Zatiaľ nie je celkom jasné, ako sa s MHD dostanete na Bory Mall

Isté je len zastavovanie liniek 21 2592 pri novom nákupnom centre.

O necelý mesiac svoje brány otvorí ďalšie nákupné centrum, tentoraz Bory Mall v priestore medzi Dúbravkou, Lamačom a Devínskou Novou Vsou preslávenom enormným počtom kruhových križovatiek. Zaujímalo nás preto, ako bude do nového shopping centra riešená mestská hromadná doprava.

Podľa webstránky nákupného centra budú pri centre zastavovať linky 21 2592 na novej zastávke Bory Mall, ktorá bude umiestnená na hlavnej ceste. O celodennom spojení s Lamačom a Dúbravkou webstránka nehovorí. Ako nás však informovala Petra Navrátilová, marketingová koordinátorka projektu, „informácie (na webstránke) nie sú úplne presné“. V súčasnosti totiž pripravujú cestovné poriadky liniek, ktoré spoja Bory Mall s Lamačom aj Dúbravkou. „Pôjde o autobusy platené priamo Bory Mall, a. s.,“ uviedla Navrátilová. Podľa našich informácií bude kyvadlovú dopravu zabezpečovať regionálny autobusový dopravca.

Uvedené riešenie by malo zabezpečiť dostupnosť centra do konca roku 2014, keďže ako uviedla Navrátilová „rok 2015 je ešte v riešení“. Ďalšie informácie nákupné centrum prisľúbilo zverejniť včas na jeho webstránke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rubber38 #79:
Pôvodné výškové Slovany nebol projekt Penty, tá ho len kúpila a prerobila: http://reality.etrend.sk/byvanie/slovany-ozili-prinesu-350-bytov.html
Reakcia na: 810zssk #89:
*nechaju
Reakcia na: kecho #88:
Jasne, napisu majetok v hodnote milionov na firmu ktoru potom nechas ist do exekucie, to znie velmi rozumne ?
Reakcia na: Valec #87:
napr. nehnuteľnosť patrí firme X, od ktorej si ju firma Y prenajme, pričom firma X nezaplatí daň z nehnuteľnosti a nakoľko X má napr. financie iba na mzdy a tie sa neexekuujú a exekuovať pozemok je predpokladám ťažšie 😉 a firma Y vykáže stratu+neplatí ani DzN
Reakcia na: kecho #83:
Ako sa dá kreatívnym účtovníctvom vyhnúť sa dani z nehnuteľnosti (ktorá je práve príjmom mesta)?
Reakcia na: kecho #85:
A koľko z tých 220 ha už zastavali?
Reakcia na: 810zssk #80:
tuto je niečo také načrtnuté medzi riadkami:
http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/penta-ulovila-metro.html
"Celkovo by projekt na 220 hektároch, ktorý pôvodne predstavili ako The Port mal zhltnúť niekoľko sto miliónov eur. Zahŕňa aj vybudovanie autobusovej a vlakovej stanice, plánuje sa predĺženie Saratovskej ulice vrátane električkovej trate z Dúbravky. "

alebo staršia verzia:
http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/penta-na-jar-rozostavia-lamacsky-port.html
"Port by mal podľa starších informácií ponúknuť okrem rozsiahlej obchodnej plochy aj tisíce bytov a domov, kancelárske plochy či možnosti pre šport a zábavu. Rovnako aj železničnú a autobusovú stanicu i električkovú trať, predĺženú z Dúbravky. Penta tu plánuje vybudovať kompletné mestečko vrátane škôl a polikliniky."
Reakcia na: Error 0x007 #78:
ved prave, vizualizacia vyzera dobre, urcite lepsie ako JeTiOpacha na nabrezi, o uzasnych JeTidrapoch na zakladoch Apollky ani nehovoriac 🙂 ), ale radsej si este pockam na realitu, nakolko na papieri vyzera vela veci pekne 😉
Reakcia na: 810zssk #80:
"Dane platia vsetky." ak myslis, ze vsetky subjekty platia dane (bez ohladu na to, ci ide o fin.skupinu aleb onieco ine), tak mozes byt na dost velkom omyle - ak vykazujes stratu (a pri prepojeni viacerych subjektov nie je nic jednoduchsie, ako trosku kreativne pouzit cisla), predpokladam, ze dan platit nemusis, takze pozor na zovseobecnovanie, ze vsetky subjekty platia dane 😉
Reakcia na: gejza #81:
Prist ti to take moze, ale to je tak vsetko.
Reakcia na: 810zssk #80:
"Dane platia vsetky." ..... použiť túto vetu v súvislosti s finančnými skupinami mi príde mierne perverzné ....
Reakcia na: Stenly #75:
Ake mala Penta sluby ohladne elektricky? Pokial viem, NIKDY nepovedali ze ju za vlastne potiahnu.

Nevidim dovod aby mesto vybranym subjektom nezabezpecovalo dopravu. Dane platia vsetky.
Reakcia na: Error 0x007 #78:
No, ale rád by som pripomenul nebyť krízy dnes už pravdepodobne zrealizovaný Pentaprojekt Slovany, to bola tiež obrovská opacha. To, čo sa tam ide stavať dnes je celkom príjemná záležitosť, ale nebyť zníženého dopytu, tak sa tam stavia dielko obludnosťou dopĺňajúce neďaleký Menheten.

