Zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusov a autobusov (from 1 Feb 2015)

Garantované nízkopodlažné spoje budú zavedené aj na trolejbusových linkách.

Od 1. februára 2015 budú zavedené viaceré zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusových liniek. Významnou novinkou je zavedenie nízkopodlažných spojov, ktoré budú garantované a vyznačené v cestovných poriadkoch, podobne ako je to od roku 2008 v autobusovej doprave. Nízkopodlažné trolejbusy budú jazdiť najmä na Dlhé diely, Dolné hony a Kramáre. Zmeny sa dotknú aj niektorých výjazdov a dojazdov trolejbusov z/do vozovní.

  • Na linke 33 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Súčasne sa zlepší vzájomný preklad odchodov liniek 33 a 32 v mimošpičkovom čase. Popoludňajšia špička na bude predĺžená cca do 19:15 za účelom zvýšenia kultúry cestovania v podvečernom čase. Zrušené však budú výjazdy trolejbusov s cestujúcimi ráno a poobede v úseku Lovinského - Molecova, a to z dôvodu nemožnosti ich garantovania.
  • Na linkách 201 a 202 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Pridaním ďalších vozidiel by malo byť tiež zabezpečené presnejšie dodržiavanie odchodov z konečných zastávok počas špičiek.
  • Na linke 203 budú počas dňa premávať nízkopodlažné vozidlá, hoci cestovným poriadkom garantované nebudú.
  • Na linke 204 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a zároveň v pracovných dňoch bude zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov na vybrané spoje.
  • Na linke 206 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
  • Na linke 207 budú premávať aj nízkopodlažné spoje, avšak nebudú garantované cestovným poriadkom.
  • Na linke 208 dôjde k zmene výjazdových a dojazdových spojov. Zabezpečené by mali byť aj presnejšie odchody z konečných zastávok počas špičiek.
  • Na linke 209 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
  • Na linke 210 už nebudú nasadzované nízkopodlažné trolejbusy. V budúcnosti, po dodávke nových nízkopodlažných "duobusov", sa však uvažuje nad ich nasadením na túto linku a súčasne nad jej predĺžením k Novému SND.
  • Na linke 211 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje.
  • Na linke 212 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a súčasne bude v pracovných dňoch zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov.

Okrem uvedených zmien príde v niektorých prípadoch k menším posunom jednotlivých odchodov trolejbusov.

V autobusovej doprave sa menia nasledovné cestovné poriadky:

  • linky 41 a 61: úpravené boli niektoré odchody
  • linky 20, 21, 25, 123 majú doplnený prázdninový cestovný poriadok
  • linky 31, 50, 53, 58, 63, 65, 75, 96, N61 sa menia z dôvodu premenovania zastávok na ich riadnej trase, prípadne na trase pri dojazde do vozovne

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #57:
"nové predstavenstvo DPB, ktoré už zrejme nebude podivne nastavovať podmienky v tendroch"

Na to si prišiel ako? Keď som počul, kto všetko má záujem sa tam dostať, tak nečakajme nejaké terno.
Reply on: Error 0x007 #55:
Ak sa na 33 zase len objedna 4-6ks 31tr s agregatom a tie sa tam budu denno denne tocit 8 rokov + argument zadna hnana naprava a slaby ram, tak vydrzia urcite menej jak SHitelisy. ASpon agregat si nepokazia, kedze Molecku zatrolejovali az o 3 roky neskor. Keby financna skupina nebola taka nenazrana tak pusti zakazku a specifikaciu aj na klbak s 2 hnanymi napravami, koniec koncov Skodovka by to zase vyhrala skrz cenu, no vyraba to aj Hess aj Van Hool.
Reply on: Petto #53:
A netreba zabúdať, že čoskoro sa ma vypísať výberové konanie na nové predstavenstvo DPB, ktoré už zrejme nebude podivne nastavovať podmienky v tendroch. Samozrejme záleží koho vyberú. ?
Reply on: Dopravák #44:
V prvej časti príspevku píšeš o tom, že MHD má slúžiť občanom, v druhej, že sa má jej prevádzka (či nebodaj linky) MHD prispôsobiť podľa sociálnych zariadení pre vodičov. Pokiaľ sa bavíme o existujúcich sociálkach, tak oboje splniť naraz často nejde.

