S dlho očakávanou modenizáciou električkovej trate sa bude môcť začať až po výbere stavebníka.
Hoci podľa pôvodných plánov mala byť modernizácia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály už v plnom prúde, hlavné mesto iba začiatkom augusta vyhlásilo verejnú súťaž na výber zhotoviteľa tejto modernizácie.
V rámci zákazky pôjde o kompletnú modernizáciu električkovej trate od tunela po Bagarovu ulicu v Dúbravke. Realizácia stavby má byť uskutočnená v štyroch etapách v celkovej dĺžke 16 mesiacov, pričom jedna z nich má prebiehať v letných mesiacoch júl až september. Začiatok modenizácie bude závisieť od úspešného ukončenia verejnej súťaže a uzatvorenia zmluvy s jej víťazom.
Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 27. septembra 2017. Predpokladaná hodnota zákazky je 55,926 mil. € bez DPH. Financovanie modernizácie bude zabezpečené z väčšej časti z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
zlomok
Krátke zhrnutie (nekompletné a možno mám niekde chybu lebo som niečo nepochopil):
pozitíva:
+ prestupný uzol Molecova
+ zrušenie zastávky Jurigovo námestie
+ nová poloha zastávky Segnerova vrátane jej vyhotovenia
+ vyhotovenie zastávky MiÚ Karlova Ves, ktorá sa napriek požiadavke niektorých ľudí z MČ Karlova Ves nepresunula čelami k sebe (vo verzii projektu ktorú som videl dávnejšie tak zakreslená bola)
+ zastávka Karlova Ves prístupná aj bezbariérovo výťahmi
+ celkové vyhotovenie obratiska Karlova Ves
+ oblúk na Riviére s väčším polomerom
+ obratisko pre obojsmerné vozy za zastávkou Molecova umožňujúce obrat v ľubovoľnom smere a na ľubovoľnú koľaj
+ zrušenie viacerých priecestí
+ zatrávnenie povrchu na žiadúcich miestach
+ na zastávkach použité estetické zábradlie namiesto bielo-červeného
+ nové zastrešenie vchodov do priechodov, ktoré ladí so zábradlím
+ parkoviská pre bicykle pri niektorých zastávkach, aj keď pri Molecovej trošku nešťastne umiestnené (asi nebolo vhodnejšie miesto)
negatíva:
- zastávka Dolné Krčace prístupná iba z jedného smeru
- zastávka Horné Krčace prístupná iba z jedného smeru, zbytočný priechod v tvare "Z", ktorý bude ľudí ešte viac motivovať k tomu, aby prechádzali na opačnom konci, kde priechody ani šikany nie sú
- zastávka Nad lúčkami dopadne tak, že ľudia budú chodiť cez trávu a prebiehať cez cestu, lebo sú leniví ísť nadchodom alebo obchádzkou cez priechod na opačnom konci, už dnes sú tam vychodené chodníčky, určite ostanú aj po rekonštrukcii
- nevhodné prestupy medzi električkami a spojmi z Mlynskej doliny (mohli byť jednosmerne združené zastávky pri Lafranconi a Parku kultúry)
- betónový povrch trate s masívnymi bokovnicami miesto dlažby v mieste priechodov pre chodcov, snáď to aspoň bude dobre tlmiť hluk
- oblúky na Molecovej a medzi Karlovou Vsou a Dolnými Krčacmi s koľajnicami 49E1, či by neboli vhodnejšie žliabkové (ale možno nie, uvidíme aká tá pevná jazdná dráha bude, som však mierne skeptický čo sa týka životnosti)
- úsek medzi Karlovou Vsou a vyústením Harmincovej ulice ostáva v "železničnom" vyhotovení ako koľajový rošt v otvorenom lôžku, čo nie je vôbec mestotvorné, najmä v súvislosti s uvažovanou urbanizáciu daného územia