Postav vedľa seba T6A5 I. alebo II. série, T3G alebo T3M, T6A5 III. série a T3P a požiadaj 100 náhodne vybraných ľudí, aby ti tie vozy usporiadali podľa toho, aké moderné sú.
Logika je ale inde - rekonštruované, a teda vlastne novšie vozy sú T3P, sú modernejšie, preto je logické ich uprednostniť. Sedadlá nie sú argument, keby bola vôľa, dali sa použiť dvojsedačky z vyradených K2S do T3.
Z T6A5 je oveľa lepší výhľad pre stojacich cestujúcich. Okrem toho pôsobia na cestujúceho modernejšie. Mali by jazdiť celodenky a T3 by mali byť iba v špičkách. Dnes je to opačne.
Bohužiaľ T3 v usporiadaní 1/1 sú také menej friendly cestujuce...ale zase všetky sedadlá do 1 smeru sú veľká výhoda (keby majú T3 aspoň tie sedadlá medzi 2-3 dverami v usporiadaní 2sedadlo by to bolo asi najlepší kompromis medzi kapacitou a komfortom
"Televízii JOJ sa podarilo získať kamerové záznamy z momentu zrážky dvoch vlakov, ku ktorej došlo v nedeľu 9. novembra na trati pri Pezinku." https://www.facebook.com/share/r/17Dkd2CwQP/
T3x2 maju v priemere menej miest ako 30T na sedenie, T6A5 medzi 29T a 30T. Takze si nemyslim, ze 10 miest na sedenie extra vs menej miest na stanie oproti 30T je az taka velka vyhoda.
Ano však v 2019 preto keď šiel 1 linkový variant na scénu sa rozhodlo že L1 pôjde do Petržalky a X6 zožerie zvyšné vozy a to vtedy obe linky zjedli po 11 vozidiel
Neviem no ak sa robia nejaké rekonštrukcie treba zmeniť to čo treba...
Tých 40 je dostačujúcich, jednosmerné majú výhodu v Tom že majú viac miesta na sedenie...
viem ze to je v tomto meste ciste sci-fi, ale vo chvili ak zacnes stavat este aj druhu trasu tak si nuteny prisposobit linkove vedenie tak ze bude spajat prave tie 2 rozostavane trasy bez ohladu na prepravne naroky; a ak by sa nahodou zacalo robit aj na tretej, tak uz aj tak nemas vozy.... (a rozrobene 2-3 radialy v mestach kde to s rozvojom VHD myslia vazne a nielen melu hubou nie je nic vynimocne....)
Čo sa týka poradia na linke vo všeobecnosti, tak ide v podstate o interné označenie poradia vozidla na linke. Zjednodušuje to prácu pri identifikácii konkrétnej služby/vozidla.
Ad vynechanie - Niekedy proste len palubák neodošle dáta do výpravy a preto niektoré poradia vo výprave chýbajú a doplnia sa neskôr manuálne. Ak je za poradím písmeno (napr. X/2a) znamená to, že na tom poradí je/bolo prihlásené iné vozidlo. Najčastejšie záložák, prípadne výmena odjazdov kvôli obehnutiu pri električkách, poobedný diel vykonáva iné vozidlo, výmena vozidla kvôli poruche...
Ad delené poradie - pravdepodobne máš na mysli delenú službu = služba napr. 1/6 má dva diely - ranný a poobedný.
Ad výpočet poradia - v zásade to vieš vypočítať tak, že si počkáš na zastávke a pozrieš poradie prvého vozidla ktoré príde. Poradia zvyknú mať postupnosť. Neplatí to ale absolútne. Napríklad v špičke to býva prehádzané. Nie je treba to ale vôbec počítať, na imhd po prihlásení vidíš v CP pri čase odjazdu konkrétne poradie.
To či stačí alebo nie si určuje samotné mesto... Pred rokom 2015 sme mali 0 vozov, teraz máme 40 čo je podľa mňa akurát ak budeme postupovať vo výstavbe tak ako naposledy v Petržalke...
Načo by si niečo počítal, zadaj si linka lomeno poradie (napríklad 66/1) do vyhladávania a uvidíš všetky odchody daného poradia v ten deň. Len pri tom musíš byť prihlásený.
Mal by som takú otázku.
Ako fungujú poradia? Prečo niekedy sú vynechané alebo napr 2/a a co znamená delené poradia.
Ďalej da sa vypočítať ze koltate poradie príde na ten a ten smer v tom a tom čase na tu a tu zastavku. Podľa výpočtov?
Ma178rek