Európsky týždeň mobility (16. - 22.9.2012)

Bezplatné cestovanie MHD s vodičským preukazom, pokusný vyhradený pruh pre autobusy na Štefánikovej a ďalšie podujatia.

V týždni od 16. do 22. septembra 2012 sa uskutoční už tradičné podujatie Európsky týždeň mobility (ETM), do ktorého sa predbežne zapojí 1035 miest z 33 krajín sveta. 11. ročník ETM je zameraný na udržateľnú mestskú mobilitu a jeho heslom je "Pohyb správnym smerom". Jeho cieľom je predstaviť obyvateľom alternatívne dopravné prostriedky k osobným vozidlám a umožniť im vyskúšať si ich počas týždňa mobility. Do tohtoročného ETM sa zapojí v dňoch 16. - 22.9. aj Bratislava prostredníctvom nasledujúcich podujatí:

  • 16.9. - 22.9. (nedeľa až sobota) - Bezplatné cestovanie MHD pre držiteľov vodičských preukazov (neplatí v nočných spojoch a na medzinárodných linkách) - ako cestovný lístok na MHD môžu v uvedených dňoch držitelia vodičských preukazov (vydaných v SR) použiť svoj vodičský preukaz. V pracovných dňoch budú vybrané linky posilnené vloženými spojmi a väčšími vozidlami.
  • 16.9. (nedeľa) - Premávka historických vozidiel MHD (električky na linke 6, trolejbusy na linke 212 a autobusy na linke 29, od 10:00 do 19:00)
  • 16.9. (nedeľa) - Organizované vychádzky okolo mesta (13:00 a 16:00 Nám. Ľ. Štúra: Po stopách Viedenskej električky, Bratislava fotogenická, Prešporok - mesto kráľov; Prešporský večer špeciál - 21:00 Dóm Sv. Martina)
  • 16.9. (nedeľa) - Elektrina, ktorá s vami pohnepredstavenie elektromobility, skúšobné jazdy na elektromobiloch a elektrických bicykloch, elektrický futbal, elektrické autíčka a formula (13:00 - 20:00, Eurovea)
  • 17.9. (pondelok) - Na Bicykli do práce a do školy - motivačná kampaň
  • 17.9. (pondelok) - Otvorenie revitalizovanej cyklotrasy Most Lafranconi - Zimný prístav + Cyklomaratón a Minicyklomaratón pre rodiny s deťmi (pod Mostom Lafranconi 15:30 - 16:30)
  • 17.9. (pondelok) - Diskusné fórum na Námestí SNP, téma Cyklodoprava - Koncepcia cyklodopravy, realizácia cyklotrás, cyklistická infraštruktúra (18:00) 
  • 18.9. (utorok) - Diskusné fórum na Námestí SNP, téma Verejná doprava a nosný dopravný systém, vyhradené pruhy pre MHD (18:00)
  • 19.9. (streda) - Kto skôr - súťaž v rýchlosti presunu po trase Krasňany, Pekná cesta - Hlavné námestie (7:30, auto, električka, bicykel, korčuliari)
  • 19.9. (streda) - Kontrolná jazda primátora v bratislavskej MHD a diskusia s cestujúcimi (14:00 (Kamenné nám.) - 16:00 (Hodžovo nám.))
