Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #2657:
Teraz si to neber osobne, ale chcem ti demonštrovať ako sú čísla asi "podstatné", aspoň pre dopravcov. Zmeny čísel liniek v BA asi vieš aké prebehli po 1.1.2000. Zo všetkých aspoň pár ti spomeniem : na stanicu som mal vždy zvyk ísť na 47, smola = 81, potom Slovnaft 21 = 97, teraz 87, Nový most 56 = 80, Patrónka 112 = 92, Staré mesto 28,37,45,113 = 88,78,95,85 a Ružinov 55,118,119,120 = 86,96,98,186, neskôr 98 a 186 zlúčili do 68, ktorá dnes poberá aj výkony za zrušenú 85 a 86. Teraz si zober, že dakto čo neni v obraze tak nastúpi omylom na 21 v domienke, že ide do Petržalky tak skončí v Devínskej Novej Vsi. Síce človeku, ktorý pozorne číta oznamy, cestovné poriadky a hlavne transparenty autobusov sa toto stať nemôže, a dokonca sú aj takí ktorí sa ani neobťažujú sa pozrieť na zastávkový označník či tam naozaj ich linka stojí ? povedz mi načo bolo oblastné označovanie liniek dobré? Nikomu na nič, ľudia si proste museli zafixovať, že už to neni trebars linka 38 ale 50, alebo nie 115 ale 71. Po novom sa pripravuje napríklad včlenenie trolejbusových liniek očíslovaním medzi autobusové čiže už to nebudú linky 201 až 212. Napr. 201 = 71, 202 = 72, 203 = 73, 204 = 64, 205 = 45, 206 = 46, 207 = 47, 208 = 48, 209 = 69, 210 = 40, 211 = 49, 212 = 42. Takže ako vidíš na historické označovanie liniek dopravca môže z vysoka sr... a ani mňa to neteší, no v tom návrhu pre TN som chcel aspoň ako tak zachovať podobnosť čísel s trasami, čiže 13 by napr. bola predĺžená do Kubry a 3 by sa zamenila za 21. Na 5 by sa dala spraviť úprava na 18. K tej L1 ti chcem povedať ešte toľko, že cez pracovné dni by tam chodili celodenne klbáky a cez víkendy sóla, preto je interval taký aký je.
Reply on: eraser #2663:
?
Reply on: draxter #2660:
to 30/60/30//60 je pre spoje do Nozdrkoviec a 15/30/15//30 je pre trasu od Biskupíc na VOD-EKO.
Reply on: milan005 #2661:
no pri tej dvojke vidím dokonca 2 druhy čísel...
Reply on: draxter #2660:
asi ranajsia spicka/sedlo/poobednajsia spicka//vikend
Reply on: eraser #2654:
ako mám rozumieť tvojim číslam, napr. pri L2: 30/60/30//60, 15/30/15//30 ?

