Sci-fi: Čo by bolo, keby nebol SQR?

Čo sa mohlo stať, ale nestalo, čo sa stalo, ale stať sa nikdy nemalo...

O mnohých veciach ľudia vôbec neuvažujú, (teda niektorí ľudia neuvažujú vôbec) a veci, ktoré dennodenne používame, nám prídu úplne samozrejmé. Ale dokázali by sme si predstaviť život bez nich? Čo by bolo, keby sme nemali doma chladničku, mikrovlnku, alebo trebárs cibuľu? Asi by to bola krutá rana ako ranný budík v pondelok ráno...

Istý veštec, dielenský pracovník a amatérsky alkoholik Kostrarábus kedysi predpovedal pád jednej veľkej firmy na výrobu záhradnej techniky a autobusov na tri písmená, ktorý príde po tom, ako vyrobia vozidlo, ktoré bude mať viac dverí ako dĺžku v metroch. Ťažko posúdiť, či za krachom tejto spoločnosti budú prehnane vysoké ambície a investície do projektu autobusu s najväčším počtom dverí na svete, alebo nariadenie zákernej EÚ, ktoré nekompromisne stanovilo maximálny počet dverí 5 pre autobusy s dĺžkou do 9,5 metra a 9,5 dverí pre vozidlá do 18 metrov.

Ako by asi vyzerala bratislavská mestská doprava, keby nové autobusy a trolejbusy nemohla dodať táto svetoznáma, všetky-súťaže-vyhrávajúca firma? Mohlo by to skončiť až tak, že jediným kritériom pri výberovom konaní by bola prekvapivo najnižšia cena miesto najvyššieho počtu dverí a najmenšieho priemeru kolies.

Nad novými 100% vysokopodlažnými autobusmi značky Kam-až iste pookreje srdce nejedného dôchodcu.

Na tých menej vyťažených autobusových linkách ako 21, 32, 39, 63, 68, 83, 88, 93, 95 by sa mohli objaviť napríklad vozidlá známej ruskej značky Kam-až. Medzi jeho prednosti patrí kvalitný podvozok schopný odolať aj bratislavským cestám.

Na vyťažených linkách sa objavia takéto nové vozidlá v elegantom červenom prevedení, ktoré hravo zvládnu odviezť tetu upratovačku, ako aj prípadných kultúrychtivých ľudí do nemenovaného divadla.

Na linky, ktoré podľa prieskumu otravného podniku vyžadujú kapacitnejšie vozidlá (napr. 82, 90, 130, 139, 147) budú nasadené second-handrové nemecké autobusy značky Prvoplan.

Kĺbový Prvoplan Jumbocruiser zachytený fotografom počas výjazdu z vozovne na linku 44.

Vozidlový park trolejbusov by potom obohatilo 80 (fu)turisticky vyzerajúcich kĺbových vozidiel značky Školaris, ktoré však sú však také technicky náročné na údržbu, že si žiaden dielenský pracovník netrúfne údržbu vykonať, preto budú tieto vozidlá uznané ako nevhodné pre bratislavské podmienky a následne všetky zošrotované. Za peniaze utŕžené predajom kovového šrotu si bratislavský verejnoprospešno-opravný podnik môže dovoliť objednať trolejbusy svetovo známeho bieloruského výrobcu Belkomunistmarš, závod Pohroma Lukašenko, ktoré osobne odporučil nemenovaný najvyšší predstaviteľ hlavy štátu.

Prijateľnejšia alternatíva v podobe zakúpenia vyradených švajčiarskych trolejbusov zn. Sauer.

V rámci srandy sa rozhodlol poslať do Bratislavy na testovanie vozidlo aj výrobca hypomoderného autobusu Phileas. Najprv však musel splniť obvyklé rituály potrebné pre pripustenie vozidla do ulíc mesta – vozidlo muselo obdržať červený náter, informačný systému BUBUSE, handru a kýblik a nezmyselné evidenčné číslo. Snímka zachytáva vozidlo na (poslednej) ceste do vozovne.

Bieloruský trolejbus Belkomunistmarš sa ide po poruche vozidla napojiť na linku 202. Tieto vozidlá je našťastie možné opraviť pomocou kladiva a iného náradia bežne dostupného vo vozovni.

Maďarská spoločnosť Szienem´s Hűvösvölgyi začala v uliciach mesta testovať svoj najnovší metrovlak. Ktovie, či si pri prípadných skúšobných jazdách s cestujúcimi otravný podnik uvedomí, že nový vlak je síce nízkopodlažný, ale iba v prípade, ak je nástupište zároveň s úrovňou podlahy...

Navyše, keďže o nemenovanom českom výrobcovi električkových vozidiel je Škoda hovoriť, šance ovládnuť slovenský trh sa popri ženuškách z trhoviska Miletičova chytí aj maďarská spoločnosť Szienem´s a zapožičia do Bratislavy na testovanie svoj nový model Metro-Tram-Trainu, ktorý by už o pár rokov mohol jazdiť aj na linkách bratislavského metra.

Pre nedostatok prevádzkyschopných vozidiel si podnik výhodne zapožičal od kamarátov z Indie staršie vozidlá značky Sherr-Bell, ktoré po absolvovaní generálnej opravy v dielňach dépé vyzerajú lepšie ako nové. Výhodou týchto vozidiel je možnosť nastupovania z ľavej strany vozovky, drobnou nevýhodou potom absencia dverí na pravej strane vozidla. Podnik však ubezpečuje cestujúcu verejnosť, že tento problém promptne (čoskoro) vyrieši.
Keby náhodou zlyhali všetky spomínané alternatívy a istoty, hospodársku pomoc otravnému podniku v podobe trolejbusov značky Vrakosa de Luxe údajne prisľúbil sám vodca istej ľudovodemokratickej republiky v duchu hesla “Trolejbusy za tanky“.

Ako ste mali sami možnosť vidieť, môžeme triezvo skonštatovať, že v podstate mohlo byť aj horšie, preto buďme radi, že tu máme aspoň tie (nebudem radšej menovať, sorry) od renomovaného výrobcu, ktorý vyrába takmer všetko, od elektrickej zubnej kefky cez nízkopodlažné fúriky až po autobusy, vznášadlá a ponorky.

Trolejbus 6666 zachytený na linke 204 v zastávke Zimný Ogange Slonvaft Starena štadión.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
veľmi dobre napísané --- človek normálne uvažuje, koho zo zodpovedných prvého popraviť ...
Je to tak veselé,až je to smutné ako sa to blíži k pravde ? ?
Krása... Palec hore ☺ ?