Premávka na Štedrý deň bude rovnako ako v predošlom roku. Denné linky do 16:30, následne už len N1, N2, N3 a 16 v úseku AS - Kubrá. Kubrá tak bude mať na Štedrý deň 30-minútovku, po 17. hodine 60-minútovku.
Osobitné CP na 24.12. a 31.12. sa na iMHD automaticky začnú zobrazovať 20 dní pred príslušným dňom. Z technických príčin na strane iMHD, ktoré v tejto chvíli nie je možné riešiť inak, sa na L16 ako jedinej generujú špeciálne stĺpce už teraz. To môže vytvárať dojem, že L16 na Štedrý deň do Kubrej pôjde a L11 nie.
Nechcem ešte predbiehať, v skratke pôjde o trasu staré Zlatovce - Vinohrady - Istebník - Hasičská - hlavná železničná stanica - MČ Sever. Presné ukončenie v rámci MČ Sever nateraz nie je uzavreté, bude záležať aj na tom, aký objem kilometrov bude pre mesto ekonomicky realizovateľný. Ambíciou je, aby linka premávala celodenne a celotýždnne, v intervale nie dlhšom ako 60 minút.
Termín zavedenia, ako aj vyvovalené zmeny na iných linkách v lokalite Zlatoviec, sú ale nateraz predčasnými otázkami, debaty sú na začiatku.
Možeš prosím Ťa bližšie uviesť o akú novú linku pre staré Zlatovce by v prípade navýšenia vzkm šlo, akú by mala približne navrhovanú trasu, režim prevádzky apod ? Diky.
K obmedzeniu linky 7 v minulých mesiacoch prišlo z dôvodu, že táto linka ani pôvodne nemala byť vedená do starých Zlatoviec, presmerovaná tam bola až po nesúhlase obyvateľov Nových Zlatoviec so zavedením MHD do ich lokality. Kilometricky išlo o pomerne náročné riešenie, pričom mimo špičky nebola linka 7 veľmi využívaná - nakoľko cestujúcim poskytuje spojenie tým istým smerom, ako linka 3, respektíve vo vzťahu k Zlatovskej linky 6/16.
Vieme, že staré Zlatovce a najmä Vinohrady bude treba do budúcna posilniť, malo by ísť ale o novú linku do severnej časti mesta. Odhadovaný objem nákladov na takéto riešenie sa avšak pohybuje v šesťciferných sumách a sme tu preto nateraz limitovaní finančnými možnosťami mesta, hoci s kolegami z MsÚ o tom samozrejme hovoríme.
Presun posledného spoja zo Zlatovskej smer stanica z linky 16 na linku P6 je len zjednotením s pracovnými dňami, podľa zásady, že večer sa snažíme jazdiť celotýždenne v rovnakom CP. Obsluha lokalít za železničnou traťou je napriek zrušeniu posledného spoja linky 16 naďalej zabezpečená linkami 3 a N3, denne až do cca 23:15, v noci pred voľným dňom až do cca 1:15.
Mám len ja taký pocit, že sa krok po kroku zhoršuje obslužnosť starých Zlatoviec ? Začalo to obmedzovaním linky 7 až do terajšej podoby zachádzky len počas špičiek pracovných dní, teraz ak som to správne pochopil príde aj k zrušeniu posledného víkendového spoja linky 16 z Rybárov, teda prejazdu z linky 3, keďže tento spoj bol jej pokračovaním a po novom pôjde len ako spoj P6 z Brnianskej. Či pôjde normálne o prejazd z linky 3, ktorý bude z Rybárov pokračovať ako linka 16 na Brniansku kde bude prejazd na linku P6 po stanicu ?
Michal Mazánik
Vieme, že staré Zlatovce a najmä Vinohrady bude treba do budúcna posilniť, malo by ísť ale o novú linku do severnej časti mesta. Odhadovaný objem nákladov na takéto riešenie sa avšak pohybuje v šesťciferných sumách a sme tu preto nateraz limitovaní finančnými možnosťami mesta, hoci s kolegami z MsÚ o tom samozrejme hovoríme.
Presun posledného spoja zo Zlatovskej smer stanica z linky 16 na linku P6 je len zjednotením s pracovnými dňami, podľa zásady, že večer sa snažíme jazdiť celotýždenne v rovnakom CP. Obsluha lokalít za železničnou traťou je napriek zrušeniu posledného spoja linky 16 naďalej zabezpečená linkami 3 a N3, denne až do cca 23:15, v noci pred voľným dňom až do cca 1:15.