Nové trolejbusy Škoda prichádzajú do Bratislavy

Obnova trolejbusov novými vozidlami Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr postupne začína.

V piatok 4. apríla 2014 v ranných hodinách bol do vozovne Trnávka dovezený prvý z nových trolejbusov Škoda 30 Tr SOR. V prvej várke by malo byť dodaných 15 trolejbusov Škoda 30 Tr a jeden kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr. Podľa predbežných informácií by mali byť nové trolejbusy uvedené do prevádzky na začiatku mája.

Súčasne sú s oneskorením dodané aj dva prenajaté trolejbusy Škoda 14 Tr od firmy 4RAIL, ktoré dostali čísla 6316 a 6317. Trolejbusy sú pôvodom zo Zlína a obe vozidlá prešli opravou vo firme Zliner, kde dostali aj celočervený náter..

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak miesto toho utracania za #6316, 6317 kludne mohli zakupit ten sprosty menic na #6401 a este k tomu pouzit 2 uplne nove trolejbusy. No a dokopy by bolo este o jeden viac a vsetky by boli nizkopodlazne. Nevedia rozmyslat, alebo je to naozaj take skorumpovane?
No vidím, že pri Solarise to poväčšine zladili aspoň do rovnakého farebného prevedenia ako sú tie bočné lamely, každopádne tam to nie je tak na oko ako pri SORE.
Reakcia na: Tangram #28:
Je možné, že sa im to tam proste nepáčilo, že to tak nevkusne trčí tak to nechceli. Neviem veru, či si niekedy nejaký človek to svetlo na nejakom vozidle všimol. 😃 Detailné požiadavky na trolejbusy stanovovali iní ľudia a v inom čase než na autobusy, takže netreba sa nechať oklamať unifikáciou. ?
Reakcia na: Andy #22:
Teraz možno napíšem blbosť, ale nesúvisí to s tým, že namiesto zvončeka a červeného svetla ako majú bratislavské NB 18 City nad 2. až 5. dverami, bude uzavretie dverí tiež oznamovať ten vonkajší tlakový reproduktor akustického informačného systému? (keď už to metro v BA nebudeme nikdy mať ? )?
BTW: Staršie NB 18, napr. v NR alebo PO to biele a červené svetlo majú aj nad 1. užšími dverami.
Reakcia na: Michal111 #23:
Nielen výzbroj a zberače, ale aj tie kryty montujú až v ŠKODA Electric v Plzni, kde ich pravdepodobne aj navrhli, teda asi nie v SOR Libchavy. Vidieť to na foto #6013 na návese, ktorý má na streche len klímu a prípravu pre výzbroj. Dokonca aj nápis ŠKODA a logo okrídleného šípu nad logo SOR na prednej maske a text "powered by ŠKODA BlueDrive" na zadnom skle lepia až v Plzni . Podobne je to aj s 27 Tr a 28 Tr v karoséri Urbino SOLARIS Bus & Coach, ktoré v Plzni súbežne s bratislavskými 30 Tr a 31 Tr komletujú pre Bulharsko. Tam je to s tými krytmi trochu lepšie, tie zalomené viacej zakrývajú výzbroj odpredu.
Reakcia na: Kona #25:
Dodávateľom je Škoda, elektrovýzbroj (a isto aj iné úpravy nutné k jej zástavbe) si rieši Škoda, takže aj predný kryt by si mala riešiť (nehovorím že aj vyrobiť) Škoda. Koniec koncov, v SORe ani nemusia vedieť, ako presne vyzerajú komponenty, ktoré tam v Škode namontujú.

Mimochodom, v prípade označenia Škoda 30T Bratislava má mesto Bratislava polovičný podiel na výrobe?
Reakcia na: Valec #24:
Sú to trolejbusy polo výroby teda označenie Škoda 30Tr/31Tr SOR. Každý má na výrobe 1 kusu asi polovičný podiel. "Elektrinu" rieši Škodovka, skriňu, interiér, mechaniku SOR.?
Reakcia na: Michal111 #23:
SOR? Však to sú trolejbusy Škoda. ?
To ten SOR fakt nevie vyriešiť prekrytie toho predného komponentu vpredu na streche? Veď to vyzerá ako na pracovnom stole, kde sú porozhadzované súčiastky.
Reakcia na: OBUS #17:
Nemá to nejaký podobný dôvod, ako zákaz umiestnenia tlačítka na otvorenie dverí na dverách? 🙂
Reakcia na: 44 #20:
Formu a obsah článku lepšie pochopíte, keď si kliknete na info o autorke...
http://www.sme.sk/autor_info.asp?id=308
Reakcia na: 810zssk #12:
tak rýchlo, aby sa to stihlo do mája?
totižto na náhody tu asi neverí nikto 🙂
http://www.minv.sk/?volby-ep