Inak s (nielen) tvojimi argumentmi úplne súhlasím, len trošku dopĺňam (proti)argumenty ?
Reakcia na: kecho #77:
Netreba moc cakat kym to bude hotove.
Ked si pozries, co doteraz dosiahlo J&T? Zlikvidovanie nabrezia, do Panoramy Bratislavy nam natlacia dve skarede budovy v panelak-style,...
Ked si porovnam, co planuje Penta oproti Panorama Shity, tak klobuk dole... Urcite prinosnejsie nez skarede "dvojicky"...
Reakcia na: Error 0x007 #76:
keď to bude hotové, možno stačí jednoduché porovnanie Riverpark+Presscentrum2 vs. zóna Chalupkova...
Reakcia na: Stenly #75:
Nikto tu Pentu neobhajuje, iba tvrdime, ze Penta je v porovnani s J&T urcite mensie zlo...
Reakcia na: 810zssk #40:
Do istej miery chápem tvoje argumenty, ale jr1961 má v tomto prípade viac pravdu podľa mňa. Tak ako ty píšeš by to bolo ideálne keby v BA fungovala MHD ako má a keby mesto nemalo také finančné problémy. Za daných okolností však jednoducho nemôžem súhlasiť s tým aby BA investovala čo i len cent do dopravnej dostupnosti Borov. Skrátka by mesto malo teraz iné priority. Okrem toho všetci vieme aké mala Penta sľuby ohľadom električky a teraz sa ledva zmôže na nejakú kyvadlovku. Dosť neseriózne podnikanie z môjho pohľadu.
Myslel by som si to isté keby sa jednalo o hociktorého iného investora. Ak si však aj tak myslíš, že som zaujatý voči pente, tak áno som. Skrátka mi nie je jedno odkiaľ a akým spôsobom získavala peniaze v minulosti, alebo s najväčšou pravdepodobnosťou aj teraz získava. Nepochopím ako ich tu môžete obhajovať.
Reakcia na: Valec #73:
Keby sa jednalo o cestu do práce a domov, nemám problém, no toto sú presuny nariadené zamestnávateľom. ?
Reakcia na: zavinacsk #72:
No ak to určite nie, platiť si za cestu do práce je dnes out. ?
Reakcia na: Valec #68:
Môže aj nemôže. V zmluve s viazanosťou máme 70 centov na každú jazdu. Nemám chuť doplácať z vlastného alebo prísť komplet o zmluvu.
Ja sa hlavne čudujem, že sa robili megaprojekty na Filiálku, ale nie projekt na strojkoľajnenie (alebo až 4 koľaje) medzi hl.st. a DNV. V rámci peronizácie Lamača a ďalšieho tunela by to snáď stále bolo lacnejšie ako Petržalka - Filiálka.
Reakcia na: Valec #63:
Teoreticky môžu dva vlaky, ak aspoň jeden nie je príliš dlhý, zastaviť v stanici tak, aby nedošlo k rezaniu nástupišťa. Napr. sa to bežne robí pri križovaniach na jednokoľajnej trati. I keď by to mohlo znížiť priepustnosť.
Reakcia na: Mike #60:
Nákladná doprava na smer TT, GA, Štúrovo môže teoreticky využívať trať Kúty - Jablonica -TT - GA.
Reakcia na: zavinacsk #67:
Zamestnávateľ ti predsa môže preplatiť aj 60-minútový.
Reakcia na: moulen #65:
Ja ich služby využívam ráno, viackrát cez deň a večer, a to cez pracovné dni aj víkendy. Obsadenosť býva rôzna, ráno do DNV plnšie ako opačne, cez deň oba smery zhruba rovnako, večer do Dúbravky plnšie ako opačne. Samozrejme, že nie každý spoj z troch za hodinu je obsadený rovnako, komentujem len tie mnou navštívené.
K zastavovaniu na Boroch - navrhujem, aby tam na hlavnej ceste na jednej zastávke najbližšie k Bory Mall zastavili všetky spoje, ktoré prechádzajú tou lokalitou. Spoje medzi Lamačom a DNV to majú po ceste, z Dúbravských by som presmeroval 26tku.
K 20tke a 120tke ťažko povedať, nakoľko zachádzka by pridala minúty a medzi Dúbravkou a DNV by už nemusel stačiť 15-minútový lístok. 120tka je vzhľadom na nezachádzanie k Technickému sklu v podstate zrýchlená 20tka, čo mne osobne aj viac vyhovuje, no v rámci dňa jazdí kratšie ako 20tka. Ak by dali zachádzať cez Bory 120tku, tak by ju museli predĺžiť od rána do večera. Dať tam 20tku by bolo veľmi nepríjemné (viď 15-minútový lístok).
(nerieš, prečo nemám PCL, jednoducho nemôžem mať - zamestnávateľ, preplácanie a pod.)
Pri trati 110 by hlavne potešilo, ak by aj REX z Viedne stáli aspoň v Lamači, čím by sa aspoň trošku zlepšila použiteľnosť vlakov aj v rámci mesta. Lebo teraz ísť z mesta do Lamača pri hodinovom intervale... Na jazdný čas má zastavenie minimálny vplyv, jedna či dve minúty naviac. Zastavenie však o niečo zníži kapacitu trate. Dnes majú REX do Viedne v BA medzistaničnú vzdialenosť 13 km, vo W je to polovica až tretina.
Aj cesta do Viedne vlakom z Lamača verejnou dopravou cez víkend je celkom "sranda". Pri tom, ako nadväzuje 23-ka na REX v DNV trvá dlhšie cesta po BA, ako cesta BA-W.
Inak Valec, dával som zastavovanie REX v Lamači ako jednu z pripomienok k BID, nevieš, ako bola vyhodnotená? (Hoci ja tuším)
Reakcia na: zavinacsk #62:
Pri takej relatívne veľkej frekvencii teda vieš posúdiť ich priemernú obsadenosť, ja ich vidím iba v rannej špičke okolo 07,00 h, kedy nie sú tak veľmi preplnené. Som si vedomý, že to nie je iba o tom, že sa zmení trasa L120, ale aj o tom, že sa upravia časy na L20 (skrátia na 8 m v špičke a 15 m cez sedlo) a na L120 sa môžu dať na 15 m ráno a 30 m v sedle, aby sa zasa vykryli vozokilometre. Pomohla by na trase DNV-Dúbravka-DNV takáto zmena? Určite sa to dá riešiť aj inými zmenami, ktoré by mali akceptovateľný dopad na dopravnú obslužnosť na tejto trase. Ja mám len obavy, že ak sa na obsluhu Borov použije L21, tak to vážne poškodí prepravu obyvateľov DNV hlavne na trase z mesta do DNV.
Reakcia na: Valec #63:
Vidis, toto ma nenapadlo. Vdaka.
Reakcia na: 810zssk #61:
A pozeral si tiež, či sa ti nestretajú vlaky z dvoch smerov v jednej stanici? Lebo peronizácia na danej trati nie je a to tiež znižuje priepustnosť trate.
Reakcia na: moulen #43:
Linky 20 a 120 používame viacerí takmer denne medzi Dúbravkou a DNV, ja osobne cca 7x denne. Ráno začínam v Dúbravke a večer tam aj končím, pričom nič iné ako 20/120 mi nejde.
Reakcia na: Valec #58:
Cisto osobna doprava by mozno celkom aj sla, ono zas tie EC idu kazde dve hodiny, cize keby slo z DNV napr. :00 (prichod na hlavnu :11), tak by sa dali osobaky/REXy riesit v takte 05-20-35-50. Ten :50 by podla sucasnych CP mal prichod na hlavnu stanicu :06. Teoreticky by nemusel byt problem ak by kazdy druhy bol REX (hocito podla mna nie je ziaduce z pohladu mestskej obsluhy v atraktivnom intervale), kedze odchod z DNV by bol minutu predtym ako ten predchadzajuci Os by bol na hlavnej stanici.