Klasicky býva špička/sedlo/víkend resp. ráno/doobeda/poobede/večer - víkend?
Reply on: irizar #2652:
neuveríš ako tie pokusy dopadli...ale o tom nie tu.
Reply on: capaCity #2651:
ad 1. ja mám problém sa napchať aj do sedadiel B961 ? ad 2. úplny súhlas ad 3. síce B961E sú podľa mňa veľmi pekné busy, Citelis 18M je ozaj elegantný. A keďže je NP, tak u mňa víťazí. Ale ako hovoríš, proti gustu žiaden dišputát. ?
Reply on: capaCity #2651:
hlasoval som tiez za B961E z dobodky presne rovnakych dovodov ako ty;-)
Re #2652 irizar: ak sa neurazis za tym co som napisal si stojim...
Re #2654 eraser: tak najprv robis takmer nezmyselnu revoluciu v Ziline, kde myslim maju dobre zabehnuty system GVTD a teraz tu chces zmenit MHD od zakladu?:) ale nie no snaha sa ocenuje,a le spytam sa ta, bol si niekedy vobec v Trencine? To by ludia museli takmer pri kazdej ceste kamkolvek prestupovat a to v tak malom meste ako je Trencin, napr. aj ja do skoly. momentalne sa dostanem L11, 17 a nudzovo L1. potom by som musel ist zazracne ocislovanou L5 a niekde prestupit na L13 alebo 23. a to potom dakujem bud by som siel L8 na Sihot a odtial k Maxu pesu alebo by som isiel peso rovno z Juhu na biku. a na taku MHD by som sa zvysoka...a aj mnozstvo cestujucich.
Tak ako v Ziline ma historicku podobu napr. L3, ktora vzdy chodila cez/na Borik a neda sa zamenit "trojkosestnastkou" zo 100 roznych dovodov tak sa neda podla mna menit "historicke" cislovanie v TN na ktore su ludia zvyknuti. Predstava je to pekna ale dobre si pamatam aka nespokojnost bola po 1.7.2002 ked zmenili iba L1,11 a 8,18 konecne, ludia nadavali a vela cestujucich odislo od MHD. Predstavy su to sice pekne, tu L13 som si aj ja takto predstavoval kedysi v mojom navrhu s co najmensim poctom liniek. ale uprimne take nieco by bola pre MHD TN katastrofa, navrh je to pekny ale to je vsetko. Ludia by museli prestupovat takmer odvsadial vsade a v takom meste ako je TN kde sa da prejst aj peso s jedneho konca mesta na druhy...alebo napr. preco z centra Juhu teda Gen. Svobodu si ponechal 1 plnohodnotnu linku a to neviem preco cez vikend az s 12min. a v sedle prac. dna len s 15min. intervalom. mozno tebe ak si Bratislavcan zijuci v Petrzalke to pride ako rozumne riesenie, lenze TN nema ani polovicu obyvatelov Petrzalky
Reply on: capaCity #2655:
No čísla to je minimum. Nech je to kľudne aj 18. Možno to číslo 5 by pomohlo na odlíšenie, aby si ľudia neplietli 8 a 18. Veľmi ľahko sa také môže stať. Na jednej strane pri pokuse o estetiku, môže sa stať, že pri počte 10 liniek budú čísla liniek 1 až 10.

Čo sa týka zastávky Veľkomoravská tak je jednosmerná a obsluhovaná len pri ceste do centra. Dúfam, že som ťa pochopil správne.

A nové spojenie vzniklo linkou 21 čo som navrhol by som chcel upozorniť Opatová - Sihoť a expresne cez Železničnú ulicu k Autobusovej/Železničnej stanici, čiže už to nie sú zachádzky cez celú Sihoť a potom k stanici, čo som ale nezmenil pri linke 6 aby sa dalo z celej Sihoti ísť k AS/ŽST.

Význam L20 je ten, že na zastávke Dlhé hony pozbiera cestujúcich z L5 a na Inoveckej pozbiera zas prestupujúcich z liniek 1 a 8. Osobne som si netrúfal zrušiť L20, hoci sa jedná o dva spoje ale predsa aby ľudia nemuseli chodiť až na L2.

Opraviť by som sa chcel pri intervale linky 13 kde ranný a poobedný interval je striedavo 20 a 40 minút, hlavne kvôli rannej špičke, keď sa ľudia potrebujú za kratší čas dostať do mesta a poobede naopak.
Reply on: eraser #2654:

Čo k tomu dodať.... v súčasnosti aj ja rozmýšľam nad novým linkovaním a snažím sa vytvoriť (hoci zrejme len pre vlastné uspokojenie) ideálny systém MHD v TN. Čo však ja robím inak ako ty je, že nemením zbytočne čísla liniek (nevidím rozdiel medzi súčasnou L18 a tvojou L5). Myslím si, že by to spôsobilo len zmätok a že rozumnejšie je ponechať aspoň podovbné trasy liniek.
ďalej moc dobre nerozumiem L20 a sú tam aj také nezmysly, ako napr. obsluha zast. Veľkomoravská v smere Za Mosty....
Ale inak si cením Tvoju snahu ?
Tož môj subjektívny názor
Rovno prejdem k veci nech sa dočkám viac odpovedí naraz. Robil som v júni zmeny v linkovom vedení v TN a doteraz som to nikde nedal, tak som zvedavý na reakcie ?

