Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá

Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá.


Ilustračné foto © DuPe


Pôvodne avizované predĺženie električkovej linky 6 do Petržalky od 3.7.2017, na ktoré už boli spracované cestovné poriadky, sa odkladá na neurčito. Linka 6 tak bude od júla naďalej premávať v doterajšej trase Karlova Ves - Šafárikovo námestie.

Nižšie uvádzame pôvodnú správu:

Od 3. júla 2017 bude do Petržalky zavedená ďalšia linka, tentoraz električková linka 6 z Karlovej Vsi. Linka bude naďalej premávať v špičkách a počas večerov pracovných dní.

V Petržalke sa tak za necelý rok pôvodná nosná linka 95 "rozmnožila" na linky 1 3 6 95 a 97. Príručka pre plánovanie sietí liniek MHD HiTrans hovorí, že efektívnejší je systém s menším počtom liniek a hustejšími intervalmi medzi spojmi. Podľa týchto zásad bola zrealizovaná aj reorganizácia liniek v Petržalke v roku 2005. Bratislava sa ale teraz rozhodla ísť inou cestou než je odporúčaná, a než je tá, ktorou sa riadia dopravné podniky v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku, Belgicku, Francúzsku či Španielsku. V čase nedostatku peňazí na opravu zlého stavu niektorých električkových tratí s obmedzeniami rýchlosti až na 10 km/h, sa verejné prostriedky minú radšej na duplicitné spojenie s linkami 1 a 3. Na tie sa doteraz z linky 6 dalo pohodlne prestúpiť na Šafárikovom námestí.

Predĺžená šestka preverí možnosti električkovej dopravy. Na konečnej Jungmannova sú výhybky nainštalované tak, že ak električky pri meškaní jednej z nich prídu v inom poradí, než určuje cestovný poriadok, v praxi sa nedokážu obehnúť. Na manéver je totiž potrebný dlhší čas, než by sa pri obiehaní získal. Zmeškaná električka síce môže odísť z opačného nástupišťa, to však spôsobuje chaos u cestujúcich, ktorí nedostanú žiadnu informáciu o tom, že električka pôjde z iného než bežného nástupišťa. Naviac, táto možnosť vlani skončila aj vykoľajením električky. A tak je bežnejšie, že električky odídu v takom poradí, v akom prišli, zmeškaná električka odíde zmeškaná aj z Petržalky a mešká aj na ďalšej trase, napr. na Račianskej ulici. Tretia linka v Petržalke situáciu ešte zhorší.

Na hrane tiež bude výprava električiek. Do Petržalky môžu jazdiť len obojsmerné električky, ktorých má dopravný podnik 30. Z nich jedna je po nehode už viac ako rok odstavená. Ak by linka 6 jazdila do Petržalky aj od septembra počas školského roka, spolu by bolo potrebné vypraviť na linky 1 3 a 6 približne 25 vozidiel, naviac ešte záložné vozidlo pre prípad poruchy. Počítať je potrebné aj s odstavením vozidiel z dôvodu pravidelnej údržby. Prípadné vyradenie ďalšej električky z prevádzky po nehode alebo väčšej poruche môže znamenať nevypravovanie spojov. Ak by odstavených električiek bolo viac, nepôjde o pravdepodobnosť, ale o istotu a cestovný poriadok nebude dodržaný.

Vzhľadom na riziká bude zaujímavé sledovať, či bude nová linka pre Petržalčanov skôr prínosom alebo zhoršením dopravy. Podobne ako keď sa po zavedení linky 97 zhoršila pravidelnosť autobusov jazdiacich od Farského smerom na Lúky. Ak zavedenie linky 6 zhorší pravidelnosť na linkách 1 a 3, ale aj previazanie s linkou 4 v úseku centrum - Karlova Ves, môže byť výsledok presne opačný než je zámer.


16.6.2017, predĺženie sa odkladá na neurčito - 26.6.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

