Zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusov a autobusov (from 1 Feb 2015)

Garantované nízkopodlažné spoje budú zavedené aj na trolejbusových linkách.

Od 1. februára 2015 budú zavedené viaceré zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusových liniek. Významnou novinkou je zavedenie nízkopodlažných spojov, ktoré budú garantované a vyznačené v cestovných poriadkoch, podobne ako je to od roku 2008 v autobusovej doprave. Nízkopodlažné trolejbusy budú jazdiť najmä na Dlhé diely, Dolné hony a Kramáre. Zmeny sa dotknú aj niektorých výjazdov a dojazdov trolejbusov z/do vozovní.

  • Na linke 33 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Súčasne sa zlepší vzájomný preklad odchodov liniek 33 a 32 v mimošpičkovom čase. Popoludňajšia špička na bude predĺžená cca do 19:15 za účelom zvýšenia kultúry cestovania v podvečernom čase. Zrušené však budú výjazdy trolejbusov s cestujúcimi ráno a poobede v úseku Lovinského - Molecova, a to z dôvodu nemožnosti ich garantovania.
  • Na linkách 201 a 202 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Pridaním ďalších vozidiel by malo byť tiež zabezpečené presnejšie dodržiavanie odchodov z konečných zastávok počas špičiek.
  • Na linke 203 budú počas dňa premávať nízkopodlažné vozidlá, hoci cestovným poriadkom garantované nebudú.
  • Na linke 204 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a zároveň v pracovných dňoch bude zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov na vybrané spoje.
  • Na linke 206 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
  • Na linke 207 budú premávať aj nízkopodlažné spoje, avšak nebudú garantované cestovným poriadkom.
  • Na linke 208 dôjde k zmene výjazdových a dojazdových spojov. Zabezpečené by mali byť aj presnejšie odchody z konečných zastávok počas špičiek.
  • Na linke 209 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
  • Na linke 210 už nebudú nasadzované nízkopodlažné trolejbusy. V budúcnosti, po dodávke nových nízkopodlažných "duobusov", sa však uvažuje nad ich nasadením na túto linku a súčasne nad jej predĺžením k Novému SND.
  • Na linke 211 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje.
  • Na linke 212 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a súčasne bude v pracovných dňoch zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov.

Okrem uvedených zmien príde v niektorých prípadoch k menším posunom jednotlivých odchodov trolejbusov.

V autobusovej doprave sa menia nasledovné cestovné poriadky:

  • linky 41 a 61: úpravené boli niektoré odchody
  • linky 20, 21, 25, 123 majú doplnený prázdninový cestovný poriadok
  • linky 31, 50, 53, 58, 63, 65, 75, 96, N61 sa menia z dôvodu premenovania zastávok na ich riadnej trase, prípadne na trase pri dojazde do vozovne

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #57:
"nové predstavenstvo DPB, ktoré už zrejme nebude podivne nastavovať podmienky v tendroch"

Na to si prišiel ako? Keď som počul, kto všetko má záujem sa tam dostať, tak nečakajme nejaké terno.
Reply on: Error 0x007 #55:
Ak sa na 33 zase len objedna 4-6ks 31tr s agregatom a tie sa tam budu denno denne tocit 8 rokov + argument zadna hnana naprava a slaby ram, tak vydrzia urcite menej jak SHitelisy. ASpon agregat si nepokazia, kedze Molecku zatrolejovali az o 3 roky neskor. Keby financna skupina nebola taka nenazrana tak pusti zakazku a specifikaciu aj na klbak s 2 hnanymi napravami, koniec koncov Skodovka by to zase vyhrala skrz cenu, no vyraba to aj Hess aj Van Hool.
Reply on: Petto #53:
A netreba zabúdať, že čoskoro sa ma vypísať výberové konanie na nové predstavenstvo DPB, ktoré už zrejme nebude podivne nastavovať podmienky v tendroch. Samozrejme záleží koho vyberú. ?
Reply on: Dopravák #44:
V prvej časti príspevku píšeš o tom, že MHD má slúžiť občanom, v druhej, že sa má jej prevádzka (či nebodaj linky) MHD prispôsobiť podľa sociálnych zariadení pre vodičov. Pokiaľ sa bavíme o existujúcich sociálkach, tak oboje splniť naraz často nejde.

