Električkami do Petržalky, Vajnor, Devínskej a cez Fakultnú nemocnicu

Mesto a DPB pripravujú nové trate a rekonštrukcie aj zmeny existujúcich.

Jedným z bodov materiálu ohľadom rozvoja elektrickej MHD v Bratislave, o ktorom budú rokovať poslanci 26. apríla, je aj rozvoj električkovej dopravy. Ten rekapituluje doterajšie zatiaľ nerealizované projekty a prináša aj niekoľko noviniek.

Električková trať do Petržalky

Jedná sa o najviac propagovaný projekt, ktorý by sa v prípade schválenia poskytnutia eurofondov mohol začať realizovať už o rok. Tento projekt je podporovaný z Operačného programu doprava, Prioritná os 4. Oproti doterajším plánom však má dôjsť k zmene trasovania trate v centra tak, aby sa vyhla nedávno zrekonštruovanej Obchodnej ulici.

„Trasa sa navrhuje od Hlavnej stanice cez Špitálsku ul. so zapojením do pripravovanej realizačnej časti Šafárikovo námestie - Bosákova ulica v I. etape. V rámci II. etapy bude zrealizované predĺženie do Janíkovho dvora a zapojenie do železničnej trate smerom na Rusovce. Takýmto spôsobom mesto Bratislava dosiahne novú kvalitatívne vyššiu úroveň prevádzky koľajovej hromadnej dopravy, ktorá sa bude prevádzkovať dopravnými prostriedkami tram-trainu,“ uvádza materiál.

Nevyhnutnosťou je podľa dokumentu príprava na potrebu nákupu nových nízkopodlažných električiek s rozchodom 1000 mm ako aj vozidiel tram-train. Materiál bližšie nešpecifikuje, kam by mali vozidlá tram-train jazdiť, kto ich bude prevádzkovať, nedefinuje parametre prevádzky ani financovanie oproti električke vyšších prevádzkových nákladov.

Po prvý raz sa uvádza, že do Petržalky nepôjdu štyri električkové linky podľa zastaraného linkového vedenia „odvšadiaľ-všade“, ktoré fungovalo v Bratislave do marca. „Po dopravnej stránke to znamená predĺženie niektorej zo súčasných električkových liniek končiacich v centrálnej mestskej časti,“ píše sa v dokumente.

Na ďalšie trate existujú štúdie

Električková trať „Zlaté piesky - Tuhovské - Vajnory (CEPIT) - Rača, Komisárky“

Cieľom trate je spojenie Račianskej a Vajnorskej radiály cez územie, na ktorom sa pripravuje rozsiahla výstavba. „Predĺženie jestvujúcej trate si vyžaduje minimálne rozšírenie súčasnej výpravy električiek o cca 4 až 5 veľkokapacitných vozidiel v cene cca 2 až 3 mil. € za jedno vozidlo za súčasného zníženia potrebného počty autobusov.“

„Alternatívnym riešením, resp. riešením 1. etapy by bolo možné predĺženie električkovej trate od Zlatých pieskov ukončiť na ŽST Vajnory s vytvorením prestupného terminálu medzi železničnou dopravu (regionálne vlaky), električkovou a autobusovou (regionálnou aj mestskou) dopravou,“ uvádza materiál pre poslancov.

Električková trať „Dúbravka - Dúbravčice (Bory) - Devínska Nová Ves“

V oblasti Bory pri ceste do Devínskej Novej Vsi v uplynulej dobe prebehli úpravy ciest a pripravuje sa výstavba nových štvrtí. Ich súčasťou by mala byť aj električková trať, vozovňa a prestupný terminál vrátane železničnej stanice.

