Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá.


Ilustračné foto © DuPe


Pôvodne avizované predĺženie električkovej linky 6 do Petržalky od 3.7.2017, na ktoré už boli spracované cestovné poriadky, sa odkladá na neurčito. Linka 6 tak bude od júla naďalej premávať v doterajšej trase Karlova Ves - Šafárikovo námestie.

Nižšie uvádzame pôvodnú správu:

Od 3. júla 2017 bude do Petržalky zavedená ďalšia linka, tentoraz električková linka 6 z Karlovej Vsi. Linka bude naďalej premávať v špičkách a počas večerov pracovných dní.

V Petržalke sa tak za necelý rok pôvodná nosná linka 95 "rozmnožila" na linky 1 3 6 95 a 97. Príručka pre plánovanie sietí liniek MHD HiTrans hovorí, že efektívnejší je systém s menším počtom liniek a hustejšími intervalmi medzi spojmi. Podľa týchto zásad bola zrealizovaná aj reorganizácia liniek v Petržalke v roku 2005. Bratislava sa ale teraz rozhodla ísť inou cestou než je odporúčaná, a než je tá, ktorou sa riadia dopravné podniky v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku, Belgicku, Francúzsku či Španielsku. V čase nedostatku peňazí na opravu zlého stavu niektorých električkových tratí s obmedzeniami rýchlosti až na 10 km/h, sa verejné prostriedky minú radšej na duplicitné spojenie s linkami 1 a 3. Na tie sa doteraz z linky 6 dalo pohodlne prestúpiť na Šafárikovom námestí.

Predĺžená šestka preverí možnosti električkovej dopravy. Na konečnej Jungmannova sú výhybky nainštalované tak, že ak električky pri meškaní jednej z nich prídu v inom poradí, než určuje cestovný poriadok, v praxi sa nedokážu obehnúť. Na manéver je totiž potrebný dlhší čas, než by sa pri obiehaní získal. Zmeškaná električka síce môže odísť z opačného nástupišťa, to však spôsobuje chaos u cestujúcich, ktorí nedostanú žiadnu informáciu o tom, že električka pôjde z iného než bežného nástupišťa. Naviac, táto možnosť vlani skončila aj vykoľajením električky. A tak je bežnejšie, že električky odídu v takom poradí, v akom prišli, zmeškaná električka odíde zmeškaná aj z Petržalky a mešká aj na ďalšej trase, napr. na Račianskej ulici. Tretia linka v Petržalke situáciu ešte zhorší.

Na hrane tiež bude výprava električiek. Do Petržalky môžu jazdiť len obojsmerné električky, ktorých má dopravný podnik 30. Z nich jedna je po nehode už viac ako rok odstavená. Ak by linka 6 jazdila do Petržalky aj od septembra počas školského roka, spolu by bolo potrebné vypraviť na linky 1 3 a 6 približne 25 vozidiel, naviac ešte záložné vozidlo pre prípad poruchy. Počítať je potrebné aj s odstavením vozidiel z dôvodu pravidelnej údržby. Prípadné vyradenie ďalšej električky z prevádzky po nehode alebo väčšej poruche môže znamenať nevypravovanie spojov. Ak by odstavených električiek bolo viac, nepôjde o pravdepodobnosť, ale o istotu a cestovný poriadok nebude dodržaný.

Vzhľadom na riziká bude zaujímavé sledovať, či bude nová linka pre Petržalčanov skôr prínosom alebo zhoršením dopravy. Podobne ako keď sa po zavedení linky 97 zhoršila pravidelnosť autobusov jazdiacich od Farského smerom na Lúky. Ak zavedenie linky 6 zhorší pravidelnosť na linkách 1 a 3, ale aj previazanie s linkou 4 v úseku centrum - Karlova Ves, môže byť výsledok presne opačný než je zámer.


