Nové trolejbusy sa zaradili do premávky (from 4 Jun 2014)

Nízkopodlažné trolejbusy jazdia najmä na Kramáre a medzi železničnou a autobusovou stanicou.

Do premávky s cestujúcimi sa od 4. júna 2014 zaradili nové nízkopodlažné trolejbusy Škoda 30 Tr SOR. Cestujúci sa s nízkopodlažnými trolejbusmi môžu stretnúť na linkách 64, 204, 206, 210, 211 a 212. Spoje, ktoré budú obsluhované nízkopodlažnými vozidlami, budú neskôr vyznačené aj v cestovných poriadkoch.

Nové trolejbusy sú zároveň vybavené inovovaným typom informačného a tarifného systému, ktorý sa ešte stále dolaďuje - v takom prípade sú nové trolejbusy vypravené len na linku 204, ktorá má konečnú najbližšie pri ich vozovni.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #93:
Ono hlavne rozne tlacidla pre dopyt a pre zastavku na znamenie su hlupost a je uplne pochopitelne ze to ludia nechapu. Dost by ma zaujimalo preco si to niektori slovenski dopravcovia takto objednavaju.
Reply on: Error 0x007 #89:
"STOP-tlacidlo: Este bude asi dlho trvat kym si ludia vsimnu, ze to nad dverami neni gombik, ktory treba stlacit, ked chcem vystupit na zastavke na znamenie"

daň za roky prevádzky modelov 14Tr a 15Tr a neexistenciu napr. deviatkových Karos. V iných mestách, kde boli STOP tlačítka na zvislých madlách bežné, tak s príchodom SORov neprišlo také veľké nóvum. Aj keď vlčáci veľmi nepoberajú rozdiel medzi STOP tlačítkom a dopytom...
Reply on: Error 0x007 #89:
Ako som už písal, pripmienku k dĺžke signalizácie "nenastupovať" treba poslať aj priamo DPB. Všetko sa dá nastaviť, len treba vôľu a pohľad z praxe, nielen z kancelárie. ?
Reply on: Peter6607 #84:
50 rokov ? možno tak 50 psich rokov ?
trolejbus6207

trolejbus6207

vie niekto, prečo nejazdia 6002 a 6005? neboli vonku 10 a viac dní... podobne bola na tom aj 6004-ka, ale tá je dnes na 210/1
Tak utrusim par bodov k novym troflikom:
- Klima: Je to asi dost nahodny faktor, v jedom trolejbuse bolo chladnejsie, v druhom teplejsie ako vonku
- STOP-tlacidlo: Este bude asi dlho trvat kym si ludia vsimnu, ze to nad dverami neni gombik, ktory treba stlacit, ked chcem vystupit na zastavke na znamenie
- Zvuk: Trolejbus je zatial prijemne tichy, to piskanie vyzbroje priemernemu cloveku nebude vadit, a zvonka ho takmer vobec nepocut
- Priestor pre kocik/vozickara: nase oblubene sklapacie sedadla budu pravdepodobne dalej pritahovat osoby, pre ktorych to miesto nie je urcene. A to aj napriek tomu tam mame teraz bohatu zasobu sedadiel dostupnych z nizkej podlahy. Tak som videl napriklad sediet zenu s kufrom
- Dvere: Trieskaju
- Co je podla mna smutne: Uz po sotva dvoch tyzdnoch v premavke zu vozy rozhegane, furt sa nieco (hlavne stresne panely) trasie, popuka, ale tak viac od low-cost masiny nemozeme ocakavat
- Signalizacia "Nenastupovat": Do trolejbusu nastupi jeden clovek ale voz musi dalsich 6-7 sekund pockat kym sa zatvoria dvere. Tipujem ze vo väcsine pripadov bude taka pevne nastavena dlha signalizacia pre psa...
- Zatial interier vyzera celkom pekne, teda paci sa mi viac ako v beztykadlovych vozoch. Len ktovie ako dlho bude trvat kym sa tam vyblazni nasa zdegenerovana mladez...
Reply on: Peter6607 #78:
no to sú mi novinky...? to fakt v BB majú problémy? že o zásadných problémoch neviem...
Reply on: kecho #86:
(a predpokladám, že v zime ich zaskočí sneh): tie dlhé 31Tr určite!☠ ☠ ☠
Reply on: Peter6607 #84:
len nemôžu jazdiť v lete (a predpokladám, že v zime ich zaskočí sneh):
"„Žiaľ to teplo nás trochu zaskočilo," priznáva Ľubomír Belfi." ?

