj linky 2526
  • VW5 (Opletalova) – linky 20 29 a v čase striedania zmien aj linka 92

Dostupnosť Hradu Devín

Zmena označenia zastávok v Devíne presúva názov zastávky „Hrad Devín“ spod hradu na hlavnú cestu na zastávku „Štrbská, Hrad Devín“. Rezignácia na celodennú obsluhu zastávky pod hradom vyúsťuje do nutnosti navigovať cestujúcich zo zastávky Štrbská k hradu, ktorú prinášame v prehľadnej mapke:

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: peste.noire #68:
Na L43 10m by teraz stačili akurát tak cez pracovné dni, kde keď vyjde pekné počasie je aj v 9,5m sore plnka. A začiatkom jari Tedom nestíha brať ľudí cez víkendy. Takže sú na nej potrebné aj 18m busy. Oproti súčasnosti by mohol byť na L43 20-minútový interval cez víkend o pár týždňov skôr než to býva zvykom teraz.
Reakcia na: peste.noire #71:
Kĺbák v intervale 30/60/30//60 je lepšia doprava? A čo je potom horšia, sólo v 15/30/15//30?
Reakcia na: Petto #69:
Už sa tam klbák otáčal myslím nie raz. Mimochodom keď chce mať obec kvalitnú VHD, tak nielen sa sťažovať ale aj by mohli niečo preto urobiť napr. obratisko skultúrniť a zväčšiť tak, aby sa tam otočil bez problémov klbák, ak tam ten problém je. Na Slovensku vedia ľudia iba vyplakávať a starostovia tiež, že ako je zlé cestovanie lebo hento a tamto, ale ani 2-3 páry s prepáčením posratých zastávok nevedia udržiavať v takom stave aby čakanie na spoj nebolo ako za trest.
Reakcia na: david1 #65:
Uspech by bol keby aspon aj poobedna spicka bola zosuladena pre 39 a 61 tj obe na 15minut.
Reakcia na: peste.noire #68:
Marianka 18m? Really ?
Reakcia na: N/A #25:
Mohli by to urobiť ako to bolo kedysi v Brne na Lesnej s linkami 46 a 66, ktoré jazdili okružnou trasou k linke 5 na Štefánikovu štvrť.

30 zrušená
v úseku Lamač – Patrónka je nahradená linkou 63
v úseku Vrančovičova – Most SNP je nahradená linkou 37, od Patrónky aj linkou 43

31 (18m) Cintorín Slávičie údolie – nábrežie – Zochova – Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto a späť
interval 5/10/6//15
linka nahrádza v úseku Cintorín Slávičie údolie – Trnavské mýto linku 39

37 (12m, 18m do Marianky) Most SNP – nábrežie – Mlynská dolina – Patrónka – Tesco Lamač – Pod Zečákom – Pod násypom – Hodonínska – Strmé Vŕšky (iba určené spoje v intervale 30/30/30//30) – Záhorská Bystrica a späť
- interval 7-8/15/10//15, vybrané spoje obsluhujú obec Marianka v intervale 30/60/30//60
- nahrádza linku 215
- spoje premávajúce do Marianky nesmú obsluhovať Strmé vŕšky
- linka obsluhuje obojsmerne Segnáre zmenenou formou obsluhou oproti súčasnej obsluhe ako linka 30, ktorá zachádza k tejto zastávke, ale využíva formu obsluhy ako linka 130

39 zrušená
- v úseku Cintorín Slávičie údolie – Trnavské mýto je nahradená linkou 31
- v úseku Trnavské mýto – Tomášikova je nahradená linkami 61 a 63
- v úseku Súhvezdná – Ivanská cesta (zast. Slowackého linky 61) nahradená linkou č. 67

43 (10m) Most SNP – nábrežie – Mlynská dolina – Patrónka – Vojenská nemocnica a späť
- interval 15/30/20//30
- určené spoje pokračujú v intervale 30/30/20-40//30 cez Železnú studienku na Lesopark
- linka nahrádza z linku 30 v úseku Most SNP – Patrónka
- kapacitne dopĺňa linku 37
- obsluha Železnej studienky, Lesoparku a Kačína priamo z centra

