Zastávka Poštová zmení názov za 3-tisíc € (od 1.5.2014)

Jedna z najfrekventovanejších zastávok električiek v meste sa bude volať podľa kníhkupectva.

Dopravný podnik Bratislava zmení od 1. mája 2014 názov zastávky Poštová na Obchodnej ulici na názov "Poštová - Martinus". Vyplýva to zo zmluvy, ktorú na svojich stránkach zverejnil DPB. V akustických hlásičoch zastávok bude názov uvedený ako "Poštová - kníhkupectvo Martinus". Za 12-mesačný prenájom názvu zastávky zaplatí objednávateľ dopravnému podniku sumu 3000 €.

V západnej Európe je bežnou nielen stabilita názvov zastávok, ale aj ich jednoduchosť. Sú tak ľahšie zapamätateľné a cestujúci sa nemusia neustále učiť nové názvy. Prispieva to k lepšej orientácii nielen súčasných, ale aj prípadných nových cestujúcich či turistov. Jednoduchšie a prehľadnejšie sú potom aj mapy a schémy liniek MHD.

V Bratislave sa však zastávky premenovávajú pomerne často. Po kritike zmien celých názvov zastávok na komerčné názvy sa v ostatnom čase komerčné názvy dopĺňajú k pôvodným názvom zastávok. Ani doplnenie nové názvu však nie je jednotné: v niektorých prípadoch sa dopĺňa pred pôvodný názov zastávky, inokedy zaň. Často tak vznikajú komplikované názvy ako napríklad BBC1 Plus-Miletičova alebo tri rôzne zastávky s dodatkom "OC Retro".

Pri premenovaní tiež dopravca musí vytlačiť nové cestovné poriadky a zmeniť informačný systém vo všetkých vozidlách. Od 1. mája tak možno očakávať nové cestovné poriadky liniek 2 5 6 a 8.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #39:
Haha sorry, nechapem preco som pisal Marianum ked som myslel Martinus 😃 aspon som vas pobavil 😃
Reakcia na: pharel #37:
Marianum je pohrebnictvo, knihkupectvo sa vola Martinus 😉

Pokial ide o dve verzie hlaseni, je to proste o tom ze v DPB to (uz tradicne) posrali a nahrali to ako "Postova-Martinus" hoci to ma byt "Postova - knihkupectvo Martinus", tak to teraz postupne napravaju.
Omyl, postupne sa to zjednoti 🙂
Ahojte, len tak pre zaujimavost a moju zvedavost. Preco v niektorych elektrickach akusticky hlasic hlasi Postova-Marianum a v niektorych Postova-Knihkupectvo Marianum? Co sa nevedeli zhodnut? Alebo vocogo? 😃
Ten nazov je v pohode ale je pravda, ze keby si kazdy kupil taky nazov tak by to bolo velmi neprehladne. Ale najviac odveci je Herlianska OC Retro.. to je neuveriteľne zavádzajúce.
Tá suma za prenájom by mala byť jednoznačne vyššia, aj dvojnásobne. Na jednej strane by sa tým znížil počet takýchto panázvov zastávok a na druhej strane by z toho bol aj nejaký úžitok.
Reakcia na: 810zssk #32:
Ešte tuším mala byť aj Eurovea - Landererova. Viem že EUROVEA Malá scéna sa už do systému nahadzovalo. Väčšina autobusov písala nasledujúcu zastávku takto. Myslím, že ani nie tak dávno som to videl
Reakcia na: 810zssk #28:
Zas na druhej strane... v ostatnej dobe som nezaregistroval reklamu na dobré veci, ale len na samé braky alebo zbytočnosti.
Reakcia na: Tedomík #30:
Hm, vlastne hej, povodne to mala byt Eruovea - Galleria a Eurovea - Mala scena, nakoniec Mala scena zostala ako bola, EG sa oznacila ako Pribinova (t.j. nazov Eurovea-Galleria bol v povodnych oznamoch ale nikdy nepouzity) a neskor sa premenovala na NBSND. Inak nazov NBSND bol pouzity kedysi davno pre zastavku na parkovisku SND kde vtedy koncila 28 (a istu dobu tam koncila aj 801).
Reakcia na: gejza #29:
No ale niekore veci proste su pravdive alebo nie su
Reakcia na: 810zssk #20:
Nemalo sa to volať úplne pôvodne Eurovea Galéria?

