Prišiel prvý nový kĺbový SOR NB 18

V dvoch dodávkach bude postupne dodaných 50 kĺbových vozidiel.

V stredu 17. decembra 2014 bol do Bratislavy dodaný prvý kĺbový autobus SOR NB 18 z 25-kusovej série, ktorú si dopravný podnik objednal v tomto roku. Dodávka ďalších vozidiel tejto série bude pokračovať v prvých mesiacoch roka 2015. Následne bude dodaných ďalších 25 rovnakých vozidiel v rámci využitia opcie na nákup kĺbových vozidiel. Cena jedného vozidla je 308 200 € bez DPH.

Nový autobus sa od vozidiel rovnakého typu, ktoré už v Bratislave premávajú v počte 101 kusov, líši v niekoľkých detailoch. Vozidlo je vybavené novým tarifným systémom a palubným počítačom, rovnakými ako majú všetky nové vozidlá zakúpené v roku 2014. Informačný systém vozidla je doplnený o vonkajší displej aj na ľavom boku vozidla a dvojicu vnútorných objstranných informačných obrazoviek. Cestujúcich už bude informovať aj akustické hlásenie zastávok s možnosťou vonkajšieho vyhlasovania linky a smeru pre nevidiacich.

Autobus disponuje aj vnútorným a vonkajším kamerovým systémom s možnosťou ukladania záznamu. Tepelnú pohodu v interiéri by mali zabezpečiť dve klimatizačné jednotky Webasto Santana, každá s chladiacim výkonom 18 kW, pričom vozidlo už disponuje aj možnosťou uzamknutia bočných vetracích okien.

Vozidlo poháňa naftový motor Iveco Cursor spĺňajúci emisnú normu Euro 6.

Doplnené: Prvý z nových autobusov dostal číslo 4241 a bude zaradený do vozovne Petržalka.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
"vozidlo už disponuje aj možnosťou uzamknutia bočných vetracích okien" ... tak toto bude zaujímavé - doterajšie skúsenosti vravia, že klíma býva často krát vypnutá z neznámeho dôvodu .. takže ak nastúpim a klíma nebude zapnutá pri zamknutých vetračkách, môžem ísť otravovať vodiča, aby to fixol (odomkol vetračky alebo pustil klímu) alebo vodiča nemám vyrušovať a volám dispečing, že vo vozidle sa nedá existovať alebo ... ? 🙂
Reply on: mathre #15:
no tato najnovsia verzia s akustikou este nie ?
Reply on: Tr0lejak #7:
No veru, vonkajší interiér to je pekný oxymoron ?
Reply on: Petto #14:
A čo jazdieva na 32 cez víkend?
Reply on: Mike #13:
Super, tak cez vikendy sa dockam aj na L32 ?
Reply on: mathre #11:
Väčšina do vozovne Petržalka a menšia časť na Jurajov Dvor (2. kolóna)
Reply on: Tr0lejak #7:
haha si zabil. nechapem ako toto moze niekoho trapit. btw trolejaky maju aj vyssiu strechu, teda nie je vyssia ale tie bocne panely su tam aby zakryli tu techniku na streche 🙂
Vie sa aj ako budú rozdelené po vozovniach?
Tuto klimu maju tusim aj Kosice kdezto trofle SOR maju sa mi zda fen zo starych NB18 ?
Reply on: Peter6607 #4:
Ako rozlišovačku by si mohol brat aj o dost viacej priestoru v smradochovi
Reply on: ZabliYute #6:
Vsak ked je trofel, tak ma palice, ak neni, tak nema, sak to by malo stacit. A naco bude bezny vlk skumat ci to je bus alebo trofelbus, prenho je dolezite aby ho to odviezlo tam kam potrebuje, jedno ci to je bus, trofelbus alebo vzducholod...
Reply on: ZabliYute #6:
Definuj vonkajsi interier ?
ja nechápem prečo nemôžu upraviť dáko ten vonkajší interiér aby sa odlišoval od trolejbusov (alebo trolejbusy robit tak aby sa odlišovali od autobusov kedže su novšie). To je taký problém dat tie autobusy/trolejbusy komplet celé červené aby sa to zbytočne nemýlilo.
OK, oceňujem aspoň tú trošku viac miesta v predu ...
Nemali byť držadlá rozlišovačkou interiéru oproti trolejbusom? ?
Neviete niekto, ostane v Petržalke ?
Tyče sú červené?