Aj u nás máme 110 kV priamo nad domom:
https://goo.gl/maps/MmvXhtgduaCHNLfb7
Vždy keď tade idem, kladiem si otázku, čo tam bolo skôr, či ten dom alebo to vedenie.
A spomínam si, že tak pred 50 rokmi na dovolenke s rodičmi v Budapešti, som niekde videl 110 kV vedenie na ulici na konzolách medzi činžiakmi.
V Maďarsku bežne ťahajú 22 kV po ulici, u nás to nebýva zvykom.
https://goo.gl/maps/nRx5T315sZKVhVuL8
Počul som takú radu, že si nemám vyberať bývanie bližšie než jeden meter na kilovolt od vedenia, čiže 22 m od 22 kV, 110 m od 110 kV vedenia.
A ten pokus so žiarivkami nám predvádzali v múzeu Nikolu Teslu:
https://www.lika-destination.hr/images/uploads/157/mc_nikola_tesla_smiljan3__velika.jpg
https://goo.gl/maps/MmvXhtgduaCHNLfb7
Vždy keď tade idem, kladiem si otázku, čo tam bolo skôr, či ten dom alebo to vedenie.
A spomínam si, že tak pred 50 rokmi na dovolenke s rodičmi v Budapešti, som niekde videl 110 kV vedenie na ulici na konzolách medzi činžiakmi.
V Maďarsku bežne ťahajú 22 kV po ulici, u nás to nebýva zvykom.
https://goo.gl/maps/nRx5T315sZKVhVuL8
Počul som takú radu, že si nemám vyberať bývanie bližšie než jeden meter na kilovolt od vedenia, čiže 22 m od 22 kV, 110 m od 110 kV vedenia.
A ten pokus so žiarivkami nám predvádzali v múzeu Nikolu Teslu:
https://www.lika-destination.hr/images/uploads/157/mc_nikola_tesla_smiljan3__velika.jpg
810zssk
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/14409844/12_LK_ZBZ_P12_Vzorova_Pristupova_smlouva_k_SJT.pdf
Osobitne oceňujem že hoci systém delenia tržieb je založený na použití konkrétneho lístka a teda je potrebné poznať akými vlakmi a v akých úsekoch je lístok použitý, je to nastavené tak aby získavanie týchto údajov nebolo cestujúcemu na ťarchu. Keď som bol prvý krát na prezentácií k SJT, trochu som sa obával že pri použití tých dokladov sa bude riešiť evidencia "lajnistickým" sposôsobom, otázkami o tom kam cestujúci ide a podobne. Nakoniec to tak ale nie je, z pohľadu obsluhy len dôjde k štandardnému načítaniu 2D kódu a všetko ostatné už vyrieši backoffice na základe údajov o všetkých kontrolách daného lístka a cestovných poriadkoch. Zároveň sa mi pritom nepodarilo nájsť žiadnu situáciu kde by v relevantnom rozsahu hrozilo nesprávne priradenie tržieb dopravcom, tie situácie kedy systém môže situáciu vyhodnotiť zle sú len veľmi okrajové prípady. Za mňa teda obrovské plus za to ako si na tom dali záležať a ako je to premakané.
Celkovo SJT považujem za veľmi inšpiratívny projekt. Z tarifného hladiska má nejake chybičky, ktoré mu škodia, ale po technickej a organizačnej stránke je to world-class riešenie.