Zakladna otazka na ktoru neviem odpoved by ale bola, ci na tej trati je mozna jazda vlakov 5 minut po sebe (zabezpecovacie zariadenie).

10 minutovy takt by uz bol vacsi problem, hoci LTT by to vyslo ak by odchody boli 05-15-25-35-45-55, ten vlak :55 by bol REX a nevadila by jazda vlakov 4 minuty po sebe (prichod EC na hlavnu stanicu 4 min po tom REXe). Dalsiou moznostou by bolo nakreslit obiehanie osobaku ECckom v Lamaci.

V smere do DNV je potom problem vecne meskanie EC z Madarska, ktore by cely system rozbijalo a vytvaralo meskania - tam som ale dlhodobo toho nazoru ze tie vlaky by skratka mali mat aspon 20 minutovy pobyt v Sturove na vyrovnanie meskania (alebo potom v Bratislave).

Problem ale zostava co s tym nakladom, ten dost rusi moznosti mat tam nejaky normalny takt osobnej dopravy.
Reakcia na: AAA #59:
Skôr je aktuálna otázka či vôbec a ak áno za akú cenu a v akej dobe je reálna 3. koľaj v úseku Hl. St - DNV a keďže 3. tunel popod Kramáre asi určite v tomto tisícročí nebude tak či bude mať veľký prínos stavať tú 3. koľaj v úseku Brnianska - DNV (hoc v úseku DNV - Tech. sklo už defakto je ako bývalá vlečka) keď vieme že najužšie hrdlo - tunely popod Kramáre - ostanú v tomto tvare na veky amen. Alebo potom ešte väčšie scifi tunel popod Karpaty (Kolibu) pre nákladnú železničnú dopravu..
Reakcia na: Valec #58:
Jediným, ale asi nerealizovateľným riešením, by bolo prevážanie nákladných vlakov mimo špičky. To by ale asi veľmi reálne nebolo.
Reakcia na: 810zssk #55:
Teoreticky sa tam počet vlakov zvýšiť dá, ale nedá sa tam spraviť pravidelný interval. Dôvodom sú najmä rôzne typy prevádzkovaných vlakov:
- Os stojaci na každej zastávke
- REX do W stojaci len na Hlavnej a v DNV,
- REX do MA stojaci len na Hlavnej (od decembra bude našťastie väčšina stáť aj v DNV, tzn. jeden typ vlaku vypadne),
- EC stojace len na Hlavnej,
- rôzne druhy nákladných vlakov, ktoré nestoja nikde.

Keď sa všetky tieto druhy vlakov nakreslia do grafikonov a zohľadní potrebná technológia, tak vyjde, že pridať tam možno aj 5 vlakov za hodinu, ale len v 5-min. závese za niektorým zo súčasných. A to asi pravidelnosť (a teda aj atraktivitu) železničnej dopravy nezvýši.