david1včera, 16:28 -1#228 Re:
Reakcia na #223 od kri:
Radšej by sa mali postupne všetky Škodovky cez prázdniny podrobiť poriadnej údržbe. Necha zase jazdia cez školský rok bez problémov.
Viem je to do sekcie Sci fi.
Valecvčera, 11:05 #227 Re:
Reakcia na #225 od kri:
Veď to je zrejme dôvodom pre myšlienku jej predĺženia. Že to ale nezvládne obratisko (lebo však z výstupišťa sa neodchádza) a že aj tých vozov by bolo málo do rezervy, na to sa prišlo asi až dodatočne.
Dave177včera, 6:51 #226 Re:
Reakcia na #220 od Salomon:
Najprv nech dajú kapacitnejšie vozidlá na L8.
kri26.6.2017 22:59 -1 +1#225 Re:
Reakcia na #224 od Mike:
Keď spomínaš L95 okolo galérie - Napadlo ma, že mohli tú L6 "podhodiť" petičiarom okolo Olivera K. ako náhradu za L97 (tú zrušiť). Veď L6 by im išla presne tam, kam sa (údajne) nevedeli dodstať. DPB by možno aj ušetril vodičov. Veľká škoda, že sa cez školský rok do Pe nedajú prevádzkovať 3 linky.
Mike26.6.2017 21:54 -1 +1#224 Re:
Reakcia na #223 od kri:
Ale to je niečo iné. Keby sa doteraz žiadna 6 do Petržalky nemedializovala, ale teraz by sa prvý krát prezentovala info o reko Mosta SNP, tak k tomu mohli vymyslieť ako dočasnú MHD kompenzáciu predĺženie 6 do Petržky. Iba na prázdniny a iba počas reko mostu SNP.

Aj keď vždy platí pravidlo že akákoľvek linka sa zavedie, ak sa potom zruší (presmeruje) tak vždy sa nájdu ľudia, ktorí ju budú požadovať späť. Viď 95 okolo galérie.
kri26.6.2017 21:29 -5 +1#223 Re:
Škoda, že to zrušili. Počas čiastočnej uzávierky mosta SNP mohli tú predĺženú L6 aspoň otestovať. Cez prázdniny je obojsmerných tramov dostatok.
david126.6.2017 18:42 -2 +7#222 Re:
Reakcia na #220 od Salomon:
Zvíťazil zdravý rozum. /zatiaľ/ Dôvody sú uvedené v článku.
zlomok26.6.2017 18:35  +3#221 Re:
Reakcia na #215 od S499.1023:
Až na to, že na T3 to bol hardvér.
Salomon26.6.2017 17:37 -11 +1#220 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
Petto26.6.2017 16:07 -1 +1#219 Re:
Reakcia na #216 od semele:
6tka chodi len v spicke pracovnych dni . ADD2 tebe vyhovuju 6tkou do Petrzalky a niekomu zase skratia linku 3 po Safko /NLS, ale to by si mal aj ty rozmyslat
david126.6.2017 16:06 -1 +1#218 Re:
Reakcia na #216 od semele:
Si prestúp na Šafku alebo pod mostom SNP.
Melange26.6.2017 16:03 -1 +1#217 Re:
Reakcia na #216 od semele:
Však prestúp.
semele26.6.2017 15:58 -9 +1#216 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
S499.102326.6.2017 15:25 -1#215 Re:
Reakcia na #212 od Solider:
Taký softvér má aj T3, volá sa to obmedzovacie relé.
JamaVOku26.6.2017 13:45 -1 +1#214 Re:
Skodovka je scchopna vyvinut take zrychlenie, ze aj t6 rozbiehajucu sa na forsaz lahko necha za sebo, to iste plati aj pre EDB. Takze je logicke, ze je to vyregulovane tak, aby cestujuci ostali na tych miestach vo vozidle, kde mali v umysle byt. Vo vseobecnosti maju tie vozy perfektne jazdne vlastnosti, da sa s nimi aj velmi pekne a plynulo zastavovat. Problem je, ze tam asi vyhody tychto vozidiel v nasich podmienkach aj koncia.
Ibiza26.6.2017 13:25 #213 Re:
Reakcia na #212 od Solider:
Presne tak.
Solider26.6.2017 13:19  +1#212 Re:
Reakcia na #208 od S499.1023:
Ťažko povedať, či obmedzovač zrýchlenia, ale je tam softvér regulujúci rozjazd aj brzdenie.
S499.102326.6.2017 12:52 -1 +2#211 Re:
Reakcia na #209 od Ibiza:
To, že to nešklbe, neznamená, že sa to rozbieha pomalšie. A počet hnaných náprav hrá rolu akurát pri zníženej adhézii, keďže výkon je neporovnateľne vyšší u škodovky.
Ibiza26.6.2017 11:52 #210 Re:
Reakcia na #209 od Ibiza:
Určite hrá rolu aj menší počet hnaných náprav.
Ibiza26.6.2017 11:51 #209 Re:
Reakcia na #208 od S499.1023:
Tak neviem, ale keď dám plnú jazdu napr. na T6 a na škodovke, tak je tam evidentný rozdiel. Však chápem to - ide o to, aby bol plynulý rozjazd, príjemná jazda pre cestujúceho. Len konštatujem fakt, že to je tým pádom lenivšie.