http://www.tvnoviny.sk/domace/1759795_trapas-na-premiere-dopravny-podnik-pozval-novinarov-na-jazdu-novym-trolejbusom

ale to, že zo značky sor sa stane legenda, to je jasné už teraz; pre Ba už legendou je - otázne je, či sa JeTimu podarí spraviť z toho legendu v pozitívnom zmysle...
Reply on: Peter6607 #84:
Nestraš! 😃
Reply on: Peter6607 #82:
Dobre teda, SORky sú skvelé trolejbusy, stanú sa z nich legendy a budú tu premávať 50 rokov....
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Peter6607 #82:
však uvidíme, ako sa to bude vyvíjať ďalej, moje obavy len rastú ?
Reply on: trolejbus6207 #79:
Ako som písal o tom ráme, potom nápravy a aj motory.
Reply on: TeBeCe #71:
OK, tak sú to potom výmysly... ?
tak dnes som sa previezol a musim vyjadrit spokojnost.
Reply on: Peter6607 #78:
aké?
Reply on: trolejbus6207 #77:
Problémy v BB boli viac, než extra. Skorej v Žiline sa držia na jedničku.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: luky133 #76:
áno, na to som pozeral, že bystrické 30Tr majú len klímu pre vodiča, ale nie je predsa normálne, aby začali praskať strechy po pár dňoch premávky(teda ak je to pravda), ďalšia kapitola sú dvere - podľa príspevkov zdroj výpadkov viacerých vozov...
14Tr mali na začiatku "kariéry" problémy s poddimenzovanou karosériou, ale 30Tr jazdia v BB skoro tri roky bez nejakých extra problémov, tak kde je problém? to sa už SOR cíti naozaj tak pevný v kramflekoch, že mu prejde akákoľvek habaďúra alebo "jenom soudruzi z Libcháv někde udělali chybu" pri výpočte nosnosti strechy?
Reply on: trolejbus6207 #75:
Neviem či je to pravda alebo nie s tým praskaním, ale naše 30Tr "vezú" zo sebou na streche okrem výzbroje aj klimatizačnú jednotku + kompresor pre klimatizáciu a spolu tieto veci isto vážia nejakým ten kg navyše.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: eMDi #55:
ak je toto pravda, tak nech si ich strčia do pr...... a nech to odpískajú radšej hneď teraz ☠ ☠ ☠
aký je rozdiel medzi našimi a napríklad bystrickými 30Tr-kami? však tam jazdia už skoro 3 roky, aj u nich praskajú strechy?
Reply on: Peter6607 #60:
vychádzal som z údajov v katalógu vozidiel, kde sa žiadna VP nespomína, stredné prehliadky sa nezaznamenávajú vôbec, otázne je, aký je ich rozsah - nedajú sa rozsahom prirovnať ku servisným intervalom osobákov(laicky povedané)?
Reply on: Mike #66:
6015 robila v piatok autoškolu.
Reply on: Michal111 #67:
spolieha sa na to, ze v casoch RVHP nebola bohvieaka kvalita a vidis, kolko tu jazdili napr. Ik280 alebo Karosy :))
Reply on: Mike #65:
povidacky, 6011 normalne jazdi a 6012 mala predsa nehodu, pri ktorej oskrela celu bocnicu
Reply on: Mike #65:
mas pravdu, bolo to v piatok, vo stvrtok som tu nebol.
Reply on: Marek1978 #68:
pardon, ten bol vcera vonku.
Reply on: Mike #66:
6001
Reply on: eMDi #55:
Ale pán najvyšší bude tvrdiť, že tie vozy nám zabezpečia trolejbusovú dopravu 25 rokov ?
Reply on: Mike #65:
Resp. teoreticky mohlol byť tretí 6015, podľa výpravy vonku iba v stredu.
