Integrovanú zastávku Blumentál spustia v septembri

Autá už po nej jazdia.

Mesto už sprevádzkovalo dopravu na zmenenej Radlinského ulici, kde bola vybudovaná integrovaná zastávka električiek a autobusov Blumentál a súčasne bolo zmenené dopravné značenie za viac ako 14-tisíc €. Zmeny však zatiaľ pomohli len automobilovej doprave, hoci bol projekt pôvodne zameraný na podporu verejnej dopravy. Autá už môžu využívať rozšírený počet jazdných pruhov na Vazovovej ulici a po odbočení do Radlinského ul. a tiež prejazd cez pripravenú zastávku.

Hovorca Bratislavy Stano Ščepán uviedol, že zastávka už bola skolaudovaná a mesto ju odovzdá do užívania až po uplynutí času na prípadné námietky kolaudačného konania. MHD ju podľa neho začne využívať od začiatku školského roka, teda od 2. septembra. Nová zastávka nahradí doterajšie električkové zastávky Vazovova a Floriánske námestie, presmerované cez ňu budú aj autobusové linky 31 39 94 a N55 v smere od Námestia slobody.

Aktualizácia 20.8.: Električky liniek 2 3 5 6 8 budú zastavovať na zastávke Blumentál už od 29. augusta 2014.

Mesto: Električky by sa nemali ocitnúť v zápche

“Zastávka aj s organizáciou dopravy sa musí odovzdať kvôli financovaniu podľa pôvodného projektu a prípadné zmeny v dopravnom značení sa môžu realizovať až po sprevádzkovaní,” tvrdí Ščepán. Úpravy v doprave však neboli zrealizované podľa pôvodného projektu. Ten totiž napríklad neuvažoval so zvyšovaním počtu pruhov pre automobilovú dopravu.

Mesto ďalej tvrdí, že akceptovalo pripomienku aktivistov ohľadom zrušenia jazdného pruhu na električkovej trati. “Mesto preferuje MHD, preto sa po odbočení z Vazovovej dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného a električky by sa nemali ocitnúť v dopravných zápchach,” napísal Ščepán. Situácia je však iná než tvrdí mesto, čo dokumentujú aj fotografie z miesta. Na električkovej trati sú vyznačené dva jazdné pruhy, ktoré sa následne zbiehajú do jedného. V čase popoludňajšej špičky v ľavom pruhu na električkovom páse  vzniká dopravná zápcha, ktorá blokuje aj električky.

Opäť sľuby

Z pripomienok aktivistov mesto neakceptovalo takmer nič: Po združenej zastávke budú jazdiť autá, hoci na nej každú minútu zastaví vozidlo MHD. Narušený bol peší ťah na Vazovovej ulici a priechod pre chodcov bol posunutý ďalej od križovatky. Na Radlinského ul. bol zriadený nový jazdný pruh na električkovej trati, hoci aktivisti pôvodne navrhovali na trati buspruh.  Autobusová linka 94 príde o svoje výstupište, bude jazdiť nepravidelne. Jediné, čo sa zatiaľ podarilo akceptovať, je vypnutie svetelnej signalizácie na Floriánskom námestí, ktorá zdržiavala všetkých účastníkov cestnej premávky. Aj tu je však otázne, dokedy bude križovatka “vypnutá”.

Mesto podobne ako v júni sľubuje, že vykoná opatrenia na zlepšenie: “Po prvých dňoch a týždňoch využívania integrovanej zastávky magistrát a jeho odborné útvary vyhodnotia dopravnú situáciu v danej lokalite a ak to bude potrebné, príjme opatrenia na jej zlepšenie,” uzavrel Ščepán. Otázkou zostáva, prečo mesto najskôr muselo zhoršiť situáciu pre MHD, aby ju následne vyhodnocovalo a prípadne zlepšovalo.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mku81 #9:
Tak to si ešte nezažil rannú špičku na Račianskom bez semaforov a bez policajtov ?
Reakcia na: mku81 #9:
Tak sa tam skús niekedy pozrieť aj ten druhý krát 😉
nie som odbornik, ale len raz som zazil rannu spicku na florianskom bez fungujucich semaforov a chaos je slabe slovo...
Reakcia na: TeBeCe #7:
lebo ten návrh dali práve aktivisti....
Reakcia na: david1 #6:
A preco sa nespytas sam? Kazdy obcan ma na to pravo....
Prečo sa imhd resp.aktivisti nepýtali aj na "jednosmerný prestupný uzol" električka vs.bus pri linkách 31,39. Tam ostane komplikovaný prestup na Račianskom alebo Trnavskom mýte.
Stale neviete pochopit ze o tychto veciach rozhoduju ti, ktori v zivote MHD nesli? Alebo maju v hlave nas.ane? Alebo kto ma kde kamarata (ako spomalenie v tuneli kvoli obyvatelom novostavby nakolko 30 rokov to nikomu neprekazalo v "3 veziach" na druhej strane). 🙂
Reakcia na: volod #2:
A teraz ruku na srdce: čakal si niečo iné? ?
Reakcia na: volod #2:
OK opravím sa, oproti daňovému úradu bude len jeden jazdný pruh z každej strany ale aj tak....
Chaos na entú...dva pruhy sa zbiehajú do jedného aby sa o 150 m ďalej zase rozdvojili, no už vidím jak tam bude električka stáť v kolóne medzi autami a prejde až na tretiu zelenú cez Račko na zastávku, to bolo načo dobré toto? Preferencie IAD a nie MHD...hanba mestu.....A dva pruhy cez tú vyvýšenú zastávku??? Ak tomu dobre rozumiem. No otázka je len kedy tam bude prvý zrazený čakajúci cestujúci na MHD alebo nedajbože aj zabitý že ho zrazí auto. Je veľa vodičov čo nerešpektuje zastavenie pred prichádzajúcou električkou alebo autobusom na zastávkovom pruhu, ktorý je na ceste, vystúpiš z MHD a rovno vbehneš na kapotu auta a ešte vodič na teba dá trestné oznámenie že si mu poškodil auto.....No počkajme si na prvé dni prevádzky, potom budeme múdrejší, ale z tohto riešenia nič dobré nevzíde.
Rovno nech povedia, že sa im nechce na dva týždne tlačiť nové cestovné poriadky.