51 zrušená
- v úseku OD Slimák – poliklinika Tehelná je nahradená linkou 150
- v úseku Vajnorská – Vozovňa Krasňany je nahradená linkou 67

61 (18m) Letisko – Avion – Ivanská cesta – Trnavská – Trnavské mýto – Račianske mýto – Hlavná stanica a späť
- interval 7-8/15/10//15
- nahrádza linky: 39 v úseku Trnavské mýto – Clementisova a 96 v úseku Tomášikova – Letisko
- v úseku Avion – Predstaničné nám. ju dopĺňa linka 63 do intervalu 3-4/7-8/5//7-8

63 (18m) Avion – Galvaniho – Rožňavská – Trnavská – Trnavské mýto – Račianske mýto – Pražská – Patrónka – Tesco Lamač – Lamačská cesta – Hodonínska – Podháj – Lamač a späť
- interval 7-8/15/10//15
- nahrádza linky: 39 v úseku Trnavské mýto – Trnavská, 96 v úseku Trnavská – Avion, 30 pre Lamač a stáva sa pre Lamač nosnou linkou s rovnomerne rozloženou kapacitou
- v preklade s linkou 37
- na úseku Avion – Predstaničné nám. ju dopĺňa linka 61 do intervalu 3-4/7-8/5//7-8

66 (12m) Domkárska – Kaštieľska – Tomášikova – Maximiliána Hella – Ivanská cesta – Avion – Pharos a späť
- interval 15/15/15//15
- zabezpečuje spojenie z Tomášikovej ulice (Ružinov) s Avionom namiesto linky 96, ktorá je odklonená na ŽST Nové Mesto a nahráda linku 69 pre Pharos
- obsluhu Drieňovej ulice zabezpečuje posilnená linka 78 so zavedenou víkendovou premávkou

67 (10m) Vinohradnícka – Devätinová – Šamorínska – Trojičné nám. – Učiteľská – Kazanská – Čiližská – Vrakunská cesta – Astronomická – Trnavská cesta – Tomášikova – ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Odborárska – Nobelova – Vozovňa Krasňany a späť
- alternatívne je linku možné viesť iba po ŽST Nové Mesto, v tom prípade sa však neaplikujú zmeny na linkách 51 a 151
- interval : 12/15/12//20
- v hustejšom intervale obsluhuje južnú časť Podunajských Biskupíc, kde dochádza k rozširovaniu zástavby obytnými domami, z toho dôvodu je linka preložená na Šamorínsku ulicu, čo si vyžiada presun zastávky Devätinová v smere na Vinohradnícku
- výhľadovo je nutné uvažovať o vybudovaní nového obratiska na Hydinárskej ulici v polohe cca pri vlečkovej koľaji vedúcej zo ŽST P. Biskupice do Slovnaftu, ktorá sa v súčasnosti nepoužíva

76 Astronomická – Vrakunská cesta – Hradská – Kazanská – Čiližská a späť
variant A)
- voz 12m, interval 4-8/15/4-8//20
- v preklade s linkou 87 v i=4/7-8/4//10
variant 😎
- voz 18m, interval 12/15/12//20
- preklad s linkou 87 v i=6/7-8/6//10
variant C)
- linka 76 v intervale 6/7-8/6//10 alebo 4/7-8/4//10, voz 15m
- linka 87 skrátená po Čiližskú

78 (18m, víkendy 12m) Astronomická – Tomášikova –Drieňová – Trnavské mýto – Karadžičova – Eurovea a späť
- interval 7-8/15/10//15
- skrátený interval a zavedenie víkendovej obsluhy pre zlepšenie obsluhy Drieňovej ulice
- v úseku Astronomická - Čiližská nahradená linkami 67 a 187

96 (15m) Prokofievova – Osuského – Jiráskova – Bosákova – Prístavný most – Prievozská – Tomášikova – ŽST Nové Mesto a späť
- interval 7-8/15/10//15
- prestup na letisko a Avion na zastávke Trnavská na linky 61 a 63

130 zrušená
- nahradená linkou 37

150 (mini) Lopenícka – Sliačska – Račianska – OD Slimák – poliklinika Tehelná – Kukučínova – Trnavské mýto – Kukučínova – poliklinika Tehelná – OD Slimák a späť
- interval 15/15/15//30

151 zrušená
- nahradená linkou 150

196 zrušená
- nahradená linkou 96
Reakcia na: intony #66:
Prehodenie určite nie. Zobral by si Ostredkom využívanú linku na stanicu.
Ideál by bolo jednoducho posilniť L61.
Ak však treba zachovať vozokm tak by som pridal k Avionu L39 a zjednotil interval s L61.
L63 by som nechal po Avion iba v špičke.
Zvyšok usekol na Trnavskom mýte. V sedle je najviac vydieť nepomer vo vyťažení L61 a L63.