Ak sa má splniť oboje a vždy, potom je najlacnejším z riešení presne to, čo napísal Author v #46. To ale znamená aj výrazné zvýšenie počtu liniek so striedačmi. Otázka je, či by si bol potom spokojný 🙂
Reply on: slavius #54:
Len na ako dlho, ked uz aj Shitelisy nic nevydrzali, tak si nemyslim, ze by MOR vydrzal dlhsie...
Reply on: Petto #53:
Aspoň čosi, takže je šanca že sa tú 33 podarí aj trochu skôr vyriešiť ako bude postavená TT od Patrónky cez Botanickú na Molecovu 😉
Reply on: slavius #52:
uz su na vykrese, cize sa mozu aspon objednat, aspon tolko vravi katalog skoda.cz
Reply on: luky133 #50:
Ako som sa dozvedel v diskusii k http://imhd.sk/ba/doc/sk/13978/Trolejbus-Skoda-30-TrDG-v-skusobnej-prevadzke-s-cestujucimi.html tak DPB kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom kúpi len ak ich bude vyrábať SOR .. už bola šanca ich mať, ale keďže SOR takô nezrobí, tak nie sú (a asi ani nebudú) ...
Reply on: Author #46:
No dalo by sa menovať oveľa viac tých sociálok ?
Reply on: Petto #32:
Keďže v novom programovom období na EU fondy sa spomínal aj nákup "duobusov" nedivil by som sa keby v tejto vlne nakupoval DPB aj nejaké kĺbové keďže o nákupe krátkych pochybujem nakoľko ich bude mať viac než dosť na to, že nemá na ne využitie. ?
Reply on: Valec #48:
Dostal si ma, idem do kúta, stačí? ?
Reply on: Dopravák #44:
Ako Dopravák by si mohol poznať rozdiel medzi dopravcom a prepravcom. ?
Reply on: david1 #40:
dik za postreh, stoji za zvazenie, ci sa po 23.h maju drzat casove polohy z vecera, resp. celeho dna, alebo vychylit posledne dojazdy kvoli tomuto prestupu..
Reply on: Dopravák #44:
Ja netvrdim, ze dnesna obsluha Drotarskej je dobry stav. Avsak, pokial na Drotarskej nebude bud TT vedenie, ale sa tam nerisknu nasadit tzv.duobusy, dobry stav nebude. A rozhodne ma netesi linka s mizernym intervalom motajuca sa nahodne pod nosnymi linkami, ani ked na nej jazdi trolejbus.

Ale zasa si nemyslim, ze zakladnou podmienkou, ako vytvarat nove linky, by mal byt existujuce rozlozenie socialok po meste. Mat tak socialku na Trnavskom myte, ci Hodzovom namesti.. kopec problemov by malo elegantne riesenie..

Reply on: Juraj76 #42:
Za mňa ešte pred zrušením L34 napadlo jej trasovanie D.Hony-Dúbravka spojenie 34+78 napr.pod ozmnačením L73
Reply on: Author #39:
Jáj, zabúdam, že slúžiť sa má občanom... Sa čudujem miestnym, že toto tolerujú... Je 21 storočie, tak po príchode L64 (keď už to tak prepravca divne rozdelil) sa hneď napojí L41... Áno, potom sa bude meškať a zas L41 nebude stíhať odchody L64 z Hroboňovej, ale to nie je problém cestujúceho, to si vymyslel prepravca...

Tu pomôže už iba veľký tresk a hlavne rozloženie konečných, tam, kde je sociálka a tam, kde nie je, tam by sa jazdilo priebežne... (viem, chýba politická vôľa a začarovaný kruh a bla bla bla) ? ?

Mike: to pekne vystihol a to len použil jeden príklad... Ono sa napr. za L64 hneď od Trnka pripája aj L63 a takto by sme mohli ísť ďalej... ? ?
Reply on: Juraj76 #42:
Iba po kruhový objazd pri Malom Dunaji (križovatka Hradská - Dvojkrížna - Podunajská ? )
Informácia o predĺžení linky 210 je pravdivá? Alebo zase to DP nemieni dodržať? Teda rovnako ako garantovať nízkopodlažnosť po dodaní nových trolejbusov? Ak to tak naozaj bude, čo sa stane s linkou 78? Jej trasa zostane nezmenená, alebo sa jej trasa počas tohto vedenia už tretí krát zníži? Ak áno, pokiaľ. Po autobusovú stanicu?
Reply on: Author #39:
Ináč ja čo som zopár krát išiel poobede 41tkou z hl.st. tak na SAVke sa zaradila na zastávke hneď za 64ku ?
Reply on: Author #39:

