Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chcel by som sa opýtať či sa neplánuje nič spraviť s tým linkovým vedením v Trenčíne v dohľadnej dobe?
Reakcia na: milan005 #2641:
Okej, tak aby sme to raz a navždy uzavreli, ja nemám nič proti tomu ak od niekoho chcete aby si svoju robotu robil poriadne. Mne vadia príspevky s generalizáciami typu: "mali by ich všetkých vyhádzať", "naši vodiči sú totálne mimo" atď atď ( #2486 , #2417 , #2377 a keby sa mi chcelo, ešte by som ich asi našiel habadej, ale v sobotu večer mám aj lepšie plány). A pokiaľ ide o Jana, nočák a iných notorických flákačov, holt by to okrem nadávania na fóre chcelo aj zdokumentovať a poslať na SADku. A ak to tam hodia do koša (čo je asi dosť pravdepodobné), existuje jedna mne osobne veľmi sympatická stránka staznosti.sme.sk , existujú blogy a podobne. Firmami ako sú SADky sa niekedy dá pohnúť iba tak, že sa im narobí hanba pred čo najširšou verejnosťou a pri všetkej úcte k imhd, stránka je možno využívaná častejšie ako web stránky dopravcov (z dobrého dôvodu), ale na diskusie bežný cestujúci zablúdi iba keď chce niekomu vynadať a neprečíta si pravidlá registrácie.

A k tomu "šuchtaniu sa" : teraz si iba tipnem, ale nemôže za tým byť jednoducho obava z nadspotreby? Počul som o podnikoch, kde keď dostali nové busy, nejaký génius si myslel, že keď je to nové, malo by to jazdiť na vzduch, a určili sa ne také drastické normy na spotrebu, že vodiči jazdili tridsiatkou a na rovine vykvaltovali a išli zotrvačnosťou. A jasné že keď si niekto má vybrať či bude meškať alebo vyrobí nadpotrebu a príde o prémie, tak cestovný poriadok letí z okna. Lebo skutočne ma nenapadá iný rozumný dôvod, prečo by si vodič dobrovoľne ukrajoval z prestávky na konečnej...
Reakcia na: Spirits #2650:

No ja som tiež hlasoval za B 961 E kvôli pár prostým dôvodom:

1.
Hoci som tiež mladý, tak nemám problém zdolávať schody, zato mám problém sa napchať so svojimi nohami do niektorých sedadiel v Citelisoch (to v 961 nemám)

2.
V lete je B 961 E lepšie odvetrávaná vďaka posuvným oknám, výklopné v Citelisoch absolútne nestačia.

3.
V neposlednom rade považujem B 961 E za estetickejšie. Sú to takmer klasické Karosy a Citelisom som, žiaľ, nejako neprišiel na chuť. ?
BTW: ked pozeram na priebezne vysledky ankety, v com tak podaktorych zaujala B 961E oproti Citelisu 18M? (Ze nech aj ja sa mozem tvari ako fajnsmeker... ? ). Lebo ked zdolavam tie schodiky v 21.storoci, tak zatinam zuby a to som z tej mladsej generacie, nie to este z tes starej. Uz vidim ako si raz v duchu zanadavam, ked tam budem pchat kocik.
Reakcia na: kvorka #2647:
No co dodat... Nemozem inak, len s tebou suhlasit!
Trencin nie je vobec ziadny gigant, aby sa taketo (nie len) informacne veci nedali odstranit a znizit na uplne minimum. Ak neexistuju paky zo strany SAD, mali by byt vytvorene zo strany objednavatela a teda mesta! A hlavne kompetentnych!!! Tu by sa mozno aj hodili mena....

