Ako bude vyzerať električková trať na Špitálskej po rekonštrukcii?
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Dopravný podnik plánuje počas letných mesiacov rekonštrukciu električkovej trate na Špitálskej ulici, ktorá je v súčasnosti v havarijnom stave. Počas opravy bude premávka električiek na tejto ulici úplne vylúčená, linky pôjdu výlukovou trasou cez Obchodnú

Havarijný stav električkovej trate si v uplynulom čase vyžiadal zníženie traťovej rýchlosti na viacerých úsekoch z pôvodných 30 km/h na 10 km/h. Dopravný podnik preto na rok 2017 naplánoval rekonštrukciu takmer 650 metrov dlhého dvojkoľajného úseku od zastávky Kamenné námestie až po zastávku Americké námestie.

Koľaje boli naposledy kompletne zmodernizované v roku 1988 v investičnom náklade 19 700 000 Kčs, pričom boli vymenené aj inžinierske siete a povrch komunikácie v celej dĺžke ulice. Vtedy tiež bola presunutá poloha časti trate tak, aby bola oddelená od automobilovej dopravy.

Čiastočné rekonštrukcie sa týkali Kamenného námestia (1998), výmeny výhybiek pri Metropolke (2002) či výmeny koľajového oblúka pri vyústení Lazaretskej ulice pri Dvoch levoch (2011).

Opäť asfalt

Nová trať bude riešená formou pevnej jazdnej dráhy, vymenená bude jedna zjazdová výhybka a dve rozjazdové výhybky, ktoré budú elektricky prestaviteľné prostredníctvom trolejového kontaktu a takisto aj bezdrôtovým systémom VETRA. Opravy sa dočká aj esíčko na Americkom námestí, ktoré vykazuje znaky značného opotrebovania koľají, a ktoré sa pôvodne plánovalo premiestniť do novej polohy počas modernizácie trate do Ružinova.

Zakrytie trate bude riešené formou asfaltobetónového krytu, okrem priecestia s Ulicou 29. augusta, kde je uvažovaný cementobetónový kryt. Súčasťou rekonštrukcie je aj výstavba káblového prepojenia pozdĺž trate.



Zastávka Mariánska na novom mieste

Pôvodný nástupný ostrovček zastávky Mariánska v smere do centra (pri Dvoch levoch) nie je možné predĺžiť na technickou normou požadovanú dĺžku 65 metrov a nachádza sa ďaleko od plánovanej zastávky pod „Manderlákom“ ako aj od konečnej trolejbusov pri Rajskej ul., preto sa pristúpilo k preloženiu zastávky do novej polohy medzi ulice Hollého a Mariánska, oproti existujúcej zastávke Mariánska v opačnom smere.

Zastávka bude mať po novom nástupište riešené vo forme tzv. viedenskej zastávky, čiže na zvýšenom jazdnom páse vozovky, podobne ako je to na zastávke Blumentál. Jazdný pás bude zhotovený metódou Creteprint v štandardnej bordovej farebnej úprave. Cestujúci budú na spoje čakať na neveľmi širokom chodníku spolu s okoloidúcimi chodcami. Na tejto strane zastávky sa neuvažuje s prístreškom, bude tu však namontovaná obojstranná elektronická informačná tabuľa informujúca o  aktuálnych odchodoch električiek. Vjazd motorových vozidiel do priestoru zastávky bude regulovaný cestnou dopravnou signalizáciou v režime kmitavá žltá – červená.

Zastávka v smere von z mesta ostáva na pôvodnom mieste, pričom nástupný ostrovček sa predĺži na 65 metrov. Na tomto nástupišti bude inštalovaný prístrešok, automat na cestovné lístky a obojstranná elektronická odchodová tabuľa.  K obom nástupištiam bude zabezpečený bezbariérový prístup s dlažbou pre nevidiacich, ktorý bude nasvietený prídavným LED osvetlením. K nástupišťu v smere z centra pribudne peší prístup aj v zadnej časti, nedôjde však k celkovej úprave priestoru Špitálskej ul. pri vjazde na parkovisko ministerstva práce.  Povrch ostrovčeka bude tvorený betónovou dlažbou, od vozovky ho bude oddeľovať zábradlie.