pre Authora
Trošku z inej témy. Nedali by sa poriešiť lepšie nadväznosti po 23 hod z Rače medzi L3 /víkend L5/ a L8 pri Blumentáli. Chápem že točiť dojazdy L3,5 cez mesto nie je ekonomické no pri lepšej koordinácii by sme nemuseli čakať vždy na dalšiu L8 smer centrum ,ktorá ide tesne pred príchodmi dojazdov z Rače. dík
Reply on: Dopravák #36:
V odpoludnajsej spicke sa pocitalo s vacsimi meskaniami 64 zo Sancovej:) by pekne nadviazala na tu dalsi 41..

Prave touto zmenou bola snaha eliminovat vysponovanie vodicov na 201,202,208. Na zaklade analyzy meskani za sept-november 2014 sa popridavalo sa na vyjazdenie povodneho CP po 1 vozidle do kazdej z liniek v case najvacsich zapch. Napriklad, 201 bude mat rano vyrovnanie maskania na Hl.st. od 12 do 18min, odpoludnia zasa na Cilizskej od 13 do 28min. Po trase budu meskat, ale na konecnej by mali nielen stihat svoj odchod, ale aj mat prestavky.

Nedaju sa zapchy riesit predlzovanim zakladnej jazdnej doby, ved co by robili v dni, kedy nie su zapchy? (napr. slabsie piatky, ci dni v blizkosti sviatkov, ci dni, ked mrzne, nasnezi) Vyckavanie do odchodu 1-2min na kazdej zastavke nie je riesenim. Takze ozaj sa nic nerobi pre vodicov? Len neda sa naraz, plosne, na to by neboli vodici, vozidla, financie.
Reply on: Petto #35:
No veď vyradená.. lebo jej skončila STK a už ju neobnovili.. a či ju už aj odhlásili z papierov to neviem, ale možné to je..
Reply on: Petto #32:
Kto komu fakturuje? To Iveco nepatrí DPB? 😃
Reply on: ivanbuto #28:
Ty taká zaneprazdnená osoba, by si isto nemal čas na môj siahodlhý elaborát, ohľadom MHD v Ba, stačí spomenúť L64... Vodiči sa tam točia bez zastavanie (áno stíha sa to do 4 hodín, podľa zákona) ale za tie 4 hodiny sa vodič nemá šancu dostať na wc, ani nie je kde ( pri OC Central ma vyrovnávací čas 4min, ale vozidlo tam prichádza v špičke na cca -4 až -5) (a takých liniek je v Ba nespočetne veľa)... Pri príchode na Hroboňovu, ako ináč s meškaním, rovno pred nosom cestujúcim odfrčí L41 a kde asi si cestujúci vyvŕšia zlosť?!... ?

To zatiaľ stačí, aby sa nám tu neprepracoval voľakto... ?
Reply on: Mike #34:
Tatrovka je vyradena vraj, mna len zaraza tych 200 EUR . Ved Trakker je DPBacky, tak si sami sebe platia ?
Reply on: Petto #32:
A Hrobonka nedala obnoviť STK na ich Tatrovke, ktorá ťahala trolejbusy.. Takže už aj na bežné ťahanie poruchových tbusov sa musí používať trakker alebo renaulty autobusáckych dielní.. a to dlhšie čakajú na oďťah potom pokazené busy..
Reply on: Author #30:
Vo vedľajšej novinke sa píše, že "Vo vozovni Hroboňova budú deponované všetky nové nízkopodlažné trolejbusy .... .... a dve vozidlá Škoda 14 Tr, ktoré budú vypravované na nočné spoje."

Takže tých 14Triek tam nakoniec bude asi viac? ☺
Reply on: ivanbuto #28:
Z kratkodobeho riesenia sa mali kupit nejake dalsie klbaky s agregatom podla mna. Zlte Iveco tahac si fakturuje 200 EUR za 1 odtah, tj denne ak su 3 31 tr na 33, 1200 EUR ide viete kam.
Reply on: ivanbuto #27:
kolko bude vozov na 201,2 cez prac.dni ? zostane aj prejazd z 78cky ?
Reply on: Petto #24:
V priebehu februara sa uvidi, ci aj realne budu jazdit na Hr-poradiach iba NP..
Reply on: Dopravák #22:
Spominal sa kapacitny problem u 33 o cca 18:30-19:15 z Molecky. Tam sa zriedil interval od cca septembra 2013 (nie roku 2006), ked sa toto zdalo mensie zlo, nez stabilne nevypravovana a nehradena 1 sluzba na 33 pocas celych spickiek.