L67 potiahol po N.Mesto. Vzniklo by rýchle spojenie s prestupom na L50 na zvyšné radiály.

Po zadrátovaní tam potiahnuť klobásovú L204 a L63 trvalo po Trnavské mýto.
Reakcia na: david1 #65:
61 je neznesiteľná, minimálne, čo by sa malo urobiť, je prehodenie so 63 aj čo sa týka expresnosti, aby bola prioritne pre letisko. Chcelo by to však celú reorganizáciu 61-63-39-(96-204-205-67), pretože 61 má so 63 síce pekný preklad, ale jednoducho nepostačuje, je jedno, či cez sedlo, poobednú špičku alebo víkend.
Reakcia na: Mike #62:
O L61 vie aj samotný DPB a nič s tým roky nerobí. Ostredky majú prázdnu L39. O tej sa uvažovalo, že sa prehodí konečná k Avionu , aby odbremenila večne plnú L61.
No rozbili by sa prestupy z L67,87.
Aj keď neviem či sú teraz až tak potrebné keď sa L65 potiahla na D.Hony.

Nakoniec to vyriešili prekladom s L63.
Reakcia na: Mike #62:
Ja som mal dosť často "štastie" na to nekomfortné cestovanie. Tie "milé" pohľady jednodňových turistov , ktorý si odskočili z Viedne stáli zato.
Záleží jasne od sezóny a počasia.

Ak môžem volím radšej vlak na Hlavnú st.
Reakcia na: Petto #61:
Vlaky vraj budú no nie je to zatiaľ zahrnuté v GVD. Sám som zvedavý na polohy kam to natlačia.
Reakcia na: david1 #60:
Je síce pravda, že moje skúsenosti sú tak 4 roky dozadu a staršie, ale cez víkend aj keď prišiel vlak z Viedne tak sa to do tej 80 zmestilo úplne vpohode a ešte aj na ďalších zastávkach sa ľudia pomestili. Už to síce nebolo úplne komfortné cestovanie, ale zmestili sa všetci. Čo sa však nedalo povedať o víkendovej 61, kde sa v lete počas dovolenkových chartrových letov opakovane stávalo že poobede okolo 16-17 sa naplnila komplet z letiska, nakupujúci z Avionu sa tam ešte horko ťažko dotlačili a zvyšní z Trnávky a Ostredkov mali smolu, museli si počkať na niečo ďalšie ...
Reakcia na: david1 #60:
Klbak vlozeny zatial nemame tusim nikde. Hoc samozrejme by to bolo riesenie, ale "nedá sa" v DPB.

Hovorilo sa, ze viacere lokalky budu koncit/prechadzat az na Petrzalku no tiez vidim len zopar novych "madarskych" vlakov ale predlzene vlaky zo Senca ci Kutov az do Petrzalky nikde. ?
Reakcia na: Petto #55:
7,5min. int celý deň je blbosť podobne ako tebou navrhované 10m . Tam je nárazový dopyt ako na Hlavnej.


