Do šrotu putujú ďalšie tri trolejbusy a deväť električiek

Dopravný podnik Mesta Košice na svojej internetovej stránke zverejnil výzvy na zhodnotenie/zneškodnenie vyradených autobusov, trolejbusov a električiek. Okrem desiatok autobusov vyradených v súvislosti so zaraďovaním nových autobusov SOR, o ktorých odstavení sme už informovali, sú na likvidačnom zozname aj niektoré dlhodobo odstavené trolejbusy a električky. 

Z trolejbusov ide o konkrétne vozidlá Škoda 14 TrM #2001, 15 Tr #1008 a 15 TrM #1016. Vo vozidlovom parku tak ostalo už len 22 trolejbusov. V špičke pracovných dní je na výpravu všetkých trolejbusových služieb potrebných 18 vozidiel, rezervu tak momentálne tvoria už len 4 trolejbusy, z ktorých je aktuálne jeden na veľkej prehliadke, a zvyšné tri sú k dispozícii, iba ak na nich neprebieha údržba alebo mimoriadna oprava. Vzhľadom na ich vek a poruchovosť pri výprave 18 trolejbusov rezerva troch vozidiel ani zďaleka nestačí, akékoľvek výpadky sú preto v čoraz väčšom množstve nahrádzané autobusmi. Mesto Košice aj napriek tomuto kritickému stavu nepočíta s nákupom nových trolejbusov.

Z vozidlového parku električiek ide o vozidlá ČKD - T3SUCS #340, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 375 a 379. Tieto električky sú odstavené už vyše 10 rokov, situácia oproti trolejbusom je však odlišná, dopravný podnik v tomto čase rovnako ako v prípade autobusov nakupuje nové električky a likviduje iba nevyužité a nepojazdné vozidlá.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #8:
537 by sa hypoteticky dala poslať na reko do Krnova a problém vyriešený...?
Reakcia na: Kona #9:
pokiaľ viem u 359 sa čaká na odpisanie zostatkovej hodnoty rokmi a potom poputuje do šrotu
Reakcia na: tbus #8:
359 (aspoň jej nemechanická časť) je stále použiteľná. Čaká sa na financie na kúpu výzbroje. Rozpálenie tohto vozidla by bolo zničenie takmer nového "kovu". A akékoľvek iné dotknutie by som vôbec neradil...? ? inak zaslúžené R.I.H(hell)
Reakcia na: tom393 #7:
pochybujem, keď nerozpaľujú 359 tak 537 si určite nechajú, možbno po čase zistia, že sa oplatí ho opraviť, keď nič iné ostane aspoň na diely (zvyšné 2 články sú v poriadku a krátko po veľkej oprave), prípadne ju niekto odkúpi, kto ju vie opraviť ?
po dnešnej nehode 537 už do šrotu putuje 10 električiek...
Reakcia na: Kona #5:
DPMK ich chce zrušiť zrejme z dôvodu "stratovosti" a zastaranosti vozového parku. No, a zaujímavé hlavne to, že do roku 2023 sa počíta s cca. 1 000 000 kilometrov. ?
Reakcia na: ado8 #4:
Staré trolejbusy síce idú do šrotu, ale nové nebudú. Aspoň nie tento rok. DPMK sa k tomu vyjadril už dávno, že tento rok nové trolejbusy nekúpi, ba čo viac, pokúša sa ich úplne zrušiť.
Do šrotu smerujú trolejbusy a kedy do nové trolejbusy do DP ?
Kde su volici Rasiho, aby vysvetlili ako to bude dalej s rozvojom troleja v KE, tak ako to nasluboval pan istota? ?
Reakcia na: brika_513 #1:
Žiaden karosar na TD nieje na PNke. Karosar asi nebude opravovať motor.
Aj #2005 je odstavená a keďže je karosár, ktorý ju má robiť na PN-ke tak zrejme bude ešte dlho nepojazdná..