Reply on: Marek1978 #63:
ďalší deň zaradenia vozov do premávky to nemohlo byť, lebo štvrtok chodili ešte všetky. Sú iba dva vozy, ktoré neboli v premávke včera ani v piatok, a to 6011 a 6012. Čiže keby to bola pravda (aj tá eMDi ho info), tak v piatok (alebo sobotu) odišli tieto dva vozy...
Reply on: Max #59:
ano - obdrzal som ju vcera, ako aj tu informaciu, ze SKODA SLUBILA zakrytie kompresoru na klimu a nedodrzala to. cisla vozov vsak neviem.
Reply on: Max #59:
ja som sa to dozvedel hned na druhy den od zaradenia do premavky, takze asi je, ked to tu napisal dalsi clovek.
Reply on: Petto #57:
Tak napríklad v Bystrici to údajne mali tiež dosť zlé pred dvoma mesiacmi s 3001, kde vraj našli dieru v ráme.
Reply on: Petto #57:
A ktoré sú to presne čísla?
Reply on: trolejbus6207 #31:
6282 mala VP, avšak už dávno na ňu zabudla. Okrem toho boli oba na SP minulý rok.
Reply on: eMDi #55:
Je to overena informacia? 🙂
Zdravím, včera som mal to "šťastie" a cestoval som 6002 na linke 210 a dojmy teda nič moc. Hrkotalo a vŕzgalo to tam tak ako je u sorov zvykom no celkom som sa tešil, že sa odveziem pekne s klímou, tá sa však nekonala a fúkal na mňa teplý vzduch a slnko pražilo cez okno..... To už by som radšej cestoval s otvorenými oknami ako takto v peknej novej saune.
Všimol som si aj problémy s dopytovým otváraním, niektorým sme takmer ušli spred nosa ☺
Reply on: Solider #36:
Kohu tu teraz sluch klame, ty mudrlant ? vid prispevok 55 od eMDIho
Reply on: eMDi #55:
muhahaha ?
Reply on: Ike #54:
3ks isli do libchav - prasknuta strecha 🙂
Reply on: Richard 15 #52:
Ok, odvolávam... nemal som na ne šťastie 🙂
Reply on: Ike #51:
Minimalne 7 vozov je vonku.
Reply on: Ike #51:
Nie, su na 204, 206, 210, 211 a 212.
Dnes Sorriky oddychuju po narocnom tyzdni? 🙂
Reply on: Mike #49:
v opacnom smere meskala 24 minut ?
Reply on: TeBeCe #45:
Trnavské Mýto 204/7 mala ist 14:13, išla 14:18 (6009)
Nadpis článku po dnešku by kľudne mohol byť "Nové trolejbusy odolávajú snahe zaradiť ich do premávky." ?
Ved jedna 204ka vcera mala nehodu (pokrstena) tak asi ju nezaradili do premavku a tu druhu ste akurat nevychytili 🙂
Reply on: TeBeCe #45:
Tak ani do tretice sme sa nedockali
L204 kramare: 13.19 nic, 13.31 nic, 13.41 zatial snad len meska. Ale hlavne ze si mozme dokola vypocut oznam o zaradeni novych tbusov do premavky. Mohli dnes radsej oznamit ze 204 nepremava
Reply on: Tedomík #40:
Prehadzovanie zastávok sa deje podľa GPS-ka, preto to niekde prehodí predčasne.. (teda aspoň u niektorých vozov, u niektorých to ostalo na dverové kritérium, alebo kombináciou oboch..
Reply on: Tedomík #40:
Osobne si myslím, že keďže ide o úplne nový výrobok, tak časom ten software vylepšia a vrámci servisu ho pre DPB aj zaktualizujú.
Reply on: AAA #33:
Jasné, a do takej miery, že je to hneď druhý deň vidno....
Reply on: Tedomík #40:
1. Pochopil som, ale neni to tak, aspon sa to tak teda rozhodne nechovalo ked som tym isiel. Inak chronometraz nema s prehadzovanim zastavok nic.

