V centre mesta pribudnú nové buspruhy
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.

Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.

Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202, 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.

K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83, 84, 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.

Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.


9th Sep 2019
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

ivanbuto15.9.2019 22:08 #47 Re:
Reply on #46 od Ike:
Na Hodžovom je pevný signálny plán, vnášať tam predsignál, posúvať stopčiaru ďalej, atď., sa mi zdá zbytočné a komplikované oproti súčasnému stavu.
Ike15.9.2019 9:04 #46 Re:
Reply on #44 od ivanbuto:
To ministerstvo spravodlivosti uznávam. Ale si-ho nápad je IMHO dobrý. Väčšina vodičov tak už jazdí.

No a zo strany nám. 1. Mája tiež minimum vodičov využíva pravý pruh. Ako vodič tbus určite vieš o probléme s polomerom zákruty na hodzku. V prípade bus pruhu by sa signal dal posunúť na rovný úsek a doplniť o predsignál.
ivanbuto15.9.2019 0:03  +3#45 Re:
Reply on #34 od fanatikmhd:
Čo je to cyklizmus a čo je to cykloúnia, pomätený fanatik?
ivanbuto15.9.2019 0:02  +1#44 Re:
Reply on #37 od Ike:
Myslím, že už trochu príliš kombinuješ a komplikuješ. Z dvoch pruhov od Nám. 1. mája aj od Staromestskej ide nemalá časť vozidiel aj na Palisády, to umožňuje následne vozidlám idúcim na Štefánikovu sa zoradiť do jedného pruhu (za bežnej situácie). Nevidím dôvod robiť opatrenia na Nám. 1. mája, kde, pokiaľ nie je nejaký kolaps v celom meste, vozidlá vrátane MHD prejdú skoro vždy na jeden cyklus.
Bus pruh na Staromestskej práve na úseku od Ministerstva spravodlivosti po svetelnú križovatku sa ukázal ako kontraproduktívny v r. 2012 (ak by bol býval ukončený na úrovni cca. Veternej ul., mohla aj celá Staromestská lepšie fungovať).
Troll13.9.2019 23:39  +2#43 Re:
Reply on #41 od S499.1023:
Keby len vo svete... Oni sú aj v Žiline! 😎
S499.102312.9.2019 19:44  +4#42 Re:
Reply on #31 od fanatikmhd:
Nepoznáš predpisy a machruješ. Si zmrd.
S499.102312.9.2019 19:41 -1 +6#41 Re:
Reply on #34 od fanatikmhd:
fanatikmhd nejazdí na bicykli, lebo by sa pod ním každý rozlomil, tak bojuje proti cyklistom. Vo svete sú na križovatkách aj predsunuté stopčiary pre cyklistov ale fanatikmhd povedal, že je to zlé, oni sú všetci blbci, len on je lietadlo. Šuhajko, nie si ty náhodou Grék?
Ike11.9.2019 21:14 #40 Re:
Reply on #39 od si:
Áno, máš pravdu. Nakoniec, aj tak mám pocit, že mnoho vodičov IAD v pravom pruhu má problém, ak z ľavého nejdem na Palisády, ale idem rovno.
si11.9.2019 21:00  +3#39 Re:
Reply on #37 od Ike:
s tymto nie velmi suhlasim:
"Dva jazdné pruhy na Staromestskej smer Štefánikova vznikajú pri budove Ministerstva spravodlivosti SR, teda de facto pred križovatkou Hodžovo námestie a za touto križovatkou sa zase spájajú do jedného. Riešením ako zabrániť chaosu v križovatke a ešte urobiť čosi viac pre MHD je, aby tie dva pruhy ani nevznikli. Proste od Ministerstva spravodlivosti SR až po začiatok dnešného BUS pruhu by bol jeden bežný jazdný pruh a jeden BUS pruh."
pokial z tych 2 jazdnych pruhov nechas len jeden pre iad, v podstate komplet upchas tento smer a dostanes sa do stavu ako bolo pocas dni mobility pred par rokmi a vdaka ktoremu to riesenie s vyhradenymi jazdnymi pruhmi nebolo ani ciastocne zachovane...
rozumnejsie by bolo, aby ten lavy pred krizovatkou sluzil len pre otacanie pred krizovatkou a odbocovanie na palisady a ten pravy umoznoval iba smer "rovno" na stefanikovu (+ odbocenie vpravo smer nam snp), co rovnako tak splni tebou navrhovany ucel ale zaroven nespravi prilisny lievik z tejto krizovatky...
Lurnak11.9.2019 17:38 #38 Re:
Reply on #37 od Ike:
treba tam policajtov nech nieco dobre zarobia za ten pokutovy bonus 😃 . Hned by to odstrasilo tie lamy za volantom.
Ike11.9.2019 17:34  +5#37 Re:
Skúsim nejaké postrehy k BUS pruhom na základe dnešnej obhliadky.