„Z pohľadu rozvoja električkovej dopravy v našom meste je potrebná aj výstavba novej vozovne v oblasti Dúbravčice s následným predĺžením električkovej trate cez Dúbravčice do Devínskej Novej Vsi a priemyselného areálu firmy Volkswagen Slovensko. Navyše výstavbou novej kombinovanej vozovne (električky + autobusy) by došlo k ročnej úspore viac ako 600 tis. neproduktívnych kilometrov v autobusovej doprave a cca 500 tis. v električkovej doprave. Uvedené výkony predstavujú v súčasnosti cca 1,3 až 1,6 miliónov € za rok zbytočne vynaložených finančných prostriedkov,“ píšu autori dokumentu.

Električková trať „Špitálska – Starohorská“

Malo by ísť o prepojenie Špitálskej ul. s Ul. Imricha Karvaša cez areál dnešnej Fakultnej nemocnice s vybudovaním križovatky na Radlinského ul. s odbočeniami do všetkých smerov. Počíta sa so zrušením súčasnej trate na Americkom námestí. „Návrh na toto prepojenie vznikol pri štúdii vedenia trate nosného systému z Petržalky na Hlavnú stanicu vozidlami tram-train na rozchode 1435 mm a prevádzky električiek na rozchode 1000 mm.“

Nielen rozvoj, ale aj rekonštrukcie

Hoci sa materiál predložený na Mestské zastupiteľstvo nazýva „Rozvoj elektrickej trakcie na území hlavného mesta SR Bratislavy“, jeho časť tvoria aj rekonštrukcie existujúcich električkových tratí. Na jednej z nich je momentálne zastavená prevádzka, na druhej zastavenie prevádzky hrozí.

Električková trať „Radlinského – Štefanovičova“

Malo by sa jednať o rekonštrukciu doterajšej električkovej trate s rozchodom 1000 mm, hoci pri predchádzajúcich tratiach sa uvádza, že vozidlá tram-train so širším rozchodom by mali jazdiť až na Hlavnú stanicu. Prvú etapu po Štefanovičovu ul. by malo rekonštruovať mesto za cca 3,8 mil. €, druhú etapu na Hlavnú stanicu v podzemí by mal realizovať investor. „V prípade, že projekt zmeny Predstaničného námestia nebude realizovaný, DPB, a.s. je pripravený požiadať o stavebné povolenie aj pre túto časť a následne zabezpečiť rekonštrukciu trate v súčasnej polohe.“ Podľa materiálu by si tak rekonštrukcia vyžiadala ďalších cca 5,0 mil. €.

Električková trať „Dúbravka“

Na rekonštrukciu električkovej trate v Dúbravke má DPB vydané právoplatné stavebné povolenie Bratislavským samosprávnym krajom zo dňa 7. 7. 2011. Náklady by mali dosiahnuť 8,4 mil. €, podnik tieto prostriedky ani tento rok od mesta nedostal.

