Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Isidor16.7.2019 16:34 #5049 Re:
V mladosti, počas štúdia na odbornej škole, sa Jong Hi zamilovala do Tong Hjoka, keď ju očaril jeho sen stať sa vodičom električky, dopravného prostriedku občanov Pchjongjangu. A tak sa stala jeho ženou.
Dnes pracujú ako vodiči v súlade s heslom „Slúžime ľudu!,“ napísanom na bočných stranách ich električiek. Toto heslo sa zároveň stalo mottom ich života. 💗

http://www.kldr.info/2019/07/16/manzelia-vodici-elektricky/
Peon14.7.2019 1:02 #5048 Re:
Škoda, že to nebude natrvalo. Aj tu budú naši bratia Česi povinní prijímať EUR vrátane mincí. Tradične za prijateľný kurz 1 € = 25 Kč. Obávam sa, že neznalým Slovákom budú automaticky predávať MPS za 1,20 € aj keď tam to bude možné aj za 0,80 € (IDS JMK). Dúfam, že sa mýlim.

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Prepravni-a-tarifni-vestnik/Prepravni-a-tarifni-vestniky-2019/Prepravni-a-tarifni-vestnik-13-2019/PTV13-8-7-2019.pdf.aspx?fbclid=IwAR0qEls00uMYLjLT9JHSq0iIOhD0XezbB-pTvoAMyZfTRHXL55G0glwmGPM

Vyzerá to tak, že vlaky ČD jazdiace na tejto trase budú prvé a jediné v ktorých bude možné kúpiť jízdenku aj za tarifu IDS JMK. Tu je možné kúpiť vo vlaku lístok aj za tarifu IDS (IDS BK) už od 1. 11. 2015.
mi.v10.7.2019 23:54 #5047 Re:
Plán rozvoja koľajovej dopravy počas ďalších 10 rokov v Prahe, koncepciu pripravil ROPID: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/prohlednete-si-dvacet-novych-tramvajovych-trati-do-roku-2029/r~3c670170cd3d11e89de10cc47ab5f122/
Dispecer7.7.2019 15:04 #5046 Re:
Varování před přeplněnými tramvajemi. Google začne v Česku ukazovat obsazenost MHD
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/google-prozradi-jestli-si-v-autobuse-sednete-zacne-informova/r~64dc7f7a9d7811e9a049ac1f6b220ee8/
Valec4.7.2019 8:21  +1#5045 Re:
Reakcia na #5043 od Peon:
Bude prebiehať rekonštrukcia hraničného mosta, takže sa to dotkne všetkých, nie len autobusových liniek.
mi.v2.7.2019 23:37 #5044 Re:
Fínska produkcia modelu Artic Tram (pod taktovkou Škody Transportation) končí po 73 ks.
https://www.railwaypro.com/wp/additional-forcity-smart-artic-tram-for-schoneiche/
Peon28.6.2019 21:14 #5043 Re:
To bude čo za výluku (na Slovensku?), že linka 910 dočasne urobí zo Sudoměříc zachádzku iba do Skalice k železničnej stanici? ❓ Takže vôbec nepôjde cez Holíč. http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000138_190722_233836.pdf

Nepodarilo sa mi na internete zistiť či sa to nejako dotkne aj linky dopravcu Arriva Trnava medzi Holíčom a Hodonínom.
zakaznik22.5.2019 19:21  +1#5042 Re:
Ak takéto úspechy dosahujú elektrické osobné autá, tak v oblasti autobusov sa máme na čo tešiť, ak sa z elektropohonu stane ekoteroristická povinnosť.

Do Brna na dvě nabití
https://prima.iprima.cz/komentare/komentar-mariana-kechlibara-do-brna-na-dve-nabiti

😁
TeBeCe20.5.2019 10:48 #5041 Re:
Urban Gaming im Wiener Untergrund
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/contentView.do/pageTypeId/66526/programId/74577/contentTypeId/1001/channelId/-47186/contentId/4203480
S499.102314.5.2019 22:02 #5040 Re:
Reakcia na #5039 od S499.1023:
Z toho v súčasnosti schválených a financovaných 14,9 km. Proti plánu protestovalo 61 miestnych Usignolov, ktorých námietky súd 27. marca 2019 ako celok zamietol a výstavbu definitívne schválil.
S499.102314.5.2019 21:56 #5039 Re:
Stadtverkehr 5/2019, voľne citované pre Bratislavu relevantné pasáže z článku o novovybudovanej električkovej prevádzke v Palerme: Palermo, dnes 673 tisíc obyvateľov, malo električkovú sieť prvej generácie v rokoch 1887 - 1947 (rozsah 38 km, 19 liniek vrátane jednej so stúpaním 120 promile a postrkom pomocou pozemnolanovkových lokomotív). Od roku 1939 trolejbusová sieť, najprv kopírujúca, potom nahradzujúca električky, maximálny rozsah 147,5 km, 93 vozidiel. Od roku 1964 do roku 1966 prechod na čiste autobusovú prevádzku.
V roku 2001 odbornou štúdiou (pozdravujem Akelu) preukázané, že dopravné potreby mesta tejto veľkosti lepšie naplní električka, než taktiež uvažované metro. Výstavba začatá 2007 s plánovaným dokončením prvej etapy 2012, do prevádzky uvedené s meškaním v roku 2015 v rozsahu 4 liniek na dvoch zatiaľ neprepojených čiastkových sieťach v celkovej dĺžke zatiaľ 20 km. V prevádzke 4 linky, 17 päťdielnych vozidiel Flexity Outlook dĺžky 32,4 m. Prebiehajúce a plánované rozšírenie o ďalších 34,7 km.
zakaznik11.5.2019 22:04 #5038 Re:
Niečo z nákladnej dopravy.