Ona sa naplní aj napriek L93, ktorá toho tiež dosť poberie. Nie každému sa chce trepať po schodoch s batožinou, keď má zastávku rovno pred stanicou.
Možno by to vyriešil vložený kĺbak, ktorý by išiel vždy po príchode vlaku od Viedne.
Od Decembra tam pribudnú aj vlaky od Gyoru, ktoré neviem prečo aspoň v prac.dni nepotiahli po N.Mesto. Tu by mal odpadnúť problém s rôznym napájaním.
Reakcia na: Petto #58:
Však v takom istom intervale obsluhujeme všetky električkové radiály. A nemyslím, že tu býva výrazne viac ľudí, ako v takej Rači, kde je rovnaký interval pri ceste do centra.
Reakcia na: Valec #57:
Tiez ju tak vidavam. Islo mi len o zachovanie ako takej lepsej obsluhy v tej zone . Obe linky s 15min mi uz pridu neatraktivne (8 spojov/hodinu)
Reakcia na: Petto #51:
Cez víkend, mimo akcií v Inchebe, by to L80 zvládla so sólami aj v 15 min. intervale. Aspoň ja som mal vždy šťastie na to, že miesta tam bolo dosť.
Reakcia na: Coyoti #52:
Predpokladám, že to svoje tvrdenie vieš doložiť zverejnenou zmluvou. ?
Reakcia na: david1 #54:
Hovorim o vikende kedy je frekvencia na Vieden kazdych 120minut. A ci ti pride 12M s 12min int. alebo 10M s 7,5 min je uplne jedno. Nezobere ani 1 vsetkych z Talentu supravy OEBB ci inej. Kapacitnejsie bude vzdy zastavka na Panonskej s L93 a klbakmi.
Reakcia na: Petto #51:
Si sa zbláznil na L80 10m bus. Už teraz má problém nárazovo zobrať ľudí z vlakov a ostatný z ďalších zastávok majú smolu.
Reakcia na: Petto #51:
Kvôli 21tke sa vtedy spravila reorganizácia a trochu sa zoškrtalo (napr. na 20, 50 po-pi poobede a pod.) a trochu sa tam pridalo vozokm.
Reakcia na: Petto #51:
Tých každých 10 minút v intervale si pripláca Borrymall.
Tzv.spoje Na hriadkach sú tie navyše.
Reakcia na: Author #48:
To je uz kombinacii aj typov vozidiel.
Taka 68 cez vikend ma baliky len v soboty na Mileticku tj tam by bola kombinacia 10 rano a 15 poobede . Nieco na sposob vikendovej 32tky. 88tka teraz dostala klbaky takze znesie aj 15minut. Aby zase nebola oslabena kapacita na Zaporozskej tak 80tku dat s mensimi uspornejsimi urbanway 10 na 7,5min.
Zahada mi je ale linka 21 - dlhe roky "nefungovala" s 20min a zrazu sa nasli peniaze na vikendovych 10 min. Takze ako pise Mike ,tie peniaze su ,vid blbosti 97.
Po 2 týždňoch opäť úprava spojov jazdiacich na Mláku. ☺
Reakcia na: Author #48:
Nezainteresovaní z pohľadu fanúšikov môžu dúfať že jedného dňa dôjde aj k navýšeniu vozokm (aj za týmto účelom). Keď to môžu odsúhlasiť poslanci pre 97, prečo nie pre zlepšenie víkendového intervalu. Tých 200 000 vozokm+- ročne naviac by mestský rozpočet nemuselo položiť.