  • 19.9. (streda) - Diskusné fórum na Námestí SNP, téma Aktuálne trendy v doprave car sharing, car pooling, bike sharing, moderné technológie v riadení dopravy, preferencia verejnej dopravy, inteligentne riadené križovatky (18:00)
  • 20.9. (štvrtok) - Dopravné ihrisko pre deti zo škôl v spolupráci s Mestskou políciou (10:00 - 14:00 Primaciálne námestie)
  • 20.9. (štvrtok) - Diskusné fórum na Námestí SNP, téma Verejné priestory a zeleň (18:00) 
  • 21.9. (piatok) - Parking day - zmena parkovacích miest na verejný priestor
  • 21.9. (piatok) - Diskusné fórum na Námestí SNP, téma Nová parkovacia politika mesta (18:00) 
  • 22.9. (sobota, Deň bez áut) - Deň otvorených dverí v Dopravnom podniku Bratislava (10:00 - 15:00 Vozovňa Trnávka - Jurajov dvor)
  • 22.9. (sobota) - Slávnostné otvorenie cyklomosta Devínska Nová Ves – Schlosshof (10.00 Schloss Hof)
  • 22.9. (sobota) - Verejné plánovanie a diskusia o Kamennom námestí (10:00 - 17:00 Kamenné námestie)
  • 22.9. (sobota) - Cyklo+inline jazda (18:00 Námestie SNP)

V rámci ETM bude pokusne vyznačený vyhradený jazdný pruh pre autobusy v úseku Staromestská - Hodžovo námestie - Štefánikova - SAV.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #67:
a čo tí čo majú PCL ??? tí tým pádom by zaplatili zbytočne 1 week cca 6€ zahlovali
Reakcia na: VLK #37:
Nebola by efektívnejšia MHD zdarma paušálne a revízorov poslať na týždeň na hromadnú dovolenku?
Zdravim. Co znamena europsky tyzden mobility tento rok? Ohladom cestovania MHD, zadarmo ci so zlavou... Vdaka.
Reakcia na: gejza #64:
Preto ze niekto pouzije auto tak je debil?
Reakcia na: TeBeCe #59:
to je tým, že zatiačo niektorí majú Európsky týždeň mobility, časť vodičov má týždeň debility ? ? ?
To si až taký držgroš, že nie si raz za čas ochotný investovať debilných 70 centov do lístku na MHD? Či tankuješ za firemné, že Ti to je jedno? ?
Skvelý nápad s jazdou MHD s vodičským preukazom. Dnes som po dlhom čase išiel MHD a bola to pohoda. Nestresoval som sa pri šoférovaní, ani pri hľadaní parkoviska. Nepredĺžite to? Fakt ma to chytilo.
Jedna skola ma rodicovske zdruzenie a pol Karlovej Vsi je doslova zapratanej stvorkolesovymi plechovicami. Zjavne maju vsetci nejaky ETM v pazi...
Reakcia na: vzorkules #57:
Podla mna skor nie... pretoze ty sa musis preukazat vodicskym preukazom a ten papier nie je vodicsky preukaz..
mozem cestovat zadarmo, ked som v piatok poziadal o vydanie vodicskeho preukazu a este ho fyzicky nemam v ruke? mam potvrdenie z policie, ze mi ho vyrabaju.... 🙂
Reakcia na: kecho #53:
Že sa vôbec nad tým pozastavuješ ? ? ? tu sme na Slovensku a v "Autoslave" takže nič iné ako totálny fail som ani nepredpokladal ? aspoň ten program diskusii na SNPčku je zaujimavý a tie CapaCity na L83 ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Btw kedy mienia zaradiť tých 15 Macov do premávky?
Reakcia na: 44 #54:
Veľa čakáš od "Autoslavy" ?
Reakcia na: kecho #53:
Mozno to bude platit az od zajtra, ale podla mna je to jedno velke klamstvo !!!
Cakal som, ze bude SUVISLY BUSPRUH od Mosta SNP, cez Staromestsku, Hodzovo nam, Stefanikovu az po semafor pred zastavkou SAV. NIC, ale NIC z toho zatial nie je realizovane !
☠ ☠ ☠
"V rámci ETM bude pokusne vyznačený vyhradený jazdný pruh pre autobusy v úseku Staromestská - Hodžovo námestie - Štefánikova - SAV."
