Do šrotu putujú ďalšie tri trolejbusy a deväť električiek
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Foto © imhd.sk


Dopravný podnik Mesta Košice na svojej internetovej stránke zverejnil výzvy na zhodnotenie/zneškodnenie vyradených autobusov, trolejbusov a električiek. Okrem desiatok autobusov vyradených v súvislosti so zaraďovaním nových autobusov SOR, o ktorých odstavení sme už informovali, sú na likvidačnom zozname aj niektoré dlhodobo odstavené trolejbusy a električky. 

Z trolejbusov ide o konkrétne vozidlá Škoda 14 TrM #2001, 15 Tr #1008 a 15 TrM #1016. Vo vozidlovom parku tak ostalo už len 22 trolejbusov. V špičke pracovných dní je na výpravu všetkých trolejbusových služieb potrebných 18 vozidiel, rezervu tak momentálne tvoria už len 4 trolejbusy, z ktorých je aktuálne jeden na veľkej prehliadke, a zvyšné tri sú k dispozícii, iba ak na nich neprebieha údržba alebo mimoriadna oprava. Vzhľadom na ich vek a poruchovosť pri výprave 18 trolejbusov rezerva troch vozidiel ani zďaleka nestačí, akékoľvek výpadky sú preto v čoraz väčšom množstve nahrádzané autobusmi. Mesto Košice aj napriek tomuto kritickému stavu nepočíta s nákupom nových trolejbusov.

Z vozidlového parku električiek ide o vozidlá ČKD - T3SUCS #340, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 375 a 379. Tieto električky sú odstavené už vyše 10 rokov, situácia oproti trolejbusom je však odlišná, dopravný podnik v tomto čase rovnako ako v prípade autobusov nakupuje nové električky a likviduje iba nevyužité a nepojazdné vozidlá.


24.3.2014
-tbus-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Tatranka29.3.2014 13:44 #11 Re:
Reakcia na #8 od tbus:
537 by sa hypoteticky dala poslať na reko do Krnova a problém vyriešený...
tom39328.3.2014 20:21 #10 Re:
Reakcia na #9 od Kona:
pokiaľ viem u 359 sa čaká na odpisanie zostatkovej hodnoty rokmi a potom poputuje do šrotu
Kona28.3.2014 19:59 #9 Re:
Reakcia na #8 od tbus:
359 (aspoň jej nemechanická časť) je stále použiteľná. Čaká sa na financie na kúpu výzbroje. Rozpálenie tohto vozidla by bolo zničenie takmer nového "kovu". A akékoľvek iné dotknutie by som vôbec neradil... inak zaslúžené R.I.H(hell)
tbus28.3.2014 19:35 #8 Re:
Reakcia na #7 od tom393:
pochybujem, keď nerozpaľujú 359 tak 537 si určite nechajú, možbno po čase zistia, že sa oplatí ho opraviť, keď nič iné ostane aspoň na diely (zvyšné 2 články sú v poriadku a krátko po veľkej oprave), prípadne ju niekto odkúpi, kto ju vie opraviť
tom39328.3.2014 15:24 #7 Re:
po dnešnej nehode 537 už do šrotu putuje 10 električiek...
2TheMHDmarek228.3.2014 14:46 #6 Re:
Reakcia na #5 od Kona:
DPMK ich chce zrušiť zrejme z dôvodu "stratovosti" a zastaranosti vozového parku. No, a zaujímavé hlavne to, že do roku 2023 sa počíta s cca. 1 000 000 kilometrov.
Kona28.3.2014 12:53 #5 Re:
Reakcia na #4 od ado8:
Staré trolejbusy síce idú do šrotu, ale nové nebudú. Aspoň nie tento rok. DPMK sa k tomu vyjadril už dávno, že tento rok nové trolejbusy nekúpi, ba čo viac, pokúša sa ich úplne zrušiť.
ado828.3.2014 11:13 #4 Re:
Do šrotu smerujú trolejbusy a kedy do nové trolejbusy do DP
LC25.3.2014 18:17 #3 Re:
Kde su volici Rasiho, aby vysvetlili ako to bude dalej s rozvojom troleja v KE, tak ako to nasluboval pan istota?
Furčan24.3.2014 21:38  +1#2 Re:
Reakcia na #1 od brika_513:
Žiaden karosar na TD nieje na PNke. Karosar asi nebude opravovať motor.
brika_51324.3.2014 15:14 -1#1 Re:
Aj #2005 je odstavená a keďže je karosár, ktorý ju má robiť na PN-ke tak zrejme bude ešte dlho nepojazdná..