Nová trolejbusová trať Trenčianska bude plná nedostatkov
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Stožiare v ceste, trolejbusy v zápche či veľké vzdialenosti pri prestupe – to bude nová trolejbusová trať na Trenčianskej ul.


Illustrative photo © osa


Výstavba 400-metrového predĺženia trolejbusovej trate na Trenčianskej ul. od súčasného obratiska Ružová dolina po supermarket LIDL napreduje a rysuje sa výsledné riešenie. Ukazuje sa, že po projekte petržalskej električky, prestupného uzla Blumentál a revitalizácie Novoveskej ulice, sa realizuje ďalší europrojekt s väčšími či menšími chybami.

Päťminútové prestupovanie

Text zámeru projektu zverejnený na Enviroportáli uvádza ako jeden z dôvodov budovania trate „priblíženie trolejbusovej dopravy na Trenčianskej ulici prakticky až ku križovatke s Bajkalskou ulicou, kde sa nachádzajú zastávky liniek autobusovej dopravy a Slovak Lines. Týmto sa vytvorí v dostatočne obhájiteľnej dostupnosti prestupový uzol medzi autobusovými linkami a trolejbusovými linkami MHD s bezpečným prechádzaním chodcov cez križovatku riadenú svetelnou signalizáciou.“ Ďalej sa v spomínanom text uvádza, že prestupová vzdialenosť bude „do 100 metrov“.

Skutočnosť je však celkom iná. Zastávky trolejbusov budú od križovatky Trenčianska – Bajkalská vzdialené viac ako 150 metrov, ďalšie desiatky metrov predstavuje vzdialenosť od križovatky k existujúcim zastávkam linky 98. Odmerali sme preto reálnu prestupnú vzdialenosť. Od budúceho výstupišťa na Trenčianskej ul. po zastávku smer Petržalka je vzdialenosť 230 metrov, ktorú sme prešli za rovné 2 minúty.

V opačnom smere je situácia horšia: z dôvodu chýbajúceho priechodu pre chodcov si treba nadísť a vzdialenosť sa vyšplhá na 310 metrov. Cestou je potrebné prejsť cez štyri riadené priechody, pričom na každom z nich sa cestujúci zdrží. Výsledok: prestupná trasa trvá takmer 5 minút.


Križovatka s Bajkalskou ul. je pri pohľade od budúceho výstupišťa v nedohľadne

Dostupnosť regionálnej autobusovej dopravy je len ilúziou, jej zastávky pri križovatke s Prievozskou ul. sú umiestnené o ďalších 500 metrov ďalej. Na Mliekárenskej zastavuje len zopár regionálnych spojov denne. Pravdepodobnosť, že by nová konečná zastávka trolejbusov slúžila ako prestupná, je preto nízka, uvedené dĺžky prestupov nebudú pre cestujúcich atraktívne.

Nebezpečné výstupište

Pri vystupovaní na novom výstupišti trolejbusov bude potrebné zvýšiť opatrnosť. Z dôvodu zachovania prístupu do vedľa stojacich garáží bol miesto klasického obrubníka v priestore výstupišťa použitý šikmý obrubník. Bezpečnosť desiatok cestujúcich tak ustúpila potrebám majiteľov šiestich osobných áut.


Rozdiel vo výške skoseného a klasického obrubníka na budúcom výstupišti

Prekážky v ceste

Nielen cestujúci, ale aj obyčajní chodci dostanú niekoľko nových prekážok. Prvou z nich je zastávkový prístrešok na nástupišti umiestnený uprostred chodníka. Podľa skúseností s inými takto umiestnenými prístreškami ho budú chodci obchádzať aj zozadu po tráve.


Zastávkový prístrešok uprostred chodníka

Pri prechádzaní cez vynovený priechod pre chodcov pri nástupišti budú mať chodci možnosť naraziť hneď do dvoch stožiarov – k doterajšiemu stožiaru verejného osvetlenia v pravej časti priechodu pribudol nový, trolejbusový, v ľavej časti.