V prípade schválenia materiálu bude možné na niektoré trate žiadať o prostriedky z eurofondov v nasledujúcom programovacom období.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mne sa do uší dostala informácia, že sa počíta s električkovou traťou od Hlavnej ŽS cez Pražskú-Brniansku-Lamač-DNV. Je to pravda? Myslím že zasahuje viac obývané územie ako navrhovaná trasa Dúbravčice-DNV.
Reakcia na: N/A #55:
Ak by ostalo terajsie prepojenie cez Americke nam. dala by spravit este kratsia manipulacna spojka medzi Radlinskeho a Americkym nam. V priestore ,kde teraz odbocuju auta k Avionu z Nam I.Karvasa.
Reakcia na: d3k0 #54:
Tiez som nazoru, ze vedenie sucasnej trate je vhodnejsie ako podla tohto navrhu. V tom co sa navrhuje vidim iba zhorsenie. Zrejme to bude sotonapad, aby aj Bratislava mala velku elektrickovu krizovatku. ?
Reakcia na: N/A #53:
Tiez sa mi ta sotokrizovatka nie celkom pozdava, ak by nebolo odbocenie tak ako pises. Logicky by totiz znamenala predlzenie jazdy medzi Radlinskeho a Spitalskou, lebo zatial co dnes je to prepona a mohli by tam byt velmi jemne obluky s vyssou rychlostou, pri ostrych uhloch a dlhsej trase to nebude nic moc. Taktiez by ma zaujimala nahrada zastavky Americke nam., alebo sa planuje prestupny uzol Medicka zahrada? :))
Reakcia na: VLK #30:
Bolo by vhodne ratat aj s manipulacnou spojkou od Radlinskeho do Kriznej ulice (nahrada spojky Vajnorskej a Ruzinovskej radialy), tato aj keby bola len jednokolajna by mala daleko vyssi osoh ako vybudovanie sotokrizovatky na Radlinskeho, kedze odbocenie od Obchodnej na Spitalsku je duplovane o par metrov dalej na Vazovovej.
Reakcia na: 810zssk #51:
No tá odbočka by mala byť práve do cepitu. Je možné že toto vedenie trate vychádza zo , resp. rešpektuje nejakú štúdiu prepojenia vajnorskej a račianskej radiály, čo si dal spracovať DPB pred časom...
Reakcia na: N/A #50:
To je sice dobre, ale je to riesene dost divne, najma teda tie kruhace (v realnej premavke tam budu vznikat problemy). Imho by ta trat mala byt cela mimo cesty (tam kde sa da). Zaujala ma tam odbocka trate smerom na severny obchvat Vajnor... celkom by ma zaujimalo dalsie trasovanie...
Reakcia na: 810zssk #47:
Tu ta trat napriklad zakreslena je (v strede spojnice kruhac Rendez/Vajnory-Sprinclov Majer):
http://www.novevajnory.sk/pdf/nove_vajnory.pdf
Reakcia na: si #48:
Ak by sme mali trať z Dúbravky do DNV, tak počas behov a výpadku tunela by bola mimo prevádzky ešte dlhšia vetva. Čo chýba je na západe mesta je obojsmerné obratisko KV, prípadne ďalšie niekde pri Riviére alebo dostatočný počet obojsmerných vozidiel. A samozrejme trať Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica, ktorý by znížila zraniteľnosť siete v západnej časti mesta.
Reakcia na: roman2 #23:
ano, aj nad ciernou vodou by malo zmysel sa zamysliet, kedze vyzera (staci sa tam ist pozriet uz aj teraz) ze tam postupne vyrastie dost velke satelitne sidlisko ktore je k mestu pripojene jednou mizernou cestou 🙂
v kazdom pripade ale ak chces mat tu trat pouzitelnu a nie prilis zranitelnu, potrebujes mat moznost presmerovavat spoje medzi radialami (t.j. aj v tomto pripade by prepojenie vajnorskej a racianskej radialy malo svoj velky vyznam), inac sa to bude dostavat do situacii ze sa niekde daleko nieco udeje a cela doprava je v .... (spomen si na tie behy pred par tyzdnami a s tym spojene vyluky elektriciek v karlovej vsi a dubravke)
Reakcia na: aquila #46:
No tak pozri, ja som za to aby sa najprv riesila obsluha, ale ked nam tu horia uz hotove stavby tak by mali mat prioritu. V CEPITe nech sa spravi rezerva.
Reakcia na: VLK #45:
osobne si myslim, ze sa stala chyba, ze ked sa planoval apollo, ze tam dali len trolejbus, ktory je podla mna hlupost tahat po rovine a neplanovala sa tam elektricka, ako to bolo v 70tych rokoch.

ale to sa dostavame zase k bodu 0, konecne zabudnut na metro a sustredit sa na elektricky!

