Ikarusy 415 pomaly končia
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

V prevádzke zostala už len necelá desiatka týchto autobusov.


Foto © W.I.


Ku koncu októbra 2014 boli pre zlý technický stav na vyradenie odstavené petržalské autobusy Ikarus 415 #2022, 2023, 4102 a 4119. V premávke tak zostáva posledných 9 autobusov tohto typu, ktoré už nespĺňajú požiadavky kladené na modernú, bezbariérovú a ekologickú mestskú dopravu.

Maďarské autobusy Ikarus 415 boli do Bratislavy dodané v rokoch 1997 a 1998 v celkovom počte 44 kusov, pričom najväčší počet ich prišiel pred komunálnymi voľbami v roku 1998. Autobusy sa počas svojej prevádzky v Bratislave nepodrobovali väčším opravám a tak väčšina vozidiel dojazdila v pôvodnom stave. Pokus o plynofikáciu jedného vozidla skončil jeho vyradením, rovnako aj neúspešný pokus o generálne opravy s výmenou rámu skončil vyradením dvoch autobusov. V súčasnosti sa vozidlá vyraďujú rýchlym tempom prevažne z dôvodu zlomenia nosných konštrukcií.

Z ulíc Bratislavy sa postupne strácajú aj kĺbové Ikarusy 435, z ktorých je ešte v premávke 16 vozidiel.


2.11.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

skopi21.11.2014 18:34 #22 Re:
Reakcia na #21 od anbis:
Absolútny súhlas. No aj cez to všetko, mali by nájsť za ne adekvátnu náhradu, lebo nič nie je nekonečné, ani oživovanie Karos, aj keď to niekedy tak vyzerá
anbis21.11.2014 11:23  +1#21 Re:
Reakcia na #20 od skopi:
z môjho pohľadu (cestujúci) sú dlhé Karosy asi jedny z najlepších busov, aké tu boli (vykurovanie, sedadlá, logické a priestranné usporiadanie interiéru), trochu nedomyslené (resp. nebezpečné) boli len dvere otvárané von... uznávam ale, že ich čas napriek tomu musí prísť, keďže nie sú nízkopodlažné
skopi21.11.2014 9:15  +2#20 Re:
Reakcia na #19 od Rubber38:
Áno, v tom máš pravdu, Karosy sú oveľa kvalitnejšie, aj vďaka dobrej GO, ale taká Karosa mi už po tých rokoch príde príliš okukaná, keďže som v Karosách vlastne precestoval celé detstvo. Ikarus som si za tie roky obľúbil viac, ale Karosa je legenda na cestách, to treba uzmnať
Rubber3821.11.2014 8:06 #19 Re:
Reakcia na #18 od skopi:
No, hlavne v nich nemám pri ceste pocit, že mi každú chvíľu spadne strecha hlavu Nič (väčšinou) neni odpadnuté, nič tam tak strašne netrieska pri každom prechode nerovnosti, na rozdiel od Ikarusov
skopi20.11.2014 23:22 #18 Re:
Reakcia na #17 od Error 0x007:
Karosy sú celkom fajn, ale ak z nich má 15-20 stáť, radšej za nich nájsť adekvátnu náhradu, čo je tu aj tak viac-menej nereálne. Ale súhlasím, že v Karosách sa cestuje celkom dobre. Podobne, a možno aj lepšie jak v Ikarusoch.
Error 0x00717.11.2014 21:04  +2#17 Re:
Reakcia na #16 od semele:
Nahodou, su sice starsie, ale zato mali velmi kvalitnu GO, takze myslim, ze väcsina je este v pohode (urcite sa s Karosami jazdi prijemnejsie ako z niektorym z novych busov...)
semele17.11.2014 8:56 #16 Re:
Bolo by fajn vyradiť a pomaly nahradiť aj staré kĺbové Karosi ktoré už myslím pamätajú aj viac ako Ikarus.
michalz10.11.2014 21:17 #15 Re:
Boli to tie najlepšie autobusy
majak6.11.2014 18:46 #14 Re:
nizkopodlazak by sa hodil ako historicke..
skopi4.11.2014 3:58  +3#13 Re:
Reakcia na #11 od TeBeCe:
No, ono šmejdné sú tu skôr iné busy Ale hej, aj kinderká sa držia zatiaľ, ale moc sa tam nedá moc hovoriť o pohodlnosti cestovania, na rozdiel od Ikarusov. Tak či tak, pokiaľ viem, Ikarus vtedy krachoval, treba zobrať do úvahy aj to.
Peter66074.11.2014 0:01 #12 Re:
Reakcia na #11 od TeBeCe:
A ešte po akých cestách tie SORky jazdievajú napr. na 79! Keby im raz za čas vymenili tie tlmiče, ani by človek nepovedal, že už toľko majú odrobené.
TeBeCe3.11.2014 21:50  +4#11 Re:
Reakcia na #7 od skopi:
aj prve sorky jazdia bez GO pomaly uz tak isto dlho a su v ovela lepsom stave ako ikarusy, takze ikarusy boli celkom dost smejdy
Michal1113.11.2014 21:46 #10 Re:
Vie sa na koľko rokov im výrobca udával životnosť?
Marek19783.11.2014 18:20 #9 Re:
uz aj 2812 a 4871 vyradene pre zlomenie, este 16ks.
Ike3.11.2014 18:12 #8 Re:
Je pravda, že modernizovali Bratislavu. No napriek tomu, že ich generácia tu bola dosť krátko, prišli mi dosť zničené.
skopi3.11.2014 3:54  +2#7 Re:
Reakcia na #6 od Jan Vartas:
Čo sa týka IK 415, zatiaľ nie je žiaden voz, ale IK 455 bude #4804 ... A ja len toľko, že kebyže viem, že tu majú kvalitných nástupcov, určite by mi chýbali menej. Lenže vždy keď mi prišiel Ikarus, odviezol som sa v pohodlnom a priestrannom autobuse a jazda bola vždy super. V posledných mesiacoch to sú už nenormálne zanedbané vraky a "zlepence", čo sú zadrbané a trieskajú, ale cez to všetko, budú chýbať. Aj oni si to tu vytrpeli, väčšina až do úplne posledných kilometrov v premávke a vydržať okolo 15 rokov bez GO ... Všetka česť.
Jan Vartas2.11.2014 23:54  +1#6 Re:
Uvažuje sa nad nejakým historickým vozidlom z Ikarusov radu 400 ?
Sor232.11.2014 21:21  +1#5 Re:
Všetkú česť týmto autobusom. Slúžili poctivo, prežili aj ťažké podmienky, česť ich pamiatke. Budú mi strašne chýbať. Dúfam že bude rozlúčka
Petto2.11.2014 20:05  +1#4 Re:
Reakcia na #1 od fanatikmhd:
No veru, klbaky uz len SOR (na veky vekov ) a 41 Medakov.
Kobenhavn2.11.2014 20:01  +1#3 Re:
Bude rozlúčka?
Gryzly652.11.2014 19:06  +1#2 Re:
R.I.P. Ikarusy... budete chýbať.
fanatikmhd2.11.2014 18:53 -6#1 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]