Môžeme sa samozrejme porovnávať s Prahou aj Viedňou, ale treba pozerať aj na to, akú majú po v meste sieť tratí (u nás o sieti ťažko hovoriť) a koľko tranzitných vlakov musí prejsť jediným bodom, aby sa vôbec dostali z jedného konca mesta na druhý.
Reakcia na: 810zssk #55:
Jednoducho to nejde súdruhovia a hotovo. Možno až v siedmej päťročnici ktorú musí schváliť celorepublikový snem UVKSČ. Som šťastný, že bratia Česi sa tak ako za prvej republiky, opäť obetovali a učia nás ako má fungovať železnica.
Reakcia na: 810zssk #55:
Ďalšou možnosťou sú ešte nejaké skryté rezervy v technológií.
Reakcia na: pastekar #52:
Pre tvoju informaciu, Stupava nie je v Bratislave.

Dalsia vec je ze ak ZSR nevie pridelit kapacitu viac vlakom tak prakticky je na hranici jej kapacity. Ci za to moze zabezpecovacie zariadenie, alebo zle predpisy, to ja riesit nejdem, faktom je ze sa tam momentalne proste pocet vlakov navysit neda.
Reakcia na: Error 0x007 #53:
Máš pravdu. Slovenské štátne železnice na trati DNV-BA sú na hranici kapacity. Hlavne vďaka novej pýche železníc, poschodovým jednotkám, ktoré sú kapacitne neporovnateľne menšie ako staré súpravy. Súkromný dopravca dokáže na jednokoľajovej trati BA-DS vypraviť dva vlaky v oboch smeroch každú hodinu a dvojkoľajná trať medzi BA a DNV je kapacitne preťažená. Ja mám skôr pocit, že kapacitne preťažené sú duté hlavy našich štátom platených železničiarov.
Reakcia na: pastekar #52:
Si trochu mimo.
Ked povedia, ze su na hrane kapacity tak na tom asi nieco bude. To ze tam nevidis prejst kazde 3 minuty vlak neznamena, ze trat je este uplne v pohode. Treba aj povedat, ze v Bratislavskom zeleznicnom uzle sa pouzivaju stare zabezpecovacie zariadenia, aj preto si myslim, ze neni mozne prehnat tadial tolko vlakov ako na Stammstrecke vo Wiedni.

Re #50 jr1961: Si tiez trochu mimo. A prestan sa tu furt ohanat s tym "skutočným kapitalizmom", keby tu vladol uz by sme davno boli na ceste do pekla...
Reakcia na: 810zssk #51:
Aha. Takže v Prahe, ktorá má zhruba trojnásobok obyvateľov, to možné je, ale v BA sú trate na hrane kapacity. Si smiešny. Zober si niekedy stoličku, sadni si ku koľajniciam niekde medzi DNV a BA a zistíš na akej hrane kapacity táto trať v skutočnosti je. Netreba veriť všetkému, čo naši "železničiari" tvrdia. Ako tu už niekto spomenul, všade to ide, len slováci si na všetko vedia nájsť výhovorku. Keby nebola zbrklo zlikvidovaná trať z Dev. Jazera do Stupavy, dnes bi po nej mohla jazdiť mnou spomínaná mestská železničná linka do BA. Rozhodne by ľudia so Stupavy túto linku využívali, lebo cesta autobusom je často nekonečný príbeh. To by však musel fungovať IDS.
Reakcia na: pastekar #48:
Aha, takze interval 25-11-32-17-11 minut je "zhruba každých 15 minút". Mestka linka ma jazdit kade prosim, ked existujuca trat je uz dnes na hrane kapacity?

A vazne chces akukolvek cast mesta obsluhovat niecim kde su pocas diery medzi spojmi v trvani cca 50 minut? Veruze atraktivna doprava!
Reakcia na: Ike #37:
Presne tak. ľudia presadajú do áut, pretože MHD nefunguje. Miesta ako Bory Mall to urobia ešte horšie. Ak sa tam typicky bratislavským príštipkírskym spôsobom zavede MHD, tak do áut presadnú ďalší pravidelní cestujúci. Bratislavská MHD je nekultúrna, nespoľahliva, nezodpovedajúca potrebám. Miesto riešení sa hľadajú výhovorky, technické otázky sa politizujú.

Ja nenavrhujem dopyt ignorovať, o to sa už dávno postarali tí, ktotí za MHD v Bratislave zodpovedajú. Bratislava nemá peniaze na údržbu eletričkových tratí, a preto sú v dezoládnom stave, ktorý by robil hanbu tretiemu svetu. Pritom na pokrytie dopytu tých tratí (a bez obmedzenia rýchlosti) malo byť už dávno oveľa viac. Bratislava nasadzuje na linky vozidlá s menšou ako potrebnou kapacitou a v dlhších ako akceptovateľných intervaloch. Bratislava sa nevie postarať o čistotu vozidiel a ochranu platiacich cetujúcich. Bratislava skrátka je ďaleko od toho, aby bola schopná pokryť dopyt po MHD. A bude odtiaľ ďaleko, ake neurobí radikálny rez, ak manažerské pozície v DPB sa budú obsadzovvať podľa politickej príslušnosti a nie podľa odbornosti. Odbornosť a politika sú nekompatibiliné, ale to moje úvahy odbočujú od témy.

