Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mrcheef #23478:
V tom prípade by som čakal trochu iný pomer kĺb:sólo, ako bol avizovaný v reportáži, ale nechajme sa prekvapiť.

Obsluhu Kvačalovej smerom na Hájik som čítal, že zabezpečí predĺžená L1. Na zvyšné dva nové krátke úseky tratí plánovali presunúť L7. Prepojenie po Cestárskej realisticky neočakávam skôr ako o 7 rokov.
Reakcia na: TB94 #23477:
Keď už si sa dotkol témy úspor, v r. 2018, v čase zavádzania hybridných autobusov, boli v médiách články, že majú priniesť až 30% úsporu pohonných hmôt. Ak je tento údaj stále pravdivý (mohlo sa všeličo zmeniť), potom je na mieste otázka, či by nemali jazdiť ešte častejšie?
Reakcia na: Mongolec #23476:
Podľa zverejnených rozvojových materiálov sa plánuje v najbližších rokoch aj nejaký rozvoj siete trolejbusov, napr. linka na Hájik po trase 27, eventuálna obsluha L21 parciálnymi trolejbusmi, nová trať po dobudovaní nových cestných komunikácii v oblasti Cestárskej ulice smerom na Kvačalovu aj od severnej strany.

Čiže k nejakému navýšeniu výpravy tbusov zrejme príde okrem náhrady starých vozidiel novšími.
Zaujímavá a nečakaná informácia, že tak veľa a tak skoro.
Pokiaľ E-fondy a štát preplatia takmer všetko, tak nákupná cena elektrolejbusov pre mesto po rozpočítaní na životnosť vozidiel je len pár tisíc na rok za kus, no kto by to nebral? (okrem KE, samozrejme...)
Potom pri porovnávaní je najdôležitejšia cena údržby a spotreba elektriny, a v tom majú nové vozidlá jednoznačne lepšiu bilanciu, čiže sa musia pre mesto ušetriť celkom pekné sumy po ich nákupe (státisíce ročne), a toto pri úvahách na najbližšie roky rozhoduje.
Len aby to nedopadlo ako naposledy, že v pláne boli aj nejaké parciály a niekto to zatrhol lebo nebol dôvod pri všetkých linkách pod sieťou a jediné čo uznali boli dva ks pre L67. By som pre istotu naplánoval potiahnutie všetkých liniek o zastávku mimo trolej aby ten dôvod zrazu bol 😂
E-busy: kvôli megabatériám ich mám rovnako rád ako naftobusy, jediný prínos bude čistejší vzduch hlavne v centre mesta, škoda že ten vodík je taký neefektívny a hlavne x-násobne drahší (na prevádzku).
V závere reportáže odznela informácia o pripravovanom nákupe 10 elektrobusov a 15 dlhých + 5 krátkych parcial. trolejbusov v horizonte 2-3 rokov. Pokiaľ sa neuvažuje s nárastom počtu vozidiel a súvisiacim skrátením intervalov, môže to logicky znamenať vyradenie aj ledva 10-ročných trolejbusov.

https://www.youtube.com/watch?v=DWHhh1ihcLQ
Je to radosť pozerať. Krásny stroj. Včerajší moment tesne pred odchodom do mesta
Ahojte, som nútený zmeniť prácu a ako jednu z možností zvažujem získanie vodičáku typu D na autobus. Mohol by mi niekto aspoň orientačne napísať výšku zárobku v DPMŽ? V pracovnej ponuke sa píše 1.500 brutto ale s poznámkou "priemerná mzda v závislosti od režimu práce". Je to reálne pre "nováčika"? SADka má 1.650 €.
A koľkokrát za mesiac sa robí cez víkend?
Vopred ďakujem za odpovede.
Reakcia na: MrVain #23469:
Tak vidím že sa nebude jazdiť tupo s plastovými tabuľami, to som rád🙂
Reakcia na: Mongolec #23467:
Chýb a nedostatkov tam bude asi veľa, napr. L29 odchádza zo ŽS z nesprávnej strany.
To isté L4 na Fatranskej, tiež sú tam odchody zo zastávky na opačnej strane, ktorú obsluhuje len L14.
Taktiež pri L67 stále ukazuje odchody zo zastávok podľa všetkých režimov a nie iba ten aktuálny zimný (čiže aj letné spoje a až ku Mojšu).
To isté pri L50, odchody viac spojov naraz v tom istom čase, čiže ako cez pracovné dni+voľné dni (jediné šťastie že sú vždy tie časy rovnaké).
Reakcia na: TB94 #23466:
Aplikácia im ale nefunguje vôbec...

Tiež je u všetkých vozidiel po kliknutí na detaily uvedené, že idú načas. Práve jeden autobus meškal 2 minúty, ale podľa tohto webu išiel včas. Som zvedavý, čo tam bude napísané v špičke, keď budú sklzy aj 10 minút.
https://smart.zilina.sk/public-transport

Došlo ku grafickým aj funkčným zmenám, len škoda že číslo linky pri jednotlivých vozidlách ukazuje až pri veľkom zväčšení a len veľmi malým fontom.
Tiež škoda že nevedia zosúladiť farebné značenie trolejbusov a autobusov medzi jednotlivými aplikáciami/stránkami.
Oznamy DPMŽ práve hovoria, že dnes ráno znova nie sú dostupné platby kartou. Hoci to nie je špecifikované, predpokladám, že iba platobnou a dopravné fungujú. Má ísť o výpadok na strane dodávateľa.
Keďže takáto situácia nastáva dosť často, aj viackrát do mesiaca, je na mieste otázka, či nie je možné vypovedať zmluvu s takýmto dodávateľom, resp. či by taká dôležitá funkcionalita nemala byť zabezpečená zdvojene ešte cez ďalšieho operátora?
Reakcia na: Viko #23463:
Dva klbáky dnes stáli odstavené pred depom na obratisku pre L1.
Neviete niekto, kedy príde do Žiliny na testovanie 24 m dvojkĺbový trolejbus?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.