Výška nástupnej hrany v smere z centra bude 20 cm, to znamená, že pri nástupe do nových nízkopodlažných električiek bude nutné naďalej prekonávať výškový rozdiel. S výškou nástupnej hrany 25 cm, ktorú stanovuje Koncepcia rozvoja MHD na roky 2013 – 2025 schválená mestským zastupiteľstvom, nesúhlasilo ministerstvo dopravy ako príslušný orgán verejnej správy vo veci dráh. Ministerstvo tak rozhodlo napriek tomu, že má vlastnú stratégiu rozvoja verejnej dopravy schválenú vládou SR, kde je ako jedno z opatrení rozvoja definovaná modernizácia zastávok s ohľadom na bezbariérovosť. Výška nástupnej hrany zastávky viedenského typu v opačnom smere bude vzhľadom na požiadavku Krajského dopravného inšpektorátu 15 cm.

Miesto, kde sa bude nachádzať nové nástupište zastávky Mariánska v smere do centra mesta.

Posledné zúžené miesto ostáva

Počas tejto rekonštrukcie bola možnosť odstrániť posledné zúžené miesto na Špitálskej ulici a to smerovým posunom električkovej trate tak, aby toto miesto zaniklo. Keďže trať ostáva v pôvodnom smerovom vedení, zúžené miesto pri Špitálskej č. 51 ostane naďalej spôsobovať problémy chodcom, cyklistom, ako aj vodičom áut a električiek.




6.6.2017
-Solider, mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

TeBeCe31.8.2017 15:23 #98 Re:
Reakcia na #97 od Ike:
Minimalne tomu, kto je pod tym stavebnym povolenim podpisany, to asi v jesennych volbach velmi neprida
Ike31.8.2017 13:50 #97 Re:
Reakcia na #96 od S499.1023:
Aky by bol motiv? Inak niektori ucastnici konania namietali, ze sa s nimi nenakladalo ako s ucastnikmi konania.
S499.102330.8.2017 14:35 #96 Re:
Reakcia na #95 od Solider:
Keď si to nevedel zrátať, mal to tam nechať visieť o deň dlhšie, to nie je s ničím v rozpore. Na mňa to pôsobí dojmom schválnosti.
Solider30.8.2017 11:33 #95 Re:
Reakcia na #93 od S499.1023:
Nie magioriát, ale Úrad BSK zvesil rozhodnutie o deň skôr. Môže to byť úradnícka chyba, že si zle vypočítali dni, alebo tam bol niekto, kto nevie počítať lehoty podľa Správneho poriadku.
lostrail29.8.2017 18:32 #94 Re:
Ako dlho teraz moze trvat stav, ze z toho kuska trate bude stavenisko?
S499.102329.8.2017 16:04  +1#93 Re:
Reakcia na #92 od Kanarcan:
A nikto sa nezamyslí nad tým, že to posral nie Konárik, ani právnik, ale magoriát, ktorý oznámenie predčasne zvesil - a možno mu pri tom niekto troška pomohol...
Kanarcan29.8.2017 14:17 #92 Re:
Reakcia na #91 od Solider:
Okamžite zrušiť zmluvu. Rovnako je vjazd aj na Blumentáli a tam to je v poriadku. Keď sa pánovi JUDr. nepáči, tak nech si postaví tunel, dosť ošklbal DPB na poplatkoch. A to tam ešte ani nebýva, len zarába na prenájmoch.
Solider29.8.2017 12:28  +3#91 Re:
To je kombinácia: právnik zastupujúci DPB pri vymáhaní pokút a štátny tajomník ministerstva dopravy

Zrušené stavebné povolenie Oprava električkovej trate Špitálska ul.
http://www.staremesto.sk/data/MediaLibrary/38/38948/verejna_vyhlaska_17_371.pdf
lostrail23.8.2017 12:21 #90 Re:
Reakcia na #87 od pharel:
Tak na cas.sk sa dostanem len prekliknutim z FB, ak je tam nejaky clanok o doprave a mam zasadu, ze "diskusiu" v takychto platkoch zasadne necitam. Zas taky masochista nie som ;-P. Klobuk dole, ak mas na to zaludok.