Skrátka dopyt po doprave Bratislava už dávno ignoruje, ale napriek tomu sa rozhodla pokryť dopyt po zabezpečení tržieb pre "v poli" postavené nákoupné centrum. Bratislava má hlavnú železničnú stanicu a jej naviazanosť na MHD riešenú v stave zodpovedajúcom vojnu vedúcim najchudobnejším štátom na svete, ale na to kašle. Bratislava necháva tisícky svojich obyvateľov šľapať na MHD kilometre celé roky, lebo linka "k nim sa neoplatí", "autobus by sa musel točiť na nevysporiadanom pozemku", ale musí sa postarať o petenciálnych zákazníkov Bory Mall, pretože tí budú pre investora Bory Mall generovať zisky (nemal som tušenia, že je to Penta a je mi vcelku fuk, kto je Penta a kto je J&T a podobní).

Skrátka my sme sa zo socializmu a socialistického myslenia nevymanili. Vždy tu musí byť niekto, kto za nás vyrieši to, čo my ignorujeme, nejaký hypotetický štát. V skutočnom kapitalizme by sa naozaj musel investor a len investor postarať o dopravu. Inak by mal možnosť z postavených budov urobiť premyselné sklady, dielne a pod. V skutočnom kapitalizme by nik nezačas stavať, ak by nemal do detailu premyslené, čo s tým potom urobí. Ako samotná hovorkyňa potvrdila, investor Bory Mall o rom doteraz nemá tušenia.

Niekto sa pýtal kde bývam a kde pracujem? Nuž tisícky kilometrov od Bratislavy. Bratislava ma zaujíma len preto, že som sa tam kedysi narodil. Keď tam raz za čas prídem na návštevu, tak jazdím na aute z požičovne. Prečo asi? Naproti tomu v mnohých iných mestách používam MHD. Ja si myslím, že to bude tou kvalitou MHD, nie tým, že by som tak veľmi túžil jazdiť na vypožičanom erári.
Reakcia na: 810zssk #47:
A mimochodom. Ešte som zabudol pripomenúť, že od decembra budú v DNV zastavovať aj REXi smerujúce na Záhorie a späť. Bohužiaľ nie všetky. Čo bude zase len mätúce pre ľudí využívajúcich IDS.
Reakcia na: 810zssk #47:
5,50 6,15 6,26 6,58 7,15, 7,26 a spomenul som možnosť vytvorenia mestskej linky? Ale radšej si počkaj na metro.
Reakcia na: richardhudec #44:
A nezabudajme na Culenovu od Zahy Hadid, co je uzasny projekt, ak sa zrealizuje a tiez je za nim Penta.
Pritom by úplne stačilo spraviť železničnú zastávku na sídlisku DNV. Vlaky z DNV v špičke odchádzajú a prichádzajú zhruba každých 15 minút. Cesta trvá cca.12 minút na hlavnú stanicu. A celý problém devínskonovovešťanov s rýchlim spojom do mesta by bol vyriešený. Stačí si vziať príklad s miest v ČR, kde je úplne bežné používať prímestskú dopravu ako MHD. V Prahe dokonca existujú mestské linky vlakov. Bratislava má dostatočne hustú sieť železnice na vybudovanie podobného projektu a za minimum financií. No asi je jednoduchšie sľubovať nereálne metro. Sľuby nič nestoja.
Reakcia na: 810zssk #41:
Súhlas. Ja osobne sa veľmi teším na ich projekt Pri Mýte, ktorý mi idú stavať pred domom. Projekt je veľmi pekný, s dostatkom zelene, s pomerne nízkou zástavbou a dokáže jedine skrášliť okolie. Keď si to porovnám s Panorama City od J&T, ktoré natlačia na malý pozemok s málom zelene, River Park, kde urobilo J&T cyklochodník na dlaždiciach a podobne zbabrané projekty od J&T, tak Penta stavia celkom fajn 🙂
Reakcia na: zavinacsk #3:
L120 (ex 22) bola koncipovaná ako posilová linka pre L20 na zebezpčenie prepravy obyvateľov DNV z ich mestskej časti. Neviem o tom, že by to mal byť jedna z nosných liniek dúbravčanov a preto som uvažoval týmto smerom. Ak sa do toho zapojí aj L21, tak to bude zasa deja vu z minulosti, keď sa do busu dostali všetci okrem obyvateľov DNV (stála aj v Lamači) a tí museli čakať na ďalšie a ďalšie spoje - pre DNV je jednoducho L21 hlavná, nosná linka na spojenie s mestom! Preto každá ďalšia zaradená zastávka (áno, aj dnešná Bory-rázcestie a Vápenka) iba zhoršuje cestovanie. Netvrdím, že ich nevyužívajú nejakí cestujúci, ale k pomere k množstvu cestujúcich na trase DNV - mesto a späť je to neporovnateľné. Osobne ma vytáča, ak preplnený bus 150 ľudmi v smere do mesta zastaví kvôli 1-2 cestujúcim a po nás tam zastaví priemerne naplnená L20/L120. Preto si myslím, že Bory sa majú obsluhovať svojou vlastnou linkou a práve L25 s predĺžením v jej súčasných časoch do VW by ňou mohla byť. A na spojenie DNV by slúžila práve L120, ktorou by sa zasa získalo priame spojenie medzi DNV a Lamačom.
Reakcia na: Michal325 #38:
Áno, jedno (kedysi) mienkotvorné médium robí štvavú kampaň na Pentu a preto treba ísť s davom. Ja nemám informácie o ich financovaní. Viem, že sú zapletení v Kauze gorila. No na druhej strane si polož otázku, koľkým ľuďom sa zlepší vybavenosť a koľkí ľudia získajú zamestnanie.

