Ako pokračuje obnova vozidlového parku MHD
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Príchod prvej novej električky sa očakáva v novembri, nové kĺbové trolejbusy prichádzajú, ale nejazdia.


Ilustračné foto © Peter Vodička


Dopravný podnik Bratislava v ostatnom čase prízvukuje obnovu vozidlového parku, a tá sa stala aj súčasťou kampane pred novembrovými komunálnymi voľbami. Keďže však do premávky s cestujúcimi bol doteraz zaradený len zlomok z vozidiel – 22 zo 120 nových trolejbusov, 1 zo 100 nových autobusov a žiadna z nových električiek –, opýtali sme sa DPB, kedy sa cestujúci budú môcť odviezť ďalšími novými vozidlami.

Električky

Prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30 T by mala byť dodaná v priebehu novembra tohto roka. S cestujúcimi však tak skoro jazdiť nebude. "Po nevyhnutných technických prípravách, skúškach a školeniach začne proces schvaľovania nového typu dráhového vozidla, ktorý môže trvať v závislosti od podmienok stanovených schvaľovacím orgánom niekoľko mesiacov," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Do prevádzky s cestujúcimi by mala byť prvá električka uvedená najneskôr do 24 mesiacov od jej objednania, teda do augusta 2015. Do tohto dátumu by mali byť sprevádzkované aj zvyšné obojsmerné i jednosmerné električky z prvej dodávky (bez opcie) v celkovom počte 30 kusov.

Trolejbusy

Obnova trolejbusov pokračuje v tomto období 50-kusovou dodávkou kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr. Prvých 7 vozidiel sa zaradilo do premávky s cestujúcimi v druhej polovici septembra 2014. Do konca septembra DPB sľuboval už 15 nových kĺbových trolejbusov, na konci októbra však stále do premávky zasahuje len spomínaných 7 vozidiel, aj to len zriedkavo všetky naraz. Zaujímali sme sa preto, kedy budú sprevádzkované ďalšie nové trolejbusy. Ako uviedla hovorkyňa DPB, trolejbusy budú zaradené do prevádzky "postupne, tak ako budú prichádzať, po úradných skúškach, protokolárnom prevzatí, vybavení dokladov, poistenia, po ich označení a príprave na prevádzku na tratiach DPB". Podľa zverejnenej zmluvy s dodávateľom Škoda Electric by už v tomto období malo jazdiť v premávke 25 nových kĺbových trolejbusov, nielen súčasných sedem.

Dodávka krátkych trolejbusov Škoda 30 Tr je už na rok 2014 kompletná, dodanie ďalších vozidiel v rámci opcie sa očakáva v budúcom roku, podobne ako aj dodávka trolejbusov s pomocným naftovým agregátom. "V súčasnosti prebieha skúšobná prevádzka prvého trolejbusu 30 Tr DG s pomocou jednotkou APU, ktoré sa budú dodávať v priebehu budúceho roka," uviedla A. Volfová.

Autobusy

Obnova vozidlového parku autobusov v najbližšom období bude prebiehať dodávkou nových 10-, 12- a 18-metrových autobusov, ktorých bude do leta budúceho roka dodaných spolu 100 kusov (vrátane opcie). V priebehu októbra bol do prevádzky uvedený prvý midibus Solaris Urbino 10 a v priebehu mesiaca budú dodané ďalšie 4 kusy. Súčasne v krátkom čase očakáva aj 20 nových 12-metrových autobusov Iveco Urbanway 12M. "Nové autobusy budú dodané v zmysle zmluvného harmonogramu a následne po vybavení všetkých dokumentácií zaradené do premávky podľa aktuálnej situácie, všade tam, kde budú potrebné," uviedla hovorkyňa DPB na otázku, na ktorých linkách budú môcť cestujúci nové autobusy stretnúť. Do konca tohto roka DPB očakáva ešte príchod prvých dvoch nových kĺbových vozidiel SOR NB 18.

Úbytok autobusov však pokračuje v tomto roku rýchlejším tempom, ako je ich prírastok, najmä v kategórii kĺbových vozidiel. V priebehu roka 2014 bolo na vyradenie odstavených 12 kĺbových autobusov a 4 sólo autobusy. Do premávky bol zaradený zatiaľ jeden nový midibus. Okrem toho je ďalších približne 15 kĺbových autobusov dlhodobo pre poruchy nepojazdných. Nedostatok kĺbových vozidiel čiastočne kompenzuje DPB prenájmom niekoľkých vozidiel, ktorých počet však nepokrýva ani vozidlá vyradené v roku 2013. Cestujúci sa preto od začiatku školského roka vo zvýšenej miere tlačia v krátkych autobusoch premávajúcich namiesto kapacitnejších vozidiel, alebo jednoducho ostanú na zastávkach, pretože "ich" spoj nebol vôbec vypravený.


27.10.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ámos31.10.2014 18:21  +2#5 Re:
Reakcia na #4 od gejza:
a OLO je tiez dobry biznis. Hlavne ked ochvilu sa podari aj teplo zo spalovne odovzdavat pre Batas.
Samozrejme pan Knazko by nam v plamennom prejave dokazal krasne vysvetlit, preco je zivotne dolezite a ake vyhodne je obe spolocnosti privatizovat. A ked mu neuverime, co moze dedo 70 rocny stratit. Akurat tak zdravy rozum. No zda sa, ze sme sa nepoucili, ze volit sedemdesiatnika do dolezitej funkcie nie je to prave orechove, hlavne ked sa v polovici volebneho obdobia naplno prejavy starecka demencia, tak ako u p. Gasparovica.
gejza30.10.2014 17:43  +1#4 Re:
Reakcia na #3 od Ámos:
tam nejde o pozemky, tam ide o vodárne ... sú príliš lukratívne na to, aby ich vlastnilo mesto
Ámos30.10.2014 12:51 #3 Re:
Reakcia na #1 od AAA:
Praveze mi pride, ze to nie je zle vyratane. Skor ako zamer, aby nevyhral sucasny primator, ale Kmotrikov kamarat, ktory bude viac poplatny pri nejakom tom predaji pozemkov.
Petto27.10.2014 20:01  +1#2 Re:
Praveze vyratali ich veeeeelmi dobre. Rychlo rychlo otvorit trate na HS a do Dubravky , predstavit aspon 1 resp. co najviac novych autobusov z "neprodukcie JaTy" , aspon 1 elektricku . A stavim sa ze aj 10.novembra vidu von 31Trky - teda aspon na par hodin.
AAA27.10.2014 19:37  +2#1 Re:
Ako pozerám, na magistráte zle vyrátali lehoty dodávok vozov, keďže mnohé prídu krátky čas po voľbách.