Ak som to správne pochopil, tak podľa textu by malo byť buspruh od zast. Zochova po zast. SAV... Podvedome som čakal nejaký odrb zo strany mesta+policajtov a v prvý deň ETM som sa opäť nesklamal. Za pochodom na Zochovej sú podľa zvislej tabule oba pruhy na Hodžovo písané ako všeobecne prejazdné (žiadny buspruh) a už tu začne problém - ako sa budú zaraďovať autá z pravého pruhu za križovatkou... Ak som dobre videl, tak v smere k SAV je prvá buspruhová zvislá značka (dočasná/oranžová) až za veľkou svetelnou križovatkou po prípoji Tbusov z Hodžovho a pred odbočením naľavo na Palisády (ľavý odbočenie, stredný rovno, pravý buspruh). Takže od Zochovej to nevyšlo, nevadí, snáď to pôjde ďalej, ale - hneď za zastávkou Hodžovo nám. je zvislá biela tabuľa - a čo je na nej? ľavý pruh rovno, pravý rovno a - koniec buspruhu ? Aby výrobcom značiek nebolo ľúto, tak pred odbočkou napravo na Spojnú je žltá (dočasná) tabuľa - ľavý pruh rovno, pravý zákaz rovno okrem busu+odbočka doprava. Ak si dobre pamätám,Spojná bývala obojsmerná, takže vozy prichádzajúce z nej na Štefánku nemajú šancu vedieť, že pravý je buspruh, pretože ďalšia biela značka označujúca vpravo buspruh je až za ľavou odbočkou na Križkovu a pred svetlami pri križovatke SAV-Leškova. Samozrejme ešte pred ľavým prípojom z Križkovej, takže autá odtiaľ odbočujúce doľava na Štefánku tiež nevedia, že mesto tam vyhlasovalo, že pôjde o buspruh... Celé by to snáď aspoň trochu zachránilo "dočasné" VDZ, ale zrejme popri toľkých tabuliach už neostali peniaze na pár stoviek metrov oranžovej pásky na vozovku, takže podľa VDZ (viem, že nadradené je zvislé, ale keď to má trvať aspoň 1-2 týždne, patrilo by sa to dotiahnuť dokonca) vodič určite nezistí, kde je buspruh a kde nie. Teda vlastne ani nie buspruh, ale bus úsek. No a dnes ráno to zaklincovala reálna situácia - na celej trase Hodžovo-SAV išli okrem busu až 2(!) autá - a ako sa "uložili" na cestu? Samozrejme, jedno išlo v ľavom pruhu a druhé v pravom... Týmto srdečne pozdravujem autora ZVZ i KDI, ktorý schválil takýto paškvil... Či ide o zámer, aby sa dalo povedať, že "vodiči to aj tak nerešpektujú, tak to potom neschválime"?
Reakcia na: Ike #49:
V Prahe je zopár miest, kde je pruh pre autá oddelený od električkového pruhu takou 10 cm vysokou fyzickou prekážkou, čo je na prvý pohľad síce dobré, lebo autá nemôžu na trať, ale keď náhodou idem ako cyklista po tej ceste, tak ma nemôže žiadne auto predbehnúť a za mnou sa vytvorí kolóna idúca 30 km/h. To isté sa môže stať v bus pruhu. Takže podľa môjho názoru je lepšie, keď tam nie je fyzická prekážka. Keď už robiť nejaké opatrenie, tak radšej formou policajnej kontroly. ?
Pekný program k ETM. Teším sa. Najmä ten vyznačený vyhradený jazdný pruh pre BUSy 🙂
Reakcia na: Ike #49:
Podla mna by to nepomohlo nicomu (kto chce pruh nacierno pouzit do neho vojde tade kade autobus) + by to komplikovalo zivot pri obchadzani prekazdy, pripadne vozidlam zachrannej sluzby, ktore podla potreby striedaju BUS pruh a klasicke pruhy.
Reakcia na: 810zssk #48:
Prečo inak nie sú BUS pruhy fyzicky oddelené od vozovky? (napr. smerovacími doskami?). Narážam na miesta, kde nezdieľajú odbočovací a pripájací pruh