Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

TeBeCe20.5.2019 10:48 #5041 Re:
Urban Gaming im Wiener Untergrund
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/contentView.do/pageTypeId/66526/programId/74577/contentTypeId/1001/channelId/-47186/contentId/4203480
S499.102314.5.2019 22:02 #5040 Re:
Reakcia na #5039 od S499.1023:
Z toho v súčasnosti schválených a financovaných 14,9 km. Proti plánu protestovalo 61 miestnych Usignolov, ktorých námietky súd 27. marca 2019 ako celok zamietol a výstavbu definitívne schválil.
S499.102314.5.2019 21:56 #5039 Re:
Stadtverkehr 5/2019, voľne citované pre Bratislavu relevantné pasáže z článku o novovybudovanej električkovej prevádzke v Palerme: Palermo, dnes 673 tisíc obyvateľov, malo električkovú sieť prvej generácie v rokoch 1887 - 1947 (rozsah 38 km, 19 liniek vrátane jednej so stúpaním 120 promile a postrkom pomocou pozemnolanovkových lokomotív). Od roku 1939 trolejbusová sieť, najprv kopírujúca, potom nahradzujúca električky, maximálny rozsah 147,5 km, 93 vozidiel. Od roku 1964 do roku 1966 prechod na čiste autobusovú prevádzku.
V roku 2001 odbornou štúdiou (pozdravujem Akelu) preukázané, že dopravné potreby mesta tejto veľkosti lepšie naplní električka, než taktiež uvažované metro. Výstavba začatá 2007 s plánovaným dokončením prvej etapy 2012, do prevádzky uvedené s meškaním v roku 2015 v rozsahu 4 liniek na dvoch zatiaľ neprepojených čiastkových sieťach v celkovej dĺžke zatiaľ 20 km. V prevádzke 4 linky, 17 päťdielnych vozidiel Flexity Outlook dĺžky 32,4 m. Prebiehajúce a plánované rozšírenie o ďalších 34,7 km.
zakaznik11.5.2019 22:04 #5038 Re:
Niečo z nákladnej dopravy.

"In 1956, hand-loading cargo onto a ship in a U.S. port cost $5.86 per ton ($55.58 in today’s money). By 2006, shipping containers reduced that price to just 16 cents per ton ($0.21 in today’s money)."

Malcom McLean: Truck Driver, Entrepreneur, Billionaire
https://fee.org/articles/malcom-mclean-truck-driver-entrepreneur-billionaire/
mi.v24.4.2019 1:31 #5037 Re:
Pozrite si nových koordinátorov pri Európskej komisii pre koridor TEN-T.
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en

Podľa ich životopisov, mnohí z nich sú z ministerstiev dopravy jednotlivých krajín alebo v tomto odvetví dlhodobo pracovali, iní aspoň z prostredia riadenia veľkých investičných projektov. Ale sú tam aj ľudia, ktorí doteraz v doprave nepracovali nikdy, viď životopisy. (Napríklad sociologička.) Možno niekto namietne, že koordinátor nemusí vedieť nič o doprave a môže to byť pokojne hoci aj historik umenia. Prečo potom ostatné krajiny tam dali ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali doprave a nie napríklad nejakých šikovných právnikov?
bartakto989813.4.2019 23:37 #5036 Re:
Dnešný ďen v Ostrave bol zaujmavý. Prevádzka historickými vozňami k Dolu Michal, k tomu ešte fotojazda s vozňom T3 SUCS. Aneb pripravený program na víkend.
zakaznik29.3.2019 10:48 #5035 Re:
Reakcia na #5030 od zakaznik:
MTA & odbory. Wow, v 55 rokoch do dôchodku. 😲
https://youtu.be/IDA8AyrtTN8
mi.v27.3.2019 19:50 #5034 Re:
BESIP: https://zdopravy.cz/video-neskakej-mi-pod-kola-v-praze-zacala-jezdit-tramvaj-s-lebkou-a-obrysy-mrtvych-25929/ (správu nájdete vo viacerých médiách)
S499.102326.3.2019 10:38 #5033 Re:
Reakcia na #5031 od Vladimír:
Je úplne jedno, čomu podľahla verejnosť, tá podlieha aj horším veciam, viď súčasnosť. Ja som toho názoru, že každému triezvo uvažujúcemu musí byť jasné, že tie ceny boli zavádzacie a vďaka RJ si cestujúci užili päťrokov nižších cien a kvalitných služieb.
zakaznik25.3.2019 22:00 #5032 Re:
Reakcia na #5031 od Vladimír:
Čiže cestujúci platil nízku cenu, keď prišiel RJ a teraz sa niektorí rozhodli namiesto RJ uprednostniť iné výhodné spoje. Takže je všetko v poriadku, či?
Vladimír25.3.2019 20:15 #5031 Re:
Reakcia na #5023 od S499.1023:
Myslím, že dobre vieš, že predmetom môjho hejtu nie je fakt, že jeho ceny dosahujú 87% pôvodných cien jeho konkurentov, ale že už dosiahli 200% jeho vlastných pôvodných cien. Podľa mňa taký nárast za päť rokov normálny nie je a ak tento názor nezdieľaš, neostáva mi iné, než konštatovať, že sa nezhodneme.