Dnes je ten názov problematický, keďže je potrebný ako aj pre Euroveu, tak aj pre SND, ale Eurovea Nové SND by bol asi moc dlhý
Reakcia na: 810zssk #28:
ja sa neštylizujem do polohy odborníka ... mám svoje názory a neriešim, či sú dobré alebo zlé - sú moje a to mi postačuje ?
Reakcia na: gejza #27:
"pokiaľ je niečo dobré, nie je potrebné tomu robiť reklamu" - Ano, pan je evidentne odbornik.
Reakcia na: 810zssk #26:
pán má ekonomické vzdelanie a taktiež má vyhranený názor na reklamu ... pokiaľ je niečo dobré, nie je potrebné tomu robiť reklamu ... a ak už chcem zákazníka na niečo upozorniť, tak to neriešim cez bilboardy (za to má p. Brat u mňa plus) a zároveň ani neprispievam k chaosu (zmena názvu zastávky) ... a predpokladám, že chápeš, že ten môj návrh ohľadne Topoľového bola len čistá recesia ...
Reakcia na: 810zssk #25:
panovi = pan Gejza 🙂
Reakcia na: gejza #21:
Panovi nejak unika pointa vydavkov na reklamu. Stratova aktivita to nie je.
Reakcia na: matus241000 #22:
Zastavka "Nove SND" by sa samozrejme mala volat "Eurovea" (to nie je reklamny nazov, ale vyznamny orientacny bod), alebo aspon "Pribinova".. lenze DPB no...
Reakcia na: matus241000 #22:
A práve preto je dobré, že sa to volá NSND. ?
Reakcia na: gejza #21:
Tam som bol? ? ?
Možno by bolo fajn namiesto NSND mať OC Galleria Eurovea a namiesto Landererovej NSND, lebo terajšie decká nevedia, kde NSND je(niežeby vedeli, kde je to staré)
Reakcia na: matus241000 #18:
tiež mám jeden tip .... Topoľové - Bufet na konci sveta


... a ešte odkaz pre pána Brata - ak už máte zbytočné prostriedky na reklamu, tak ich investujte do vzhľadu zastávky Poštová (rekonštrukcia aj údržba), bude to určite zmysluplnejšie než zmena názvu
Reakcia na: Tedomík #19:
Nazvy zastavok mali byt Eurovea-Mala scena a Eurovea-Pribinova. Nakoniec sa novovzniknuta zastavka pomenovala ako Pribinova, neskor sa premenovala na Nova budova SND lebo amateri v DPB nevedeli naprogramovat novy ciel do BuBuse.
Reakcia na: matus241000 #18:
Škoda, že to nehovorí "Bratislava Business Center 1 Plus, Miletičova" 😃

Nepamätá sa niekto aj ako to malo byť s pomenovaním Eurovea? Bolo viacero variantov, ale žiaľ pletie sa mi či mal byť názov "Eurovea Galleria - Nová budova Slovenského národného divadla" oficiálny. Každopádne by to bolo vtipné, keby sa turista pýtal vodiča, na akej zastávke treba vystúpiť a on by odpovedal "Eurovea Galleria - Nová budova Slovenského národného divadla"
Navyše Bratislave to dáva zlý lesk... Čoskoro budú turistické linky typu X13:
Hlavná stanica, Fornetti, Bufet u Mira...
SAV, hentaký ústav, taký ústav(je ich asi 1500)
Suché mýto, Tatra banka
Nám. SNP, Veĺký Baťa, pod Gorilou, Mekáč, OC Dunaj...
Rajská, hotel Dunaj, ČSOB banka
atď. Keď človek príde linkou 61 do mesta z letiska a sprevádzajúho 2 Aviony, IKEA a Bigmedia k tomu.... A je to ohromne vkusné, keď ti 6619 do ucha zaručí: bébécé jeden plus miletičova(kým to dopovie, dvere sú zatvorené a ide sa ďalej)?
Chyba nie je v Martinuse. Ktorákoľvek väčšia firma proste tých 3000 € má a prečo by si ten názov nekúpila. Problém je na strane DPB a mesta, že sú reklamné názvy predávané za tak nízke ceny.
Reakcia na: Solider #15:
Tak mam dojem ze ta reakcia je krasnym prejavom toho ze kritiku znasaju a su schopni na nu reagovat.
Reakcia na: Michal Brat #10:
Myšlienka spropagovať kníhkupectvo je istotne šľachetná, ale musíme si uvedomiť, že sa nachádzame, a to bez preháňania, v diktatúre reklamy, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán – na ulici, na električkách, vo vnútri električiek, na zastávkach i v názvoch zastávok. To nie sú len tie spomínané bilbordy. Nie je vašou chybou, že ste využili možnosť, ktorú ponúka DPB, ale rovnako musíte znášať určitú mieru verejnej kritiky, pretože týmto počinom ste nepochybne prispeli k ďalšej reklamnej „buzerácii“ obyvateľstva a verejného priestoru.
Reakcia na: Michal Brat #10:
Je dobre, ze sa firma zaujima o reakciu na tuto zmenu. Z pohladu komercnej firmy je samozrejme opodstatnena a zdovodnitelna. Problem vsak je, ze keby takuto argumentaciu pouzili vsetky firmy v okoli co i len zastavky Postova, potom by to bol nazov Postova-Martinus-VUB Banka-Terranova-Carpisa-Zlatnictvo MeriMar. Este stale by bol takyto nazov OK? A to sa este nepozeram na druhu stranu ulice ani na druhy smer jazdy.

