Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes bol zverejnený program návštevy pápeža, takže môžete začať modelovať dopravné obmedzenia 🙂

https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20210721033
Ešte by som sa chcel tu prítomných odborníkov na trakčné vedenie spýtať jednu vec.

Na youtube som našiel zopár videí, kde partia ľudí zobrala staré neónky a postavila sa pod elektrické vedenie (ale nikde som nezistil, aké napätie, ale vyzeralo to na 22 kV) a dotýkajúc sa jedného terminálu neónky tieto svetlá začali žiariť. Zdrojom energie bola elektromagnetická indukcia z vedenia.

Minulý rok dostal pozdrav z 25 kV aj tanečník Cmorej, keď pri natáčaní videoklipu vyliezol na vagón, ktorý bol odstavený pod trakčným vedením v stanici Východné. Prežil a tvrdil, že len liezol po rebríku a ničoho iného sa nechytal. Predpokladám, že tiež to cez neho pretieklo vďaka elektromagnetickej indukcii.

Tu sa chcem spýtať niekoľko otázok:
- v stanici Lamač je oceľový nadchod, ktorý je (pre mňa laika) dosť blízko k trakčnému vedeniu (rádovo je vzdialený tak max 30 cm - keby som veľmi chcel, vedel by som prestrčiť ruku a vedenia sa chytiť [prečo by som to ale robil?]). Na viacerých miestach je uzemnený. Prechádza cez tento nadchod tiež prúd vďaka EM indukcii? Nie je to de facto skrat? Nie sú tie straty pre celú elektrifikovanú sieť ŽSR vysoké?
- Vždy som si myslel, že keby ten nadchod v Lamači nebol uzemnený, že riziko úrazu by bolo len v prípade, ak by nastala na trakčnom vedení taká porucha, pri ktorej by došlo k dotyku nadchodu a vedenia. Ale ono to vyzerá tak, že ak by nebol uzemnený, bol by bol nebezpečný aj pri bežnej prevádzke, je to tak?
- Platí toto aj pre DC (3 kV, 1,5 kV a 600 V)? Predpokladám, že vzhľadom na princípy EM indukcie, ktorá funguje len pri zmene veľkosti prúdu a teda pri DC funguje len pri zapnutí a vypnutí, asi nie.
Reakcia na: 810zssk #609:
Bolo by to akceptovateľné...
Reakcia na: ufo #611:
Holíč a Skalica majú priame spojenie do Veselí nad Moravou autobusovou linkou IDS JMK č. 910, ktorej interval by mohol byť v prípade potreby (a dohody na financovaní) zahustený.
Najlepším riešením by podľa mňa bola elektrifikácia tých 7 km trate medzi Holíčom a Skalicou (resp. ideálne 10 km až po Sudoměřice), a priame vlaky s elektrickými jednotkami BA - Kúty - Skalica - Sudoměřice (tam prestup na ďalšie Os). Žiaľ v SR sci-fi, pričom v ČR to ide, a vďaka elektrifikácii a modernizácii 7 km (Hustopeče u Brna - Šakvice), resp. 3 km (Židlochovice - Hrušovany u Brna) vznikli priame vlakové spojenia s Brnom.
Všetko naj k 21 rokom imhd.sk! 😉
Reakcia na: 810zssk #609:
Myslím, že dedina Rohatec by to prežila, do Veselí má priamy bus, ktorý je rovnako rýchly. A mestá Skalica a Holíč majú viac dochádzajúcich pracujúcich na Moravu ako do BA.
Reakcia na: 810zssk #608:
Marginálny rozdiel.
Reakcia na: ufo #607:
A je to na českej strane akceptovateľné? Predsalen sú tam po ceste nejake obce. Možno lepší variant by bol predĺžiť linku BA - Kúty do Hodonína cez Holíč a k tomu pripoje Holíč - Veselí. Ale to už sme sa asi dostali do scifi sféry 🙂
Reakcia na: S499.1023 #606:
Môže byť, ak to nevadí z pohľadu poplatku za DC.
Reakcia na: 810zssk #605:
Nebolo by lepšie vlak z BA končiť v Holíči a presmerovať linku Hodonín - Veselí cez Holíč a Skalicu namiesto Rohatca s prípojmi na vlaky z/do BA v Holíči?
Reakcia na: 810zssk #605:
Aj v takejto situácii by bolo jednoduchšie elektriku na vlaku nechať a okuliarnika dať na príprah. Veď za dobu otočenia z Holíča do Skalice a späť by tá elektrika aj tak žiadny iný výkon nespravila.
Reakcia na: S499.1023 #604:
Dobrá poznámka. Zatiaľ ale vychádzam z toho že tam jazdí kombinácia konvenčných súprav a push-pullov. Ako dlhodobé riešenie by samozrejme bolo ideálne tých 7 km zatrolejovat.
Reakcia na: 810zssk #601:
Vzhľadom na to, že sa tam čím ďalej tým viac budú objavovať jednotky, tak by nešlo ani tak o preprah ale o príprah. A tam záleží najmä na ZZ a konfigurácii koľajiska. Keď by osobák vchodil na obsadenú,kde by už čakal okuliarnik s prsiami, tak aj päť minút by stačilo.
Reakcia na: 810zssk #601:
Čo mám odsledované, tak v grafikone zvykol byť čas na preprah 12-13 minút.
Reakcia na: Solider #591:
V zaplavovej zone? Spravia z nej Propeler? 🙂
Aký je minimálny čas realisticky potrebný na preprah rušňa? Uvažujem v kontexte možnej vozby priamych vlakov BA-Skalica. Naozaj by prípadný preprah v Holíči nestál za to, najmä keď zohľadníme že prestupné časy v Kútoch tiež nie sú najkratšie?
Reakcia na: tomaszajac77 #593:
Ja som to mal riešené cez rekreačný poukaz v elektronickej forme, ale pokiaľ viem, tak sa dá použiť iba na ubytovacie služby a služby s tým spojené, pričom je podmienka, že prenocovanie musí byť aspoň na 2 noci. O doprave sa nikde nič nepíše, takže asi sa to využiť nedá. Ale možno sa niečo viac dočítaš tu, celkom obsiahle je to, tam zrejme aj nájdeš odpoveď na svoju otázku, skús: https://podnikam.sk/rekreacne-poukazy-pre-zamestnancov-povinnosti-zamestnavatela/
Chcel som ísť budúci týždeň do Viedne z DNV, vo vyhľadávači na webe ZSSK mi od utorka ukazuje vlaky len do 7:50, potom až od 14:50. Na twittri samé že: REX 25xx v úseku Marchegg - BA "odrieknutý zo strany ÖBB".
Viete niekto o tom viac?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.