Nové kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr začnú jazdiť od júla
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Photo © Matej Kavacký


Prvý z nových kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR sa do premávky s cestujúcimi zaradí v priebehu júla tohto roka. Dopravný podnik ho plánuje nasadiť na najvyťaženejšie linky 201 a 202, o čom nás informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

V súčasnosti na zatiaľ jedinom dodanom vozidle #6801 prebieha zaškoľovanie vodičov na tento typ trolejbusov. Príchod ďalších vozidiel je plánovaný v druhej polovici júla.

Aktualizované 31.7.2014: Z dôvodu prebiehajúcich zaškoľovaní vodičov a dielenských pracovníkov nebol trolejbus v júli zaradený do premávky a aktuálny predpoklad uvedenia do prevádzky je najneskôr do septembra 2014.

Trolejbus Škoda 31 Tr SOR disponuje 50 miestami pre sediacich cestujúcich (o 6 viac oproti doteraz používaným trolejbusom Škoda 15 Tr) a oficiálne udávanou kapacitou pre 110 stojacich cestujúcich. Spolu by tak podľa oficiálnych údajov mal odviezť 160 cestujúcich. V tejto súvislosti uskutočnil zaujímavý experiment žilinský dopravný podnik, ktorý skúmal naplnenosť vozidiel pri rôznych počtoch cestujúcich. Do rovnakého typu trolejbusu sa mu podarilo napratať až 166 študentov, no o pohodlnosti cestovania či bezpečnom výhľade vodiča nemohlo byť ani reči. Kultúrne cestovanie týmto typom trolejbusu je možné dosiahnuť pri celkovom počte 110 cestujúcich.

Dispozičné riešenie interiéru nových trolejbusov si bude vyžadovať zvýšenú vzájomnú ohľaduplnosť cestujúcich. Pri tejto príležitosti pripomíname cestujúcim s batohmi povinnosť ich zloženia z chrbta pri nástupe do vozidla. Vzhľadom na absenciu dostatočného priestoru pre bezpečnú prepravu bicykla - na rozdiel od autobusov s rovnakou karosériou - bude možné prepravovať bicykle len s ťažkosťami a len v prípade, ak nebude vo vozidle umiestnený detský kočík alebo invalidný vozíček.

Upozorňujeme tiež, že tlačidlá na dopytové otváranie dverí budú v interiéri trolejbusu umiestnené len na madlách pri dverách, no nie na dverách samotných, čím sa tento trolejbus líši od svojho autobusového brata.


27th Jun 2014, updated 31st Jul 2014
-mhd-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

810zssk28.6.2014 7:58 #20 Re:
Reply on #17 od ross:
Uz to bolo riesene sto krat, determalne skla to ma.
ivanbuto28.6.2014 2:45 #19 Re:
Reply on #15 od Error 0x007:
Veď v rannej špičke je.
Michal11128.6.2014 0:23 #18 Re:
Ďalšie bratislavské 31TR ešte štádiu montovania elektrovýzbroje v Plzni, teda minimálne 5ks.
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11846&secid=7
ross27.6.2014 23:57 #17 Re:
Reply on #16 od Error 0x007:
A mali byt aj determalne skla co (podla mna) tiez niesu...
Error 0x00727.6.2014 20:39 #16 Re:
Reply on #9 od mbc3245:
Je velmi pravdepodobne, ze tam nacpali tolko sedadiel aj kvoli tomu, ze v tendri bola poziadavka, ze vozidlo musi mat iste percento sedadiel (okrem sklapacch) dostupnych z nizkej podlahy. Pravdepodobne by sa preto mali aj ostatne trolejbusy dodat s moc vela sedadlami (ale na druhej strane aj vzadu mal byt dlhy transparent a neni...)
Error 0x00727.6.2014 20:09 #15 Re:
Reply on #13 od Andy:
Mne sa zda, ze pred par rokmi tam dokonca bol 6 minutovy interval...
Ic Vric27.6.2014 18:59 #14 Re:
Pokašlali to s tým usporiadaním, tak ako v Žiline s prvou dodávkou, naštastie sa poučili a v druhej dodávke trolejbusov je viac miesta a menej sedadiel, čo sa v Bratislave onedlho ukáže ale bude asi neskoro kým si to uvedomia a v týchto dodávkach to asi už nezmenia
Andy27.6.2014 17:39 #13 Re:
Reply on #12 od Petto:
Tak potom nezostáva nič iné, než posilnenie intervalu na 201 a 202 na 6 minút v špičke.
Petto27.6.2014 17:30 -4 +1#12 Re:
Reply on #10 od Andy:
Sudruh ale predpoklada, ze so supertruper-ultrahypermodernymi polnohospodarskymi vozidlami narastie pocet vlcakov.
Petto27.6.2014 17:28 -2 +1#11 Re:
Reply on #8 od Mike:
a ked ich bude 70 ?
Andy27.6.2014 17:10  +1#10 Re:
Reply on #8 od Mike:
Každý rok počet cestujúcich v MHD klesá, takže časť tých, čo predtým potrebovali stáť v 15TrM, už MHD nepoužíva, a zvyšok si aspoň sadne na tie sedadlá, čo pribudli v 31Tr
mbc324527.6.2014 15:18  +3#9 Re:
Reply on #8 od Mike:
Akurat si vsimni, ze 31tr ma este viac sedaciek ako NB18
Mike27.6.2014 15:05 #8 Re:
Reply on #7 od Petto:
Piatky a nedele bude chodiť na 202 Ono zasa NB18 chodia už nejaký ten piatok na 61 a tá zrovna najmä z letiska tiež nechodí najprázdnejšia...a pomestia sa s batožinou všetci... (aj keď už tí ďalší po ceste moc nie.. a hlavne za Avionom kde to už je úplne po dvere ..)
Petto27.6.2014 13:06  +3#7 Re:
" Dispozičné riešenie interiéru nových trolejbusov si bude vyžadovať zvýšenú vzájomnú ohľaduplnosť cestujúcich. "

Vrakuna Town a cezpolni na stanicu s kuframi v primestkej SORke - Good luck 6801
skopi27.6.2014 11:43 #6 Re:
Reply on #5 od skopi:
Sry za preklep
skopi27.6.2014 11:42 -3 +3#5 Re:
Zlomi sa jak zapalka ... nuž, taká Gagarinka otestuje otestuje aspon jej pruznost a celkovu vydrz GOOD LUCK #6801
berny27.6.2014 10:54 -2 +2#4 Re:
Stačí pár jázd výtlkmi (nielen) vo Vrakuni a bude treba opravovať nápravu.
endrucio27.6.2014 10:42  +3#3 Re:
Teším sa na modernizáciu, ale staré vozidlá mi budú bližšie k
Ike27.6.2014 10:26  +4#2 Re:
Po technickej stránke to zrejme majú vodiči zmáknuté zo sólo. Tu treba už len zručnosť jazdy.
Michal11127.6.2014 10:10 -2#1 Re:
Zaujímavé, na kĺbové vozidlo stačí školiť vodičov pár týždňov, zatiaľ čo na sóla to bolo takmer 2 mesiace.