2. Ja len hovorim ze vodic si nic "pamatat" nemusi. Samozrejme by to nemalo fungovat tak ako opisujes.
Reply on: 810zssk #21:
-Nepochopil si. Zastávky sa prehadzujú ako aj teraz, akurát ich berie palubák ako by boli všetky na znamenie. Tzn. že sa to prehadzuje na základe dverí, ale v prípade že trolejbus zastávku prejde bez zastavenia, alebo je zlá chrono ohlási to ďalšiu. V podstate je to presne to isté ako u nočných spojoch kde sú všetky zastávky na znamenie.

-Tie kódovníky síce vodiči majú ok, ale čo to s tým má spoločné? Takáto "vymoženosť" by tam mala byť automaticky o tom sa niet čo baviť. Neviem či túto chybu autori, alebo sa na to vykašlali. Doterajšie staré palubáky túto vymoženosť mali.

-Je to dosť nepohodlné, lebo ten lístok musia cestujúci držať za úplny koniec ale ok zvyknú si-

Ja pevne verím že tie funkcie v PP ešte upravia resp. aspoň nejakú tam dajú. Pri nových t-busoch je však potrebné počítať s meškaním hneď z nástupnej zastávky keďže to vodiča neupozorňuje na odchod. Inak tí vodiči sa mi nezdajú nejako perfektne zaučený. Väčšina nevie absolútne ovládať ten palubný počítač a klímu už vôbec

Čo som si dnes všimol a páči sa mi je to, že keď sa vytrolejí, tak vodič otvorí 1. dvere a dvere od kabínky otvorí dokorán a uzamkne ich tak, aby cestujúci nemohli prechádzať k tým 1. otvoreným dverám. ako to však bude vyzerať počas špičky...?)
klasika, dnes zenska chcela stlacit na Stromovej to nudzove tlacitko nad dverami, este ze nedociahla a potom ju napadlo, ze ma hladat inde ? inak trosku to tlacidlo Stop je schovane pod oznacovacom, radsej mohlo byt na pravej strane ako u busov..ale to si ludia zvyknu
Reply on: trolejbus6207 #37:
no ja by som este neriskoval ich vyradenie ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #32:
nestraš, prednedávnom ste ma skoro zožrali za "kacírske" myšlienky o nevyradení najzachovalejších 14Tr a 15TrM a teraz chceš uchovávať najväčšie šroty? Čím skôr sa zlikvidujú, tým lepšie a za pár rokov bude treba nakúpiť nové vozy, za tým názorom si stojím ?
Reply on: AAA #33:
Jeho zvyčajne sluch klame, takže buď v kľude ?
Reply on: AAA #34:
Docasne.
Dnes som išiel jedným z tých nových Sorov na 212 a všimol som si, že dotykové displeje boli len na označovači pri prvých a druhých dverách. Pri tretích a štvrtých dverách bol iný typ označovaču. Chcem sa opýtať, či to tak má byť, alebo je to nejaké dočasné riešenie súvisiace s problémami s označovačmi.?
Reply on: Petto #32:
Čo si poučul? Praská rám?
Reply on: trolejbus6207 #31:
ešte by som nevyradoval, ak je pravda co som pocul o troch 30 Tr ?
Reply on: Peter6607 #15:
nie sú náhodou 6281 a 6282 jedny z prvých kandidátov na likvidáciu? vonku neboli viac ako mesiac, nemajú za sebou žiadnu VP ani GO, vôbec by som sa tomu nedivil, keby nadobro skončili...
Reply on: 810zssk #27:
dúfam, že sú aj kladivká na oknách - tie by snáď nato mohli stačiť 😉
Gratulujem k novým trolíkom. Určite s nimi budú všetci spokojní. Pišťanie výzbroje si nevšímajte, je aj u najnovších Škodo/SOR-ov v Prešove. Vŕzganie v interiéri je u nových SOR-ov ihneď normálne. Aj v Košických to sem tam vrzne (nečudo, keď je to všetko z plastu). Ľuďom to absolútne nevadí.?
Reply on: 810zssk #27:
..teda ako pri busoch
Reply on: TeBeCe #26:
Je potrebne ho stlacat ovela silnejsie ako pri SORkach...
Je bezne, ze to tlacidlo na dverach nereaguje na bezny dotyk ako v SORbusoch? Na jednom trolejbuse sa mi dnes nim dvere otvorit nepodarilo, na druhom som ho takmer musel vtlacit dovnutra aby sa dvere otvorili...
Nie je problém si zvyknúť na hocičo. Otázka znie - keď si zvykneme, že máme všetko naprd, tak s tým budeme spokojný. Je to správne?