Ak sa má splniť oboje a vždy, potom je najlacnejším z riešení presne to, čo napísal Author v #46. To ale znamená aj výrazné zvýšenie počtu liniek so striedačmi. Otázka je, či by si bol potom spokojný 🙂
Reply on: slavius #54:
Len na ako dlho, ked uz aj Shitelisy nic nevydrzali, tak si nemyslim, ze by MOR vydrzal dlhsie...
Reply on: Petto #53:
Aspoň čosi, takže je šanca že sa tú 33 podarí aj trochu skôr vyriešiť ako bude postavená TT od Patrónky cez Botanickú na Molecovu 😉
Reply on: slavius #52:
uz su na vykrese, cize sa mozu aspon objednat, aspon tolko vravi katalog skoda.cz
Reply on: luky133 #50:
Ako som sa dozvedel v diskusii k http://imhd.sk/ba/doc/sk/13978/Trolejbus-Skoda-30-TrDG-v-skusobnej-prevadzke-s-cestujucimi.html tak DPB kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom kúpi len ak ich bude vyrábať SOR .. už bola šanca ich mať, ale keďže SOR takô nezrobí, tak nie sú (a asi ani nebudú) ...
Reply on: Author #46:
No dalo by sa menovať oveľa viac tých sociálok ?
Reply on: Petto #32:
Keďže v novom programovom období na EU fondy sa spomínal aj nákup "duobusov" nedivil by som sa keby v tejto vlne nakupoval DPB aj nejaké kĺbové keďže o nákupe krátkych pochybujem nakoľko ich bude mať viac než dosť na to, že nemá na ne využitie. ?
Reply on: Valec #48:
Dostal si ma, idem do kúta, stačí? ?
Reply on: Dopravák #44:
Ako Dopravák by si mohol poznať rozdiel medzi dopravcom a prepravcom. ?
Reply on: david1 #40:
dik za postreh, stoji za zvazenie, ci sa po 23.h maju drzat casove polohy z vecera, resp. celeho dna, alebo vychylit posledne dojazdy kvoli tomuto prestupu..
Reply on: Dopravák #44:
Ja netvrdim, ze dnesna obsluha Drotarskej je dobry stav. Avsak, pokial na Drotarskej nebude bud TT vedenie, ale sa tam nerisknu nasadit tzv.duobusy, dobry stav nebude. A rozhodne ma netesi linka s mizernym intervalom motajuca sa nahodne pod nosnymi linkami, ani ked na nej jazdi trolejbus.

Ale zasa si nemyslim, ze zakladnou podmienkou, ako vytvarat nove linky, by mal byt existujuce rozlozenie socialok po meste. Mat tak socialku na Trnavskom myte, ci Hodzovom namesti.. kopec problemov by malo elegantne riesenie..

Reply on: Juraj76 #42:
Za mňa ešte pred zrušením L34 napadlo jej trasovanie D.Hony-Dúbravka spojenie 34+78 napr.pod ozmnačením L73
Reply on: Author #39:
Jáj, zabúdam, že slúžiť sa má občanom... Sa čudujem miestnym, že toto tolerujú... Je 21 storočie, tak po príchode L64 (keď už to tak prepravca divne rozdelil) sa hneď napojí L41... Áno, potom sa bude meškať a zas L41 nebude stíhať odchody L64 z Hroboňovej, ale to nie je problém cestujúceho, to si vymyslel prepravca...

Tu pomôže už iba veľký tresk a hlavne rozloženie konečných, tam, kde je sociálka a tam, kde nie je, tam by sa jazdilo priebežne... (viem, chýba politická vôľa a začarovaný kruh a bla bla bla) ? ?

Mike: to pekne vystihol a to len použil jeden príklad... Ono sa napr. za L64 hneď od Trnka pripája aj L63 a takto by sme mohli ísť ďalej... ? ?
Reply on: Juraj76 #42:
Iba po kruhový objazd pri Malom Dunaji (križovatka Hradská - Dvojkrížna - Podunajská ? )
Informácia o predĺžení linky 210 je pravdivá? Alebo zase to DP nemieni dodržať? Teda rovnako ako garantovať nízkopodlažnosť po dodaní nových trolejbusov? Ak to tak naozaj bude, čo sa stane s linkou 78? Jej trasa zostane nezmenená, alebo sa jej trasa počas tohto vedenia už tretí krát zníži? Ak áno, pokiaľ. Po autobusovú stanicu?
Reply on: Author #39:
Ináč ja čo som zopár krát išiel poobede 41tkou z hl.st. tak na SAVke sa zaradila na zastávke hneď za 64ku ?
Reply on: Author #39:

pre Authora
Trošku z inej témy. Nedali by sa poriešiť lepšie nadväznosti po 23 hod z Rače medzi L3 /víkend L5/ a L8 pri Blumentáli. Chápem že točiť dojazdy L3,5 cez mesto nie je ekonomické no pri lepšej koordinácii by sme nemuseli čakať vždy na dalšiu L8 smer centrum ,ktorá ide tesne pred príchodmi dojazdov z Rače. dík