No na druhej strane by som si do buducna vedel predstavit aj skvalitnenie pracovnych podmienok pre vodicov(napr. instalovanie klimatizacie by im mohlo v letnych mesiacho padnut vhod). No predtym musia byt podla mojho nazoru vozidla doplnene o interne vizualne a akustiskusticke oznamovace. To pokladam pri obnovenom vozovom parku za technicku prioritu!
Reakcia na: milan005 #2631:

Ešte v pohode je aj ten mladý z #43 ?
Páni, ako to tu čítam, vidí sa mi, že realita ide akosi bokom. Ja tiež po prečítaní psoledných 20 strán vidím kopec kritiky vodičov. Ale povedzme si, že prečo: nie preto, že niekomu sa nepáčia, alebo má na nich "spadeno", ale jednoducho preto, že nevykonávajú dopravu tak, ako má na mysli zákon č. 168/1996 Z.z., a najmä preto, že ide poväčšinou o tých istých hriešnikov, ktorí ani nemajú záujem napraviť sa. Súhlasím s tým, že či sa rozbiehajú na 1 alebo 2 nebude rozhodujúce. Tým je to, či jazdia ako majú, alebo nie. Vodičák majú, tak to nechám na nich či a ako radia. Pokiaľ nejdú ako s hnojom.

Po príklad netreba chodiť ďaleko: pred rokom 2004 transparenty v TN neboli /okrem krátkej anabázy na 2 vozidlách od Polskej hurtownie/. A označovali sa busy riadne /áno, vždy sa nájde výnimka, a všade/. Avšak po tom, čo v TN ostalo cca 12 kusov tabuľkových busov na MHD je to o to vypuklejšie, ak 3-4 z nich vidieť počas dňa absolútne nevhodne označené. Ikarusy 280 mali dokonca tabuľky aj v zadnom článku zboku. A vodiči tie tabuľky naozaj aj prehadzovali. Dokonca si pamätám aj to, že pretáčali tabuľky podľa toho či išli z Biskupíc alebo z VÚO, aj tabuľku za oknom...teraz to akosi odpadlo u niektorých. Takže ak SAD nemá záujem na náprave, alebo nemá dostatočné páky, nemienim as uspokojiť s tvrdením, že je to tak všade a vždy. Lebo výnimka potvrdzje pravidlo. Tá miera v TN je už akosi dosť prekročená, nehovoriac o 3 mesiace nefungujúcich RGčkách na nových NP busoch.