Ak má slúžiť označovač aj na toto, tak potom je jeho veľkosť pochopiteľná. V KE sú podobné, a funguje to podľa mňa ok. Tam je ovšem karta na mhd ako "elektronická peňaženka", kde si kúpite kredit a potom sa po označení v buse sumy odpočítava. BAMHD pokiaľ viem, nič takéto zatiaľ nemá. Ale až to bude, tak si myslím, že s tým budú spokojní ľudia. Hlavne, ak to bude fungovať bez problémov.

Inak to, čo písal Tedomik o počítači mi skôr príde ako neznalosť obsluhy, než takto dizajnovaný systém. Podobne ako s klimatizáciou. Ale môžem sa kľudne mýliť, keďže do toho vôbec nevidím.
Kto by však takéto niečo naprogramoval, a hlavne kúpil, tak by sa mal ísť niekde skryť, aby ho nik nenašiel a patrične mu nevysvetlil, čo to spáchal.

Ale nekvalitná dotyková obrazovka je naozaj utrpenie, proti tomu nie je argument.
Takze nam uz stihli pokrstit soferi nove trolejbusy? Kolizia s autom alebo "nejaka porucha"? 🙂 http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/8281/nove-trolejbusy-v-premavke-i-pri-mimoriadnych-udalostiach.html
Reply on: Vladimír #12:
BUSE v spolupráci s Telmax-om...
Reply on: Tedomík #20:
Pripomienky k dĺžke i hlasitosti signalizácie na zatváranie dverí odporúčam adresovať aj priamo DPB.
Reply on: Tedomík #20:
"Všetky zastávky to berie ako zastávky na znamenie, takže sa automaticky prehadzujú po prejdení určitej vzdialeností" - Urcite nie, isiel som minimalne jednym trolejbusom co prehadzoval na zaklade dveroveho kriteria. Co ma prekvapilo, lebo prehadzovat to malo na zaklade GPS polohy.

"Pokiaľ si chce dať vodič na prestávke cieľ prestávka (kód 905) tak si musí zapamätať najskôr kód konečnej" - Nefasuju nahodou vodici v "papieroch" aj kodovniki BUSE cielov?

"Strašne veľká mi príde aj štrbina a tak si ľudia veľmi nevedia cvakať tie lístky. Oproti súčasným označovačom tu musia napchať takmer celý lístok." - To nie je problem, zvyknu si.
Tak s novými trolejbusmi som veľmi milo prekvapený. Nečakal som že budú až tak pohodlné a komfortné. Vyhovuje mi aj usporiadanie interiéru. Tie nenávidené dvere naviac taktiež veľmi urýchľujú nástup a výstup. V podstate z každého sedadla ste na krok od dverí, takže sa nemusíte tlačiť cez narvatú uličku. Klíma je taktiež účinná, ale mnoho vodičov s ňou nevie manipulovať. Tichý chod trolejbusu, nový transparent (mohol by mať iné farebné riešenie) (Trochu chýba aj ten malý červený vpredu), hlásenie zastávok v super kvalite. Pekné farebné vyhotovenie, nový typ dverí...