Najma nevyprava jednotlivych poradi, ci experimenty typu 6101 na 32, ci 33 sposobuju narazove kapacitne problemy.. Avsak, pokial sa nepostavi vedenie v Ml.doline a prestupny terminal Molecka, dopravne problemy DD sa nevyriesia.
Reply on: Dopravák #22:
Ja by som teda k tým mnohým problémom rád videl aj Tvoje konkrétne návrhy riešenia.
Ale možno Ti krivdím a niekde ich máš nachystané.?
Reply on: Peter6607 #23:
Chronometráže zostávajú rovnaké, ide o obehy počas špičiek.
Reply on: 6608 #19:
Ide o pridanie tzv. zápchových vozidiel počas špičiek. Z vyhodnotenia údajov vyplývajú rozsiahle zápchy na Gagarinovej v čase 15:00-19:00, následne sa nečerpajú prestávky, resp. prichádza aj k zmeškaným odchodom z konečných. Takže hlavne vodičom by sa mohlo aspoň trochu uľaviť.

Problém pomalých dverí sa rieši, ale zatiaľ sa nevyriešil.?
Reply on: Mike #11:
Smutné na tom ale je, že cestujúcich absolútne nezaujíma, v akej vozovni je alebo nie je taký a taký typ trolejbusu... Už tak ľutujem ľudí využívajúcich na presun medzi hl.st. a AS Nivy MHD. Najmä tých zo zahraničia. O linke 61 ani nehovoriac.
Inak aky je dovod ze na 203;207 nebudu garantovane spoje ? Ved ked su niektore poradia vypravovane trvale z hrobustova, ktora ma len np vozidla , tak kde je problem vyznacit to ?
Pridanie vozidiel na linky 201 a 202 v skutočnosti neposkytne skvalitnenie služby cestujúcim, ale samotným vodičom, ktorých väčšina sa opäť vráti k pôvodnému štýlu jazdy. ? Presnejšie, upustí od pretekárstva. Opäť to teda znamená privstať si a ísť o trolejbus skôr ? => ?
Reply on: Author #8:
Tak nerad tu už čítam tieto forá, aby som si nezvyšoval tlak, a just, reku prebehnem a propaganda socialistického režimu, či čo to jeee, žeee "Takze nie burcovanie magistratu, ale dlhodobe poznanie problemu autora grafikonov, po dohode s prevadzkou, prispelo k zlepeseniu vecernej 33"

Zarazilo ma to slovo dlhodobé, ved 33jka premáva od 2006 ? To 8 rokov trvá, kým sa príde na problém... Tu je žiaľ tých problémov viacej, premnožené linky, vláčiky, všetko ide spolu, úplne zlá chronometáž a mnoho mnoho ďalšieho, ale chválim, že po 8 rokoch sa jedna linka upraví, radujme sa veselme sa ?
Reply on: TTV01 #20:
Toto tu vieme už asi mesiac ak nie aj viac.
Dnes ako som šotoušil tak som videl odstavené 25 Tr vo vozovni Krasňany a aj tuším 21 Tr všetky hneď pri plote ako idú elek.
To som sa zasmial..: Pridaním ďalších vozidiel by malo byť tiež zabezpečené presnejšie dodržiavanie odchodov z konečných zastávok počas špičiek.!! Ved to je najväčšia somarina..Odchody z čiližskej boli na čas!! stačí prejst pár zastávok a už sme v mínuse../nevedomost otvárania dverí zo strany cestujucich..dlho zatrvárajuce dvere/ .. A k tym 210 -am..vsak to odviezlo menej ludí..kvoli uzkej uličke..
Reply on: pharel #10:
Aspon budu mat viacej priestoru na batozinu. Minul v buse bol az jedna slecna s kufrom, ale aj ta si uz sadla rovno na special dochodcovske sedadla, kedze by ten kufor asi ani nenatrepala do dvojky a tym padom zablokovala ulicku...
Reply on: fanatikmhd #16:
03 urcite nie, tej odchadzalo stale nieco, 06 jazdila spolahlivo teraz dost dlho kym jej neodisiel diferak. ALe ani sa necudujem ved jazdila 7 dni v tyzdni cca 17-20 hodin denne do kopca, z kopca
Reply on: Petto #15:
Ok, DD sa daju vypravit dotiahnutim ineho stroja, ako v poslednej dobe je znacne zname....
05 ak odide agregat, kludne ako TR moze behat....zas len o chceni. Ale nie, pokial nebude na 33, tak nebudu jazdit vobec. A preto vacsina dopadla tak, ako dopadla....03 asi vydrzi najdlhsie zo vsetkych v premavke.....
Reply on: Luxor884 #14:
o 04 sa uz viackrat pisalo trakcne obvody v tahu,
06 diferak
02 neviem