Stožiare v línii priechodu

Trolejbusy budú stáť v zápche

Ako sme informovali už pred rokom, hoci pôjde o pomerne krátke predĺženie trolejbusovej trate, v čase popoludňajšej špičky bude znamenať niekoľkominútové zdržanie trolejbusov v dopravnej zápche. Tá sa vyskytuje v smere k Bajkalskej ulici a trolejbusy by ju mohli obísť vtedy, ak by z pravého parkovacieho pruhu vznikol buspruh. Ten však plánovaný nie je.


Popoludňajšia dopravná zápcha na Trenčianskej ulici

Nebude to jediná nepríjemnosť pre vodičov trolejbusov. Nový priestor obratiska sa síce podrobil oprave vodorovného dopravného značenia, nie však výmene povrchu. Po popraskanom asfalte, ktorý sa bez údržby časom zmení na výtlk, budú jazdiť aj nové trolejbusy zakúpené z eurofondov.


Nové vodorovné dopravné značenie, stará popraskaná vozovka - to je budúce miesto otáčania trolejbusov


Trenčianske stĺporadie

Hoci má Bratislava hlavnú architektku, architektúra verejného priestoru zostala na vedľajšej ceste. K súčasným stožiarom verejného osvetlenia boli doplnené trakčné stožiare, a tak je ulica tvorená nepravidelným, ale zato hustým a neestetickým stĺporadím.

Je chvályhodné, že sa mestu podarilo naštartovať čerpanie eurofondov, no je na škodu veci, ak sa europrojekty pripravujú v rovnakej nekvalite ako kedysi projekty financované priamo z mestského rozpočtu.


2nd Jul 2014
-mhd-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Daniel17.7.2014 13:45 #35 Re:
http://tv.sme.sk/v/30393/takto-v-bratislave-padaju-stromy-kvoli-trolejom-par-metrov-dalej-neprekazaju.html
Maker2217.7.2014 13:01 #34 Re:
Reply on #15 od pharel:
pharel mám pre teba na to jednoduchú odpoveď ... pokiaľ máš známosti a kontakty a si prisluhovač určitej politickej strany tak je jedno či máš skončenú základnú, strednú, vysokú alebo osobitku. Stačí keď vyberieš tú správnu firmu ktorá dostane túto zakázku a všetko je OK. Veď zober si ako pokračuje Petržalská eletrička ... jeden problém za druhým. Most sa rozoberal po termíne a vôbec nevidím že by niekto pracoval na konštrukcii nového. Skôr všade vidím stavenisko a potulujúcich sa pár robotníkov ale to je všetko. A najlepšie je že potom DPB oznámi že zvýšia cestovné leto sú v strate. Ved podaj by neboli keď platia takých dementných kktov z naších peňazí.
Maker2217.7.2014 12:53 #33 Re:
Ako haló ľudkovia, Vás to ešte neprekvapilo že tá splodina čo pracuje v DPB a na magistráte je absolútne nekompetentná? Veď je to otras čo sa v tejto BA buduje a hlavne ako ... Veď tu sa iba zoberú peniaze na niečo, čo niekto úplne odflákne a len sa vyfaktúruju peniaze. Namiesto toho aby sa spravil kompletne nový projekt na celú trenčiansku ulicu a celá sa radšej opravila a celkovo by sa do doriešilo, tak nám tu vnikne takáto megalomanská p******a a to nehovorím o tých stĺpoch. Ja by som im hneď našiel uplatne ... vešal by som na ne projektových manažérov ktorý takto miňajú peniaze.
Max16.7.2014 13:42 #32 Re:
Reply on #30 od jaaaa:
Keby aj niekto nahodou spravil fakt dobry a kvalitny projekt, urcite by ten nepresiel cez magoriat a KDI...
Pe677.7.2014 12:03 #31 Re:
Reply on #30 od jaaaa:
Nielen v Bratislave, na celom slovensku!
jaaaa6.7.2014 11:33 #30 Re:
V Bratislave ani neexsistuje projekt bez chýb
Author6.7.2014 1:44 #29 Re:
Reply on #27 od Mike:
Ano, Abus obide Tbus na NOU, avsak 2 Tbusy sa na NOU navzajom nepredbehnu, ani pri rucnom prelozeni palic..