Čo ma však veľmi sklamalo je palubný počítač. Čakal som keď sa to vyvíja špeciálne pre Bratislavu a je to také super moderné... že to naozaj bude niečo moderné. Opak je pravdou. Tento palubák nie je ani len BETA verzia pôvodných PP. Neviem či som tie super moderné funkcie nenašiel (aj keď dosť pochybujem)

V podstate to nemá žiadne funkcie, nenašiel som ani len budík. Dokonca ten palubák ani nijak neupozorňuje vodiča (nepípa) na odchod. Jediné čo sa pri odchode zmení je farma orámovania názvu zastávky z červenej na modrú. Veľmi výrazné... Taktiež chýba tlačidlo potvrdenia. Všetky zastávky to berie ako zastávky na znamenie, takže sa automaticky prehadzujú po prejdení určitej vzdialeností čo je určite oceniteľné pri zle nameranej chronometráže. Vrátiť to potom na zastávku späť je celá veda. Display je neskutočne tvrdí. Nenazval by som ho dotykovým displayom, ale búchajúcim displayom. Tam niečo nahodiť..... Úplne od veci sa mi zdá byť to, že keď sa otvoria dvere na poslednej zastávke na trase sa to spýta Nasledujúca jazda? Keď to vodič potvrdí, tak mu začnú hlásiť zastávky akoby už práve vychádzal z nástupnej. Keď to však zruší, tak sa mu odhlási celá služba. Na novo potom musí vyťukávať číslo vodiča a služby. Takže najlepšie je potvrdiť a komplikovane to vrátiť na predchádzajúcu zastávku. Pokiaľ si chce dať vodič na prestávke cieľ prestávka (kód 905) tak si musí zapamätať najskôr kód konečnej, lebo cez ovládanie trasy sa mu cieľ už nezmení. a stále tam zostáva 905. Pamätám si ako tu šotouši vyplakávali kvôli novým trolejbusom. Myslím že vyplakávať sa tu bude za starými, funkčnými, prehladnými palubákmi.


Taktiež dopytové tlačidlá sú dosť tvrdé (asi ako pri T6) a oproti normálnym Sorkám to je neporovnateľné. Ľudia si myslia že dvere nefungujú a tak si prejdú k ďalším (aspoˇsú hneď vedľa 😃 ) Označovače sú síce pekné ale dosť nepraktické. Zakrývajú tlačidlo STOP a tak ľudia stláčajú dopyt, alebo znamenie núdze. Nehovoriac o tom že v pomaly každom trolejbuse bol aspoň jeden mimo prevádzky, alebo mu svietilo, že prebieha kontrola cestovných lístkov. Strašne veľká mi príde aj štrbina a tak si ľudia veľmi nevedia cvakať tie lístky. Oproti súčasným označovačom tu musia napchať takmer celý lístok.