"In 1956, hand-loading cargo onto a ship in a U.S. port cost $5.86 per ton ($55.58 in today’s money). By 2006, shipping containers reduced that price to just 16 cents per ton ($0.21 in today’s money)."

Malcom McLean: Truck Driver, Entrepreneur, Billionaire
https://fee.org/articles/malcom-mclean-truck-driver-entrepreneur-billionaire/
mi.v24.4.2019 1:31 #5037 Re:
Pozrite si nových koordinátorov pri Európskej komisii pre koridor TEN-T.
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en

Podľa ich životopisov, mnohí z nich sú z ministerstiev dopravy jednotlivých krajín alebo v tomto odvetví dlhodobo pracovali, iní aspoň z prostredia riadenia veľkých investičných projektov. Ale sú tam aj ľudia, ktorí doteraz v doprave nepracovali nikdy, viď životopisy. (Napríklad sociologička.) Možno niekto namietne, že koordinátor nemusí vedieť nič o doprave a môže to byť pokojne hoci aj historik umenia. Prečo potom ostatné krajiny tam dali ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali doprave a nie napríklad nejakých šikovných právnikov?
bartakto989813.4.2019 23:37 #5036 Re:
Dnešný ďen v Ostrave bol zaujmavý. Prevádzka historickými vozňami k Dolu Michal, k tomu ešte fotojazda s vozňom T3 SUCS. Aneb pripravený program na víkend.
zakaznik29.3.2019 10:48 #5035 Re:
Reakcia na #5030 od zakaznik:
MTA & odbory. Wow, v 55 rokoch do dôchodku. 😲
https://youtu.be/IDA8AyrtTN8
mi.v27.3.2019 19:50 #5034 Re:
BESIP: https://zdopravy.cz/video-neskakej-mi-pod-kola-v-praze-zacala-jezdit-tramvaj-s-lebkou-a-obrysy-mrtvych-25929/ (správu nájdete vo viacerých médiách)
S499.102326.3.2019 10:38 #5033 Re:
Reakcia na #5031 od Vladimír:
Je úplne jedno, čomu podľahla verejnosť, tá podlieha aj horším veciam, viď súčasnosť. Ja som toho názoru, že každému triezvo uvažujúcemu musí byť jasné, že tie ceny boli zavádzacie a vďaka RJ si cestujúci užili päťrokov nižších cien a kvalitných služieb.
zakaznik25.3.2019 22:00 #5032 Re:
Reakcia na #5031 od Vladimír:
Čiže cestujúci platil nízku cenu, keď prišiel RJ a teraz sa niektorí rozhodli namiesto RJ uprednostniť iné výhodné spoje. Takže je všetko v poriadku, či?
Vladimír25.3.2019 20:15 #5031 Re:
Reakcia na #5023 od S499.1023:
Myslím, že dobre vieš, že predmetom môjho hejtu nie je fakt, že jeho ceny dosahujú 87% pôvodných cien jeho konkurentov, ale že už dosiahli 200% jeho vlastných pôvodných cien. Podľa mňa taký nárast za päť rokov normálny nie je a ak tento názor nezdieľaš, neostáva mi iné, než konštatovať, že sa nezhodneme.

Podotýkam, že si nespomínam, že by RJ kedykoľvek prezentoval svoje pôvodné ceny ako uvádzacie či dočasné. Naopak, Nitra bola svedkom neuveriteľnej hystérie, kedy naivní cestujúci nachvíľu uverili, že RJ naozaj dokáže zarobiť z menej ako polovičných cien pri lepších službách a že všetci ostatní dopravcovia sú zlodeji. Dnes je už vidieť aj posun v myslení radových cestujúcich. Kým RJ zdražuje a škrtá, na scénu sa ako víťaz vracia Turan.
zakaznik25.3.2019 17:47 #5030 Re:
Decades of Transit Trouble on New York's Subways
https://mises.org/wire/decades-transit-trouble-new-yorks-subways

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.