Predprázdninové obmedzenie MHD (od 1.6.2017)

Pre nedostatok vodičov autobusov zavedie DPMK v júni osobitný predprázdninový režim MHD

Ako sme v predchádzajúcich dňoch informovali, naša spoločnosť má naďalej nedostatok kvalifikovaných profesionálnych vodičov. V kombinácii s väčším počtom vodičov, ktorí sú práceneschopní, sa tento vážny problém začal prejavovať už aj pri každodennej výprave MHD. Jedným z riešení je zavedenie osobitného predprázdninového režimu  verejnej dopravy. 

V termíne od 1.6.2017 do 30.6.2017 budú autobusové linky 10 12 15 16 18 19 27 29 34 36 51 54 55 71 72 premávať v osobitnom predprázdninovom režime. Pre uvedené linky budú vydané nové cestovné poriadky. Zverejnené budú na zastávkach MHD a cestujúci ich nájdu aj na webovej stránke dopravcu - www.dpmk.sk   

     Za posledné obdobie ukončilo v DPMK pracovný pomer 62 vodičov autobusov (16% z celkového počtu vodičov). Zatiaľ čo v predchádzajúcich rokoch sa odchádzajúcich vodičov darilo nahradiť, tentoraz je situácia iná. Na trhu práce totiž nie sú takmer žiadni vodiči autobusov – záujem o túto prácu prejaví priemerne jeden človek mesačne. 

     Nedostatok vodičov v autobusovej doprave nie je na Slovensku novinkou a podľa dlhodobých prognóz sa bude prehlbovať. Problémov je viac – napr. aj vzdelávanie budúcich vodičov. DPMK participuje na duálnom vzdelávaní v SOŠ automobilovej v Košiciach. Žiaci sa počas odbornej praxe oboznamujú s chodom dopravnej spoločnosti a náplňou práce jednotlivých profesií. Veríme, že v budúcnosti niektorí z nich rozšíria aj rady vodičov.

     Ďalším faktorom je napr. aj slovenská legislatíva. Minimálny vek vodiča autobusu stanovuje na 24 rokov, pričom európske právo to umožňuje o tri roky skôr. Naša spoločnosť sa preto pripája k iniciatíve Združenia dopravcov Slovenska, ktoré sa snaží o zmenu legislatívy.

    DPMK uvažuje o rozšírení pôsobnosti svojho strediska autoškoly. Záujemcom o profesiu vodiča osobnej dopravy umožníme, aby si  po absolvovaní kurzu autoškoly  mohli rozšíriť vodičské oprávnenie skupiny B na skupinu D.

Nábor vodičov autobusov  v DPMK priebežne pokračuje.        

     Záujemcom o prácu vodiča MHD ponúkame rozšírenie vodičského oprávnenia skupiny C na skupinu D vo vlastnom stredisku autoškoly. Ak s DPMK podpíše pracovnú zmluvu, kurz mu uhrádzame. S nástupom do zamestnania získa nový vodič všetky benefity zamestnanca DPMK, navyše bude môcť čerpať finančnú zálohu na mzdu (tento spôsob nie je v našej spoločnosti štandardom). Uchádzač na pozíciu vodiča musí byť zdravotne spôsobilý, okrem vodičského oprávnenia skupiny D musí absolvovať aj psychologické testy a získať kvalifikačnú kartu vodiča pre osobnú dopravu.

     Keďže profesionálnych vodičov nie je na trhu práce dostatok, alternatívou trvalého pracovného pomeru v DPMK je aj dohoda o vykonaní práce. Ak by záujemcom o túto formu spolupráce chýbala časť z potrebných dokladov – napr. kvalifikačná karta vodiča či potvrdenie o psychologickej spôsobilosti – naša spoločnosť mu získanie dokladov uhradí v plnej výške. Podmienkou je, že v DPMK odpracuje 5 rokov.

     Okrem záujemcov o prácu vodiča chce DPMK motivovať aj vlastných zamestnancov, ktorí budúcich kolegov do radov vodičov MHD získajú. Odmenou bude jednorazová odmena vo výške 100 eur pri podpise zmluvy nového vodiča a po roku jeho pôsobenia v DPMK ďalších 50 eur. 