1) BUS pruh sa nerešpektuje. Už pred jeho zriadením rešpektovali vodiči nepísaný úzus, že v pravom stoja tí, ktorí odbáčajú na HLST/Šancovú a v ľavom tí, ktorí pokračujú na Pražskú. Chvíľu bol naozaj prázdny, ale potom ho využil jeden vodič a spustila sa davová pscyhóza (fotka). Naozaj všetci z toho BUS pruhu odbáčali vpravo a predpokladám, že týmto si pobyt v BUS pruhu odôvodnili obdobne, ako v opačnom smere pri odbočovaní z Pražskej na Šancovú. Jediné riešenie je nasadiť tam príslušníkov PZ.

2) Zase eldorádo značiek a novotvarov.

3) Vznik pruhu nie je najšťastnejší. Ono by bolo optimálne, keby BUS pruh vznikal "prirodzene" a nie v náhodne zvolenom bode, najmä ak vodiči ostatných pruhov dostali možnosť využívať dva pruhy len neďaleko od miesta ich redukcie. Je potom väčšia šanca, že sa bude BUS pruh rešpektovať.

Dnes BUS pruh vzniká pri autobusovej zastávke Hodžovo námestie smer SAV plynule zo zastávkovej niky. Dva priebežné jazdné pruhy sa na tomto mieste spájajú do jedného (ľavého). Dva pruhy sú pokračovaním dvoch pruhov zo Staromestskej a dvoch pruhov z Námestia 1. mája. Z ulice Suché mýto ide iba jeden jazdný pruh, takže po prejazde križovatkou si vodič môže vybrať, v ktorom bude pokračovať. Na ulicu Suché Mýto na chvíľu zabudneme.

Dva jazdné pruhy na Staromestskej smer Štefánikova vznikajú pri budove Ministerstva spravodlivosti SR, teda de facto pred križovatkou Hodžovo námestie a za touto križovatkou sa zase spájajú do jedného. Riešením ako zabrániť chaosu v križovatke a ešte urobiť čosi viac pre MHD je, aby tie dva pruhy ani nevznikli. Proste od Ministerstva spravodlivosti SR až po začiatok dnešného BUS pruhu by bol jeden bežný jazdný pruh a jeden BUS pruh.

Dva jazdné pruhy zo smeru Námestie 1. mája začínajú na úrovni vyústenia Banskobystrickej. Medzi vodičmi je ten pravý pruh aj tak vnímaný ako neplnohodnotný, pretože je v ňom zastávka a nelegálne parkovisko. Aj tu by BUS pruh mohol začínať od Banskobystrickej, pohltil by trolejbusovú zastávku Hodžovo nám. (+ [s ohľadom na možnosti trakčného vedenia] dal by sa spraviť predsignál pre palisádové linky) a plynule by sa napojil na dnešný.

Inak palec hore. Dúfam, že sa bude pokračovať aj inde (Sokolská, Šancová, Lamačská, Mlynská dolina).
🙂