Ak by som mal demonštratívne ignorovať všetko čo bolo financované ekonomickým subjektom s nekalými praktikami, tak by som nechodil ani po chodníkoch, lebo taký magistrát, či mestská časť tiež nie sú zrovna transparentné subjekty.
Reakcia na: Michal325 #38:
Mas nejake detailne informacie o tom ako Penta financuje vystavbu Bory Mall? Tusis nieco o ich podnikani, ci len tak davovo nadavas na Pentu?

Kiezby vsetky developerske projekty boli take ako tie od Penty...
Reakcia na: jr1961 #35:
Toto je presne ta dogma co opisujem nizsie, ze mesto ma zabezpecovat dopravu len objektom ktore stoja uz aspon 50 rokov. Je to pritom uplne chore. Pokial viem, uzemie kde su Bory nie je nijak zvyhodnene oproti sidlisku v DNV. Preco prevadzky na sidlisku v DNV maju mat lepsie sluzby oproti Borom? A co taka Eurovea? Co bolo na jej mieste pred jej postavenim? Ja si to uzemie velmi dobre pamatam, ku koncu to bolo totalne rozbite. A napriek tomu si Eurovea nemusi platit dopravu, hoci tam generuje obrovsky dopyt.

A v neposlednom rade treba hlavne riesit cestujucich pre ktorych ta doprava je zabezpecovana. Lebo hrat sa na to ze chceme aby ludia jazdili MHD a potom tu MHD nezabezpecit je mimoriadne trapne.
Reakcia na: Michal325 #38:
Úprimne? tento štát je toľko rozkradnutý, koľko sám dovolí. Čiže mne je úplne jedno, že to stavala Penta, lebo konečne niekto myslel aj na túto časť Bratislavy a nielen na Petržalku a Ružinov
Reakcia na: moni244 #30:
Si v pohode s tým, že to postavila Penta s peňazí ktoré sa im podarilo odčerpať z rozpočtu a majetku Slovenska vďaka nie práve najkorektnejším postupom? (konkrétnosti nebudem rozpisovať tu, skôr ide o princíp, či ho ľudia chápu alebo nie, skutočne ma to zaujíma)
Reakcia na: jr1961 #35:
Okej. Vynechajme Bory Mall zo siete MHD len preto, že je to súkromník a staval na lacných pozemkoch. Dobre, ignorujme dopyt, ktorý určite vznikne. Ale potom sa nečuduj, že ľudia presadnú do áut.

MHD by mala vytvoriť ponuku aj keď nie je dopyt s cieľom ten dopyt generovať. Ty navrhuješ dopyt ignorovať.

Mimochodom, býval som 23 rokov v Devínskej. Do roku 2004 to bola diera, kde chýbala základná občianska vybavenosť. Na podobné "Bory" sa tam čakalo desaťročia. Že bude dopyt netreba pochybovať.
Reakcia na: jr1961 #35:
Mám len 2 otázky:
1. Kde pracuješ a bývaš?
2. Čo v tých miesta bolo pred 20-, 50- a 100-rokmi?
Reakcia na: 810zssk #34:
Pretože v cene pozemku pre Bory Mall bolo to, že tam nechodí MHD a nie je infraštruktúra, skrátka, že je to "mimo". Niekto v poli "šikovne" postaví nákupné centrum a ostatní sa mu majú na to zložiť - to nie je v poriadku. MHD chodí normálne tam, kde je istá hustota obyvateľstva. Západoeurópske štáty obvykle z verejných financií obsluhujú protredníctvom MHD obývané územie.

Podniky v meste platia oveľa viac, pretože je tam všetko drahšie (a to sa na základe jednoduchej matematiky odráža aj vy vyšších daniach). Každý má teda to, čo si zaplatil. Každý má výhody aj nevýhody lokality, ktorú si vybral. A preto je neférové, aby sa mesto zaujímalo o dopravu na Bory Mall. Mesto nie je schopné vyriešiť z dostupných prostriedkov ani dopravu v už predtým zastavanom území, a preto nemá dôvod expandovať.
Reakcia na: jr1961 #32:
"v kapitalizme nič nie je zadarmo" - Presne tak, preto fyzicke aj pravnicke osoby platia dane.

Preco Bory Mall ma platit za dopravu "svojich" zamestnancov do prace a tvoj zamestnavatel nie? A to iste zakaznici, preco Bory maju platit a napriklad podniky v meste nie? Tie podniky tam tiez generuju obrovsky dopyt.

Reakcia na: jr1961 #32:
Nemusíte ma upozorňovať, že pani Navrátilová povedala, že Bory Mall zaplatí za kyvadlovú dopravu -- na posledné dva mesiace v tomto roku. Osobne totiž nepokladám za férové, že podobné centrá (ktoré sa v Bratislave premnožili) si zaplatia symbolicky dopravu na čas otvorenie a potom predpokladajú, že zodpovednosť prevezme mesto.
A teraz niečo k téme (môj predchádzajúci príspevok bol o veľkokapacitných vozidlách):

Zrejme bol pozemok na ktorom stojí Bory Mall lacný a ľahko dostupný. Zrejme sa našiel investor, ktorý sa rozhodol, že by to bola dobrá investícia. Rád by som ale vedel, akú mal investor predstavu o to ako sa do/z Bory Mall dostanú zíkazníci, zamestnanci a nájomcovia.