@ 810zssk: ono ta trat ma ozaj vyznam, lebo na zapade je bezne ze sa urobi obsluha uzemia a potom sa stavia. ale u nas sa nerobi obsluha ani uzemia ktore to potrebuje 🙂
Reakcia na: 810zssk #39:
na Apolle máš už v UP zakreslený trolej a je tiež medzi pripravovanými traťami... električka v Petržke by sa mala šíriť kolmo na základnú os Jantárová...
Reakcia na: 810zssk #34:
Kedze je to az na poslednom mieste medzi rozpravkami ako elektricka do petrzalky, dnv, vajnor:) tak sa obavam ze sa niecoho z toho dozijeme:) mozno tej elektricky do petrzalky...
Reakcia na: 810zssk #41:
Tá úchylnosť je tuším širokorozchodná.
Reakcia na: Valec #40:
Ja to tam nevidim.... ale vsimol som si trat do Modry, to je dobry joke ako je to vedene ?
Reakcia na: Valec #40:
Idem sa pozriet, ale ked som to pozeral naposledy tak tam bola len nejaka uchylnost popri D1 smerom na Senec.
Reakcia na: 810zssk #37:
V návrhu ÚP BSK máš nakreslenú železničnú trať z Vajnor cez Groby do Pezinka. ?
Reakcia na: aquila #36:
Zokruhovanie radial nie je zla myslienka, ale ak nebude CEPIT a teda ta trat pojde cez pole tak je to dost hlupost... minimalne by som to potom presmeroval tak aby to slo cez Rendez.

Radovo dolezitejsich je viac veci.. zacnime teda tou Prievozskou, ale potom Tomasikova, minimalne jedna dalsia radiala v Petrzalke (budto cez Apollo - asi nerealne - alebo odbocka zo Stareho mosta), Brnianska/Prazska, atd...
Reakcia na: VLK #30:
a preco by som nerobil zavery ? vsak v tomtom mestom je zvykon zatajovat a klamat pri vsetkych investicnych zameroch, a to aj vratane tych, ktore su tesne pred realizaciou. len aby sa nebodaj o to nezaujimal a aby sa mohli predrbat dalsie prostriedky. tak preco by som ja nemol vyniest zamer, ze trat v okoli americkeho namestia su bludy v situacii, ked su v havarijnom stave trate aj vozidla ?

kecho: ono sa to zmenilo a bude tam nova stvrt www.novevajnory.sk
http://www.novevajnory.sk/pdf/nove_vajnory.pdf

ale tam s elektrickou nepocitaju 🙂

proste nechapem snahu mesta sa zapodievat nepotrebnymi tratami a tam kde to hori na to seru
Reakcia na: roman2 #31:
Ja urcite som za trat do Grobu, aj ked neviem ci nie skor vlak. Ale elektricka bude asi lepsia. Imho idealne by bolo keby z trate bola odbocka k ZST Vajnory (prestup od Senca), s tym ze linky by boli vedene zhruba tak, ze jedna zo ZST Vajnory do Race a druha zo ZST Vajnory smer Vajnorska (priama linka Zlate piesky - Raca by nebola)... no a potom by sa ta odbocka k ZST Vajnory dala natiahnut do Grobu s tym ze by sa tam predlzila linka z Vajnorskej (4).

Kazdopadne, toto uz je fantazirovanie... na druhej strane, trat do Vajnor a CEPITu je zatial relativne zbytocna, potiahnutie do Ciernej vody by jej dalo aky-taky zmysel.

Cele to zavisi od doby realizacie, ale podla mna su ovela vacsie priority.

P.S.: Inak vyrazy typu pristahovalecka havedd si nechaj pre seba, sireniu tvojich myslienok to nepomoze 😉
Reakcia na: 810zssk #26:
cepit ako je planovany je chimera, to bolo len dobre na to ako urobit z vajnorskeho letiska stavebne pozemky, ale zaokruhovanie apriori nie je zly napad

kazdopadne si myslim, ze aspon zaciatok prievozskej radialy je radovo dolezitjesi ako spojenie tychto dvoch radial, kde este nic realne nie je
Reakcia na: 810zssk #26:
myslíš ten cepit, ktorý sa "zrušil" pred pár rokmi? 🙂
http://spravy.pravda.sk/bielym-mesteckom-za-400-milionov-cvala-biely-kon-fq5-/sk_domace.asp?c=A090921_101849_sk_domace_p23

či je niečo nové?

