Do vozidlového parku pribudnú midibusy Iveco Urbanway 10,5M a Solaris Urbino 8,6

Dodaných bude 24 väčších a 6 menších midibusov.

Víťazom súťaže na dodávku 24 nízkopodlažných autobusov do dĺžky 10,5 metra sa stala spoločnosť Corex Vráble. V súťaži ponúkla midibusy Iveco Urbanway 10,5M. Cena jedného vozidla je 225 833 € bez DPH, teda spolu 5,420 mil. €. Na túto sumu sa podarilo dopravnému podniku vyrokovať zníženie ceny vozidiel zo sumy 6,216 mil. €, ktorá vzišla z elektronickej aukcie (pred elektronickou aukciou 6,6 mil. €). Vozidlá by mali byť dodané do 4 až 6 mesiacov od vystavenia objednávky dopravným podnikom.

Vozidlá budú vybavené naftovým motorom Tector 7 (Euro 6) s výkonom 210 kW a odvezú 78 cestujúcich, z čoho 26 bude môcť sedieť. Autobusy budú mať trojicu dvojkrídlových dverí. Interiér bude plne klimatizovaný klimatizačnou jednotkou Eberspächer AC 136 G4.

Druhú súťaž na dodávku menších midibusov s dĺžkou do 8,6 metra vyhrala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach, ktorá dodá 6 vozidiel Solaris Urbino 8,6. Midibusy sú určené pre 51 cestujúcich, z toho 15 sediacich. Vybavené budú motorom Cummins ISB6,7 E6 280C (Euro 6) s výkonom 209 kW. Midibusy budú mať dvojicu dverí, predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové. Interiér bude plne klimatizovaný klimatizačnou jednotkou Eberspächer AC 515 G2 III.

Cena jedného Urbina 8,6 je 207 500 € bez DPH, spolu teda 1,245 mil. €. Vyrokované bolo zníženie ceny z 1,378 mil. € po elektronickej aukcii. Prvé vozidlo by malo prísť v decembri tohto roka, zvyšných päť v apríli budúceho roka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michal111 #40:
stary dizajn
Tie solarisy budú už s novým faceliftom? Lebo som zatiaľ nevidel túto verziu v novom.
Reakcia na: jandro #37:
Cize radsej ich tu nechame na par rokov, aj ked pre ne nie je vyuzitie?
Budeme platit PZP a udrzbu desatrocneho vozu, miesto toho, co sa moze predat za vyssiu cenu ako o dva roky?

Ak je za vyradovanim BN9,5 prechod na kapacitnejsie vozidla, je to uplne ok. Ak sa urobil zbytocny nakup novych vozov, ak existujuce mohli este dva roky jazdit, je to plytvanie financiami.
Pokial viem Praha planuje zivotnost novych busov na 12 rokov.
Reakcia na: jandro #37:
V dokumente sa vravelo aj o ich odpredaji (nevedno kam). Osobne si tiez myslim ze este mohli pockat do dalsieho nakupu v 2019 mozno. Nemuseli vobec objednavat 24midi, mozno tak polovicu max. (mozno ani to BN10.5 mame kopu) a za usetrene peniaze + cca 8 klbov.
Reakcia na: Petto #23:
nie je ešte skoro na predaj/vyradenie BN 9.5? 2-3 roky by mali ešte zvládnuť jazdiť
Reakcia na: S499.1023 #35:
To by potom vznikli teórie, že to je názov podľa toho, že ho nerežú zo salámy, ako si si myslel ty, ale z rúry.. ?
Reakcia na: Andy #33:
A na vidiek Rurino ? .
Reakcia na: Andy #33:
Tak potom by sa aj ten elektrobus od SORU co jazdil v Tatrach mal volat dvojako . EBN10 alebo Tatrino ?
Neviem čo toľko riešite, nemá proste ten autobus dva názvy podľa toho, či je dodávaný do mesta alebo do hôr? Proste aby sa necítili horské strediská divne, keď si kúpia autobus, ktorý je akože mestský a aby sa v meste necítili divne, že kupujú nejaký skibus? ?
Reakcia na: Dispecer #29:
Teda, ono pod názvom Alpino sa dokonca predávajú 2 typy autobusov - Urbino 8,6 a Urbino 8,9 LE.
Reakcia na: 810zssk #30:
Ano, aj to som videl. CIze ako pise Amos - krajina neobmedzenych moznosti.
Reakcia na: Petto #27:
Zrejme sa mylis ty, kedze v zmluve je jasne uvedeny nazov Urbino.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Predáva sa pod obomi názvami. Otázka je, či bude takto predávaný aj pri karosérii IV. generácie.
Reakcia na: Petto #27:
Ak niekedy budes spolupracovat s Poliakmi, tak zistis, ze je to ta prava krajina neobmedzenych moznosti.?
Reakcia na: S499.1023 #25:
No zrejme sa mylis, na stranke Solarisu stale figuruje nazov Alpino https://www.solarisbus.com/vehicle/alpino#
Reakcia na: S499.1023 #25:
Raz ano, raz nie. Kto sa v tych pankoch samochodzikoch ma vyznat? ?
Reakcia na: piggee #24:
Už nie.
8,6 metrovy Solaris sa nevola nahodou Alpino?
Reakcia na: MatejBA #22:
Iveco Urbanway 10,5 ma nahradit B,BN 9.5 ktore sa vyradia/predaju. Pravdepodobne zostane len zopar ks BN 9.5, ktore aj tak nebudu uz mat uplatnenie.
Reakcia na: Gryzly65 #21:
Kedze Solaris ma ~50 miest na statie a kinderka/hrbace maju okolo ~75-80, tak skor by som povedal, ze Iveco je ich nahrada.
Reakcia na: Ibiza #16:
Nemali by nahradzovať skôr kinderká a staršie hrbáče, s ohľadom na ich dĺžku?
Reakcia na: MatejBA #19:
Asi hej. Len nechápem, že ich DPB nechá doslova ničiť na tom tankodróme Na Pantoch.
Reakcia na: Ibiza #16:
Tam nepojdu skor SORky? Nezda sa mi, zeby 12m vozidla boli prilis vela na L65 (aspon nie v okoli Avionu) 🙂
Reakcia na: TomJ #17:
Vsak ale prave na to sa hodi Urbino nie? 51 vs 22-27 (podla serie)
Reakcia na: MatejBA #15:
Minule som ňou išiel (odchod 15.00 z Dúbravskej cesty) a bola plná. Najviac ľudí nastupovalo na Lipského, možno išli práve z Tesca. Obávam sa, že potiahnutie priamo do Tesca by mohlo spôsobiť, že by prilákala ešte viac ľudí a minibus by už kapacitne nestačil.
Reakcia na: Mike #14:
No ja mam pocit, ze od zjednosmernenia Solosnickej ten najhorsi usek by uz nemal byt problem na L35, kedze sa uz nemusia uhybat autam v protismere, ale tak ja moc nou nejazdim.

