Zmeny v MHD od začiatku školského roka (from 2 Sep 2019)

Zmeny od začiatku školského roka sa dotknú liniek 2, 7, 56, 83, 84 a 212.

Od 2. septembra 2019 budú linky MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok a opäť bude premávať linka 133. Výnimkou budú linky 31 a 39, na ktorých bude do začiatku zimného semestra (16.9.) vysokých škôl platiť prázdninový cestovný poriadok. Zároveň bude upravená premávka MHD na ďalších linkách.

Električková doprava:

  • Linka 2 nebude premávať. Jej jednotlivé úseky budú nahradené linkami 4 a 9 (celotýždenne) a linkou 7 s novou trasou (v špičkách pracovných dní). Pri ceste medzi Vajnorskou radiálou, Trnavským mýtom a Hlavnou stanicou odporúčame využiť prestup na linky 61, 74 a 201 na Trnavskom mýte.
  • Obnovená bude linka 7 s pozmenenou trasou, ktorá bude premávať v špičkách pracovných dní medzi ŽST Vinohrady, Račianskym mýtom, Blumentálom a Hlavnou stanicou. Po novom budú električky medzi ŽST Vinohrady a Blumentálom premávať v špičke dvakrát častejšie.
  • Dôvodom na úpravy električkových liniek je potreba posilnenia kapacity električiek na Račianskej radiále s využitím električiek z málo využitej linky 2.
  • Pri ceste na ŽST Nové Mesto je možné využiť spoje linky 4, ktoré obsluhujú túto stanicu. Ide o každý druhý spoj linky 4 vyznačený v cestovnom poriadku. Odporúčame tiež venovať zvýšenú pozornosť cieľu linky vyznačeného na elektronických tabuliach električiek a tiež akustickým hláseniam, ktoré informujú o tom, či spoj premáva k ŽST Nové Mesto.

Autobusová doprava:

  • Linka 56 bude v oboch smeroch jazdy v Rači premávať rovnakým okruhom po Detvianskej, Alstrovej, Barónke a Kubačovej ulici. Autobusy budú smerom na Tbiliskú zastavovať na opačných zastávkach ako doteraz. V smere na Studenú bude premávka bez zmeny. Dôvodom úpravy je ťažká prejazdnosť uvedených ulíc pre parkujúce automobily, ktoré komplikovali vyhýbanie sa doterajších protismerných spojov linky 56. Cestujúcim na zastávkach Nám. A. Hlinku, Nemecký kultúrny dom a MiÚ Rača odporúčame venovať zvýšenú pozornosť cieľu spojov vyznačených na elektronických tabuliach autobusov.
  • Linky 83 a 84 budú mať v špičkách pracovných dní skrátené intervaly medzi spojmi.

Trolejbusová doprava:

  • Linka 212 bude zastavovať na novozriadenej zastávke Hrachová na Mierovej ulici pri diaľnici D1. Táto zastávka bude na znamenie.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prečo sa už nie raz stalo,že výstupim v Rači z preplnenej trojky a za ňou o minútu ide prázdna o ktorej sa nevie?
Reply on: Trolley #172:
Nový PR manager písal na FB , že sa vráti spolu s vysokoškolákmi.. tak som zvedavý.
@Solider
5 min. určite poobede nestačí a ani ráno hneď po ôsmej.
Do Petržalky to chodí tiež riadne narvaté a v inom int. ako L95.

Reply on: Solider #173:
Nie a ani v Petržalke.
Reply on: Trolley #172:
V Ružinove, či na Vajnorskej radiále nestačí poobede 5-minútový interval?
Reply on: david1 #171:
Lenže DPB ani mesto sa nevyjadrili, že chcú vrátiť 4-minútový interval a ak áno tak odkedy.
Reply on: Trolley #170:
Narvaté kachny som tam fakt nevidel. Od Polusu v špičke normálne zaplnené no dalo sa stále v pohode sadnúť.
Keď vrátia interval pre školský rok bude to ok.
Reply on: david1 #169:
Otázka znie kedy sa L7do Rače vráti. K Vajnorskej radiále nesúhlasím. K2-S na L4 bývajú riadne preplnené aj v sedle. Takže posilaby sa zišla.
Reply on: Trolley #168:
L2 čisto v sedle je blbosť. Ako tak niečo vozila iba v špičke.
Na Vajnorskej to bolo práveže celé leto predimenzované.
Nič sa tam neoslabilo ak nerátam prázdninový interval.
No ten nechali všade.
Len presmerovali z N.mesta linku zo stanice do centra.