Je jasne, ze ludia z Martinusu resp. reklamnej agentury nie su odbornikmi na dopravu, a nemozu vediet o vsetkych dosledkoch takehoto kroku. Tiez nemozno ocakavat, ze sa zaoberaju tym, ako vplyvaju taketo zmeny na orientaciu cestujucich, a ake su zvyklosti v civilizovanom svete. Na vsetko toto by mali byt odbornici v DPB, magistrate a BID, ktori by si mali vsetko toto zhodnotit a zaviest jednotny system v reklamnych nazoch. Lebo tak ako sa to teraz robi je to netransparentne a som zvedavy, ci vsetky dalsie firmy, ktore ponuknu DPB 3000 eur za super reklamu v stovkach cestovnych poriadkoch a vozidiel, tak dostanu rovnake podmienky ako Martinus. Mal by to niekto vyskusat a mozno rovno pre zastavku Postova...
Reakcia na: Valec #11:
To uz je lepsia argumentacia, ktora sa da pochopit. Na druhej strane ja osobne sluzby Martinusu povazujem za natolko kvalitne a jeho aktivity su mi na tolko sympaticke ze nevidim dovod menit.
Reakcia na: Valec #11:
Dakujem za reakciu, je mi luto, ze bolo pre Vas nase rozhodnutie natolko nesympaticke. Budem dufat, ze v buducnosti Vas niecim naopak potesime a stanete sa opat nasim spokojnym zakaznikom. Zelam prijemny den a uz takmer aj vikend 🙂
Reakcia na: 810zssk #9:
Nejde o zisk, ten im vôbec nezávidím, nech si ho majú, navyše plus jeden Valec ho svojimi dvoma nákupmi ročne aj tak neovplyvní. Ale ak ho firma použije na niečo, čo sa mi z princípu protiví, tak nevidím dôvod na to, aby som to svojimi nákupmi podporoval. Ibaže, by to bola spoločnosť, kde niet inej vhodnej alternatívy, čo však nie je prípad Martinusu nie je.
Toľko môj názor. A je fajn, že si to tu pán Brat prečíta, aspoň budú mať reakciu aj od opačného spektra.
Dobry den,