Podotýkam, že si nespomínam, že by RJ kedykoľvek prezentoval svoje pôvodné ceny ako uvádzacie či dočasné. Naopak, Nitra bola svedkom neuveriteľnej hystérie, kedy naivní cestujúci nachvíľu uverili, že RJ naozaj dokáže zarobiť z menej ako polovičných cien pri lepších službách a že všetci ostatní dopravcovia sú zlodeji. Dnes je už vidieť aj posun v myslení radových cestujúcich. Kým RJ zdražuje a škrtá, na scénu sa ako víťaz vracia Turan.
zakaznik25.3.2019 17:47 #5030 Re:
Decades of Transit Trouble on New York's Subways
https://mises.org/wire/decades-transit-trouble-new-yorks-subways
S499.102318.3.2019 21:35  +1#5029 Re:
Reakcia na #5026 od zakaznik:
Alebo si si TY neprečítal správu ku akcii alebo si TY niečo nepochopil.
zakaznik18.3.2019 18:09 #5028 Re:
Reakcia na #5026 od zakaznik:
V SJWčkarskom raji - vo Švédsku je tzv. "gender pay gap" 12,6%.
Vyššia než napríklad v Grécku, Slovinsku, na Malte a v Chorvátsku. Čo dokumentuje nezmyselnosť tejto bullshit kampane.
zakaznik18.3.2019 18:04 #5027 Re:
Reakcia na #5022 od Vladimír:
Možno, že nasadením kaacitnejších vozidiel a zlepšením obsadenosti je to aj pochopiteľné.
Aby dorovnal ten chýbajúci počet spojov vozením prázdnych sedadiel. 🙂
zakaznik18.3.2019 18:01 #5026 Re:
Reakcia na #5025 od dingo:
Pretože sú buď idioti - nevšimli si, že rôzni ľudia vykonávajú rôzny typ práce, a aj zloženie zamestnaní je u mužov a ženy rozdielne.
Alebo sú marxisti a podľa nich by mala byť hodinová mzda rovnaká pre všetky zamestnania. Iba tak by boli priemerné mzdy rovnaké pre obe pohlavia.

Mali by zrušiť rozdiel v tarifnej mzde pre vodičov a vodičky v podniku a prestať šíriť hoaxy.
dingo18.3.2019 16:41 #5025 Re:
Reakcia na #5020 od zakaznik:
Podľa mňa pekné gesto, prečo by im preplo?
S499.102318.3.2019 16:24 #5024 Re:
Reakcia na #5020 od zakaznik:
Ja myslím, že preplo Tebe, ale už dávno a nielen na jeden deň.
S499.102318.3.2019 16:23 #5023 Re:
Reakcia na #5022 od Vladimír:
Ja zasa neviem, čo INÉ by mal robiť. Ja mám tisíc a jednu výhradu voči Jančurovi ale hejtovať ho so zdôvodnením, že cena lístka už dosiahla 87% úrovne spred piatich rokov, je, veľmi umiernene povedané, chucpe.
Vladimír18.3.2019 16:11 #5022 Re:
Reakcia na #5019 od zakaznik:
Nevidím jediný dôvod, prečo by to mal robiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.