Je vsak dobre vediet, ze aspon niekto za vsetkym nehlada konspiracie a nevztahuje si ironiu hned na seba (co dokazuje aj to, ze nie vsetko, co napisem, hned musi byt brate ako snaha niekoho alebo nieco podvratit). Vseobecna ironia je fajn, ironia a sarkazmus jasne namierene proti niekomu, to uz je trochu ina vec.
lostrail23.8.2017 12:15 #89 Re:
Edit: Tym "chvali do nebies" (co ti zrejme vadilo) som chcel povedat...
lostrail23.8.2017 12:11 #88 Re:
Reakcia na #86 od S499.1023:
Ironicke voci komu? Asi treba rozlisovat predtym, ako si nieco vztiahnes na seba. Tym som chcel povedat, ze by som si rad precital, preco je ten system dobry, ked uz sa tu pouziva. Velakrat citam o tom, ako sa tu na vsetko kasle a v akom stave su elektrickove trate (co je samozrejme pravda), preto je pre zmenu dobre dozvediet sa, ze aspon pri tych novych sa u nas pouziva nieco pokrokove. Ale OK, sam si si vybral, ze sa chces na to nasrat.
A nie, neocakavam nic. Keby mi na to neprisla ziadna odpoved, co presne by sa stalo? Tak by som to nedostal. Uz len to, ze ty tvrdis, ze ja nieco ocakavam, tak to je zasa len vyplod tvojho vlastneho chapania celej veci. Ano, kazdy si to v historii moze vyhladat. Ale som si isty, ze nie kazdy to bude hned chapat tak negativisticky a prifarbene, ako ty.
pharel23.8.2017 10:01 #87 Re:
Reakcia na #85 od lostrail:
Anonymita dava cloveku pocit moci a bezpecia, mozu takto povedat cokolvek alebo iba urazat. Staci sa kuknut na prispevky od ludi na roznych clankoch on-line periodik, kde proste hned zacnu nenavistne, vulgarne prispievat od zaciatku, alebo utocit na druhych s inym nazorom bez toho, aby ich poznali alebo ich niekedy videli.
Ale tu mi to pride vsetko skor take ironicke vsetko, nikto nechce byt vulgarny, mame spolocny konicek predsa a to nas spaja , ale ripnut si proste niektori musia. Ale nemyslim si, ze by tu boli vrazedne vztahy ako napr. na Cas.sk
S499.102323.8.2017 9:49 #86 Re:
Reakcia na #85 od lostrail:
Tak aby bolo jasno, celá diskusia začala Tvojím "K tomu nie je niekde nejaky matros, ktory by ho chvalil do nebies?" To je jednak ironické a jednak to naznačuje, že si sa ani nesnažil niečo si nájsť a očakával si, že to dostaneš na tanieriku s belasým pásikom. Keď si dostal odkaz, tak si sa začal skrúcať, že Ti to nič nevyhodilo etc. Každý si to môže v histórii vyhľadať.
Tým moja diskusia s Tebou skončila.
lostrail22.8.2017 21:43  +2#85 Re:
Reakcia na #84 od pharel:
Sposob, akym prispievam, ale aj obsah, pocita s tym, ze ked niekto vie lepsie, tak napise a je to OK (urcite sa este spytam alebo spomeniem nejaku paralelu, ale to je vsetko). Je to skor o tom, ze skusam ponuknut iny uhol pohladu. Nie je problem, ked sa mylim, staci to len nebrat osobne (ja to teda urcite neberiem osobne). Sme len ludia a niekedy su diskusie aj take. Naproti tomu povysenecky postoj, to sa uz tazko da prehryznut a snazim sa ho tu nemat, resp. obmedzovat spravanie chorej vrany na minimum. Aj ja som v urcitych oblastiach odbornik a viem, ze taky odvaleny a urazlivy pristup, aky ukazuje Laminatka, sa mi neosvedcil a ludi skor odradil. Ak ho niekto vidi v mojich prispevkoch (s vynimkou tych, ktore na nieco take uz reaguju), za to uz bohuzial nemozem. Nie je pravidlom, ze ak clovek nie je na nejaku oblast odbornik, tak sa zaroven aj nevie vyjadrovat a teda je hned jasne, ze nema uplnu pravdu. Potom to vyzera, ze ked mudrym jazykom napisem blbost, tak "si o sebe myslim". To nie je pravda.
Naproti tomu v skratke UTFG uz je nadavka, ktora jednoznacne naznacuje, ze jej autor je podrazdeny z reakcie, na ktoru ju pouzije (alebo z jej autora) a chce to jasne posunut dalej (o zvysnych reakciach, ktore uz boli uplne zbytocne, radsej nepisem).
Napr. reakciu na moj prispevok o prenajme elektriciek som vobec nepovazoval za povysenecku, ani urazlivu. Je to preto, lebo sme sa drzali vecnej roviny a nikto nikoho za nic nedodrbaval (akoze si nevie vygooglit a podobne).