Rozšírte rady vodičov košickej MHD

Záujemcovia môžu žiadosti so životopisom  zasielať e-mailom alebo poštou na adresu našej  spoločnosti: DPMK, a.s., Bardejovská 6, 043 29 Košice, tel. kontakt 055/6407120, e-mail: ludskezdroje@dpmk.sk alebo autoskola@dpmk.sk

Veríme, že do  začiatku  nového školského roka 2017/2018 sa nám situáciu podarí vyriešiť a stavy vodičov MHD naplniť. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #27:
To opraviť žiaľ nejde.
Reakcia na: mi.v #26:
Treba vydržať, ochvíľu budeme súčasť "prvej ligy EÚ" ?
Reakcia na: mi.v #26:
Sorry, to predošlé bola reakcia na #22. Admin, prosím o opravu z #25 na #22.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Busmechanik, problém je, že 1400 v čistom (1900 v hrubom) v Košiciach nemajú ani mnohí manažéri (mimo IT sektoru), a to ani v zahraničných firmách. Samozrejme, nie je problém, aby tie platy vodičov také vysoké boli, ak priemerný dôchodok v krajine bude 800 €, priemerná mzda 1200 € a 4-zastávkový cestovný lístok bude stáť 1,20€ a mesačník 40 €. Ale obávam sa, že tento stav nastane skôr infláciou ako hospodárskym rozvojom. 🙂 Potom budú mať vodiči 1400 € aj tu.
Reakcia na: Isidor #24:
Všetci normálni Košičania sú už preč, takže opakované víťastvo Har-Rashida a iných Paš(k)ov je takmer isté.
Reakcia na: vybka #23:
Pamätajte na neschopnosť DPMK a vedenia mesta pri najbližších voľbách...
Dnes som od 8 do 9,00 hod. čakala na zastávke Palackého smer Ťahanovce. Nešla žiadna 10, jediný spoj ako sa dostať na THC. Jedna pani volala na DPMK čo sa deje, nakoľko potrebovala byť o 9 v práci. Vraj nejaká kolízia a pracuje sa na tom. Medzičasom okolo prešli 3 prázdne manipulačné jazdy. Zo smeru THC išli 4 autobusy č. 10. Pani volala na DPMK ešte raz, pracovníčka niečo hľadala na mape (asi Košice, zjavne nezorientovaná), vraj o 20 minút autobus príde. Cestujúca, ktorá potrebovala byť na THC v práci o 9 vyštartovala z Nad Jazera s časovou rezervou o 7,30. O 9,00 však bola stále iba na zastávke Palackého.
ADD 1 Toto ponuka Bratislavsky podnik
plat v cistom je okolo 1050-1100 bez nadcasov, preplacaju cast ubytovania pre mimo Bratislavskych, naborovy prispevok je vo vyske 3000Eur a nie smiesnych 150eur
ak ma niekto Bcko, tak mu ho DPB rozsiri bezplatne az na skupinu D. DPMK by chcelo Cckara alebo hotoveho sofera za ten plat , ktory sa takmer po 10 rokoch vobec nezmenil.

A este jedna pikoska. Byvali zamestnanec DPMK sa chcel pred nedavnom vratit a personalne oddelenie ho odpinkalo prec, ze oni on nemaju zaujem. Cloveka z dlhorocnou praxou, ktory potreboval si ist financne len prilepsit do zahranicia ako sofer autobusu. DPMK vyplakava, ale vybera si vodicov ako keby si to mohol dovolit a pri tom do dochodku odisli ludia len kvoli tomu, ze tento stat im chcel predlzit odchod do dochodku podla noveho zakona a tak radsej odchadzaju skor. O tom, ze im vodici odidu uz vedeli viac ako rok a nie su schopny za ten cas prijat poriadne opatrenie. Najblizsich 5 rokov sa bude DPMK potykat presne s tymto co sa deje teraz, lebo soferov v preddochodkovom veku tvori velka skupina ludi. Budu chybat mechanici aj vodici autobusov. A to len preto, lebo mesto nechce zaplatit ludi ako su bezny zamestnanci DPMK adekvatnou mzdou. Dajte mzdu mzdu zamestnancom okolo 1400 v cistom a vratia sa vam soferi z kamionov a zo zahranicia. Verte, ze radsej budu kazdy den spat doma vo svojich posteliach a travit cas po boku svojej rodiny ako byt odluceny niekolko tyzdnov od rodin, len kvoli tomu, aby mohli lepsie splacat hypoteky.
Len to by sa muselo spamatat vedenie DPMK a mesta Kosice ale to sa nestane. Vacsine kompetentnych treba ludi len na volby a aby platili pre EEI.
Reakcia na: Alco #19:
Nedal ich ani len na svoje stránky. Ten podnik vedie banda diletantov. Rovnako, ako aj mesto.
Reakcia na: Alco #19:
Samozrejme že nie.
Ešte som pozabudol - keď tak intenzívne DPMK zháňa nových vodičov MHD, tak dal inzeráty aj na stránky ako Profesia.sk a podobné?
Takže prázdninová výprava sa premenovala na predprázdninovú - aké šikovné. V septembri a októbri ju nazvú ako - poprázdninová alebo predvianočnú? Inovatívnym prístupom sa naozaj medze nekladú...
Reakcia na: Alco #14:
A v najbližších hodinách budú aj tu.
Reakcia na: Alco #14:
už včera menili aj na zastávkach, dnes ráno aj na THC už boli nové....
Reakcia na: Alco #14:
Sú na webe DPMK, resp. odkaz na ne
A kde vlastne sú tie "predprázdne" cestovné poriadky uverejnené? Jaj ahá, čaká sa na 31.5. 22,00, skorej netreba. Ak by niekto potreboval štúdiu alebo seminárnu prácu o tom, ako sa mhd robiť NEMÁ, tak v Ke má nevyčerpatelnú zásobu informácií na niekoľko rokov.
DPMK a teraz dajte tú o troch kozliatkach...
Reakcia na: tbus #11:
Že ten program písal nejaký matematik, ktorý si opakoval výroky? Tu konkrétne skúšal negáciu. ?
"Ponúkneme Košičanom lacnejšiu a ekologickejšiu alternatívu kvalitnej MHD namiesto nákladnejšieho používania osobných automobilov. Tento cieľ chceme dosiahnuť dobudovaním trolejbusového okruhu, rozšírením električkových tratí a dobudovaním systému riadenia dopravy na košických križovatkách...

SKRÁTENÍM intervalov medzi spojmi MHD zároveň skvalitníme cestovanie v meste."

http://www.kosice.sk/static/prilohy/primator_R-Rasi_volebny-program.pdf

niečo mi tu nesedí
Reakcia na: tedom-cng #9:
Sorry, to mala byť reakcia na #3 .
Reakcia na: N/A #8:
Ja s tým nemám nič spoločné. ?
POZNAMKA z DENNIKA KORZAR:
Nežijem v Košiciach
a bol som tam raz v živote, nepoznám teda ich mhd ani ako to tam "funguje".
Len si domýšlam - platy sú zrejme mizerné vzhladom na tamojšie životné náklady.
Len pokoj, občania... táto hnusná mafiánska krajina sa zrúti samospádom. Skolabuje na nenažranosť červených ropúch ktoré nevedia kedy už stačilo a že aj krava sa dojí len kým sa vemeno neutrhne. Indiáni robiť nebudú, dlhodobo nezamestnaní bez prac.návykov tiež, rumuni, bulhari či srbi pobežia radšej do slobodných krajín západne od Bergu, arabákom sa sem tiež nechce.
Ani generálny štrajk netreba vyhlasovať!
(Pritom roboty by tu bolo plno, lenže tok peňazí u nás pripomína krvný obeh u človeka tesne po silnom infarkte myokardu).


Čítajte viac: http://kosice.korzar.sme.sk#ixzz4iJa5sO1s
Reakcia na: veteran #3:
Musia predsa substratu vysvetlit, ze oni za to nemozu, to ti hnusni vodici si neuvedomuju svoju povinnost voci spolocnosti...
Reakcia na: myslavcan #4:
prirataj si kolko sa doteraz usetrilo nevypravenymi sluzbami a vynechanymi spojmi. ono by sa nazbieralo mozno uz pekne 5-6 ciferne cislo len v tomto roku
Vramci odmien manazmentu za dobre vykonanu pracu budu peniaze za nadbytocne vozkm vyplatene od mesta pre DPMK a nasledne niekam zmiznu.
Mňa by zaujímalo, čo bude s "ušetrenými" vozokilometrami, lebo za ten (minimálne) mesiac sa nazbiera možno pár desiatok tisíc vzkm, ktoré si mesto objednalo, ale DPMK ich nevykoná.
Reakcia na: tedom-cng #1:
Ja vôbec nechápem, prečo sa má oznam o obmedzení dopravy miešať s blábolmi o nedostatku vodičov (recyklácia predošlej správy).

Správa s názvom Predprázdninové obmedzenie MHD by mala jasne hovoriť o tom, kedy to bude a ako sa doprava obmedzuje. Čiže pod základným textom by som čakal tabuľku s intervalmi špička/sedlo/okrajový režim v stave predtým a potom. A nie OSEM odstavcov s priblbým vyplakávaním.
Reakcia na: tedom-cng #1:
Veď oni tak už robia už (čoskoro) 17 rokov... ?
Oznámenie o tom ,že je to tlačová správa DPMK by som dal niekde na začiatok, lebo kvôli tomuto zneniu vám tu čoskoro budú nadávať ľudia, ktorí nepoznajú rozdiel medzi imhd.sk a DPMK. ?