ale keď už pre nič iné, tak v prípade výluky v centre by aspoň po "ostatnej trati" mohli jazdiť eliny
Reakcia na: eripmav #29:
A ja zas tvrdim, ze ked to mesto navrhuje, asi to nie je len tak z prsta vycucane. Ved uvidime kto bude mat pravdu 😉
Reakcia na: VLK #30:
Vies, len trochu je problem v tom, ze nie je prezentovane aka je ta navrhovana trasa. Samozrejme, ze ak sa nevysvetli tak neziska podporu. Dost ludi tu evidentne vie aka je, cize asi je to vymyslene, lenze kym sa to neprezentuje tak to podporu neziska.
Reakcia na: 810zssk #26:
+ sa treba zamyslieť či chceme mať už totálne prepchaté cesty na vjazde do Bratislavy smerom od Senca alebo len minimálnu IAD s električkou,ktorá odvezie všetku tú prisťahovaleckú háveď.Už teraz je situácia katastrofálna a nejaký idiotský výjazd pri Triblavine nepomôže s odľahčením cesty do Vajnor,tak ako si to samozvaní dopravní experti myslia
Reakcia na: 810zssk #26:
No dobre,ale aj tak by to nebolo na škodu,keby sa to povedzme pri Vajnorskom nadjazde rozdelilo.Jedna trať do Rače a druhá smer Chorvátsky Grob
Reakcia na: aquila #27:
nepoznáš navrhovanú trasu cez FN a už si robíš závery ❓ ...pretože je to úplne inak než si myslíš...
Reakcia na: 810zssk #21:
Kedze v UNB pracujem, dokonca v starom meste, a chodim na gremialne porady riaditela tak si dovolim tvrdit ze viem co unb vie:) toto ked spomeniemm, ze elektricky cez nas dvor, tak velky rehot predpokladam:)
Reakcia na: aquila #27:
4. Ako uz bolo spomenute, nic by sa neburalo.
no nic, zase tu mame fantasmagorie a nezmyselne projekty od magoriatu... naco vymyslaju tram-train ? ked v tomto obdobi do 2015 uz nestihnu temer nic zafinancovat.

preco netlaci na ministerstvo dopravy aby sa vytvorila prioritna os pre dopravu v bratislave ? vsak aj praha mal v tomto obdobi 330 milionov euro v operacnom programe doprava separatnu 5tu prioritnu os..

5 - Modernizace a rozvoj pražského metra a systémů řízení silniční dopravy v hl. m. Praz

to iste treba presadit aj pre bratislavu a nevymyslat nezmysli ako tram-train, a podobne hluposti.

osobne si myslim, ze by sa mali ako prve (mimo rekonstrukcii) poriesit nalsedovne mensie zmeny

0) preto nula, lebo to je najsamdolezitejsie a to prestat snivat o metre a zadefinovat elektricky ako nosny system. nevymslat tram train ale snazit sa o maximalnu segregaciu elektriciek na radialach a podporu novych radial

1) v ramci budovania uzlov integrovanej dopravy zapracovat predlzenie ruzinovkej radiale k prestupnemu uzlu "ruzinov" pri hornbachu, nech sa to riesi spolocne so zeleznicami.

ked uz nie predlzenie po avion a letisko.

2) z toho isteho dovodu predlzenie dubravskej radialy po bory, resp po novu zastavku bory

3) zadefinovat do uzemnho planu prievozsku radialu, a toto sa bohuzial malo urobit pri schvalovani uzemneho planu pre twin city a zonu culenova a vyziadat od developera na tovarenskej uzemnu rezervu pre elektricku, ktora by sa dotykala aj AS. toto povazujem osobne za jednu z najvacsich premarnanych sanci, kedze mesto malo este do schvalenia uzemneho planu na developerov paky, teraz nema absolutne ziadne

4) vymyslanie s prepojenim cez FN povazujem za hlupost prveho rangu, kedze ako bolo uz spomenute, je to len dalsie barbarstvo s buranim budov v centre. a to bratisalava nema vyriesene ani podtatne dolezitejsie veci