Čo som bol taktiež veľmi prekvapený tak si vodiči trolejbusy veľmi pochvaľujú (až na ten palubák) akurát je nevýhodou dlhá a veľmi hlučná signalizácia zatvárania dverí, ktorá vodičovi takmer hučí pri uchu. Tiež sa nedá ako pri Tedomoch signalizácia predĺžiť. Proste asi 5-6 sekúnd pípe (aj keby ste robili hocičo) a potom sa zatvoria dvere. Núdzovo sa môže zastaviť zatváranie až vtedy keď sa začnú zatvárať, inak to nereaguje. Viem že som tu vypísal veľa chýb, ale s t-busmi som fakt veľmi spokojný. Chyby sa hľadajú lepšie ako pochvaly 😃
Reply on: Petto #18:
Dnešná výprava sa mi neskutočne páčila, každý si prišiel na svoje, tentokrát aj cestujúci ?
Reply on: Peter6607 #17:
Kazdopadne celkovy dojem som mal pozitivny, vyzeraju uplne inak ako tie shity 42xx v Petrzke. Aj tie dvere su nejake hrubsie. Chybala mi len spustena klima,lebo pri narvanej 30 Tr na 212 stojacej na semafore to nebolo bohviečo dychat.
Reply on: Petto #16:
Podobne 6008, bola patrične hlučnejšia od ostatných ?
Reply on: Max #2:
6007 je v premavke uz 2 mesiace, bola to ta 1.autoskolova,cize uz je trochu "vyklepana"
Reply on: trolejbus6207 #13:
6281, 6282 a sám som zvedavý na ďalšie....
Reply on: 810zssk #8:
Aky vyznam to ma v praxi?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Peter6607 #10:
6310 a 6311 sú už prehodené na Hroboňku aj v katalógu, aké zmeny 15Tr máš na mysli? že by konečne skončili modré blesky? ?
Reply on: Vladimír #11:
...alebo je to R&G? Nejako to z tej fotky neviem rozlíšiť.
Kto je prosím dodávateľom tých označovačov? Správne tipujem, že Mikroelektronika?
Zišlo by sa potom aktualizovať katalógy 14Tr a 15Tr kvôli zmenám v súvislosti s novými trolejbusmi.
Reply on: skopi #4:
Absolútny súhlas. Mnohonásobne lepšie ako TrM, avšak na 14Tr to nemá. ? Fakt príjemné vozítka.
Reply on: Max #6:
Na navolenie typu listka pri jeho kupe z kreditu na cipovej karte.
Reply on: Max #6:
Nie, na kúpu CL z čipovej karty (neskôr možno aj mobilu prostredníctvom NFC.
Reply on: Valec #5:
A načo je to určené? Budú tam nejaké hry nainštalované, na spôsob fun&relax u SA? ?
Reply on: skopi #4:
Chlapci, ale tá obrazovka dotyková v skutočnosti je. ?
Ja by som to nevidel tak čierno. Dnes som sa viezol v #6012 a nebolo to zlé (možno preto, lebo hneď na to som sa viezol v 15TrM ?) Páčil sa mi ten informačný systém. Pekne to ukazuje niekoľko zastávok dopredu a aj akustický hlásič je celkom plus. Trolejbus pekne tichý, to pišťanie som si ani nejak neuvedomoval. Ďalším plusom bola klimatizácia. V trolejbuse bolo príjemne (nie jak úpek v tej 15 TrM ) a aj sedadlá boli celkom pohodlné. Interiér boh vie čo nie je, ale aj napriek tomu mi trolejbus prišiel priestrannejší jak v iných SORkách. Čo sa týka tých označovačov, mne prídu postačujúce. Nemôžeme chcieť, aby mal označovač dotykovú, ktorá by bola úplne zbytočná a ešte aby nam k označenému lístku dal ešte aj plechovku piva. Označovač slúži len na označenie lístkov. A navyše, predstavme si, že by do nového trolejbusu "drbli" staré červené označovače R&G. Podľa mňa by to kazilo dojem. Konštrukčne je to možno shit, ale rám by som teraz neriešil. Zatiaľ buďme radi že tu sú, lebo inak by trolejbusom zrejme zvonil umieračik. Takže celkový dojem v poho, ale aj tak na 14Tr nemajú. ?
je to celé voľajaké nanič ... že by v tom mal prsty SOR ??? ...
je to cele plastove, dekle za jazdy vzrgaju, v 6007 uz vypadava uvolnena skrutka z nadokenneho panelu (a to je to v premavke od dnes - co bude o par rokov?) a samozrejme piska elektrovyzbroj...
Dnes som mal to ... no proste som jednym z novych vozidiel siel.
Každeho, kto si oznacuje listky urcite ohromy, aky velky pristroj na to treba v dnesnej dobe. Kedysi na to boli male kovove plechovy, teraz je tam hadam 20cm hebedo s obrazovkou, kde su tri udaj - datum, cas a velka biela plocha s napisom sipkou - oznacte si listok. Pevne verim, ze to ma/bude mat aj iny ucel, nez len oznacovanie listkov. A ak je obrazovka nebodaj aj dotykova, tak to uz vobec nepochopim potom, naco taky, ak je len na oznacovanie listkov.
V prednej casti vozu nie je na strane dveri nad prvym sedadlom horizontalna tyc. Na opacnej strane je, tak nechapem, preco tam nie. Osobne mi tam chybala.
Videl som len jednu "vnutornu" klimatizacnu jednotku, tak pevne verim, ze je spraveny aj nejaky vzduchovy rozvod.
Uz teraz to mierne vrzga, nastastie nie kovovo, ale aj tak to kazi troska dojem. Zeby sa karoseria a plastove diely interieru potrebovali "usadit" ? ?

Uvidime teda, co prinesie blizka aj daleka buducnost.