lenže v smere k Tescu je šóra, v smere do centra odbočíš bez problémov. Ja som totiž išiel tadiaľ a bolo predo mnou jediné auto...som sa divil keď #33 odbočovala cez Kufland.
ja by som tento krok neodsudzoval, pokial bola pri Agipe šóra a bus by tam mal cakat radsej nech prejde cez Kaufland pokial tadial prejde opatrne. Kvôli otrasnej dopravne situacii v meste sa musi pristupovat ku takymto krajnym rieseniam za ktore povazujem aj chodenie vozidiel po Beckovskej pokial je v takom stave v akom je. Uz davno mal byt pri Agipe kruhac ale co je smutne ze tam ani tak skoro nebude
Nemá niekto fotografie Ikarusov, Karos B732 alebo Škody ŠM 11 z prevádzky MHD Trenčín? V rámci kompletovania histórie vozidiel používaných v MHD by nás potešili.
A nemozem to urobit tak ze si nabijem penazenku u Slovak Lines 5€, SAD DS 7€ a v EmBase 9€ (napr. DPMK) a vyuzivat 5€ u SL, 7€ u DS a 9€ v EmBase? Cize mat tam "viac penazeniek"?
súhlasím so všetkým. Súčasný CP by bolo vhodné pozmeniť v uvedených smeroch. Pritom nie je to vôbec nemožné, súčasné linkovanie umožňuje zahrnúť komplet tieto veci.
#39 na L22 12:59 nám. SNP smer žel. stanica #33 na L21 14:15 - vodič to sekol cez parkovisko Kauflandu! To už ozaj nechápem, čo tým získal...pritom tam ľudia chodia a on si to tade šinul v smere do Opatovej ? #34 na L28 14:45 Hasičská smer Juh
Opäť nám akosi upadla diskusia ohľadne CP. Dal som si trošku námahy, a vypísal som 25. najväčších chýb v ňom (podľa mňa samozrejme):
1. absolútny "nepreklad" liniek 23 a 28. Nie je predsa akceptovateľný stav, aby na sídlisko Juh III šiel bus (teda 2 busy) v priebehu minúty - 10 minút, a potom hodinu (ale aj dve) nič. Toto je jednoducho základ.
2. interval na L1+22 vo večernom sedle. 60 min sa hádam ani nedá nazvať intervalom. To je jednoducho na najväčšom sídlisku Juh neakceptovateľné. Naviac, aj L8 má len 60 min, a nie sú ani v preklade. Čiže stav L8 - 10min - L1 - 50min je úbohý. A rovnako aj z mesta.
3. ukončenie prevádzky L1 už o 21:20 v "x" je nezmyselné, v porovnateľných mestách idú ešte aj 4 spoje po tomto čase.
4. trasa L50. zbytočná zachádza za mosty, pokiaľ sa aj tak nezvykne dodržiavať. Zo sihote sa človek odvezie len na stanicu, ďalej už nie (teda ani na Hasičskú alebo Juh)
5. diery na ťahu Juh – Sihoť. L8/18/21/28 nemajú žiadny preklad, ale najhoršie je, že sa vyskytujú v „a“ aj v „x“ až hodinové diery! A to je pri štyroch linkách veľa. Pri správnejšom skombinovaní by sa to nemalo stať.
6. odchody L8 len tesne 3min po L18. kradnú si vzájomne cestujúcich, a naopak, hodinu potom nejde ani jedna z nich
7. súbehy liniek idúcich na Juh I. Najmä by sa mal docieliť preklad L11 a L17 tak isto, ako je urobený u L1 a L22.
8. súbehy liniek idúcich na Sihoť po 19-tej hodine. To je strašné ak ide 5 liniek v priebehu 7 minút a potom pol hodinu nič, jedna linka a zase po polhodine 4 linky...niet krajšieho príkladu na vláčiky
9. obrovské množstvo prejazdov. Autobusy sú na prejazdoch nielen medzi konečnými na Juhu či z Kubry na stanicu, ale aj z Opatovej na Juh, zo sihote na Juh, zo Záblatia na Juh a podobne. Ich počet by sa dal krásne zredukovať, niektoré by mohli aspoň po ceste brať cestujúcich vo forme expresnej linky (napr. Juh – stanica, stanica – Sihoť, Juh – Hasičská – Opatová)
10. aj napriek značkám „i“ v CP je nasadenie NP a LE busov chaotické. Navrhoval by som, aby L18 bola komplet nízkopodlažnou linkou, je zbytočné, ak občas niektorý spoje nie je „i“, keďže linka má najviac NP spojov (okrem 3-4 párov).
11. cez víkend je v premávke málo NP a LE busov na garantovaných poradiach. Minimálne linky ako L1 a L8 by mali mať oveľa vyššie počty týchto spojov. Uvažovať by sa malo aj nad nasadením NP kĺbu cez víkend na niektoré dobre vyťažené spoje.
