V rámci novej zastávky prehradia priechod pre chodcov
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Projekt "viedenskej zastávky" na Radlinského ul. má ďalšiu chybu.


Foto © imhd.sk, archív


Výstavba integrovanej zastávky električiek a autobusov na Radlinského ulici je pred dokončením. Betónový povrch takzvanej viedenskej zastávky je dokončený a práce pokračujú na chodníkoch. Počas nich sa momentálne inštaluje červeno-biele zábradlie krížom cez frekventovaný priechod pre chodcov na križovatke Radlinského – Vazovova, ktorým denne prejdú tisíce ľudí.

Chodci budú po finalizácii zastávky musieť doterajší široký priechod obchádzať buď so zachádzkou k novej zastávke alebo nelegálne priamo po ceste. To je obzvlášť povážlivé, keďže v blízkosti sa nachádza viacero škôl vrátane základnej školy a ohrozené tak budú predovšetkým deti.

V zahraničí sa už dlhšie upúšťa od umelého prehradzovania prirodzených peších ťahov nielen kvôli zvýhodňovaniu pešieho pohybu, ale aj preto, že chodci umelé obmedzenia odmietajú rešpektovať. Podobne sa chodci správajú aj v Bratislave. Napríklad na zastávke Molecova neváhajú pri prestupe medzi trolejbusom a električkou preliezať zábradlie.

Namiesto toho, aby nová zastávka chodcom pomohla, časti z nich uškodí. Na kontraproduktívnosť zábradlia upozornili mesto ešte pred realizáciou projektu občianski aktivisti z Lepšej dopravy. Ako je možné vidieť na fotografiách, mesto sa napriek upozorneniu rozhodlo postaviť zastávku po svojom.


14.5.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mark17827.5.2014 21:13 #45 Re:
Reakcia na #43 od miguelito:
minule ho nasadili, nechali len 1 medzeru medzi 2ks červenými zábradliami, aby sa dalo prechádzať...
TheFiftik10727.5.2014 8:48  +2#44 Re:
Reakcia na #43 od miguelito:
Myslim, ze je to iba docasne odmontovane pokial nespravia novy prechod
miguelito27.5.2014 8:37 #43 Re:
Namiesto debát by ste sa na dané miesto mohli ísť pozrieť a zistili by ste, že časť toho zábradlia odmontovali, aby sa tadiaľ dalo prechádzať. Článok je neaktuálny.
NOKS26.5.2014 22:58 #42 Re:
je to troška OT ale keĎ už sa hovorí o vystrnadení áut s centra (s ktorým súhlasím) tak by aspoň mohli myslieť troška na zásobovanie lebo v tomto je centrum úplne katastrofálne..prepchaté ulice zaparkovanými autami,nezmyselné zákazy a obmedzenia....niekedy mám pocit že toto je choré mesto a to tu bývam od narodenia
Error 0x00723.5.2014 16:16  +1#41 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Aky problem je presne v tom ze tam budu dva prechody vzdialene od seba 15 metrov? Spomalia sa auticka?
david123.5.2014 12:02 #40 Re:
Reakcia na #38 od kecho:
Súhlas no s tým sa asi /zatial/ nepočíta.
david123.5.2014 11:59 -5#39 Re:
Reakcia na #37 od 810zssk:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
kecho23.5.2014 11:38  +5#38 Re:
Reakcia na #35 od david1:
pre bezpečnosť ľudí stačí vypratať z tej cesty IAD a nemusí tam byť ani zábradlie...či vlastne sme v KDIslave
810zssk23.5.2014 11:31  +2#37 Re:
Reakcia na #35 od david1:
Zabradlie naopak bezpecnost znizi.

Rad by som ti inak pripomenul ze slovenska legislativa umoznuje cez cestu prechadzat aj mimo prechodu pre chodcov.
uzivatel23.5.2014 11:29  +4#36 Re:
Reakcia na #35 od david1:
Mozes nam prosim dat nejaky link na fotku zo zahranicia, kde na porovnatelne frekventovanej komunikacii (tzn. len pre MHD) urobili taketo zabradlie? Pokial mozno nie z Moskvy.

Ked uz chceme usmernovat chodcov tak to ma zmysel dat tam kde sa usmernit daju. Je veeelmi naivne si mysliet, ze niekto nepojde priamo mimo priechodu obidenim (nie podliezanim!) zabradlia, ked bude mat tu moznost. Tak sa potom pytam naco tam to zabradlie bude, ked sa da obist? Aby niekto alibisticky povedal, ze "ved isiel mimo priechod"? Ak ide o alibizmus, tak ano, zabradlie splni svoj ucel.
david123.5.2014 11:14 -5 +1#35 Re:
prečítaj si ešte raz diskusiu poriadne....

To zábradlie tam bude hlavne pre bezpečnosť ludí. Používajú sa bežne aj v iných metropolách.

Nadpis článku je ako z bulváru :

V rámci novej zastávky prehradia priechod pre chodcov

nič neprehradia ten prechod na tom mieste bude zrušený resp.posunutý o pár metrov na úroveň začiatku zastávky.
810zssk23.5.2014 10:51 -2 +4#34 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Neviem ci mas problem citat s porozumenim, ale nikto tu dva prechody nenavrhuje. Rec je o tom aby tam nebolo zabradlie.
david123.5.2014 10:42 -3#32 Re:
Boli by tam dva priechody vzdialené od seba do 15 metrov.

Reakcia na #27 od david1:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.
david123.5.2014 10:42 -1 +3#33 Re:
Boli by tam dva priechody vzdialené od seba do 15 metrov.

Reakcia na #27 od david1:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.
810zssk23.5.2014 9:45 -1 +1#31 Re:
Reakcia na #30 od david1:
A ono tu snad niekto tvrdi ze prechod nema byt na zaciatku zastavky?
david123.5.2014 9:18 -4 +1#30 Re:
Reakcia na #28 od d3k0:
Keby nebol na začiatku zastávky to by ti zase prebehovali ludia a v omnoho väčšej miere na druhú stranu mimo priechodu. Sami tu predsa preferujete mať vybudované priechody na začiatku aj konci zastávok.
ivanbuto23.5.2014 0:02  +6#29 Re:
Reakcia na #25 od david1:
Urobíme si prieskum, koľko ľudí v priebehu dňa bude obchádzať zábradlie po vozovke?
d3k022.5.2014 21:23 -2 +6#28 Re:
Reakcia na #27 od david1:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.