Takže to zhrniem: mesto si objednáva dopravu u SAD. Mesto SADke platí /a nie málo/. SAD má dodržiavať zákon/y/ a pár vykonávacích predpisov, a zodpovedá za kvalitu vykonávanej dopravy. Ak teda niečo nie je v poriadku, môžu pristúpiť sankcie. Mesto ako správny orgán na úseku MHD môže uložiť pokutu. Žeby sme sa inšpirovali od BB, kde dalo SAD ZV pokutu 220.000? Takže si myslím, že poukázanie na problém je dobrá prevencia. A preto opäť vyzývam všetkých prispievateľov, aby pridávali takéto postrehy. MHD je platená z našich-Vašich daní. Takže to nie je žiadna samaritánska činnosť. A pokiaľ sa stane, že bus nie je označený, treba to šoférovi aj povedať. Ja osobne som to už skúsil, ale treba sa obrniť aj pred "nevľúdnosťou". Jednoducho, aký pán - taký krám. A u šoférov 2x. ?
Reakcia na: milan005 #2643:
myslel som vikend
Reakcia na: irizar #2625:
musim s tebou suhlasit
Reakcia na: irizar #2624:
musim uznat, ze ty si uplne hotovy clovek...co si ty zjedol vsetku mudrost sveta alebo co???si co myslis, ze nad teba niet???jaaaj chlapce zobut sa
Reakcia na: draxter #2640:
tento tyzden asi "bohuzial" #78 neuvidime kedze jazdila minuly tak tento pojde #74 (striedacka 74 s 36 za ktoru 78 zaskakuje)
Reakcia na: capaCity #2619:
ja si myslim, ze oni sa v tom vyzivajuuu
-prav vec co sa tyka rozbiehania dokopca na 1., spomenul som si na vodica ktory takto chodil hore na Juh tiez na #33 teraz jazdi na #05 taky starsi fuzaty ale poviem ti ze pokym preradil z 1. na 2. tak spomalil tak ako by sa vobec na tej 1. ani nerozbehol a pokial by chcel ist tak aby sa aj trocha rozbehol musel by jednotku vytocit na maximalne otacky.
-podla mojho vypoctu ma MHD TN v pravidelnej premavke 64 vodicov. Mam ich zmapovanych myslim vsetkych az na par novych jedincov, chodim MHD casto.
-schvalne meskanie kvoli tomu aby sa nevytvoril pocas trasy predstih plne respektujem, take sme tu urcite nikomu nevytykali. napr. na niektorych linkach cez vikend je to dobra vec (L1s,2,5,6).
no napr. taky vodic zo #75-Jano chodi vecne z konecnej na L1 aj s 5 min. predstihom a na konecnu pride s 10. a v minulosti ked jazdieval na L18 chodil som s nim pravidelne a cestne slovo bolo pravidelnostou ze na Saratovsku, ZS dosiel aj s 15 min. predstihom, ludia mu pravidelne nadavali ale on si z toho nic nerobil, v buse maval pravidelne nafajcene a myslim ze sa o moc nezmenil.
A poznam zasa takych co ked je spicka idu na buse krokom pritom maju slusne meskanie ale ked robia posledne spoje idu s riadnym predstihom a ako blazni, napr. vodic z #51-Sumacher, minule som s nim isiel poslednym spojom a ludia este nastupovali a on uz rozbiehal vozidlo a snazil sa zatvorit dvere-oddelit ludi od busu aby uz nenastupovali a pritom nieze by meskal ale mal predstih. a niektori to robia pravidelne uz roky. Ja by som navrhoval aby SAD najprv napomenula tych stalych "hriesnikov" ustne a ked to na nich nebude platit strhnut im odmeny
Reakcia na: irizar #2625:
tvoje príspevky som si vážil, ale musím ti povedať, že v TN sa preto toľko kritiky znáša na vodičov, lebo je oprávnená. Poviem ti zážitky len z posledných 2 týždňov:

L50 - buď predčasne alebo 9 min meškanie, pravidelne som ňou chodil a vynechávalo sa celé zámostie: tu si myslím, že je to chyba len a len vodiča. Ďalej neoznačovanie busov tabuľkami podľa zákona: opäť vec vodiča. Naviac, tabuľky sú, dokonca ešte ich mal aj v samotnom vozidle. Štýl jazdy: väčšina sa vleče 40km/h, čím zdržujú premávku nedôvodne pomalou jazdou. Naviac, ak meškajú, väčšinou to meškanie už len zväčšujú a nie naopak. Niekotrí dokonca ani len elektronické tabule neprepnú, a idú s konečnou Gen. Svobodu aj do Opatovej...a posúvajú si zastávky v systéme, nezastavujú ak človek nezvoní, hoci na znamenie je v TN len Baumax atď.

Áno, stále je pár "profíkov". Ale preto pár, lebo väčšina o tom ako jazdiť ozaj netuší. Čiže preto toľká kritika, lebo sa s tým naozaj nič, ale nič nedeje. Stavme sa , že ak bude cez víkend v premávke zase #78, tak tabuľky ako treba mať nebude...a o tom rozbiehaní sa hore Juhom, to je tragédia. Nuž čo už...uvidíme dokedy to tie busy vydržia bez ujmy.