Skoda ale, ze je iba po Dubravsku cestu, a nie je potiahnuta az k Tescu. Urcite by ju pouzivalo viac ludi (ale tak mozno po zruseni L97 by som mohol napisat IvoNovi na FB ? )
Reakcia na: MatejBA #13:
Uvidíme. Rozdiel v šírke solarisu a iveka dajly vaj je 20 cm. Neviem ako 35, ale v prípade 44 a 147, kde sa ide na 5-10 cm od späťákov zaparkovaných áut, a nie jedného ale na celej ulici, plus je tam zopár kritických zákrut, asi bude dôvodom toho, že iveká tam ostanú aj naďalej.
Reakcia na: Mike #11:
A L35 ostane s Ivecami?
Reakcia na: Viko #8:
Tieto 8,6-ky sú užšie ako bežné Urbiná, inak by som povedal, že ho na linke na výrobu salámy proste skôr odrežú ? .
Reakcia na: Sebastian57 #10:
27, 58, 69, 151
Na ktorých linkách sa bude používať 8,6 Alpino?
Inak sa potvrdilo to, čo sa hovorilo na začiatku. Všetky tendre vyhrali naftové vozidlá. Načo bola dobrá komédia s plynový motorom, keď bolo jasné hneď, že pri tak nastavenom hodnotení ponúk plynové autobusy nemajú šancu. DP by už konečne mal jasne povedať, že plynové autobusy sú preňho už mŕtve a tie, čo sú tu sú len trpené.
Reakcia na: Rubber38 #7:
Celkom by ma zaujímalo, aké sú zámery Solarisu a verziami, ktorých nový dizajn zatiaľ nepredstavili. Sú to výbehové typy? Budú dva dizajny súčasne až do ďalšieho faceliftu?
Inak teda Urbina pricestujú ešte v starom dizajne, všakže? Resp. ešte som nikde nevidel predstavenie Nového Urbina v kratšej, než 10,5 metrovej verzii
Reakcia na: Mike #4:
A Alpinko detto 209kW ?. No som zvedavy kde vsade ho napchaju . Okrem 44,147 asi nebude problem nikde. ?
Reakcia na: Mike #4:
Stále môže byť výkon obmedzený elektronicky.
Reakcia na: Petto #2:
Možno neoplatí, ale ak bude mať menšie (a ľahšie ) 10,5 metrové vozidlo rovnako výkonný motor ako väčšie a ťažšie 12 metrové, tak potom tie 10,5ky by mali byť veľmi živé ?
Reakcia na: Petto #1:
resp. myslel som urbanway12
Pozeram ze motor rovnaky vykon cca ako NB12. To sa potom oplati kupovat tieto midivozidla ?