prognoza
05 odide coskoro agregat, lebo pisti na polku Molecky , tah slaby
01 predna naprava jazdi na heslo
Reply on: Petto #13:
A co ostatne 25tr tym co je?
Reply on: Mike #11:
6703 problem s klbom,vytiekol olej do priestoru klbu, inak by sla von
Reply on: Mike #11:
na konci tohto roka ?
Reply on: pharel #10:
Duobusov 0.
Trolejbusov s pomocným naftovým pohonom - kĺbových - typu 25 Tr - 6 z toho 3 dlhodobo odstavené s možnosťou, že už do premávky viac nezasiahnu. Z tých zvyšných troch je úspech ak premávajú 2 - na linke č. 33
Trolejbusov s pomocným naftovým pohonom - sólo - typu 30 TrDG - zatiaľ jediný, ktorý je v skúšobnej premávke.

Nízkopodlažné spoje na 210 nebudú, lebo vozovňa, ktorá túto linku vypravuje od 1.2. nízkopodlažné trolejbusy dočasne nebude mať. A prehadzovať vypravovanie na inú vozovňu sa kvôli nárastu jalových km neoplatí. Ostala priorita vypravovať nízkopodlažné trolejbusy na Kramáre.

Po dodávke všetkých objednaných trolejbusov budú až na pár vozov premávať už iba nízkopodlažné trolejbusy na všetkých linkách. Ja osobne tipujem, že by tak mohlo byť na konci budúceho roku.
Preco zrusili nizkopodlazne spoje na 210? A kolko tych novych duobusov doteraz mame? Hlavne ze ked zavadzali tieto nove trolejbusy do prevadzky, prvorada bola linka 210 s odovodnenim ze kedze spaja 2 stanice, tak pre ludi s batozinami je to pohodlnejsie nez sa "terigat" po schodoch. Kto zas "ne/myslel" v DPB? 😃
Reply on: Author #8:
Myslim si, ze prinos je hlavne pre soferov skratena 33/3 o 1 hodinu vecer . To sedlo som aj ocakaval ze daju do rezimu ako o 19tej ?
Reply on: Petto #1:
V casoch prevadzky 33/5 tam bol o 19.h lepsi interval, avsak ked sa islo kvoli pravidelnej nevyprave 5.duobusu na zrychlene obehy 4x25Tr, skratil sa spickovy interval kvoli vykonovo prilis dlhej delenej sluzbe 33/4 a jej neskoremu ukonceniu, kedze vodic tejto sluzby rano nastupuje opat do prace. Takze nie burcovanie magistratu, ale dlhodobe poznanie problemu autora grafikonov, po dohode s prevadzkou, prispelo k zlepeseniu vecernej 33. Sam vidis, ze aj v sedle sa zlepsil preklad 32+33 nad ramec Tvojho navrhu.
1.) prazdniny na 20ke? odveci... 2.) zrusene vyjazdy z vozovne na 33ke? osobne som to viackrat vyuzil a velmi ocenil...

skoda 😕
Už sú všetky 🙂
Reply on: Ike #3:
na tej sa ale nemenilo nič či ?
a tie cp ktoré tu ešte niesu (napr. 33) chýbajú s najväčšiu pravdepodobnostou preto že ich dpb ešte nesprístupnil sak času dosť ?
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Reply on: Ike #3:
Zrusena? 😃
Ešte Vám tu chýba L64 ?
Prečo nie je zverejnený aj nový CP linky 209?
Konecne po 3mesacnom burcovani magistratu sa mi mi podarilo dokopat 33tku k zlepšeniu podvečer