Nové trolejbusy Škoda 26 Tr a Škoda 27 Tr zavítajú na skúšky do Bratislavy

V Bratislave budú prebiehať schvaľovacie skúšky nových trolejbusov Škoda s karosériou Solaris ďalšej generácie pre mesto Žilina.

V najbližšom období zavítajú do hlavného mesta prototypy nových trolejbusov Škoda 26 Tr Solaris (krátky) a Škoda 27 Tr Solaris (kĺbový). Pôjde o prvé trolejbusy s karosériami Solaris novej generácie vyrobené v plzenskej spoločnosti Škoda Electric. Trolejbusy týchto nových typov si ako prvý objednal Dopravný podnik mesta Žilina.

V Bratislave bude ich výrobca vykonávať jazdné skúšky trolejbusov potrebné pre schválenie týchto nových typov pre prevádzku v Slovenskej republike. Skúšky budú vykonávané na základe zmluvy medzi Škodou Electric a Dopravným podnikom Bratislava. Plzenský výrobca trolejbusov zaplatí dopravnému podniku za poskytnuté služby (poskytnutie vodičov, prevádzku trolejbusov, ich garážovanie a servis) dohodnutú odplatu. Skúšky trolejbusov by mali byť ukončené najneskôr do konca roka 2017. Pri skúškach sa nepočíta s prepravou bežných cestujúcich, verejnosť si tak moderné vozidlá nebude môcť vyskušať.

Aktualizácia 23.8.: Kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris bol do Bratislavy privezený 22. augusta 2017. Prvé skúšobnú jazdy absolvoval hneď v nasledujúci deň a jeho skúšobné jazdy budú prebiehať v Bratislave len pár dní, už v pondelok 28. augusta by mal byť odvezený do Žiliny, kde budú jeho homologizačné skúšky pokračovať. Krátky trolejbus Škoda 26 Tr Solaris bude pravdepodobne napokon dodaný z Plzne priamo do Žiliny, kde absolvuje potrebné skúšky.

Skúšky nových typov trolejbusov plzenskej Škodovky pre iné slovenské mestá sa v Bratislave vykonávali aj v minulosti. V roku 2006 to bol typ Škoda 24 Tr Irisbus pre mesto Prešov a v roku 2011 typ Škoda 30 Tr SOR pre Banskú Bystricu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #33:
?
Reakcia na: Dispecer #30:
V update su.
Reakcia na: trolejbus6207 #31:
A ešte na doplnenie - 26Tr nepríde vôbec ?
Reakcia na: Valec #26:
Je to presne tak, tu sa odskúša pod 600V a zvyšok procesu homologácie prebehne v Žiline pod 750V
Reakcia na: Viliam22 #29:
Máme foto?
Už jazdi aj so zatazou po BA
Reakcia na: Valec #26:
Prečo potom sa v minulosti (snáď) celý proces homologizácie nechával v BA?
Reakcia na: Petto #25:
Nie je to bullshit... Bol som pri tom ráno.
Reakcia na: Petto #25:
Tak tie km so záťažou a pod. môžu už aj v ZA najazdiť. Správny orgán sa predsa celý čas v tom trolejbuse nevozí. V BA stačí skontrolovať papiere a najazdiť niekoľko málo km na to, aby sa potvrdilo to, čo výrobca deklaruje v dokumentácii.
Reakcia na: 6704 #22:
To je podla mna bullshit. Co staci 100km nabehat ? alebo 1000 ?
Reakcia na: Dispecer #23:
Veď taká banskobystrická 30 Tr jazdila po BA cca mesiac, nie?
Reakcia na: 6704 #22:
Za štyri dni? To akože budú jazdiť nonstop, či ako?
Reakcia na: Viko #21:
Do pondelka sa odjazdia potrebné kilometre a vykonajú skúšky a odíde preč...
Reakcia na: 6704 #20:
Je známy dôvod?
upravte si tú správu. 27Tr ide už v pondelok ráno preč do Žiliny... Takže žiadne do konca roka...
La collaboration de Švejk Republic (CZ) et Krówkolandia (PL). hmmm, sympathique. Encore une fois, rien a Bratislava
Reakcia na: lostrail #16:
Nové vozy majú softvérové nastavovanie napájania...
Reakcia na: lostrail #16:
Je. A čo?
Co presne budu testovat? Nie je nahodou napatova uroven v Ziline 750V a v BA 600V?
Reakcia na: rrqq #14:
Tvoju vetu je potrebné skrátiť

"Myslím si žeby si naše mestá zaslúžili dopravné prostriedky." ?
Myslím si žeby si naše mestá zaslúžili dopravné prostriedky aj od iných a podstatne kvalitnejších výrobcov ako od výrobcov vždy len a len z Česka!!! Niečo nie je v poriadku ...
Reakcia na: Petto #11:
Pri autobusoch to bol jasný kartel.
Reakcia na: Petto #10:
To je možné, ale pri trofloch určite nie
Reakcia na: Andy #8:
Tak zase midivozidla do 8,6m vyhral Solaris pred SORom - ci bereme ze SOR dal zamerne vyssiu cenu akoze cena utechy ? - aspon par ks dat aj ineho vyrobcovi ?
Reakcia na: trolejbus6207 #9:
Sirka ulicky uz bola v nejakom tendri pre BA . Ale ok nie som si isty ci pri tbusoch.
Reakcia na: Petto #7:
Neblázni, parameter šírka uličky? ?
parameter bol počet dverí, hmotnosť vozidla a ešte niečo ďalšie, kde bol SOR jednoznačne vo výhode ☠
Reakcia na: Petto #7:
Aj tak nemohol vyhrať, dôvody tu všetci vieme, čo si naivný?
Reakcia na: trolejbus6207 #6:
Vyhral by. Cena mala najvyssiu vahu. Dokonca technicke parametre skor tusim nahravali Solarisu srkz sirku ulicky
Reakcia na: Petto #5:
Vieš veľmi dobre, ako boli nastavené podmienky tendra, ani keby dal nižšiu cenu ako Skodovka so SOR-om, tak by nevyhral...
Reakcia na: Ibiza #4:
Tak na 120ks tbusov pre BA sa Solaris hlasil s Cegelecom ale cenou ho podliezol SkodoSOR.
Viem si ich predstaviť v červeno-čiernej BA kombinácii. Škoda, že tu ich nebudeme mať. Vďaka vplyvu J&T v meste.
no ten nater je pokrok aj ked zbytky teheranu tam vidno 😛
No je parádny, a najmä veľmi pekne spravili náter.
Aspon v Ziline si kupili trolejbus a nie SOR. Skoda, ze aj my nemame tieto Solarisy.