Všeobecný konsenzus je veľmi vágny pojem a nenastane nikdy. Určite nebol ani pri ostatnom zahustení víkendových intervalov 67 a 87 z 30 na 20 min.
Reakcia na: Petto #45:
Filozoficky suhlas, ale som zvedavy, ci by sa nasiel vseobecny konsenzus na dostatocnom pocte liniek s upravou vikendu z 12>15 a z 20>30min, aby usporili na zlepsenie u ostatnych z 20 na 15min.
Reakcia na: Ghepardo #46:
Z Dubravky ide na kazdu branu VW jedna linka.. Navyse, pri striedani hlavnych pracovnych zmien aj 2x kyvadlovkovy MAN, vtedy je spojenie priame aj rychle. Mimo zmien vela ludi do VW necestuje, aj tak sa pocas spiciek da ist aj cez Bory-razcestie s vyuzitim 92ky.
Z Dubravky do VW (VW2) bolo, aj je dost zle spojenie. Auto je ovela rychlajsie, pohodlnejsie a lacnejsie. Som za hromadnu prepravu, ale keby mala aspon jednu vyhodu oproti autu. Ani s mobilom sa pocas cesty nemozem hrat, lebo v cestnych dopravnych prostriedkoch mi byva zle.
Reakcia na: intony #41:
Suhlasim , uz davno mal byt 20min int zruseny a nahradeny 15 prip. 30. A ten 12min je uplne odveci !
Reakcia na: Mucho #43:
V prvom rade sa treba naučiť rozdiel medzi pojmami grafikon a chronometráž... ? V druhom rade minutáž na linke 29 bola oproti pôvodnej 28 navýšená. Treba si porovnať CP. V treťom rade meškania tento týždeň vznikali najmä kvôli oprave cesty na Devíne. Okrem obchádzky po úzkej ceste v zlom stave, kde bolo treba ísť krokom, čo navýšilo meškanie, tam bol aj prenosný semafór s dlhým niekoľkominútovým cyklom, čo následne meškanie ešte znova zvýšilo. Sám som si 29 tento týždeň odjazdil a bez tejto opravy v Devíne by výsledné meškanie bolo v prevádzkovej tolerancii do 3 minút. No a v štvrtom rade, koordinácia pri zbiehaní liniek je vždy zraniteľnejšia (napr. 96 z Letiska vs 196 z Nového Mesta alebo 56 zo Zlatých pieskov a 52 začínajúca Na pasekách), ale z opačnej strany presná (96+196 z Prokofievovej alebo 52+56 z Rače). Takže 20+29 aj napriek oprave v Devíne fungovali z Opletalovej presne ako hodinky.
To skoordinovanie liniek 29,20, a 21 je nezmysel. Taká 29 z mesta má pravidelné meškanie v Devínskej min 5 min. Častejšie cca 10 minút. Grafikony boli robené v čase keď bola cez Devín 70 km za hod (teraz 50 km za hod. Grafikony nepočítajú zo zastavovaním na zastávkach na znamenie, zo semaforom pred Malou scénou a ani zo semaforom pri zastávke Sihoť BVS. Takže koordinácia liniek bola evidentne urobená ,,od stolu" nejakým odborníkom, ktorý sa nikdy v živote neviezol autobusom od Eurovei do Devínskej
*Trolejbusom a električkám
Autobusom a električkám sme nastavili víkendový interval na 15 minút, stále viac autobusových liniek má 20-minútový interval a prestupová nie medzi električkami/trolejbusmi a autobusmi je cez víkend (okrem liniek s hustejším intervalom) stále o náhode.
Reakcia na: Author #39:
V podstate súhlasím. L76 bola po skrátení po N.mesto nepreberala ani ľudí od Slimáka z L50.
Z trate 131 ľudia prestupujú už v Biskupiciach na L70 a z tratí 120, 130 je N.Mesto minimálne obsluhované.
Zvyšok ide na L87.

Zo stanice im ide spoj iba na klasické 12 hod.smeny cez víkend s L74.
Reakcia na: Trolley #38:
Slovnaft nie je z hladiska narazoveho dopytu porovnatelny s VW. Kym takmer cely VW ma zladene pracovne zmeny 6-14-22, v areali Slovnaftu sidli aj viacero mensich firiem s roznou pracovnou dobou. Samozrejme, existuje aj zmena 6-14h, resp. cast robi aj 12ky, t.j.strieda 6.h a 18.h, ale mnohi dalsi maju flexi-dobu. Preto podla mna riesenie typu 25 netreba, ale postaci slusny interval prichadzajucich liniek.

Navyse, Slovnaft uz historicky nema zaujem riesit dopravu svojich zamestnancov v porovnatelnom rozsahu ako VW, pamatam si, ze ked sa im okolo roku 2005 ponukalo riesenie, argumentovali parkoviskami a nadpriemernym ohodnotenim ich zamestnancov. Ved aj ta 76ka jazdila pred zrusenim najviac vytazena v useku 2 zastavok - Slovnaft, sidlisko - Slovnaft, t.j.dopyt tvorili viac ziaci zo sidliska ako samotny Slovnaft.
Reakcia na: david1 #36:
A nejaká L76 s podobným režimom ako povedzme L25 by nebola dobrá?
A cez víkend výjazdy a dojazdy s cestujúcimi na L29 nie sú?