Bolo by vceku namieste ponechať starosti o dopravu na investora. Bolo by v celko OK nechať investora platiť za dodatočnú zastávku. Tent princím som videl vo Švajčiarsku, kde si dal dopravný podnik platiť za každe zastavenie autobusu na linkách idúcich okolo podobného nákupného centra. Aj v tom spočíva podnikanie, v kapitalizme nič nie je zadarmo.

A aj doprava je súčasťou investície a nie je možné sa spoľahnúť, že "niekto to za mňa vyrieši.
Reakcia na: Marek1978 #16:
Bratislavská MHD nebude nikdy poriadne fungovať, pretože to by neboto to správne slovenské, keby poskytovala komfortnú, rýchlu, spoľahlivú, nepretržitú,... dopravu. My vždy vieme, prečo u nás niečo nejde, prečo niečo nejde, prečo "to naši ľudia nepotrebujú", prečo to ide len v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Albánsku a Burkina Faso ale za žiadnych okolností u nás. Prečo nikdy nerozmýšľame konštruktívne, ale okamžite hľadáme prekážky a sme radi, keď nejakú rýchle nájdeme? Prečo sme vlastne vstúpili do Európskej únie, keď by nám bolo lepšie na ostrove uprostred oceánu?

Ten autobus bol vyrobený "pár kilometrov" (take teda dobre, pár stoviek kilometrov) od Bratislavy. Bol vyrobený v štáte, kde bezpečnostné predpisy sú nielen prísne, ale aj sa na ich dodržiavanie veľmi prísne dbá. Bol vyrobený v štáte, kde sa hromadná doprava využíva vo veľkom, dobrovoľne a cestujúci sú spokojní. Dokonca sa po vystúpení z autobusu/električky/vlaku nepotrebujú osprchovať a prezliecť, predože je tam čisto, je tam dostatok miesta a prevádkovateľ nestrpí, aby asociáli obťažovali ostatných cestujúcich. Bol tam vyrobený, premáva tam, premáva po okolitých štátoch (prípadne iní výrobcovia v Europie také autobusy tiež vyrábajú), ale na Slovensko má vstup zakázaný, lebo máme zákon.

Treba si uvedomiť, že zákony maj aj iní. Jednak zmeniť ten zákon je možné oveľa rýchlejšie ako by prvá dodávka autobusov dorazila do Bratislavy. Stačilo by, keby Ministerstv dopravy a Parlament výnimočne preukázali snahu o zlepšenie situácie v doprave. A ak by to bol neprekonateľný problém, tak je možné zo zákona udeliť výnimku.

Bol som nedávno vo Švajčiarsku a prekvapil ma nový vozový park v MHD rôznych miest. Obzvlášť v Ženeve nasadili do premávky dlhé električky s viacerzmi kĺbmi, niekoľko švajčiarskych miest používa trolejbusy typu "light tram" s dvoma kĺbmi a pod. Cieľom nie je nacpať 500 cestujúcich do jediného vozidla a predĺžiť, kvôli úspore, interval na 45 minút, ale cieľom je skultúrniť dopravu a nalákať cestujúcich na vyššiu kvalitu. Nové vozidla sú samozrejme klimatizované, ale to v Bratislave nepotrebujeme, to potrebujú len v Alpách.

Skrátka také autobusy by sa MOHLI nakúpiť a okrem financií na to stačí zmniť zákon alebo udeliť výnimku zo zákona.
Reakcia na: Spacer1 #23:
napr. ja ? ? ? konečne nemusím cestovať a prestupovať 2 krát cez celú Bratislavu
Reakcia na: Solider #26:
hej, len zaujímave je, že keď idem do Petržalky, ide mi veľa spojov, čo sú prázdne, do Devínskej jeden bus z mesta a furt preplnený
Reakcia na: 810zssk #24:
furt lepšie ako zastavovať 21 pri hlavnej ceste, kde nie je nič na prechod na druhú stranu ?
Reakcia na: Solider #26:
Ono system ze doprava sa riesi este pred zastavanim uzemia by bol fajn, avsak zrovna Bory maju ten problem ze karloveska radiala je na cesty do mesta neatraktivna uz pre samotnu Dubravku, nieto este cokolvek dalej.