L7 sa určite aspoň ráno do Rače vráti.

Reply on: Pajo #164:
Ten istý postreh som písal nižšie. Ten jednolinkový variant je metóda pokus omyl. Aj teraz som videl preplnené L3 do Rače a takmer prázdne L7 na Vinohrady.

Vo Východnej časti mesta druhá linka na stanicu chýba. Dá sa to vyriešiť buď tak, že sa obnoví L2 celotýždenne (vozy na to sú), alebo aspoň v časoch keď L7 nejazdí s tým, že vozy s L7 by prejazdovali na L2 a opačne. Takto sa na Vajnorskej radiále od septembra oslabila kapacita. Navyše v čase dopravných zápch a nehôd na Šancovej ul. bola L2 spoľahlivejšia ako autobusy a trolejbusy.
Ono to vlastne nie je len problém s Račou, hoci tam je to najvypuklejšie. V celej sieti sa znížila kapacita na úroveň prázdnin, na všetkých radiálach! Začalo to týždeň pred začiatkom letných prázdnin a pokračuje to aj po ich skončení. A to napriek tomu, že sieť sa zmenšila o Karlovku a Dúbravku, takže nemôže byť problém s vodičmi ani vozidlami. Keby to bolo za Nesrovnala, je z toho škandál. A teraz všetci sa tvária, že je to v poriadku. Ja budem veľmi rád, ak sa veci zlepšia aj bez písania kritických článkov. Ale ako a kedy??
Reply on: johnnyjanko #155:
Zásadný rozdiel oproti dobe Neschopnala je v tom, že dnes je možné meniť veci aj bez toho, aby sa museli písať takéto články.

Otázkou však ostáva, prečo sa problém s Račou vytrvalo ignoruje❓
Reply on: Pe67 #153:
Pretože sa predpokladalo, že výluka tunel – Molecova bude už toto leto. Budúci rok počas tejto etapy naozaj nebude robota pre súčasný počet vodičov električiek.
V prvom týždni sa presne potvrdilo, čo som predpovedal: električky 7 na Račianskej poloprázdne, električky 3 narvané. Napriek tomu, že papierovo chodia trojky v tesnom závese. Dôvody sú tu všetkým dobre známe.

Ak si niekto v DPB myslel, že z Račka pôjdu ľudia do Rače tak, že po Vinohrady pôjdu sedmičkou a potom prestúpia na Vinohradoch na trojku, tak sa veľmi, naozaj VEĽMI mýli .❗ ❗ ❗
Reply on: mku81 #161:
Určite sa na FB nájde dostatok kritikov z radov autistov, ktorí kritizujú buspruhy. To je ale niečo iné. Tuto v tábore priaznivcov verejnej dopravy je stále Vallo a jeho team mnohými považovaný za niečo nadpozemsky dokonalé. Je to na škodu veci. Nepopieram mnohé pozitívne zmeny, ktoré sa od nástupu nového vedenia udiali v oblasti dopravy, ale to snáď neznamená, že budeme zatvárať oči nad tými negatívnymi vecami.
Reply on: Trolley #149:
Ja osobne som sa vždy zviezol pohodlne aspoň po Vinohrady. Tam prišla L3,5 často v závese o poznanie prázdnejšia. Sú tam aj prístrešky na rozdiel od Račka.

Teraz tá L7 nemá kde nabrať poobede dopyt zo stanice v 5 min.intervale. Prvý nápor má až na Blumentáli , Račku.
Reply on: Trolley #157:
To si nevidel ten shitstorm, co sa spustil (a stale trva) na FB po namalovani novych bus pruhov vo Vrakuni.
Reply on: S499.1023 #159:
Veď presne o tom hovorím.
Reply on: Melange #158:
To akosi nemôžu, keď je Jehova z princípu ich učenia neomylný.
Reply on: johnnyjanko #155:
To máš tak, ani svedkovia Jehovovi nikdy nepriznajú, že Jehova spravil niečo zle alebo by mohol mať nejakú chybu.
Reply on: S499.1023 #156:
Náhodou má úplnú pravdu. Teraz sa už vôbec nekritizuje. Nehovorím frflať na všetko, ale vecne poukázať na nepriaznivé zmeny v doprave.