Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rexino #25122:
Akí "netradiční" výrobcovia ale v tomto prípade prichádzajú do úvahy a ako im pomohlo rozdelenie zákazky na časti?
Reakcia na: rexino #25120:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTICE%3A49201-2021%3ATEXT%3AEN%3AHTML&src=0&fbclid=IwAR3L87cFHRSkbw_gMGrofi5LUqfZIKdtv9354CegUyVxgctqy2P4r_uCUBA
Na európskom vestníku sa už objavili aj podrobnosti zákazky. Bude rozdelená na časti, čo ma veľmi neteší, lebo budú môcť opäť špekulovať neskúsený výrobcovia a ako sme videl nedávno, UVO je veľmi benevolentné pri posudzovaní podmienok na referencie. Taktiež pri takomto produkte to podľa mňa nebude vhodné ani pre jednotnosť vozového parku a s tým spojený servis a podobne.
Ahojte,

chcel by som sa aspoň takýmto spôsobom poďakovať každému, kto zahlasoval za moju fotku v ankete. Nečakal som, že sa niekedy prebojujem do finálnej desiatky, takže som stále milo prekvapený.

Verím, že aj tohto roku napriek neľahkej dobe pribudne čo najväčšie množstvo kvalitných fotiek od čo najviac autorov.

Ešte raz vďaka všetkým, ktorí mi dali hlas a hlavne ďakujem každému, kto pomáha tvoriť obsah našej sekcie 😊
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429500
Tak to vyzerá, že sa chystá obstarávanie na parciálne trolejbusy. Už len dokončiť tie terajšie 🙄
Reakcia na: Dispecer #25118:
Alebo ultimátne rozčleňovanie priestoru konečných na výstupné a nástupné zastávky, pričom pustiť cestujúcich do vozidla dávno pred časom odchodu by bolo porušením desatora...
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Ja sa priznám, že nikdy som nepochopil tú česko-slovenskú posadnutosť zastávkovými zálivmi a ideálne v kombinácii s kasselákmi a vjazdami pod veľmi ostrým uhlom voči nástupnej hrane... 😐 Bohužiaľ, táto nákaza je oveľa rozšírenejšia, než by bolo zdravé...
Reakcia na: Bmpeer #25115:
Tak ja som známy vlastizradný slniečkársky progresívec 😁 .
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Hlavne, v civilizovanych krajinach autobus vyhodi lavy blinker a IAD automaticky brzdi a pusta ho. Toho sa u nas dockame mozno o tridsat rokov.
Reakcia na: S499.1023 #25114:
Myslíš príliš progresívne. 🙃
Reakcia na: Tomas #25113:
Inak svetový trend je na zastávkach na takýchto komunikáciách niky NEbudovať. To rieši ten problém s nechceným uprednostňovaním IAD.
Reakcia na: Jur@j #25111:
Univerzitu treba riesit komplexne, to nie je len o nike. Zastavky boli totizto kedysi priamo v telese vozovky, podobne ako pri Druzbe. Este vidiet ich pozostatok, asfaltovy podklad nastupistia cestujich sa nachadzaju cca v strede stareho internatu. Zastavka, kde sa parkuje teraz, sluzila povodne ako parkovisko pre obchodne prevadzky. Existuje k tomu aj projekt, pretoze potrebne je takisto presmerovat prud chodcov - studentov, ktori logicky nebudu po vystupeni z vozidla (smer S3) priestor obchadzat, ale prechadzaju priamo vozovkou. A to sa jedna o stovky studentov radovo v minutach. Pri novych nikach by ale bolo potrebne mysliet na zhorsenie vyjazdov MHD, kedze tymto krokom sa opat priorituzuje IAD. Na masarykovej som priniesol navrh zmeny prednosti vjazde s prioritou pre MHD, no neujalo sa to.
Reakcia na: Tomas #25109:
A sú na to už reálne peniaze? Ja som túto položku nachádzal v rozpočtoch posledné 2 roky a doteraz to nestojí.
Reakcia na: Jur@j #25110:
A ešte doplním, že rekonštrukciu by si zaslúžila aj zastávka Vukov v smere na konečnú, ktorá sa v tomto projekte nenachádzala, pričom zastávka je v zlom stave a nástupná tam hrana prakticky ani neexistuje (podobne ako svojho času na Clementisovej). Ešte horšie je na tom zastávka Prešovská univerzita, o ktorej sme sa bavili už viackrát. Tam by som upriamil pozornosť. No a samozrejme ešte Sabinovská a Duchovičovo nám.
Reakcia na: Tomas #25109:
Projekt na niku pri Družbe a Volgogradskej je už od roku 2018, ale tam so stopou problémy nebudú, vedenie je umiestnené na prevesoch, nie na výložníkoch, takže by za normálnych okolností postačilo len presunúť stopy na jednotlivých prevesných lanách. V projekte sa tak či tak ráta s preložkou stĺpov, takže vedenie v týchto úsekoch bude vynútene upravované.
Zacul som, ze sa ide robit zastavkova nika pri Druzbe. Sucasna trolejova stopa umozni vybocenie spoja az ku buducemu kasselaku, ci to dopadne podobne ako na Budovatelskej?
Práve sa prehrabávam starými dopraváckymi materiálmi (roky sa ich márne chystám potriediť a digitalizovať) a pod ruku mi prišiel kultúrny mesačník z februára 1991, ktorý na poslednej strane priniesol vtedy platný CP nočných liniek. Vzhľadom na to, že sme tu prednedávnom diskutovali o nočných linkách, napadlo mi, že ho sem pre zaujímavosť prepíšem:

Nočný spoj 1: Šebastová - Hlavná - Žel. stanica - Solivar
* z Šebastovej o 23:20, 0:10, 1:00, 3:00B, 4:30, 4.50PR, 5:30SN, 6:30SNT
* zo Solivaru o 23:45, 0:35, 2:30, 4:00, 4:50PR, 5:00SN, 6:00SN

Nočný spoj 2: Žel. stanica - Hlavná - Sabinovská - Sídlisko III - Hlavná - Žel. st.
* zo Žel. stanice o 22:45, 23:25, 0:00, 0:45, 1:45, 3:05, 3:45, 4:45, 5:30S, 5:45N
* zo Sídliska III o 23:00, 23:40, 0:15, 1:00, 2:00, 3:15, 4:00, 5:00SN, 5:45S, 6:50N

Nočný spoj 3: Trojica - Žel. stanica - Pod Šalgovíkom
* od Trojice o 22:30SN, 23:10, 0:00, 1:30, 2:30, 3:15, 4:00, 5:20SN, 6:20N
* spod Šalgovíka o 22:45, 23:30, 0:20, 1:50, 2:50, 3:35, 4:35, 4:50X, 5:40SN, 6:40N

Vysvetlivky:
PR - pracovný deň
S - premáva len v sobotu
N - premáva len v nedeľu
B - prechádza na Budovateľskú
T - premáva po Trojicu
X - v pracovných dňoch zo zastávky L. Novomeského ako linka č. 33
Reakcia na: rexino #25100:
Ano, zistoval som a je to tak. Solivarska zatial nic a OBI ide do realizacie.
Už som to tu písal.
V Prešove už síce vyše roka a pol nežijem, nočákom som šiel naposledy pred rokom, no predpokladám, že na Solivar a N. Šebastovú sa vozí ešte väčší vzduch. A na tom najvyťaženejšom úseku mohlo počas leta ubudnúť cestujúcich pokojne na jednotlivých spojoch, nieto celkovo. Veď tá diera 72´ po poslednej L8 hovorí za všetko... 😕

Mne osobne prekáža ten prístup, kedy si nielen v Prešove nevieme v okrajovej prevádzkovej dobe priorizovať prepravné prúdy.
V čase, kedy sú auto a taxík veľmi dostupné si nemyslím, žeby každý čakal na verejnú dopravu (a teda plošnú dopr. obsluhu) ako na spasenie...


V noci pred nepracovným dňom je môj návrh do cca 01:30 hod. a možno hodinu pred dennou prevádzkou nejako takýto:
N1
Solivar → Šváby → ŽST (prestup N3) → OM → Poliklinika (na úrovni zastávky v smere na S2 pred Levočskou 21, prestup N3) → Sabinovská → S3 → NKP (prestup N3) → OM → ŽST (prestup N3) → Šváby → Solivar;

N3
Sibírska → ŽST (prestup N1) → centrum → Poliklinika (prestup N1) → NKP (čakačka na N1 od Sabinovskej a od konečnej na S3) → centrum → ŽST (prestup N1) → Sibírska;

N2
Pod Šalgovíkom → Šváby → Čierny most (čakačka na N4) → Sabinovská → S3 → centrum → Šváby → Pod Šalgovíkom;

N4
N. Šebastová → Sibírska → Rusínska → Čierny most
Veľká pošta (čakačka na N2) → Rusínska → Sibírska → N. Šebastová.

Všetko v hodinovom intervale.

Po tejto dobe len:
N2 a N8 v trase Sibírska → Šváby → centrum → Centrál → Marka Čulena → S3 a späť. V hodinovke.

V noci pred pracovným dňom skôr len prosté predĺženie L4, L8(?) a L38 do cca 23:30.
Reakcia na: Jur@j #25104:
Školsky spoj E sa vratil od 1.12.2020 do pôvodnej trasy a to zo zastavky Namestie Jozefa Kolarčika na Sidlisko 3 cez Sibìrsku
Reakcia na: Martines88 #25103:
Školské spoje (logicky) momentálne nepremávajú a k 1.12.2020 neboli vykonané žiadne zmeny v trasách alebo ich odchodoch.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.