1 (12/15/12//12)
Gen. Svobodu - Inovecká - Legionárska - Rozmarínová - Autobusová stanica a späť

2 (30/60/30//60, 15/30/15//30)
Nozdrkovce - Biskupice - (LOT) - Legionárska - Rozmarínová - Veľkomoravská - Zlatovská - VOD-EKO

5 (8/15/10-12//20)
ZŠ Saratovská - cintorín - Dlhé hony - Legionárska - Hasičská - Považská - Sihoť

6 (15/30/15//30)
Sihoť - Hodžova - Autobusová stanica - 5Veľkomoravská - Zlatovská - VOD-EKO

8 (12/-/12//-, v preklade so spojmi linky 1)
Gen. Svobodu - Inovecká - Legionárska - Rozmarínová - Gen. Štefánika - Kubranská,BILLA

13 (30/60/30//60)
Záblatie - Detské mestečko - Bratislavská - Autobusová stanica - Gen. Štefánika - Kubranská - Kubrická - Kubrica

16 (určené spoje počas pracovných dní)
Istebník,VOP 027 - (Istebnícka - Bratislavská : expresná trať linky, ktorá nejde cez Staničnú a Zlatovskú) - Staničná - Zlatovská - Autobusová stanica, určené spoje zachádzajú a vychádzajú z Detského mestečka

20 (určené spoja počas pracovných dní): Biskupice,LOT - Jána Zemana - Dlhé hony - Jána Zemana - Biskupice,LOT

21 (60/120/60//120)
Opatová - Opatovská cesta - Sihoť - Autobusová stanica - Zlatovská - Bratislavská - Záblatie - Detské mestečko - Istebnícka - Vlárska cesta

23 (20/60/20//60)
Východná - Električná - Autobusová stanica - Gen. Štefánika - Kubranská - Kubranská
Chcel by som sa opýtať či sa neplánuje nič spraviť s tým linkovým vedením v Trenčíne v dohľadnej dobe?
Reply on: milan005 #2641:
Okej, tak aby sme to raz a navždy uzavreli, ja nemám nič proti tomu ak od niekoho chcete aby si svoju robotu robil poriadne. Mne vadia príspevky s generalizáciami typu: "mali by ich všetkých vyhádzať", "naši vodiči sú totálne mimo" atď atď ( #2486 , #2417 , #2377 a keby sa mi chcelo, ešte by som ich asi našiel habadej, ale v sobotu večer mám aj lepšie plány). A pokiaľ ide o Jana, nočák a iných notorických flákačov, holt by to okrem nadávania na fóre chcelo aj zdokumentovať a poslať na SADku. A ak to tam hodia do koša (čo je asi dosť pravdepodobné), existuje jedna mne osobne veľmi sympatická stránka staznosti.sme.sk , existujú blogy a podobne. Firmami ako sú SADky sa niekedy dá pohnúť iba tak, že sa im narobí hanba pred čo najširšou verejnosťou a pri všetkej úcte k imhd, stránka je možno využívaná častejšie ako web stránky dopravcov (z dobrého dôvodu), ale na diskusie bežný cestujúci zablúdi iba keď chce niekomu vynadať a neprečíta si pravidlá registrácie.

A k tomu "šuchtaniu sa" : teraz si iba tipnem, ale nemôže za tým byť jednoducho obava z nadspotreby? Počul som o podnikoch, kde keď dostali nové busy, nejaký génius si myslel, že keď je to nové, malo by to jazdiť na vzduch, a určili sa ne také drastické normy na spotrebu, že vodiči jazdili tridsiatkou a na rovine vykvaltovali a išli zotrvačnosťou. A jasné že keď si niekto má vybrať či bude meškať alebo vyrobí nadpotrebu a príde o prémie, tak cestovný poriadok letí z okna. Lebo skutočne ma nenapadá iný rozumný dôvod, prečo by si vodič dobrovoľne ukrajoval z prestávky na konečnej...
Reply on: Spirits #2650:

No ja som tiež hlasoval za B 961 E kvôli pár prostým dôvodom:

1.
Hoci som tiež mladý, tak nemám problém zdolávať schody, zato mám problém sa napchať so svojimi nohami do niektorých sedadiel v Citelisoch (to v 961 nemám)