16.6.2017, predĺženie sa odkladá na neurčito - 26.6.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Solider1.8.2017 12:51  +1#240 Re:
Reakcia na #237 od Petto:
To s tým „mesto si to objednalo“ sú len také bláboly, je to čisto len formalita. Mesto si napríklad objednalo cez víkend súpravy/škodovky na 9 a behajú tam kačice. Je to len o tom, že je v stave 36 kačic a tie niekde bolo treba vypraviť. Ak sa na L8 zavedú súpravy a L6 bude jazdiť do Petržalky, tak otvorene treba priznať, že zopár kačíc bude treba vyradiť/preradiť do rezervy namiesto T3P, ale už aj oprávnene, keďže majú cez 40 rokov a niektoré sú 20 rokov po modernizácii.
lostrail1.8.2017 12:23 #239 Re:
Reakcia na #238 od david1:
"Vznikli nové spojenia z Petržalkou z okolia Žilinskej a Obchodnej"

Presne toto je dovod, kvoli ktoremu niekedy nechapem, preco niekto spochybnuje vystavbu kolaji (ale aj ciest) do miest, kde to dnes nie je ziadna slava a odovodnuje to intenzitami. Obchvaty su trochu ina kava, ale pokial ide o spojenie regionov alebo mestskych casti, tam nie je o com.
david11.8.2017 12:05 #238 Re:
Reakcia na #236 od Jergus1:
Odkedy je most SNP uzavretý? prepravné prúdy sú určite omnoho vyššie z Petržalky do centra ako smer Karlova ves. L1 je ďaleko vyťaženejšia už od stanice ako v starom linkovaní iba do centra. Vznikli nové spojenia z Petržalkou z okolia Žilinskej a Obchodnej.
Myslíš že po uzavretí Špitálskej polovička ľudí prestane chodiť do jej okolia lebo tam nič nepremáva a stačila by tam polovičná kapacita?
Petto1.8.2017 0:52 #237 Re:
Reakcia na #236 od Jergus1:
"A ako bunus tohto riešenia by boli uvolnené T30 z L1, ktoré možu byť použité napr.aj na L8."
No len mesto si objednalo tento rok na L8 K2S ,tak preto su tam K2S. No na minulotyzdnovej diskusii sa kecalo aj o tom,ze L8 so supravami/29T/30T je uz na spadnutie.
Jergus11.8.2017 0:49 -2#236 Re:
Nie som si istý, či ťahať L1 z Petržalky na hl.stanicu, bol šťastný nápad a pri súčasnom stave rekonštrukcii, ktoré, ako vieme, nebudú iste krátkodobé, tak vlastne L1 dokonca takmer kopiruje L3. Z Petržalky si viem predtaviť zmysluplnejšie spoje, za súčasneho stavu neprejazdného mostu SNP rohodne L6. Súhlasím, je hlúposť rušiť L ,ako som vzapatí aj sám dopisal. Ale užočnejšia by asi bola na svojej pradávnej trase okolo ND na nám. L- Štúra. A ako bunus tohto riešenia by boli uvolnené T30 z L1, ktoré možu byť použité napr.aj na L8.
Petto31.7.2017 10:32  +2#235 Re:
Reakcia na #232 od Jergus1:
Nechces zrusit aj 96tky a 61tky v pondelok rano na letisko ? Lebo idu ponad obchvat ktory byva rano zapchaty
david131.7.2017 10:30 #234 Re:
Reakcia na #232 od Jergus1:
Prečo by sa mala rušiť linka, ktorej sa výluka Špitálskej vôbec netýka?
Jergus130.7.2017 12:36 -2#233 Re:
Pripadne L1 presmerovať / dcočasne?/ na námestie L.Štúra, a posilniť L2.
Jergus128.7.2017 21:07 -1#232 Re:
Počas rekonštrukcie mosta SNP a Špitálskej zrušiť L1 a L6 predlžiť do Petržalky.
pavhob17.7.2017 15:40 #231 Re:
Některé nevýhodou prodloužení l.č.6 na Petržalu by mohla odstranit varianta posílení linky 1 (ve špičky a večer).
Místo intervalu 8 minut by na ní byl zaveden střídavě interval 5 minut a 3 minuty. Linka 3 by jela cca v polovině 5 minutového intervalu.