Pre Bory je teda fakt riesenim skor dobra obsluha vlakmi (ale to nateraz tiez nehrozi). Ak elektricky tak jedine za predpokladu ze by vznikla druha radiala z Dubravky (idealne cez Patronku), ale to je zial uplne scifi.
Reakcia na: Kobenhavn #11:
Električka na Bory a do Devínskej je zatiaľ priveľký luxus. Oveľa lacnejšie a efektívnejšie to vie nateraz a na ešte veľmi dlhú dobu vyriešiť posilnenie linky 20 či už počtom spojov alebo ich kapacitou. To isté platí aj o Letisku. Prioritu by podľa mňa mali mať projekty v husto zastavanej oblasti, čiže určite Petržalka, Mlynské nivy, a samozrejme chýbajúce S–J prepojenia Tomášikova a I. MO.
Reakcia na: Spacer1 #23:
zrejme aspon zamestnanci. ale pre tych je ucelova linka 23 ako stvorena?
Reakcia na: moni244 #22:
No tak ta 23 s tym skvostnym intervalom uz len pomoze ?
Niekto sa tam chystá chodiť? ?
tak nech linka 23 ide od zastávky Bory - rázcestie po prvom kruháči okolo Hornbachu, pri Merkury Markete je jedna zastávka pripravená, druhá by mala byť pri nákupnom centre a odtiaľ posledným kruháčom naspäť do Dúbravky a hotovo a 92 to isté, len sa na poslednom kruháči napojí na svoj smer k Lamaču a bude, je jedno či tie busy stoja na križovatke a točia sa dokoliečka na kruháčoch, alebo to obídu
Reakcia na: Marek1978 #20:
no lenže tento kruháč na videu sa mi zdá s o dosť vyšším polomerom ako naše pressburské 😉 tu by ten bus svojou dĺžkou blokoval ďalšie 2 vjazdy 😉
Reakcia na: on-line #19:
ano
Reakcia na: MatejBA #17:
to by vytocil, videl som video ako sa tocil na kruhacoch a v pohode. Ked ho najdem dam ho sem.
Reakcia na: Marek1978 #16:
A pochybujem, zeby ten autobus vytocil tie kruhace do DNV ?
Reakcia na: kozodoj #15:
nemohli, pretoze by sa musel zmenit zakon.
Tak ta pretazena 21 by sa dala vyriesit zopar autobusmi ako je tento http://en.wikipedia.org/wiki/Bi-articulated_bus#mediaviewer/File:AutoTram_Extra_Grand_2013.JPG

a hned by sa mohli nakupit taketo busy aj na L39 resp L31
Reakcia na: 810zssk #10:
Pretoze Slovensko/Bratislava - tu nikdy developer nerobi nic navyse a zvlast pre MHD.

Ale ako som povedal, ak je to pravda, ze su tam zastavky a priestor pre MHD, tak by sa tam mala zaviest nejaka linka.
Reakcia na: TeBeCe #12:
Veď ja viem, ale aspoň s tou električkou by mohli dačo už robiť... Či už do Devínskej, na Letisko, do Prievozu alebo neviem kam všade... ?
Reakcia na: Kobenhavn #11:
ano, aj na trasy metra sa mozme uz 30 rokov pozerat na vykresoch ?
Ja som veľmi zvedavý, kedy tam tá električka pôjde... A mohla by ísť až do tej Devínskej (myslím, že sa to bude točiť na tom voľnom pľaci oproti TERNU, iná možnosť veľmi nie je) nech sa vyrieši to spomínané preplnenie 20-ky a trošku odbočím, plánuje sa aj vetva k VW (ako 92). Tuto sa dá vidieť ako to pôjde aj k VW aj v Devínskej k tomu TERNU: http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_13_06_26_27/36_Koncepcia_MHD.pdf prílohy č. 7 a 8.
Reakcia na: MatejBA #6:
Kde si prisiel na to ze tam nie je priestor pre MHD?
Reakcia na: TeBeCe #8:
Fakt? Tak potom nic.

Na druhu stranu, ked planuju kyvadlovu dopravu, mozno to bude win-win situacia ?
Reakcia na: MatejBA #6:
okrem zastavky na hlavnej ceste su tam tusim este dve dalsie zastavky vybudovane...nejaka bacorina juh a bacorina sever ?
Reakcia na: MatejBA #6:
obratísk tam naplánovali tuším 6 😉 veď predsa na každom kruháči sa bude točiť jedna bus-linka naspäť...
Reakcia na: 810zssk #4:
Ked Bory si velkolepo planuju elektricku a nikde tam nie je priestor pre MHD/Obratisko/Zastavky v arealy, ako tam ma DPB naplanovat dopravu?
Reakcia na: 810zssk #4:
teraz uz nemusi ist vsetko do Eurovea, teraz je na programe podpora dopravy do Boriš-a? 😉
Je uzasne ako mesto opat raz nenaplna dopravne potreby svojich obyvatelov v duchu dogmy ze obsluhu ma mesto zabezpecovat len objektom, ktore stoja uz aspon 50 rokov ❤
Reakcia na: moulen #1:
Tvoje riešenie si majú zlíznuť Dúbravčania??? Pozri sa na 20tku, aká býva naprataná. Tá 120tka z Dúbravky do DNV dosť pomáha. Bory sú iným smerom, tie by mala obslúžiť iná linka ako 120. Z Lamača to má 21tka cestou, z Dúbravky môže zachádzať 26tka. Na okraji Borov na rázcestí aj tak stoja dúbravsko-devínskonovoveské 20 aj 120.
BTW - koľko ľudí nakupujúcich na Boroch bude odkázaných na MHD? Značky na Boroch ja osobne neradím do lacnejšej kategórie...
a kto to bude platiť ???
Zasa 21-ka:-) čo s ňou všetci majú? Ako obvykle si to zlíznu devínskonovovešťania:-( Urobiť z 25-ky celodennú linku, pričom by v potrebných časoch zachádzala k VW. A L120 presunúť z Dúbravky na Lamač, t.j. od zastávky Bory-Rázcestie pôjde k Bory Mall, zastaví ešte na Lamač - Staré Záhrady, Vrančovičova, ŽST Lamač a TESCO Lamač, príp. ju predĺžiť min. na Patrónku, alebo aspoň k Vojenskej nemocnici. Cez víkend by L25 mohla suplovať L21.