dovolte mi vyjadrit sa priamo ako clovek, ktory sa na tejto akcii podielal zo strany knihkupectva.
Kto poznate zastavku Postova, viete, ze predovsetkym v smere z mesta cestujuci prakticky vystupuju priamo do nasho knihkupectva a cakaju na elektricku rovno pred nim. Nasa prvotna myslienka bola, pri prileziosti marca - mesiaca knihy - a dalsich prekvapeni, ktore predstavime v priebehu tohto roka, doplnit do nazvu zastavky aj knihkupectvo Martinus.
Prave na zaklade informacie, ze od 1.5. sa chystaju viacere zmeny v cestovnych poriadkoch, sme sa rozhodli povodnu marcovu realizaciu odlozit - aj preto, aby sme DPB usetrili zbytocnu namahu s dvojitymi zmenami, material, atd. Cenu za tuto akciu sme samozrejme nestanovili my, ale DPB, pricom osobne ma tesi napriklad fakt, ze aj vdaka nasej spolupraci bude rozpocet dopravneho podniku aspon o nieco bohatsi a ze aj vdaka tejto akcii budu nahradene viacere poskodene a strhane grafikony na zastavkach.
Podla nasich skusenosti sa mnohi ludia orientuju nielen podla nazvov ulic, ale aj miest, ktore sa na nich dlhodobo nachadzaju. Preto sme prirodzene nikdy nepomyslali nad uplnym premenovanim - nazov Postova sme len rozsirili o dalsie slovo, ktore nemoze prekazat nikomu, kto vie, ze cestuje na zastavku Postova.
Prirodzene, je to aj reklama pre nase knihkupectvo a osobne dufam, ze si viaceri cestujuci pocas jazdy spomenu aj na to, ze si uz dlhsi cas tuzili kupit niektoru peknu knihu 🙂 Ked uvazujeme nad reklamou, jeden z dolezitych bodov je ten, aby neobtazovala, ani nekazila vzhlad mesta. Preto sme sa rozhodli nevyuzit v tomto pripade nejake obrovske billboardy, ktorych je aj v centre viac nez dost, ale takyto menej tradicny nosic. Ako som napisal vyssie, verim, ze pomoze k skvalitneniu zivota ludi v Bratislave, nie naopak.
Pokial mate k tejto teme dalsie otazky ci pripomienky, rad sa vam pokusim na ne odpovedat na mojej adrese michal.brat@martinus.sk. Zelam vam prijemny den.
Reakcia na: Valec #6:
Zly zly zisk!!! V Martinuse som nakupoval doteraz knihy takmer vylucne a budem aj nadalej, co je na tom ze prevadzkuju uspesne knihkupectvo? To preto tam mam nenakupovat, lebo to robia dobre? Navyse hovorime o sume 3000€ za rok, to je smiesna suma.
Tiež mi to pripadá absurdne lacné. Možno tak pri 30 000 € / rok by to bolo ako tak zmysluplné.
Kníhkupectvo by som nevinil, oni len využili možnosť výhodnej reklamy. 🙂

To by bol inak celkom zaujímavý prvoaprílový žart, niekomu známemu zo srandy premenovať zastávku na nejaký vtipný názov, za tú srandu by to stálo. 🙂
Reakcia na: Valec #6:
Urcite to neplatili oni, ale im to zaplatili vendori, aby sa lepsie predavalo. Takisto ako vlaky, to si neplatia tie firmy, ale na vsetko sa zozenu peniaze od vendorov.
A náklady na spracovanie a výlep CP, zmenu hlásenia... budú aspoň 4000 €.

BTW, čo na to mesto, schváli nové CP? Alebo si DPB zasa spraví po svojom?

Každopádne, ak si taká prevádzka, ako kníhkupectvo dokáže zaplatiť za názov vlaku ako aj názov zastávky, tak musí mať riadnu obchodnú maržu a teda netreba tam nakupovať.?
Reakcia na: Tedomík #1:
alebo ZIPP ?
3000,- eur, to snad srandujete nie? To sa teraz budu menit vsetky nazvy zastavok podla hociktoreho miniobchodu pri zastavke? 3000euro naskrabem aj ja, bude sa potom moct volat zastavka kde byvam "U Jana"?
Tam snad chyba jedna NULA, nie??
To je prdel alebo vazne len 3000e??? Zajtra idem zistovat ci mi premenuju zastavku podla mojich predstav ?
Na co sa mozeme tešiť nabudúce?
Námestie SNP-McDonalds?
alebo na Hlavná stanica-bufet U Mira?

Vsak to je uz maximalna drzost. 3000€ za niekolko desiatok tisic krat vyhlaseneho Knihkup.Martinus?Co je pre DPB 3000€? A to este mozeme byt radi ze sa zaviedol reklamny nazov za povodny nazov. Inak by sa Postova volala Knihkupectvo Martinus po vzore Wustenrot? Slovanet, Siemens...