Odbornici su jednoznacne ti, ktori by mali oblast, ktorej rozumeju, celkovo posuvat k lepsiemu. Zaroven, ak ide o sluzbu verejnu, mali by existovat aj jej priaznivci (zakaznici?), aby ti odbornici mali vobec pre koho tu sluzbu vylepsovat. Sam sa naucim nejaku problematiku do takej hlbky, aka mi vyhovuje. Nezapajam sa do nekonecnych debat o spravnom zaveseni trolejovych vedeni alebo najvhodnejsieho sposobu dispecerskeho riadenia. Zaujimaju ma tie, kde sa riesi dalsi rozvoj, ale aj udrzba sucasnej infrastruktury. Chcem, aby toto mesto raz malo kvalitnu MHD, porovnatelnu napr. s Viednou (ale aj take Bordeaux by mozno po prizmureni oka stacilo) a preto hltam kazdu informaciu, ktora znamena / moze priniest nieco dobre.
Nema zmysel "ucit plebs" a uz vobec nie tym, ze ho budeme zhadzovat. Radsej by som videl Laminatku na pozicii niekoho, kto vyrazne pomaha Bratislavskej MHD a zvadza boj s politickymi kruhmi, ktore ju aktualne skor zabijaju. Keby bol len spolovice tak drsny na poslancov, ako na mna, dam mu hlas. Len zostava otazkou, ci by sa tam dokazal udrzat s tymto pristupom (urcite by mnohi zacali vymyslat tahy proti nemu podobne ako divizia udrzby v DPB a nepopieram, ze keby som tam bol, bol by som medzi nimi).

Stale si vsak myslim, ze je to lepsie, ako zbytocne odradzat priaznivcov MHD online, ktori aj vdaka nejakeho jeho nazoru / vedomosti by za inych okolnosti mohli napr. podpisat peticiu za dobru vec alebo celkovo mat lepsi prehlad, kto vo vztahu k MHD privetivy postoj len hra a kto ho ma naozaj (a povedzme vytvorit si nazor na to, koho volit a koho nie). Lebo mozeme byt vsetci odbornici, ale ked raz bude politicka vola inde, tak budeme len pisat nasrate alebo smutiace / nostalgicke prispevky na webe a vymyslat si zabomysie spory.
pharel22.8.2017 9:47 #84 Re:
Reakcia na #83 od lostrail:
Ja som s nim mal rovnaky problem ale uz sme si to vyriesili ze S499.1023? Uz sme dufam za dobre tiez nie som odbornik a ked mi odpise, tak slusnejsie. Netreba sa vyvysovat v znalostiach, ani ja by som mu nezacal vysvetlovat veci s ktorymi robim v praci v style ze "akoto, ze to nevies? sak to je ZDS"
lostrail21.8.2017 19:38 #83 Re:
Reakcia na #82 od S499.1023:
No vidis, ako krasne sme sa dohodli
S499.102321.8.2017 17:12 #82 Re:
Reakcia na #81 od lostrail:
No tak si píš blbosti a ja sa na teba vyseriem a bude to.
lostrail21.8.2017 16:32 -2#81 Re:
Reakcia na #80 od S499.1023:
Mne staci ten tvoj arogantny, povysenecky, akoze "som tu odbornik a vy sa vsetci doserte" postoj a este, ked sa na nieco odvazim spytat (a nie priamo povedat, ako v pripade prispevku s prenajmom elektriciek), hned musis vyuzit prilezitost dat mi to vyzrat. Cize z toho vyplyva jedna logicka vec - nabuduce rovno napisem a bude z toho mierumilovnejsia reakcia ako ked sa na nieco spytam. Tvojim vlastnym pristupom si docielil, ze ja si sfleku napisem, co uz nam za vhodne a ty to po mne opravis. Aj o tomto systeme som si mal nieco radsej vymysliet alebo mozno dat z prveho odkazu v Googli a ono by sa to "opravilo samo". Takze?
S499.102321.8.2017 16:21 #80 Re:
Reakcia na #79 od lostrail:
A kde si videl akú urážku? Stihomam?
lostrail21.8.2017 16:08 -1#79 Re:
Reakcia na #78 od S499.1023:
Dotycny ma slobodu prejavu a tak moze pisat, kolko chce, kym je to k teme a nikoho to neuraza. To plati o vsetkych rovnako. Ked ta to serie, nemusis to citat, ani na to reagovat. To staci, p*cung robi len a len zlu krv, kym moje prispevky mozno su trochu mimo, ale v zasade akakolvek urazka, ktora z nich vyplyva, je len v tvojej vlastnej hlave.