Nebolo by možné zahrnúť zastávky dojazdových a výjazdových spojov liniek MHD aspoň do internetových CP?
Reakcia na: TomJ #28:
Z Ružinova hlavne do Slovnaftu ti ide kopec zamestnancov. Po zrušení L76 nemáš odtial rýchle spojenie na prac.zmeny.
Vrakuňa, Dolné hony majú s L87 rýchle spojenie z Petržalkou.
Zápchy predsa nie sú dôvod na zhoršovanie obsluhy MHD.
Tvojim navrhovaným zavedením točiť to na Astronomickej na obrat by si ju spravil ešte viac nespolahlivou.
Novy CP 29 je fajn. Nedomyslene su vsak casy skolskych spojov, ktore zachadzaju k zakladnej skole Bukovcana. Ranny skolsky spoj prichadza o 7.53 na zastavku Bukovcana (ak nemeska) a to uz maju byt deti davno v skole, par minut este trva kym do tej skoly prejdu. Skolsky by ma byt urcite skorsi spoj.
Taktiez poobedny skolsk spoj je zle nacasovany. Od skoncenia vyucovania budu musiet deti cakat zhruba 50 minut. To nikto nebudevyuzivat. Predtým spoj chodil od zakladnek skoly o 12.15, 13.15 a 14.15 co bolo este vcelku vyhovujuce (zhruba 35 minut po skonceni vyucovania), teraz ma chodit 12.27 a 13.27 co pre skolakov nie je dobry cas. Zbytocne spoje ku skole.
Reakcia na: N/A #22:
Zase to zobrazuje zle.
Zabudol som doplniť že okrem info o zmene CP L26 by sa mohlo doplniť aj info o zredukoní počtu spojov L23 na Mláku.
Mohlo by sa do článku doplniť aj info aj o zmene CP L26 nech je to komplet.
Reakcia na: Jadran #30:
To sa mi pozdáva viacej. Apropo, pre linku premávajúcu medzi Vlčím hrdlom a Ovsišťom by bolo ako stvorené číslo 97, čoskoro už pravdepodobne voľné. 😉
Reakcia na: TomJ #28:
Keď už sa bavíme o rozdelení 87, nešlo by to tak že seknúť ju presne v polovici (Ružinov - VH a VH - Ovsište, dajme tomu 87 a 187) so súčasným intervalom? Netreba riešiť nejakú novú konečnú pri Kauflande a vznikol by aspoň nejaký ten prestupný bod medzi týmito linkami (lebo povedzme si, na tento účel radšej Vlčie hrdlo ako Podzáhradná). Dalo by sa to vyjazdiť bez pridávania "zápchových" vozov, stačilo by možno súčasných 8 poradí (4 a 4) plus tá doplnková 87/9 možno práve aj na zabezpečenie prestávok po špičke. Keby bolo treba, dali by sa tam spraviť aj prejazdy, v sedle a večer je vo VH miesta dosť na vyprestávkovanie vozov, keď sa 74-ky odpracú do preč. Na Astronomickú by sa chodilo "na otočku", čím by zanikol aj večný problém tam, keď všetky tie 67 a 87 sa nemajú kde odstaviť aby si navzájom neprekážali a aby nevadili ani 78-čke v zastávkach (zvlášť odkedy z toho fleku pred Lidlom spravili odbočovací pruh...). Cez víkend by mohla ostať 87 v súčasnej podobe, vtedy je ten rozdelený systém zbytočný. Akurát otázkou ostáva, ako v špičke garantovať prestup medzi 87x187 pre tých čo cestujú ďalej než po Slovnaft...
Reakcia na: TomJ #28:
L178 už de facto existuje a volá sa L67. To, že sa osadenstvo vymení, predsa nie je žiaden problém. L87 je typická linka, ktorá spája frekventované lokality (Astronomická, Dolné hony, EUBA a Ovsište) s málo frekventovanými (Nová Vrakuňa, záhrady na Závodnej, Pálenisko, Prístavná).
Reakcia na: david1 #19:
Otázne je, koľko ľudí reálne cestuje linkou 87 z Ružinova až do Slovnaftu alebo Peržalky (okrem časov striedania zmien). Nie je to tak, že sa na Dolných Honoch takmer celé osadenstvo vymení?

Potom by stálo za zamyslenie rozdeliť ju na dve linky:
L178 - Astronomická - Toryská - Podzáhradná - (Kaufland)
L87 - Čiližská - Podzáhradná - Vlčie Hrdo - Ovsište

V čase striedania zmien by mohla 178 jazdiť až do Vlčieho hrdla alebo by sa pre Ružinov zriadila návozná linka na štýl linky 25 v trase ex 76.

Zmenili by sa aj intervaly:
67 - 15/30/15//30
87 - 12/15/12//30
178 - 12/15/12//15

Výhody:
1. Cez víkend by došlo k posilneniu dopravy na Hradskej a zároveň nadväznosti každého spoju z Vrakune na električku.
2. Linka 87 by cez víkend nadväzovala na každý druhý spoj linky 178 a zároveň by sa dal spraviť preklad s linkou 65 na Dolných Honoch a nadväznosť na linku 99 v Ovsišti.
Reakcia na: david1 #19:
Tazko sa posiluje nepresna linka inou v skratenej trase. Idealne by bolo najst jednoduche riesenie pre 87, rovnake pre spicky i ostatny cas. Ako posun vnimam, ze sa vobec jej meskania zacali riesit. 64/41 nie je idealne riesenie, ale docasny politicky kompromis.
Reakcia na: david1 #19:
Bez toho, aby som riesil konkretne cisla liniek, myslim si, ze vztah Hradska - Vrakuna - Astronomicka by mal byt zabezpeceny aj cez vikend v interval 15min, aby bol Abus nadvazny k E. A 87 pokial by si zila svojim zivotom, bez prenasania meskani z roznych zapch, bola by spolahlivejsia.
Reakcia na: Author #18:
Presne toto tvrdim aj ja uz niekolko rokov!!87 treba rozdelit.Aspon v rannych a poobednych spickach.Ale nikto ma nepocuval 🙂
Reakcia na: N/A #22:
Vďaka.
Reakcia na: Mike #17:
Nestačí tam dať ten intervalový CP? Dokonca s jednotným časovým údajom pre celý týždeň:

Pondelok až nedeľa
04: 30 ... interval 6 až 30 minut ... 22:45
23: 22
Reakcia na: Trolley #21:
opravené ?
Chcel by som upozorniť, že v CP L21 chýbajú odchody zo zastávky Na hriadkach smer mesto.
Reakcia na: Author #8:
Čiže na Žatevnú a späť bude chodiť naprázdno ako služobný spoj?
Reakcia na: Author #18:
A cez víkend supluje aj L78 v spojení Ružinova s Vrakuňou. Rozseknutie by nebolo moc dobré . Vznikol by paškvil ako L64/41 kedy v špičke na seba nič nenadväzuje.
Skôr pridať napr.L187 v posilovej trase Slovnaft - Ovsište.
Reakcia na: Mike #17:
Historicky sa trasa 87 vzdy drzala preto, aby mal aj Ruzinov priame spojenie so Slovnaftom. V dnesnej dopravnej situacii vo vychodnej Bratislave si myslim, ze uz nie je priestoru pre "U" linky typu 87 cez vsetky zapchy. Ak by vztah Astronomicka - Dolne hony a Vrakuna - Slovnaft - Petrzalka bol oddeleny, bola by 87 spolahlivejsia.
Reakcia na: Author #15:
Presne. A ešte mi išlo aj o to, že úplne rozumiem snahe vyhovieť vodičom a cestujúcim tým, aby boli odchody z konečnej podľa možnosti za každých okolností dodržiavané podľa CP. To je samozrejme výborné. ? Ale nie som si istý, či je pre dopravcu prijateľné riešenie teraz pridať na linku jeden zápchový voz, potom ešte ďalšie dva a o rok možno ešte dva ..a tak postupne až dokiaľ nebude stáť D4/R7 (a samozrejme ani to nebude univerzálny všeliek na zápchy).
Reakcia na: Author #14:
Neviem či tie spoje jeden čas aj tak nechodili. Ale nechcem zavádzať. Na skrátenej trase by sa to malo dať odjazdiť.

S L31 súhlasím, tu je problém dať na zastávky aj CP x31.
Reakcia na: Mike #12:
40/12 = 3,3 => spolu 3-4. Ale suhlasim, ze 87 vdaka svojej trase na rozdiel od vacsiny liniek chyta zapchu 2x, resp. pred Vianocami aj 4x za kolo a je o to problematickejsia..
Reakcia na: Trolley #13:
Asi by stacilo, pokial by posilova 87 z Vl.hrdla>EUBA isla tesne pred riadnou 87 z Vrakune. Len ked nik netusi, ako velmi zmeskana 87 z Vrakune pride?