Bol som svedkom takehoto pokusu, vysledkom boli 2 robite a zakliesnene 14Trky..
sebe4.7.2014 16:15 #28 Re:
aaaa nemohlo by sa z EUfondov u nas prefinancovavat aj osadzanie takych fesnych zabran pre chodcov vsade tam kde nie je priechod...myslim, ze v tom je skveli potencial, krasne to vyzera a skvalitnuje verejny priestor och!
Mike4.7.2014 9:47 #27 Re:
Reply on #25 od ivanbuto:
Kolmo na vrátnicu NOÚ, nalepený pri ľavom obrubníku.. ako vždy zvyknú stávať.
http://goo.gl/maps/rE7q1
ivanbuto4.7.2014 0:36 #26 Re:
Reply on #20 od Pe67:
Čo sa týka sociálneho zariadenia, má tam niečo byť k dispozícii.
ivanbuto4.7.2014 0:35 #25 Re:
Reply on #23 od Mike:
Hm, tak ja som bol v tom, že to nejde... kde bol trolejbus odstavený?
Solider3.7.2014 23:49 -1 +1#24 Re:
Reply on #21 od TomJ:
A prečo by tam nemohli byť striedači?
Mike3.7.2014 23:20  +2#23 Re:
Reply on #22 od ivanbuto:
S krátkym ikarusom tam nebol problém obísť prestávkujúci trolejbus a takisto som s kĺbakom obchádzal sor bn10.5(je fakt že ten je o niečo kratší, ale šírka je rovnaká). Aj keď nebol som tam pracovné dni doobeda, to môže byť extrém čo do počtu zaparkovaných áut kade tade.
ivanbuto3.7.2014 22:50 #22 Re:
Reply on #21 od TomJ:
207 nemôže pauzovať na VJN, pretože tam majú prestávky 212, navyše je tam 211+130. 207 zväčša chodí po ľavej stope.
Na NOU sa dve vozidlá vedľa seba neobídu, bez ohľadu na stopu.
TomJ3.7.2014 19:55 #21 Re:
Reply on #20 od Pe67:
To je dobrá otázka. 207 by mohla mať dlhšie prestávky pri VN, no s 209 bude problém, lebo pri NOÚ je len jedna stopa, takže ak by chceli mať dlhšie prestávky tam, asi by museli vodiči vždy dávať dole palice kvôli prejazdu 211. A to by asi vodičom po čase začalo vadiť dávať po každom kolečku dole a zasa hore palice.
Pe673.7.2014 19:48 #20 Re:
Otázočka: budú mať kam ísť vodiči na WC a pod. na novom obratisku, tak ako tomu je v Ružovej doline? (sociálka). Zdá sa mi že sa veľa trolejbusov nevojde na to obratisko. Zaujmalo by ma kde budú linky 207 a 209 čerpať pracovné prestávky.
AAA3.7.2014 14:17 #19 Re:
Reply on #15 od pharel:
Odkedy som mal česť s jednou "erudovanou" slečnou z KDI, tak ma neprekvapuje, že tie ich návrhy stoja zväčša za ****.
AAA3.7.2014 14:13  +2#18 Re:
Reply on #9 od Mike:
Hlavné negatívum tejto trate je v tom, že vznikne dlhšia bezvýznamná trať, po ktorej ale vždy bude musieť chodiť nejaká linka. Teda keď sa raz bude meniť linkové vedenie t-busov, tak je o zbytočný problém naviac.
Daniel3.7.2014 10:41 #17 Re:
Reply on #14 od kecho:
Bohužiaľ, podľa projektu sa pôvodné obratisko ruší.
Max3.7.2014 10:18  +2#16 Re:
Reply on #14 od kecho:
Toto by ma tiez zaujimalo. Predpokladam, ze neostane, ale bolo by dobre tam ponechat aj tu povodnu otocku, aby tam bolo mozne v pripade nejakych mimoriadnych udalosti otacat trolejbusy a netahat ich vyhliadkovou jazdou cez cele to predlzenie az k Bajkalskej a spat.
Druhou moznostou by bolo v ramci toho uzasneho projektu zatrolejovat aj odbocenie na konci Trencianskej doprava na Bajkalsku a nasledne doprava napojenie na Prievozsku smer mesto. Opat nevyuzita prilezitost spravit nieco, co by aj malo realne zmysel...