5) snaha o dalsie mimourovnove krizovania na radialach . aj ked v tomto som skeptik, kedze toto sa nepodarilo mestu presadit ani pri vystavbe centralu, kde vznikli naopak dve nove urovnove krizovania s elektrickou a dalsie semafory. a ludia na meste su uplatny

6) vetvenie v petrzalke
Reakcia na: roman2 #23:
Zokruhovanie radial bude mat zmysel kvoli CEPITu, ktory ma obsluzit.
Reakcia na: rasto.f #24:
Ked som to naposledy zistoval tak mi bolo povedane ze usek Janikov dvor - Hlavna stanica bude v sprave DPB. Co mozno bude mat ZSR je usek od konecnej Janikov dvor po zel.trat.
Finacovanie tratí z eurofondov vzniklo na popud presmerovania prachov zo železničných projektov. Preto aj keď ide o trať hl.st. - Petržalka, musí ísť o Tram-train (koľajová splietka) - tu som hlavne zvedaví, v ktorej časti to bude ako trať ŽSR + poplatky za DC ? . Šaškovať s tým, kadiaľ túto splietku viezť je smiešne. Stále nevidím pointu v absurdnom držaní sa koncepcie trate po Štefanovičovej a neobnovení pôvodnej trate cez Štefánikovu...
Tram by je vhodné rozširovať, ale prioritne tam, kde sú vysoké prepravné prúdy (najmä centrum), nie takým spôsobom, že do každej mestskej časti musí ísť električka. Tj. aby tie miliónové investície mali aspoň nejakú návratnosť a neskončilo to ako vyhodenie peňazí na investíciu, ktorá do budúcnosti neprodukuje nijaký osoh (náhrada rýchlejšieho spojenia pomalším, vyššie prevádzkové náklady).
Trať do DNV - bude tram rýchlejšia ako dnešné expresné busy? Ak nie, tak o tom nemá zmysel ani uvažovať.
Inak neviem či má vôbec zmysel uvažovať o tom spojení Vajnorskej a Račianskej radiály.Čo pozorujem linky 56 a 65 tak,že by sa ľudia o ne doslova trhali sa nedá povedať.Linka 56 je vyťažená jedine v úseku Tesco Zlaté piesky po Rendez,respektíve od Čachtickej smer Zlaté piesky pričom (takmer)všetci cestujúci vystúpia o5 na Rendezi.Vyťaženosť-akurát na 9.5 prípadne neskôr 12/15m vozy
Potom tu je L65:tá chodí občas plná,ale aj to iba počas špičiek.Aj to však nie je na toľko katastrofálne.Časom by sa akurát mohol zlepšiť interval, alebo nasadenie 15m vozov.To však závisí od dopytu.
Keď už tak vehementne chcú volačo riešiť v okolí Zlatých pieskov a Vajnor tak nech ten projekt pretransformujú inak.
Napríklad predĺžením električkovej trate zo Zlatých pieskov na Čiernu vodu(aj keď Chorvátsky Grob- Čierna voda nie sú bratislavskými mestským časťami).Tam by sa to celkom patrilo nemyslíte?Čím skôr sa o tom začne rozprávať a niečo robiť tým lepšie.Čo som videl nedávno územný plán Chorvátskeho Grobu-Čiernej vody tak do dvoch desať ročí sa tam predpokladá okolo 30 000 obyvateľov.
Netuším aký je územný plán v okolí tej navrhovanej trate zo Zlatých do Rače,ale nemyslím,že sa tam zrovna počíta s výstavbou obytných štvrtí pri železnici.Či?