a predpokladám správne, že aj v 11/2014 bude nejaký candrbál s vozmi? 😉
Reakcia na: OBUS #17:
tiez sa cudujem , lebo to bolo v objednavke
Prečo nemá Sorka na vonkajšej strane osvetlenie priestoru dveri?
Reakcia na: Jezo #15:
Myslíš tie dve "držadlá", medzi ktorými je nálepka? To by malo slúžiť na upevnenie rebríka alebo niečoho takého pri potrebe vyliezť na strechu.
Reakcia na: Dispecer #14:
Tusim sa spominala klimatizacia - asi jej vplyv na ostatne komponenty.

Inak ako som pozeral fotky, co je to na strane dveri pod strechou nad 2. napravou?
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/1957942_445527092246755_37155913_o.jpg
Reakcia na: 810zssk #12:
Nemyslel som rovno kompletnú homologizáciu, ale len schválenie nejakých zmien oproti predchádzajúcim... (Agentúra JPP mi tvrdila, že niečo sa musí "doschváliť", lebo je iné ako bolo doteraz v BB & ZA 30 Tr.) ? Ja osobne do tejto problematiky nevidím, preto sa pýtam...
Reakcia na: Dispecer #10:
V Žiline od dodania po jazdenie s ľuďmi ubehli 3 týždne, prečo by to v BA malo trvať dlhšie? 🙂
Zrejme sa nejaké formality musia schváliť, ale aj tak najviac asi zaberú rôzne školenia údržby, vodičov, inštalácia tarifného systému, nalepenie označení a podobne 🙂
Reakcia na: Dispecer #10:
SORky su uz u nas homologizovane (jazdia u inych dopravcov), cize ak som spravne pochopil co sa pisalo tak nejake schvalovanie prebehnut ma, ale velmi rychlo.
Reakcia na: Dispecer #10:
Co ti ebe??
Hm, keď sa do premávky majú zaradiť už v máji, žiadny skrátený schvaľovací proces alebo nejaká taká procedúra ich nečaká ešte pred zaradením do premávky s cestujúcimi?
Reakcia na: Petto #8:
Diera je po dodaní zaslepená, to by nebol problém. Ale pozerám že duobusy majú čísla aspoň vzadu na mieste ŠPZ. 30/31Tr to budú mať asi tiež tak keď je ten priestor nasvietený...
Viem, je to taký detail, ale niečo by sa tam hodilo keď už je na to prázdny priestor. V Žiline aj v Bystrici to pekne využili.
Reakcia na: Peto3700 #6:
No ten na fotke ma dieru v mieste prednej SPZ. Skor dostanu evč. ako maju ich dieslovi bratia - aspon teda moj typ.
Reakcia na: Mike #1:
s tými dvoma starými šrotmi to snáď nemyslia vážne? aj keď by mal Delfín na ne podpísanú neviem akú zmluvu... toto je už totálna anarchia, v tomto Absurdistane si robí naozaj každý, čo chce, len aby mu z toho prišlo do vrecka nejaké všimné a má absolútne na saláme všetko a všetkých, však pokiaľ ich upravia tak, aby boli schopné vyraziť do premávky, už tu budú všetky 30Tr, čiže budú absolútne zbytočné ☠ ☠ ☠
Myslíte, že im napadne umiestniť číslovanie do priestoru pre ŠPZ? Inde to tak myslím spravili lebo sa to úplne žiada.
Reakcia na: Valec #3:
Tak naše 14Tr sú z rokov 1989-91 a tie prenajaté sú z 1991 takže čo do veku to nejaké terno nie je. My máme najnovšie sóla 14TrM (ak nerátam 21Trku) a to sú nové skrine z 2004-2009, v ČR sa dnes už dajú zohnať secondhandy 14TrM z prelomu storočí... (možno aj novšie)
Reakcia na: Valec #3:
Narážam na to, že keď (v ideálnom prípade) o tri roky nebudú mať staré trolejbusy kde jazdiť, tak tieto sa zídu ako historičáky, keďže budú v najlepšom stave. 🙂
Reakcia na: Andy #2:
Veď tie sú mladšie, ako väčšina našich?
Reakcia na: Mike #1:
Ak sa náhodou rozpadne 6207, môžu ich použiť ako historické ?
Tie 6316 a 17 sú fasa.. Z toho je vidno že niekto sa niekomu "zmluvne" zaviazal (teraz je jedno akú právnu formu to má)..