Výhody(v porovnání s prodloužením linky 6):
- menší potřeba obousměrných vozidel
- menší riziko podjetí tramvají - spoje linky 1 se navzájem nepodjedou
- možnost posílení pouze v období, kdy je úsek do Petržalky nejzatíženější

Nevýhody:
- stejná směrová nabídka tramvají z Petržalky
- větší potřeba vozidel i řidičů (o úsek Šafárikovo nám - Hlavná stanica)
Petto3.7.2017 11:22  +2#230 Re:
Reakcia na #229 od Jergus1:
Kolaje sa len tak pridavaju hej ? ADD2 Kedze je to platene z EU fondov tak do toho nesmies ani len pichnut par rokov.
Jergus13.7.2017 11:17 #229 Re:
Aspoň po dobu rekonštrukcie mosta SNP mala byť L6 prdeĺžena. Stačilo by v Petržálke na konečnej pridať jednu kolaj.
david127.6.2017 16:28 -3#228 Re:
Reakcia na #223 od kri:
Radšej by sa mali postupne všetky Škodovky cez prázdniny podrobiť poriadnej údržbe. Necha zase jazdia cez školský rok bez problémov.
Viem je to do sekcie Sci fi.
Valec27.6.2017 11:05 #227 Re:
Reakcia na #225 od kri:
Veď to je zrejme dôvodom pre myšlienku jej predĺženia. Že to ale nezvládne obratisko (lebo však z výstupišťa sa neodchádza) a že aj tých vozov by bolo málo do rezervy, na to sa prišlo asi až dodatočne.
Dave17727.6.2017 6:51 -1#226 Re:
Reakcia na #220 od Salomon:
Najprv nech dajú kapacitnejšie vozidlá na L8.
kri26.6.2017 22:59 -1 +1#225 Re:
Reakcia na #224 od Mike:
Keď spomínaš L95 okolo galérie - Napadlo ma, že mohli tú L6 "podhodiť" petičiarom okolo Olivera K. ako náhradu za L97 (tú zrušiť). Veď L6 by im išla presne tam, kam sa (údajne) nevedeli dodstať. DPB by možno aj ušetril vodičov. Veľká škoda, že sa cez školský rok do Pe nedajú prevádzkovať 3 linky.
Mike26.6.2017 21:54 -1 +1#224 Re:
Reakcia na #223 od kri:
Ale to je niečo iné. Keby sa doteraz žiadna 6 do Petržalky nemedializovala, ale teraz by sa prvý krát prezentovala info o reko Mosta SNP, tak k tomu mohli vymyslieť ako dočasnú MHD kompenzáciu predĺženie 6 do Petržky. Iba na prázdniny a iba počas reko mostu SNP.

Aj keď vždy platí pravidlo že akákoľvek linka sa zavedie, ak sa potom zruší (presmeruje) tak vždy sa nájdu ľudia, ktorí ju budú požadovať späť. Viď 95 okolo galérie.
kri26.6.2017 21:29 -5 +1#223 Re:
Škoda, že to zrušili. Počas čiastočnej uzávierky mosta SNP mohli tú predĺženú L6 aspoň otestovať. Cez prázdniny je obojsmerných tramov dostatok.
david126.6.2017 18:42 -2 +7#222 Re:
Reakcia na #220 od Salomon:
Zvíťazil zdravý rozum. /zatiaľ/ Dôvody sú uvedené v článku.
zlomok26.6.2017 18:35  +3#221 Re:
Reakcia na #215 od S499.1023:
Až na to, že na T3 to bol hardvér.