2.
V lete je B 961 E lepšie odvetrávaná vďaka posuvným oknám, výklopné v Citelisoch absolútne nestačia.

3.
V neposlednom rade považujem B 961 E za estetickejšie. Sú to takmer klasické Karosy a Citelisom som, žiaľ, nejako neprišiel na chuť. ?
BTW: ked pozeram na priebezne vysledky ankety, v com tak podaktorych zaujala B 961E oproti Citelisu 18M? (Ze nech aj ja sa mozem tvari ako fajnsmeker... ? ). Lebo ked zdolavam tie schodiky v 21.storoci, tak zatinam zuby a to som z tej mladsej generacie, nie to este z tes starej. Uz vidim ako si raz v duchu zanadavam, ked tam budem pchat kocik.
Reply on: kvorka #2647:
No co dodat... Nemozem inak, len s tebou suhlasit!
Trencin nie je vobec ziadny gigant, aby sa taketo (nie len) informacne veci nedali odstranit a znizit na uplne minimum. Ak neexistuju paky zo strany SAD, mali by byt vytvorene zo strany objednavatela a teda mesta! A hlavne kompetentnych!!! Tu by sa mozno aj hodili mena....

No na druhej strane by som si do buducna vedel predstavit aj skvalitnenie pracovnych podmienok pre vodicov(napr. instalovanie klimatizacie by im mohlo v letnych mesiacho padnut vhod). No predtym musia byt podla mojho nazoru vozidla doplnene o interne vizualne a akustiskusticke oznamovace. To pokladam pri obnovenom vozovom parku za technicku prioritu!
Reply on: milan005 #2631:

Ešte v pohode je aj ten mladý z #43 ?
Páni, ako to tu čítam, vidí sa mi, že realita ide akosi bokom. Ja tiež po prečítaní psoledných 20 strán vidím kopec kritiky vodičov. Ale povedzme si, že prečo: nie preto, že niekomu sa nepáčia, alebo má na nich "spadeno", ale jednoducho preto, že nevykonávajú dopravu tak, ako má na mysli zákon č. 168/1996 Z.z., a najmä preto, že ide poväčšinou o tých istých hriešnikov, ktorí ani nemajú záujem napraviť sa. Súhlasím s tým, že či sa rozbiehajú na 1 alebo 2 nebude rozhodujúce. Tým je to, či jazdia ako majú, alebo nie. Vodičák majú, tak to nechám na nich či a ako radia. Pokiaľ nejdú ako s hnojom.

Po príklad netreba chodiť ďaleko: pred rokom 2004 transparenty v TN neboli /okrem krátkej anabázy na 2 vozidlách od Polskej hurtownie/. A označovali sa busy riadne /áno, vždy sa nájde výnimka, a všade/. Avšak po tom, čo v TN ostalo cca 12 kusov tabuľkových busov na MHD je to o to vypuklejšie, ak 3-4 z nich vidieť počas dňa absolútne nevhodne označené. Ikarusy 280 mali dokonca tabuľky aj v zadnom článku zboku. A vodiči tie tabuľky naozaj aj prehadzovali. Dokonca si pamätám aj to, že pretáčali tabuľky podľa toho či išli z Biskupíc alebo z VÚO, aj tabuľku za oknom...teraz to akosi odpadlo u niektorých. Takže ak SAD nemá záujem na náprave, alebo nemá dostatočné páky, nemienim as uspokojiť s tvrdením, že je to tak všade a vždy. Lebo výnimka potvrdzje pravidlo. Tá miera v TN je už akosi dosť prekročená, nehovoriac o 3 mesiace nefungujúcich RGčkách na nových NP busoch.

Takže to zhrniem: mesto si objednáva dopravu u SAD. Mesto SADke platí /a nie málo/. SAD má dodržiavať zákon/y/ a pár vykonávacích predpisov, a zodpovedá za kvalitu vykonávanej dopravy. Ak teda niečo nie je v poriadku, môžu pristúpiť sankcie. Mesto ako správny orgán na úseku MHD môže uložiť pokutu. Žeby sme sa inšpirovali od BB, kde dalo SAD ZV pokutu 220.000? Takže si myslím, že poukázanie na problém je dobrá prevencia. A preto opäť vyzývam všetkých prispievateľov, aby pridávali takéto postrehy. MHD je platená z našich-Vašich daní. Takže to nie je žiadna samaritánska činnosť. A pokiaľ sa stane, že bus nie je označený, treba to šoférovi aj povedať. Ja osobne som to už skúsil, ale treba sa obrniť aj pred "nevľúdnosťou". Jednoducho, aký pán - taký krám. A u šoférov 2x. ?
Reply on: milan005 #2643:
myslel som vikend

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.