Nezáujem SAD riešiť akékoľvek problémy, ktoré sú objektívneho charakteru je až zarážajúca. Hlavne že sa veselo porušuje zákon, keď podľa CP nastupuješ na zastávke Opatovská VÚO, v skutočnosti na označníku je Sihoť VÚO a na lístku čítaš Sihoť IV. Preto ja nejdem sa vôbec baviť o tom, či sem niekto z SAD prispieva. Možno majú imhd.sk/tn blokované aj v robote...inak viete, že k Tarife MHD od 01.01.2008 neexistuje Reklamačný poriadok, hoci sa na to výslovne v texte odvoláva? To je tiež ukážka kvality práce ISO...
Reakcia na: irizar #2638:
Ale to sú francúzske a automaty, to sa nedá porovnať ?
Aj tak je najlepší pocit na starej 732 obehnúť hore kopcom SU18 ?
Reakcia na: Diggi #2637:
ja len ľutujem, že som nemal príležitosť si ju vyskúšať. A Irisy dostanete teraz ?
Reakcia na: irizar #2635:
Neschvaľujem rozbeh na 2-ke, ale na B952E ju nepotrebuješ ani do kopca o to mi tu ide. Ozaj skvely voz, mne je len ľuto, že naši kupovali Solarisy a nie Irisy
Reakcia na: milan005 #2631:
Draxter napísal, že "väčšine" by nedal ani svoj traktor odkerovať, a to je presne ten typ vyjadrenia, ktorý ma vrcholne štve, pretože trenčianska MHD má koľko? - 120, 130 vodičov? Takže fakt ich má zmapovaných vyše 60?
A čo sa týka tých predčasných odjazdov... priznám sa otvorene, že aj ja občas meškám schválne. Ale len z toho dôvodu, že by som sa inak kvôli blbej chronometráži dostal po pár zastávkach do predstihu a ono človeka rýchlo prestane baviť potom na každej zastávke minútu - dve vyčkávať a počúvať zozadu blbé reči typu: "ale ideme, né?". Ono to záleží aj od počasia - jasné že nenechám ľudí moknúť alebo mrznúť. A okrem toho, odkiaľ vieš, že meškanie je zámerné? Už som meškal preto že mi vyhodilo poistku, lebo mi cez prestávku vyfučal vzduch, lebo som musel dolievať vodu... a cestujúci si kľudne mohol myslieť, že som sa prihnal neskoro lebo som chcel dofajčiť...
Reakcia na: Diggi #2633:
Rozjazd do kopca bol dlho aj moja slabá stránka, zvlášť v Bratislave na L22 na Kramáre som sa pekne zapotil - raz som skoro nacúval do trolejbusu za mnou. Ale práve preto som si to ale ešte navyše nekomplikoval rozjazdom na vyššom prevodovom stupni, kde musím držať spojku dlhšie v zábere.
A raz som prešiel cez pol mesta s TAMbusom s otvorenými 2,3 a 4 dverami, našťastie len manipulačne, pretože som si predné zavrel centrálom - tiež som naň nemal zácvik, všetko som zisťoval za pochodu. A to nehovorím o predvčerajšku, keď som dostal do ruky starý typ zájazdového Volva. Najprv som sa doň nevedel dostať, potom som pri svetle mobilu hľadal na neznámej palubovke spínač bateriek, osvetlenie, kúrenie... Takisto neznáma prevodovka (taký joystick na sedadle vodiča ako v Crosswayoch), spojka čo zaberala až hore a teraz s tým ísť robiť školské spoje do hôr... ☠ Preto si myslím, že je lepšie, ak si má každý svoj pridelený voz, ale aspoň povedzme jeden mesiac v roku - napríklad cez dovolenkové obdobie - nech sa prestrieda aj na iných typoch. V BB to ešte za BBDS tuším fungovalo tak, že každý A-busár si musel odrobiť niekoľko smien ročne na T-buse a opačne.
Reakcia na: irizar #2630:
čo sa týka zadelenia na vozy, žiaľ malo by to tak byť ale nie je. Ja len viem, že vodič môže odmietnuť vozidlo na ktorom nejazdil viac ako pol roka, aspoň tak sme to mali na školení BOZP. Pokiaľ nie, mal by byť znova na daný typ preškolený. Ja som napríklad jazdil len Karosy, Tedom a Novoplan občas Ik 400 ale to bol stav núdze a maturoval som na linke ako sa dvere otvárajú

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.