Ikarusy 415 pomaly končia

V prevádzke zostala už len necelá desiatka týchto autobusov.

Ku koncu októbra 2014 boli pre zlý technický stav na vyradenie odstavené petržalské autobusy Ikarus 415 #2022, 2023, 4102 a 4119. V premávke tak zostáva posledných 9 autobusov tohto typu, ktoré už nespĺňajú požiadavky kladené na modernú, bezbariérovú a ekologickú mestskú dopravu.

Maďarské autobusy Ikarus 415 boli do Bratislavy dodané v rokoch 1997 a 1998 v celkovom počte 44 kusov, pričom najväčší počet ich prišiel pred komunálnymi voľbami v roku 1998. Autobusy sa počas svojej prevádzky v Bratislave nepodrobovali väčším opravám a tak väčšina vozidiel dojazdila v pôvodnom stave. Pokus o plynofikáciu jedného vozidla skončil jeho vyradením, rovnako aj neúspešný pokus o generálne opravy s výmenou rámu skončil vyradením dvoch autobusov. V súčasnosti sa vozidlá vyraďujú rýchlym tempom prevažne z dôvodu zlomenia nosných konštrukcií.

Z ulíc Bratislavy sa postupne strácajú aj kĺbové Ikarusy 435, z ktorých je ešte v premávke 16 vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: anbis #21:
Absolútny súhlas. No aj cez to všetko, mali by nájsť za ne adekvátnu náhradu, lebo nič nie je nekonečné, ani oživovanie Karos, aj keď to niekedy tak vyzerá ?
Reakcia na: skopi #20:
z môjho pohľadu (cestujúci) sú dlhé Karosy asi jedny z najlepších busov, aké tu boli (vykurovanie, sedadlá, logické a priestranné usporiadanie interiéru), trochu nedomyslené (resp. nebezpečné) boli len dvere otvárané von... uznávam ale, že ich čas napriek tomu musí prísť, keďže nie sú nízkopodlažné ?
Reakcia na: Rubber38 #19:
Áno, v tom máš pravdu, Karosy sú oveľa kvalitnejšie, aj vďaka dobrej GO, ale taká Karosa mi už po tých rokoch príde príliš okukaná, keďže som v Karosách vlastne precestoval celé detstvo. Ikarus som si za tie roky obľúbil viac, ale Karosa je legenda na cestách, to treba uzmnať ?
Reakcia na: skopi #18:
No, hlavne v nich nemám pri ceste pocit, že mi každú chvíľu spadne strecha hlavu ? Nič (väčšinou) neni odpadnuté, nič tam tak strašne netrieska pri každom prechode nerovnosti, na rozdiel od Ikarusov
Reakcia na: Error 0x007 #17:
Karosy sú celkom fajn, ale ak z nich má 15-20 stáť, radšej za nich nájsť adekvátnu náhradu, čo je tu aj tak viac-menej nereálne. Ale súhlasím, že v Karosách sa cestuje celkom dobre. Podobne, a možno aj lepšie jak v Ikarusoch. ?
Reakcia na: semele #16:
Nahodou, su sice starsie, ale zato mali velmi kvalitnu GO, takze myslim, ze väcsina je este v pohode (urcite sa s Karosami jazdi prijemnejsie ako z niektorym z novych busov...)
Bolo by fajn vyradiť a pomaly nahradiť aj staré kĺbové Karosi ktoré už myslím pamätajú aj viac ako Ikarus.
Boli to tie najlepšie autobusy ❤
nizkopodlazak by sa hodil ako historicke..
Reakcia na: TeBeCe #11:
No, ono šmejdné sú tu skôr iné busy ? Ale hej, aj kinderká sa držia zatiaľ, ale moc sa tam nedá moc hovoriť o pohodlnosti cestovania, na rozdiel od Ikarusov. Tak či tak, pokiaľ viem, Ikarus vtedy krachoval, treba zobrať do úvahy aj to.
Reakcia na: TeBeCe #11:
A ešte po akých cestách tie SORky jazdievajú napr. na 79! Keby im raz za čas vymenili tie tlmiče, ani by človek nepovedal, že už toľko majú odrobené. ☺
Reakcia na: skopi #7:
aj prve sorky jazdia bez GO pomaly uz tak isto dlho a su v ovela lepsom stave ako ikarusy, takze ikarusy boli celkom dost smejdy ?
Vie sa na koľko rokov im výrobca udával životnosť?
uz aj 2812 a 4871 vyradene pre zlomenie, este 16ks.
Je pravda, že modernizovali Bratislavu. No napriek tomu, že ich generácia tu bola dosť krátko, prišli mi dosť zničené.
Reakcia na: Jan Vartas #6:
Čo sa týka IK 415, zatiaľ nie je žiaden voz, ale IK 455 bude #4804 ... A ja len toľko, že kebyže viem, že tu majú kvalitných nástupcov, určite by mi chýbali menej. Lenže vždy keď mi prišiel Ikarus, odviezol som sa v pohodlnom a priestrannom autobuse a jazda bola vždy super. V posledných mesiacoch to sú už nenormálne zanedbané vraky a "zlepence", čo sú zadrbané a trieskajú, ale cez to všetko, budú chýbať. Aj oni si to tu vytrpeli, väčšina až do úplne posledných kilometrov v premávke a vydržať okolo 15 rokov bez GO ... Všetka česť.
Uvažuje sa nad nejakým historickým vozidlom z Ikarusov radu 400 ?
Všetkú česť týmto autobusom. Slúžili poctivo, prežili aj ťažké podmienky, česť ich pamiatke. Budú mi strašne chýbať. Dúfam že bude rozlúčka ?
Reakcia na: fanatikmhd #1:
No veru, klbaky uz len SOR (na veky vekov ) a 41 Medakov. ?
Bude rozlúčka? ?