Tak a teraz sa do mňa pustite ?
Reakcia na: Valec #20:
Neviem, mozno...
Reakcia na: eripmav #19:
Ano, ty vies najlepsie o com tusi UNB. A urcite vies ovela lepsie ako Schlosser co kde ide stavat. No skoda, ze ta este nezamestnali.
Reakcia na: 810zssk #18:
A nie je to práve tá rezerva pre pôvodnú priečnu os?
Reakcia na: 810zssk #16:
ten park cez ktory ide cerveny variant je v urcitom stupni prironej ochrany, aj park na americkom namesti je "chraneny areal"
samozrejme ze to je vlastnictvo UNB, a UNB o nicom netusi, hlavne ked vedenie UNB sa meni kazde volby...
nehovoriac o tom, ze viest trat cez nemocnicu??? ja sa musim zadusit od smiechu... uz to vidim, uz teraz je to ako v bangladezi, pacienti na posteliach sa brodia snehom, dazdom... cez dvor, a este k tomu pribudne aj mozna zrazka s elektrickou, to je dobre ? ?
Reakcia na: N/A #17:
Tak potom to bude asi nieco ako moj cerveny variant... hlavne ze uz tu eripmav ma silne reci..
Reakcia na: Ike #15:
Podla Schlossera sa ta trat da spravit bez akejkolvek asanacie nemocnicnych priestorov.
Reakcia na: Ike #15:
Moje navrhy vedenia:
http://g.co/maps/jq28e
Ak by sa realizoval modry variant tak padne iba jedna budova, vacsina moze byt zachovana, ale zrejme by museli byt dost ostre obluky.

Ovela lepsi sa mi ale zda ten cerveny variant.. ale neviem komu patria tie pozemky... ak nemocnici tak nebude to nahodou tak ze mesto myslelo taketo vedenie?
Reakcia na: eripmav #13:
Nie ako tak, tá nemocnica reálne funguje. Lekári a študenti čakajú na výstavbu Rázsoch a pokiaľ nebudú Rázsochy, tak nič sa v centre búrať nebude.

Inak s tým mám aj osobný problém: Za socíku sa historických budov zrovnalo so zemou až až. Treba pokračovať?
Reakcia na: Ike #10:
Tak pozri, na vyssiu rychlost potrebujeme trate a vozidla. Nove trate a nove vozidla treba stavat/kupovat tak aby toto bolo mozne. Navyse treba zopakovat ze sa bavime najma o elektricke do Borov, nie mainland Devinskej ?
Reakcia na: si #3:
to niekto aj zobral vazne to zrovnanie byvalej Statnej Nemocnice so zemou ?
samotny park na Americkom namesti a aj prilahly park v arealy byvalej Statnej N., teraz UNB - Stare Mesto je chraneny areal, v dost vysokom stupni ochrany, jednak ako prirodny areal, a cast budov byvalej statnej nemocnice je aj v pamiatkovej ochrane ?
nehovoriac o tom, ze ta nemocnica este ako-tak funguje, dokonca sa tak lahko nahradit neda, keby sa dala, tak uz ju Uhliarik davno nahradi ?
Reakcia na: 810zssk #8:
DNV by mala vyznam za predpokladu vytvorenia druheho kolajoveho prepojenia na zapad mesta (idealne hlavna stanica - tunelom popod kramare (podzemna zastavka) - patronka - lamac a vytvorenie aspon jedneho - dvoch priecnych prepojeni tejto trasy so sucasnou trasou do dubravky; uz sucasna radiala do dubravky je dlha a prilis zranitelna (nehovoriac o mnozstve zastavok na nej ktore by tiez bolo treba trochu vyriedit)
pokial by sa toto predlzenie realizovalo, tak obist nie uplne male sidlisko v DNV by ale nebolo velmi stastne riesenie....
Reakcia na: eripmav #9:
Univerzitná nemocnica podľa Scholssera o predĺžení minimálne tuší.
Reakcia na: 810zssk #8:
Do DNV električka imho v dnešnom ponímaní zmysel nemá. Nejaká rýchlejšia koľajová doprava áno. Pokiaľ mienime rozširovať električkové siete do priestoru, potom je možno čas na diskusiu o kategorizácii spojov.
to je 1. april? alebo Silvester??? ?
"prepojenie Špitálskej ul. s Ul. Imricha Karvaša cez areál dnešnej Fakultnej nemocnice"
- uz to je areal Univerzitnej Nemocnice - Pracovisko Stare Mesto...
- rovno v ceste, doslovne, tejto "planovanej" trate stoji napriklad centrum excelentnosti pre liecbu cievnych mozgovych prihod, ktore ziskalo peniaze z EU a tak musi este hodne dlho fungovat...
- nehovoriac o pamiatkovej ochrane budov, ktore prave, tie co su v predlzeni Imricha Karvasa su pamiatkovo chranene
- nehovoriac o tom, ze vlastnik budov a pozemkov, UNB, o tychto "planoch" ani len netusi ? je mozne vyvlastnit nemocnicu??? ?
Reakcia na: fanatikmhd #7:
Nahnevas sa ked ti poviem, ze trepes? 🙂 DNV urcite zmysel ma, ako si si mal moznost vsimnut, buduje sa tam nova stvrt Bory, je tam aj Volkswagen. Trat sa ma sucasnej zastavanej DNV zrejme vyhnut.