Inak, zda sa mi, ze su aj take nazory, ze semestrove posilovky su len zbytocna komplikacia systemu. Ved preco inak by sa efektivne posilovanie 31 iba pocas semestra zmenilo na rezim c/w, hoci je jasne, ze vysokoskolaci tvoria vyznamnu cast dopytu v 31?
Reakcia na: Author #11:
By ma zaujímalo či sa so zrušením posilových spojov na L87 aj DPB pochváli. Nestačilo by keby jazdili len v úseku Ovsište - Vlčie hrdlo a späť?
Reakcia na: Author #11:
To je už podľa mňa na inú debatu, lebo keď polku novembra a decembra (čo bývajú štatisticky mesiace s najväčšou intenzitou IAD v meste) budú meškať tie vozy poobede 40 minút a viac, tak to neviem koľko zápchových vozov by bolo treba pridať ...
Reakcia na: Jadran #10:
Ano, na 87 sa zachovali prve 2 najplnsie posilove EUBA odchody a vo zvysnom case sa 87/9 pouzila na roztiahnutie obehu kvoli zapcham. Som som zvedavy, ci toto postaci, alebo coskoro bude treba pridat aj dalsi zapchovy voz do 87.
Reakcia na: Trolley #6:
Na 87 hlavne pribudol jeden voz v poobednej špičke kvôli vysokým meškaniam a nulovým prestávkam vodičov. Možno kvôli tomu došlo k redukcii.
Bude nejaka podobna mapka visiet na zastavkovom oznacniku na Strbskej pre turistov? Planuje DPB nieco take?
Reakcia na: TomJ #5:
Na 26ke su ostali tie spoje, ktore VW pozadoval. A predpokladam, ze vozidlo miesto zrusenej 24 bude prejazdovat do inych liniek v oblasti.
Reakcia na: Peon #2:
Na Mlake je skoliace stredisko, kde v urcitych obdobiach roka chodia zamestnanci na tyzdnove skolenia. Pravidelne tam cez pracovne dni chodi zopar zamestnancov tohto strediska. Na 23ke sa robilo vela prieskumov, na zaklade ktorych boli v useku Kremencova - Mlaka obsadene cca 2-3 spoje rano a zvycajne 2 spoje odpoludnia. Ostatne spoje tam chodili s max 1 cestujicim. Vikendy boli este lepsie, v case prieskumu 0 cestujucich za cely den.

Na druhej strane, o par metrov dalej jazdili preplnene 20+28 na pracovne zmeny VW. Tak sa vdaka redukcii zachadzok na Mlaku vzal 1 autobus z 23 a presunul na 29, kde bude lepsie vyuzity.
Reakcia na: TomJ #3:
Tie linky 26 a 87 som si všimol aj ja. L26 možno prejazdovala z L24, ale alo to bude teraz netuším. Na 87 klesol záujem študentov, alebo je dôvod inde?
Reakcia na: Mike #4:
Potom ale zostáva otázne:
1. Kam odíde voz po vykonaní spojov o 6.20 a 14.20 od VW?
2. Odkiaľ príde voz pred vykonaním spojov o 13.15 a 21.15 zo Žatevnej?
Reakcia na: TomJ #3:
Pred prvým návozom z Dúbravky do VW o cca 5:20 bral zamestnancov VW z ubytovní na Galvaniho a Ivanskej. Rovnako aj po poslednom odvoze zo smeny z VW po 22:20 pokračoval aj s ľuďmi zo Žatevnej na Ivanskú a Galvaniho. Tipujem že to ostáva.
Reakcia na: Peon #2:
Okrem toho osekali aj linku 26. Doteraz vždy pred odchodom z Dúbravky do VW existoval spoj, ktorý prišiel od VW. Teraz to bude jazdiť naprázdno alebo vždy príde voz z vozovne?
A tiež obmedzili posilové spoje na linke 87.
Výrazné zníženie počtu spojov na Mláku je prečo? Už tam nie je ubytovňa / internát?
Znie to rozumne. Škoda že už mesiac vo VW nerobím ?