Je pravda ze vzdy som myslel tak 95% pripadov. O vyjazde rozhoduje dispecer, neexistuje nieco ako prvy vyjazd v zmysle urcenia auta. Skor to suvisi s typologiou auta ako takeho: odvezie vela roznorodej techniky aj viac osob (kedze si sice nepamatam ale vyjazd zakladny je dnes uz iba od 1+2 alebo 1+3). Vzdy zalezi od toho ako to bolo oznamene a osoby dispecera. Napr. Ten apollo mohol byt najpr hlasemy len ako zadymenie.
Opisal to celkom dobre 3pa3ck ale spravne sa tomu hovori univerzalny hasicsky automobil. Zvykne sa vysielat aj k havarkam prave kvoli zvysenej vybave na technicke typy zasahov. Akonahle je poziar je prvy vyjazd cisterna.
Hasiči takéto all-in-one autá volajú "prvovýjazdové", keďže majú základné vybavenie na asi všetky typy zásahov. K požiarom sa zvyčajne automaticky posiela aj veľká cisterna, ale napr. chemické vozidlo je iba jedno v kraji, takže ak by to malo byť jediné vozidlo vyslané na daný zásah, tak by sa naň načakali.
Toto vozidlo Multistar 2 má navyše výhodu v plošine s možnosťou hasenia z výšky bez ľudskej obsluhy v koši a taktiež vo veľkej kabíne (posádka 1+8).
Celkom by ma zaujímalo, podľa akého kľúča sa nasadzuje na zásahy hasičská technika, respektíve načo má ísť k nehode vysúvacia plošina? Kedysi sa mi to zdalo logickejšie - k nehodám chodila technická pomoc s hydraulickou rukou, vyslobodzovacím vercajkom a podobne, na chemické havárie špeciálny chemický voz, požiare mali na starosti cisternové striekačky a keď horelo niekde hore, potom išla plošina. Teoreticky môže chýbať, keď je na nehode...
Alebo to majú tie nové vozidlá akosi "all in one"? Nevyznám sa nejako v hasičskej technike, len ma to už viackrát zaskočilo, že plošina chodí k bežným zásahom na zemi...
asi tak 20 min dozadu 6266 merací trolejbus išiel v smere od Dostojevského radu na Karadžičovu a prebehol sa po konečnej 21 cez Nivy a ďalej pokračoval po kolečku cez obratisko smerom k Záhradníckej
Max