Lurnak11.9.2019 17:18 #36 Re:
Reply on #35 od Adam3:
tych 110-150 cm je najlepsie. Cyklista sa strepe pred autobusom a nahodou ti skontroluje podvozok.
Adam311.9.2019 16:54 #35 Re:
Reply on #30 od fanatikmhd:
Nie ten 1,5m nie je na manevrovanie. Keby si zazil ze ta obieha kamion pri rychlosti cca 100km/h na cca 30 cm pochopil by si. V meste pri max 50km/h je podla mna 70-100cm akurat.
fanatikmhd11.9.2019 10:27 -7 +1#34 Re:
Reply on #33 od si:
Ďakujem za reakciu skôr než ja.
Presne tak, príde pelotón 10ks, a čo teraz? Lenže križovatka má cyklus skoro dve minúty, a príde opäť pelotón 10ks....čo taký autobus MHD? aj nevidím dôvod prečo nemôže ako účastník premávky vyčkať v poradí križovatky. Zdržovanie a tvorba kolón v meste by som týmto mohll priamo nalinkovať že je spojená s cyklistami - treba sa ich zbaviť a nebudú kolóny. Presne takto fungujú populistické kecy cykloúnie. My, my a len my, a za všetko môžu ostatní.
Cyklizmus je parádna voľba v civilizovanom svete, ale pokiaľ tu nenastolí aspoň základnú slušnosť a znalosť predpisov cestnej premávky u cyklistov, nebudú vodiči skrátka rešpektovať cyklistu ako seba rovného. Tak ako ty nebudeš na ulcii rešpektovať ako chodec sebe rovného švába, a nebudeš pre jeho dostatok osobného priestoru kľučkovať po chodníku, tak nebudú vodiči bohužiaľ rešpektovať cklozmrdov (prosím nepliesť cyklozmrda a cyklistu, ale cyklistov je na svk tak asi ako počet prstov na rukách...vojaka...ktorému utrhlo ruky...) Mám začať hádzať na youtube každý deň cykloblbcov ktorí ohrozujú seba svojím konaním, a rovnako aj ostatných účastníkov? Lebo v drvivej väčšine sú to tí istí čo kričia anonymne na internete "všetci sú zlí na cklistov, ja si idem v pohode mimomesto po stredovej čiare a autá ma postrekujú! zlí zlí vodiči áut, ja mám dôvod, mám nahouby bike tak nemôžem po krajnici..... Pripomína mi to snahu toho anglického tuningára čo si tak dal dole podvozok na pružinách aby bol cool, že zistil že doma nevyjde zo svojej obce lebo retardéry neprelezie tak začal tlačiť na mesto cez súd ab odstránili retardéry lebo on si znížil auto na kritickú hranicu normy.....
si11.9.2019 9:53 -1 +3#33 Re:
Reply on #32 od danlo:
a na aku rychlost sa ma stihnut rozbehnut ? co spravi s priepustnostou krizovatky to ked sa bude cakat kym sa rozbehne ? a co ak nie je len jeden ?
danlo11.9.2019 9:05 -3 +3#32 Re:
Reply on #31 od fanatikmhd:
Cyklista smie predchadzat auta stojace v zapche zlava aj sprava, pricom on ide rychlostou vacsinou mensou ako 20km/h a v ziadnom pripade neohrozuje auta nedodrzanim bezpecnostneho odstupu, ohrozuje jedine seba. Je taky problem pockat 2 sekundy za cyklistom kym sa rozbehne na zelenu?
fanatikmhd11.9.2019 8:14 -10 +2#31 Re:
A vieš čo? Dobre. 1,5m. Súhlasím. Oddnes budem zrážať každého cyklistu čo na križovatke nezastaví za autami ako ďalšie v poradí, ale predbehne sa dopredu. Tam už ho zrazu neohrozuje 1,5m, tam mu to netreba. Tak mu to bude treba. Budeme vytláčať. Súhlasíš? Hádam pri rozbehu keď naberieme prvý meter rýchlosti nebude auto robiť manévre aby cyklista čo sa predbehne mohol mať svoj meter a pol z každej strany (btw, uvedomuješ si že na križovatke by malo byť povedľa cyklistu 3 jazdné pruhy voľné pri tých slávnych 1,5metra) . Keď chceš, dajme to dokopy. 1,5metra. Nemám problém, ale bude to platiť jednotne, a na KAŽDÚ SITUÁCIU! Nie iba tam kde sa cyklista cíti ohrozený, a tam kde ohrozuje ostatných to platiť nebude, podľa toho ako cyklistovi vyhovuje (tak ako teraz na prechodoch, raz som cyklista, raz chodec, len aby som prešiel aj na červenú)
fanatikmhd11.9.2019 8:10 -6#30 Re:
Reply on #24 od perets:
Post was hidden because of negative rank. [Show]
danlo10.9.2019 18:48 #29 Re:
Reply on #14 od danlo:
malo by pribudnut v stredu
Ike10.9.2019 16:45  +2#28 Re:
Pokiaľ ide o boj za ekologickú dopravu, stoja cyklisti, chodci a MHD na jednej strane barikády. Pokiaľ sa však do rozporu dostanú cyklisti a MHD, tak si treba uvedomiť, že cyklista je stále "len" individuálna doprava.

Ak by sme zobrali relatívnu bonitu vozidiel, tak v tomto prípade nie je cyklista oveľa bonitnejší ako automobil (samozrejme, musíme zvážiť aj kontext statickej dopravy a nároku na ňu) - je to jednotlivec proti desiatkám (a ak zvážim, koľko vozidiel hypotetický cyklista na trase Hodžovo námestie - SAV stretne, tak aj stovkám) osôb.

Priestorové pomery ale zrejme neumožňujú nič iné. Tak verím v zdravý rozum oboch strán barikády 🙂 No a hlavne dúfam, že to budú kontrolovať príslušníci.😂