Pre nedostatok vodičov autobusov zavedie DPMK v júni osobitný predprázdninový režim MHD
Ako sme v predchádzajúcich dňoch informovali, naša spoločnosť má naďalej nedostatok kvalifikovaných profesionálnych vodičov. V kombinácii s väčším počtom vodičov, ktorí sú práceneschopní, sa tento vážny problém začal prejavovať už aj pri každodennej výprave MHD. Jedným z riešení je zavedenie osobitného predprázdninového režimu verejnej dopravy.
V termíne od 1.6.2017 do 30.6.2017 budú autobusové linky 10 12 15 16 18 19 27 29 34 36 51 54 55 71 72 premávať v osobitnom predprázdninovom režime. Pre uvedené linky budú vydané nové cestovné poriadky. Zverejnené budú na zastávkach MHD a cestujúci ich nájdu aj na webovej stránke dopravcu - www.dpmk.sk.
Za posledné obdobie ukončilo v DPMK pracovný pomer 62 vodičov autobusov (16% z celkového počtu vodičov). Zatiaľ čo v predchádzajúcich rokoch sa odchádzajúcich vodičov darilo nahradiť, tentoraz je situácia iná. Na trhu práce totiž nie sú takmer žiadni vodiči autobusov – záujem o túto prácu prejaví priemerne jeden človek mesačne.
Nedostatok vodičov v autobusovej doprave nie je na Slovensku novinkou a podľa dlhodobých prognóz sa bude prehlbovať. Problémov je viac – napr. aj vzdelávanie budúcich vodičov. DPMK participuje na duálnom vzdelávaní v SOŠ automobilovej v Košiciach. Žiaci sa počas odbornej praxe oboznamujú s chodom dopravnej spoločnosti a náplňou práce jednotlivých profesií. Veríme, že v budúcnosti niektorí z nich rozšíria aj rady vodičov.
Ďalším faktorom je napr. aj slovenská legislatíva. Minimálny vek vodiča autobusu stanovuje na 24 rokov, pričom európske právo to umožňuje o tri roky skôr. Naša spoločnosť sa preto pripája k iniciatíve Združenia dopravcov Slovenska, ktoré sa snaží o zmenu legislatívy.
DPMK uvažuje o rozšírení pôsobnosti svojho strediska autoškoly. Záujemcom o profesiu vodiča osobnej dopravy umožníme, aby si po absolvovaní kurzu autoškoly mohli rozšíriť vodičské oprávnenie skupiny B na skupinu D.
Nábor vodičov autobusov v DPMK priebežne pokračuje.
Záujemcom o prácu vodiča MHD ponúkame rozšírenie vodičského oprávnenia skupiny C na skupinu D vo vlastnom stredisku autoškoly. Ak s DPMK podpíše pracovnú zmluvu, kurz mu uhrádzame. S nástupom do zamestnania získa nový vodič všetky benefity zamestnanca DPMK, navyše bude môcť čerpať finančnú zálohu na mzdu (tento spôsob nie je v našej spoločnosti štandardom). Uchádzač na pozíciu vodiča musí byť zdravotne spôsobilý, okrem vodičského oprávnenia skupiny D musí absolvovať aj psychologické testy a získať kvalifikačnú kartu vodiča pre osobnú dopravu.
Keďže profesionálnych vodičov nie je na trhu práce dostatok, alternatívou trvalého pracovného pomeru v DPMK je aj dohoda o vykonaní práce. Ak by záujemcom o túto formu spolupráce chýbala časť z potrebných dokladov – napr. kvalifikačná karta vodiča či potvrdenie o psychologickej spôsobilosti – naša spoločnosť mu získanie dokladov uhradí v plnej výške. Podmienkou je, že v DPMK odpracuje 5 rokov.
Okrem záujemcov o prácu vodiča chce DPMK motivovať aj vlastných zamestnancov, ktorí budúcich kolegov do radov vodičov MHD získajú. Odmenou bude jednorazová odmena vo výške 100 eur pri podpise zmluvy nového vodiča a po roku jeho pôsobenia v DPMK ďalších 50 eur.
Rozšírte rady vodičov košickej MHD
Záujemcovia môžu žiadosti so životopisom zasielať e-mailom alebo poštou na adresu našej spoločnosti: DPMK, a.s., Bardejovská 6, 043 29 Košice, tel. kontakt 055/6407120, e-mail: ludskezdroje@dpmk.sk alebo autoskola@dpmk.sk
Veríme, že do začiatku nového školského roka 2017/2018 sa nám situáciu podarí vyriešiť a stavy vodičov MHD naplniť.
BMko
plat v cistom je okolo 1050-1100 bez nadcasov, preplacaju cast ubytovania pre mimo Bratislavskych, naborovy prispevok je vo vyske 3000Eur a nie smiesnych 150eur
ak ma niekto Bcko, tak mu ho DPB rozsiri bezplatne az na skupinu D. DPMK by chcelo Cckara alebo hotoveho sofera za ten plat , ktory sa takmer po 10 rokoch vobec nezmenil.
A este jedna pikoska. Byvali zamestnanec DPMK sa chcel pred nedavnom vratit a personalne oddelenie ho odpinkalo prec, ze oni on nemaju zaujem. Cloveka z dlhorocnou praxou, ktory potreboval si ist financne len prilepsit do zahranicia ako sofer autobusu. DPMK vyplakava, ale vybera si vodicov ako keby si to mohol dovolit a pri tom do dochodku odisli ludia len kvoli tomu, ze tento stat im chcel predlzit odchod do dochodku podla noveho zakona a tak radsej odchadzaju skor. O tom, ze im vodici odidu uz vedeli viac ako rok a nie su schopny za ten cas prijat poriadne opatrenie. Najblizsich 5 rokov sa bude DPMK potykat presne s tymto co sa deje teraz, lebo soferov v preddochodkovom veku tvori velka skupina ludi. Budu chybat mechanici aj vodici autobusov. A to len preto, lebo mesto nechce zaplatit ludi ako su bezny zamestnanci DPMK adekvatnou mzdou. Dajte mzdu mzdu zamestnancom okolo 1400 v cistom a vratia sa vam soferi z kamionov a zo zahranicia. Verte, ze radsej budu kazdy den spat doma vo svojich posteliach a travit cas po boku svojej rodiny ako byt odluceny niekolko tyzdnov od rodin, len kvoli tomu, aby mohli lepsie splacat hypoteky.
Len to by sa muselo spamatat vedenie DPMK a mesta Kosice ale to sa nestane. Vacsine kompetentnych treba ludi len na volby a aby platili pre EEI.