Zjavne mame ine vnimanie toho, co je to prehradnie. Podla mna ked tam niekto da krizom zabradlie, tak to prehradenie je. Ale ono napokon sam uvidis po spusteni finalnej verzie, kadial ti ludia budu chodit...
david122.5.2014 20:43 -6 +1#27 Re:
Podla teba tam mali ostať dva prechody v rozmedzi 15 metrov? Prehradený peší ťah máš pri starom rozhlase alebo na Bajkalskej ,ale tu určite nebude. Denne tade cestujem a využivaný bol hlavne pri prestupoch. Veď práve preto sa ten terminál buduje.
d3k022.5.2014 19:23 -2 +6#26 Re:
Reakcia na #25 od david1:
Existuje aj niečo také ako pešia doprava. Nie každý chodec je ten, čo ide na/z MHD alebo k zaparkovanému autu. Tu bude prehradený peší ťah od Justičáku po rozhlas.
david122.5.2014 18:02 -7 +1#25 Re:
Veď prechod sa posunie ku začiatku zastávky + pribudne ešte jeden na jej konci. Terajší už nemá význam v tej polohe. Využívaný bol hlavne pri prestupoch z L94 na električky v smere Rača a Trnavské mýto.
gejza16.5.2014 18:48  +2#24 Re:
Reakcia na #23 od endrucio:
krátkodobo to má dvojitý efekt - naučíš časť ľudí parkovať a zároveň prechodne zvýšiš príjmy rozpočtu mesta ...
endrucio16.5.2014 18:29 #23 Re:
Reakcia na #22 od gejza:
krátkodobo možno áno, ale dlhodobo je určite výhodnejšie motivovať ľudí, aby do áut vôbec nesadali, keď už idú do centrálnej oblasti mesta
gejza16.5.2014 18:20  +2#22 Re:
Reakcia na #18 od 810zssk:
autá je najefektívnejšie riešiť neustálym odťahovaním .....
Laminatka16.5.2014 17:50  +1#21 Re:
Reakcia na #20 od uzivatel:
docieli iba to ze sa ovecky naucia lepsie preliezat plot
uzivatel16.5.2014 17:40  +3#20 Re:
Reakcia na #17 od Laminatka:
Treba dodat, ze je to len tvoj dohad, lebo to zabradlie tam kvoli autam rozhodne nie je. Je tam preto, ze projektant vymyslel odsunutie priechodu k zastavke a aby nim aj niekto chodil, tak tam potreboval presunut chodcov ako ovecky do kosiara.
Laminatka16.5.2014 17:28 #19 Re:
Reakcia na #18 od 810zssk:
ano
ale ked niekto nerozmysla tak potom to tak vyzera
810zssk16.5.2014 17:21  +2#18 Re:
Reakcia na #17 od Laminatka:
Auta je lepsie riesit stlpikmi.
Laminatka16.5.2014 17:16 #17 Re:
nebol problem na tom rohu zo zabradlim parkovanie aut na chodniku to by bolo pochopitelnejsie ze na ten prechod zabudli a zabradlie je tam koli autam
Error 0x00715.5.2014 20:52 #16 Re:
Reakcia na #15 od Ámos:
Ty si absolutne nepochopil o co ide...
Ámos15.5.2014 20:02  +2#15 Re:
Reakcia na #14 od Error 0x007:
iny hlod. jedine co toto cerveno-biele zabradlie po celej bratislave robi, je ze ju spati. neviem ci jazdis alebo nejazdis autom, ale ziadne cerveno biele zabradlie ta k nicomu neprivedie, pokial ti nestoji v ceste...
A sprosti magsitratni uradnici trvaju na zachovavani tohto socialistickeho prezitku. No ved socialisticke myslenie, socialisticky styl prace, socialitsticke tradicie. Vivat magistrat hl. mesta!
Error 0x00714.5.2014 17:15  +3#14 Re:
Reakcia na #11 od rikiless:
Praveze je dobre ze to je v cervenej farbe, takto si to vodici lepsie vsimnu a mozno budu jazdit ohladuplnejsie...
Valec14.5.2014 16:36  +1#13 Re:
Reakcia na #12 od kraken:
Bicykle budú prechádzať priamo cez nástupište, presne tak isto, ako autá (ak sa nepodarí vylúčiť ich odtiaľ).
kraken14.5.2014 16:19 #12 Re:
Ako tadial budu prechadzat bicykle?
Ja som cakal, ze prierez tej zastavky bude vyzrat nejak tak, ze:
cyklochodnik - nastupiste(vyvysene) - vozovka - nastupiste(vyvysene) - cyklochodnik
Lebo preradovat sa cez kolajnice nie je take jednoduche...
rikiless14.5.2014 14:31 #11 Re:
Reakcia na #8 od Max:
tiez som bol prekvapeny, ale ako pozeram fotky z ceska, tam to maju podobne. http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADdeňská_zastávka ale cervenej farby to veru nemuselo byt, z nej mi nie je jasne ci je to zastavka alebo cyklotrasa, proste chaos
AAA14.5.2014 14:22 #10 Re:
Reakcia na #9 od TeBeCe:
Ale predsa vedia výšku podlahy nových elín nad temenom koľajnice nie?
TeBeCe14.5.2014 14:20 #9 Re:
Reakcia na #8 od Max:
Nemohli to vyskusat, ked ziadnu NP elektricku nemame a NP autobus sa k tej betonovej hrane uz nejako nakloni
Max14.5.2014 14:14 #8 Re:
Neviem, ci sa mi to iba zda, pri pohlade na fotky tej zastavky, ale nie je ta plocha zastavky nejako nizko? Chapem, ze je v urovni okoliteho chodnika, ale vzhladom na zmysel celeho velkolepeho projektu by som laicky ocakaval, ze vysku chodniku navysia tak, aby bola v rovine prveho schodu/podlahy (u nizkopodlaznych el.)
Valec14.5.2014 13:26  +4#7 Re:
Však odmontovať tie štyri šróby na každej strane nebude až taký problém.
Mike14.5.2014 13:03  +5#6 Re:
Reakcia na #5 od Solider:
Pre tých čo prestupujú medzi nástupišťami z jednej strany na druhú je to dobré, priam ideálne. Ale pre tých ktorí prechádzajú medzi hornou a dolnou časťou Vazovovej je to (zbytočná) zachádzka.
Solider14.5.2014 13:00 #5 Re:
Reakcia na #4 od Solider:
A otázka znie – aj to je zlé?
Solider14.5.2014 12:37 #4 Re:
Nový priechod pre chodcov by mal byť po oboch stranách bližšie k zastávke. Stačí sa pozrieť na obrubníky.
Mikimaus14.5.2014 11:35 #3 Re:
Betónový povrch takzvanej viedenská zastávky....
810zssk14.5.2014 11:24  +3#2 Re:
Prosim vas, nech uz toto vedenie mesta nerealizuje nic, ked kazdy jeden projekr dovrzaju. V novembri sa snad Ftacnik zdekuje a zacne sa robit poriadne.
endrucio14.5.2014 11:07  +5#1 Re:
Už som mal obavy, že sa konečne niečo spraví bez prešľapov