Matej: To by urcite malo byt.
Jaaaj, tak dlho som sa uz dllho nezasmial 🙂 Este v priebehu jedneho mesiaca obnovime cely vozovy park DPB a odnesu ma na kramare s inkfartom (urehotal k smrti). Taketo plany som uz niekde videl, mam taky divny pocit, ze komanci toto iste mali.......ale skutek utek... Do DNV nema zmysel, nie je tam tak giganticky prud aby tam viedla radiala s obrovskou kapacitou, ale v pripade vozovne, nuz na, malo by to zmysel iny. V petrzalke postupne iba odlahcujeme vozidla, z pohladu casovej osi ide o : Metro, Lahky vlak, tram-train, tram aktualne, casom to budu iba auta ako to vidim..... Strieborne Strky - Réca ma urcite vyznam, pac 20km radialy aby sa stretli az v meste....a v pripade ak sa tam cokolvek udeje nebolo mozne presmerovanie nie je zrovna dobre...... To prerazenie nemocnice na americkom je skutocny trhak, takmer som sa pochcal od smiechu.....Jedine realne vidim dubravku a jej opravu, a sucasne opravu hlavnej šťanice, ktore aj tak v pripade nedostatku penazi (co je jasne ze bude) sa ja tak nezrealizuje. Takze prakticky zbytocna studia v aktualnej situacii...... I ked..nadej umiera posledna
Reakcia na: 810zssk #4:
A co tak "šótó" spojenie dubravky s patronkou a hlavnou stanicou (elektrickou)? ?
Je výborné, že v danom materiály sa riešia aj prestupné zastávky, ale nechápem, prečo v bode B.1.3 aj Astronomická, pričom si zrejme v DPB nikto nevšimol, že na mapke A.2.1 je odporúčané aj predĺženie električkovej trate z Astronomickej k plánovanej železničnej zastávke Ružinov. Čo z toho, že prestup bus/tram bude na hrane, keď pri prestupe z vlaku bude potreba prejsť cca 350 metrov pešo po ulici kde ani chodníky nie sú. ?
Chyba mi tam Tomasikova, dalsie radialy v Petrzalke, potencialne aj Vrakuna...
to predlzenie elektrickovej trate cez americke namestie mi velmi sympaticke nie je, ak by som mal uvazovat o nejakom pouzitelnom trasovani (bez stresov z financovania a automobilovej loby) tak by som trat tahal v trase stefanikovej a na hurbanovom namesti napojil na existujucu siet (v podstate v trase povodnej trate na stanicu)
pekne plany.. kiez by sa aspon nieco z toho zrealizovalo... pre jednotlivca je dolezite zdravie, ekonomika a pravo a pre skupiny akymi su aj mesta je dolezita v prvom rade doprava a obcianska vybavenost.. vsetko ostatne sa uz vzajomne automaticky dotvori a doplni..
Pravdepodobné asi ako Koniec sveta 21.12. 🙂