12. nasadenie kĺbových autobusov. Ak už v TN nepribudol žiadny kĺb ako náhrada za TN-759AM (hoci sa tak deklarovalo pri obnove – obnova v danom rozsahu pozn.), malo by sa ich nasadenie prehodnotiť. Z 5 kĺbov majú až 3 v doobednom sedle „voľno“, ale pritom linky ako L1, L8, L11, L15, L22 chodia preplnené. Efektívne by bolo ponechanie 4 z 5 kĺbov na celodenných poradiach, a jeden „oddychujúci“
13. lepšia obslužnosť zámostia – cez víkend nepostačujúce pokrytie linkou 5 (60 min) a linkou 6 (120 min).
14. treba vylepšiť L11, máva veľké meškania
15. nesprávna chronometráž, na koncových zastávkach veľké časové medzery
16. príliš dlhé cestovné časy na trase Juh III – stanica, stanica – MAX – sihoť
17. rovnaké chrono v špičke aj v sedle (a to je v TN ozaj neporovnateľné), keď bus v špičke skoro len postáva v zápchach a keď sa v sedle plazí 30-40, lebo má času dosť. Potom vodiči najmä posledných liniek chodia s obrovskými až 4 a viac minutovými predstihmi a SAD s tým nič nerobí
18. spoj L4 začínajúci na Rázusovej by bol efektívnejší, keby začal už na stanici, kde končí autobus z L23, ktorý ho vykonáva. Ešte efektívnejšie by bolo, keby to bol spoj L28 pokračujúci zo Sihote cez Opatovú do Kubry
19. zišiel by sa zlepšiť interval do Kubry, a najmä jeho pravidelnosť sprekladovaním liniek (1+11+22) + (8+18) tak, aby po Hasičskú aj Hasičská – Kubra bol preklad zabezpečený. Ide to celkom dobre, keď s chce.
20. vyriešiť začínanie spojov L1 zo zastávky TRENS. Vzhľadom k tomu, že spoje končiace pri TRENSe končia pred žemberákom, nevedia začať na zastávke Kubranská, Billa, ktorá je až za križovatkou, a ľudí to pletie. To by musel bus obehnúť sídlisko Pred Poľom naprázdno.
21. chýbajú zastávky na znamenie. Zdržuje to, ak by bus stáť nemusel, na druhú stranu vodiči si myslia, že najmä zastávky Pod Juhom, Električná, kpt. Nálepku, Nová Kubra a.i. môžu len prefrčať, a potom sa človek nedozvoní....
22. nezmyselné vracanie busu vykonajúceho spoj L22 o 04:10 naprázdno na juh na spoj 04:40!!! Veď by mohol ísť aj opačne na linke.
23. slabá dopravná obslužnosť na úseku Juh – MAX. Spoje L22 končiace na stanici by mohli obehnúť okolo Meriny a začať pri MAXe, alebo celkovo končiť tam po otočení sa okolo kruháča.
24. spojenie Sihoť – MAX okľukou cez celé sídlisko, kedy autobus je už pomaly na Sihoti III, resp. pri Bille, a potom sa vracia späť po Štefánikovej...vyriešil by som to prejazdom cez priecestie rovno na Sihoť. Zbytočne to narušuje CP
25. chonometráž L2: zbytočne dlhá, v sedle potreba 2 vozidiel, pritom za 60 min by to mal stihnúť obehnúť jeden bus až do Nozdrkoviec. Skrátiť jazdné doby najmä na Sihoti a v Biskupiciach.
Kazda univerzita v SR vydava ISIC a ITIK karty. Ak student povie, ze mu maju aktivovat dopravnu cast karty,urobia to. Karta - teda penqazenka na nej funguje v ramci SADiek, ktore su v systeme EMBASE zapojene na vyssej urovni. Ak je vsak SADKA,ktora uznava len vizualizaciu, student moze pouzivat penazenku len u nej,ak urobil prvy vklad na kartu u nich. Ked vsak penazenku vybije na nulu a urobi vklad v ramci SAD v EMBASE,potom mu uz ide penazenka vsade....
Priklad> nabijem si kartu prvy krat na SAD L.Mikulas - mozem jazdit na penazenku len u nich[uznavaju iba vizualizaciu]. Ak vsak penazenku vycerpam na nulu a urobim vklad na SAD TN,mozem ju pouzivat v ramci vsetkych SAD ktore su v EMBASE na vyssej urovni[vacsina slovenska]
Pokial viem ziadna skola ISIC nevydava necipovy. Bud vydava ISIC s cipom, alebo cipovy preukaz bez licencie ISIC (ten by mal byt akceptovany tiez). Dalsia moznost je potom vybavit si ISIC v CKM a ten uz cipovy nie je.
potvrdenka o vklade kreditu nie je daňový doklad, daňovým dokladom bude jedine cestovný lístok, prípadne jeho opis
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter